Dap Disanjung Ramai Sebab Berdiam Diri Tetapi Tak Pernah Ubah Dasar Ideologi Yang Dipegangnya Hadi Awang





Umum tahu Parti Islam Se-Malaysia (PAS) melakukan serangan agresif terhadap DAP sejak gagal menubuhkan kerajaan selepas Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15). 

Presidennya, Abdul Hadi Awang dan beberapa lagi pemimpin Pas yang lain mengeluarkan kenyataan sedemikian yang dipercayai untuk meraih persepsi bahawa Perikatan Nasional (PN) yang sepatutnya membentuk Kerajaan Pusat. 


DAP bagaimanapun memilih untuk bersabar dan berdiam diri serta tidak mahu memberi respon terhadap kenyataan pemimpin Pas. 


Tindakan DAP itu mengundang rasa kurang senang Pas yang kemudian mengatakan DAP kini disanjung ramai kerana mengamalkan sikap berdiam diri, tetapi tidak pernah mengubah dasar dan ideologi yang dipegangnya. 


"Kini, DAP yang dikatakan kononnya sudah berubah sedang disanjung, walaupun ideologi dan pendekatannya secara terang-terangan bersikap anti-Islam. 


"Hal ini demikian kerana mereka berdiam  diri tanpa mengubah dasar partinya, bersama parti-parti yang bersekongkol dengannya. 


"Mereka bertindak sedemikian semata-mata demi memperoleh kemenangan yang menghalalkan cara, tanpa peduli terhadap amaran Allah SWT kepada generasi awal yang menjadi teladan. 


"DAP tidak perlu bercakap banyak kerana sudah ada Melayu berwajah Islam dapat dipasang di semua peringkat atas nama menentang perkauman yang melulu terhadap bangsa dan agamanya sendiri. 


"Tanpa mereka melihat secara ilmu Islam yang membezakan antara fanatik kaum dedngan bangsa Islam yang wajib memimpin dengan berlandaskan prinsip yang adil kepada semua. 


"Kenyataan mereka secara terbuka yang menentang hukum Islam dan memberikan sokongan kepada golongan yang murtad sudah menjadi bukti yang sangat nyata. 


"Walaupun ramai yang berada di sisi mereka menjadi syaitan bisu, tetap tidak boleh menafikan sikapnya yang sebenar. Maka, Pas membuat satu keputusan yang betul berpandukan panduan nas dan kajian yang mendalam," katanya. 


Ahli Parlimen Marang itu juga mendakwa pemimpin Melayu-Islam kini dipermain tanpa menyedari perangkap sedang menunggu mangsanya untuk ditelan. 




"Caranya sangat mengkhayalkan fikiran dengan pil kuda, apabila menampilkan pemimpin yang nyata fasiq berwajah Islam dan bergelumang dengan kesalahan akhlak dan rasuah, bersama kerakusan nafsu pangkat dan harta tanpa sempadan. 


"DAP berjaya mengerahkan pengundi daripada kalangan bukan Islam seramai-ramainya yang mempunyai matlamat  politik yang sama dari seluruh pelosok negara dan luar negara supaya menyokongnya. 


"Parti-parti Melayu yang bersekongkol dengannya dan juga calon DAP daripada kalangan Melayu juga telah diperalatkan," katanya. 


Sumber: Malaysia Gazette


source https://www.thereporter.my/2022/12/dap-disanjung-ramai-sebab-berdiam-diri.html

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kongsibro.blogspot.com/2022/12/dap-disanjung-ramai-sebab-berdiam-diri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hadi Stoops To New Low Attacks Dap With Mccarthyism

Hadi Stoops To New Low Attacks Dap With Mccarthyism

papar berkaitan - pada 10/12/2022 - jumlah : 268 hits
PAS chief Abdul Hadi Awang is stooping to McCarthyism in his attacks on the DAP According to the Marang MP DAP is intrinsically evil Anything it does is wrong and whatever it doesn t do is also suspect Simply by existing DAP is a problem in...
Berdiam Diri Sebab H1dap B1p0lar Safiey Ilias N4fi Mengel4t Nak Bayar Hutang Tak Pernah T1pu Sesiapa

Berdiam Diri Sebab H1dap B1p0lar Safiey Ilias N4fi Mengel4t Nak Bayar Hutang Tak Pernah T1pu Sesiapa

papar berkaitan - pada 15/12/2022 - jumlah : 93 hits
Nama usahawan Safiey Ilias kembali menjadi tumpuan apabila dia didkwa mel4rikan diri daripada beberapa pihak yang mahu menuntut hutang
Dap Hanya Pura Pura Lawan Rasuah Penyamun Kata Hadi Awang

Dap Hanya Pura Pura Lawan Rasuah Penyamun Kata Hadi Awang

papar berkaitan - pada 13/12/2022 - jumlah : 152 hits
agendaily com13 12 2022Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang DAP akhirnya membuka topeng sendiri sekali gus mendedahkan wajah sebenar terhadap Islam apabila tokoh pujaan mereka Lim Kit Siang membuat kenyataan menyatakan kemarahan parti itu ...
Nak Report Report Lah Hadi Awang

Nak Report Report Lah Hadi Awang

papar berkaitan - pada 29/11/2022 - jumlah : 169 hits
Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim mengarahkan polis mengambil tindakan terhadap pihak yang membuat fitnah atau mengeluarkan kenyataan keterlaluan yang boleh mengancam keharmonian negara nbsp Perkara itu dimaklumkan oleh Ketua Penaran...
Rentasan 1260 Gempar Kini Hadi Awang Gunakan Sukan Bola Sepak Sebaga

Rentasan 1260 Gempar Kini Hadi Awang Gunakan Sukan Bola Sepak Sebaga

papar berkaitan - pada 30/11/2022 - jumlah : 122 hits
MENARIK DALAM RENTASAN 12601 PONTENG AMBIL GAJI DAN GEMAR MENGHASUT EJEN APA PULA 2 PRESIDEN PAS HASUT RAKYAT DERHAKA 3 SEMOGA TERKAMBUS LUBUK EMAS KAKI SAKAU 4 MANA PERGI RM600 BILION
Polis Panggil Hadi Awang Beri Keterangan Petang Ini

Polis Panggil Hadi Awang Beri Keterangan Petang Ini

papar berkaitan - pada 6/12/2022 - jumlah : 98 hits
bharian com myDisember 5 2022 1 14pmTan Sri Abdul Hadi Awang Foto fail NSTPPETALING JAYA Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang dijangka mengadakan sidang media petang ini selepas selesai memberi keterangan kepada polis susulan beberapa lapo...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan

Kronologi Serangan Israel Terhadap Iran

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide