Kelebihan Pada Umno Jika Bn Dibubar


Isu panas Barisan Nasional (BN) jadi perhatian ramai bukan sahaja dari Pakatan Harapan (PH) malah penyokong serta ahli UMNO, MCA, MIC juga turut berkomentar.

Ada komentar bernas namun lebih banyak tidak berisi seolah-olah hanya satu parti sahaja yang berjasa kepada semua bangsa negara ini.

Kali ini penulis tidak berminat untuk menyentuh kesombongan penyokong ketiga-ketiga parti itu.

Mungkin selepas bermuzakarah dengan hati, penulis akan mencuba menyentuh kesombongan itu, kerana kesombongan kejayaan yang dirasai dahulu hilang ditiup taufan.





Bagi PH, mereka akan bertepuk tangan jika BN dibubarkan, kerana pembangkang berpecah dan UMNO akan dianggap parti kurang upaya sedangkan PAS belum boleh dipercayai sepenuhnya.

PH yakin ujian kesetiaan PAS kepada UMNO dapat dilihat ketika hadapi PRU ke-15. Malah ada yang berkata, jika PAS bersama UMNO, PAS tidak akan dapat apa-apa. Begitulah pembayang jahat musuh.

MIC perlu ingat!

MIC perlu ingat!, parti mana menolak Parti Barisan Kemajuan India SeMalaysia (IPF) untuk bersama sebagai parti komponen BN? bagi penjenamaan semula pakatan parti pembangkang.

Jika MCA dan MIC berniat untuk makbulkan kehendak PH yang mahu melihat BN terbubar,' lupakanlah. Kerana Kongres India Muslim (KIMMA), Makkal Sakti dan Parti Barisan Kemajuan India SeMalaysia (IPF) sedang menunggu peluang.

Seperti yang dilaporkan Berita Harian bertajuk" MIC belum sedar walau sudah kalah - IPF" Presiden IPF, Datuk M Sambanthan, berkata: Susah senang BN pun, kita tetap bersama BN. Kalau dulu 13 parti sekarang tinggal tiga parti iaitu UMNO, MCA dan MIC. MIC tewas PRU (Pilihan Raya Umum) lalu kalah sebab tiada siapa undi mereka.

“Sekarang, (Ahmad) Zahid mahu buat perubahan dalam BN bagi memberi peluang kepada semua parti untuk terima sebagai komponen BN tetapi (ditolak) MIC kerana masih pegang konsep lama".

Pemimpin MIC patut bermuhasabah diri dan menginsafi kesilapan lalu, bertanyalah pada hati kenapa kaum sendiri menolak parti itu, sedangkan UMNO masih lagi diterima Melayu.

Ini era politik baharu, MIC tidak perlu ego, kerana ego itulah antara sebab penyokong berpaling tadah.

Bagaimana dengan MCA?

Pemimpin MCA juga perlu cari jalan untuk menolak keegoan supaya sedar dari terus bermimpi kerana kenyataan tidak dapat dipalsukan, sedarlah kekuatan dimusim kuat parti itu sudah lama berakhir. Dan janganlah meletakkan kesilapan orang lain sebagai penyebab untuk bubar BN.

Pemimpin MCA dan MIC perlu tahu!, kiranya BN terbubar atau dibubar UMNO hanya rugi sedikit, lebih banyak keuntungan kerana ada lebih dari dua parti politik akan membentuk barisan pembangkang baharu bersama UMNO.Media Shah Alam Kini di Tukar Kepada www.suarabiru.com (https://mediashahalam.blogspot.com)

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mediashahalam.blogspot.com/2019/03/kelebihan-pada-umno-jika-bn-dibubar.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+SuaraBiru+%28SUARA+BIRU%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mca Mic Won T Survive Without Umno Amused Nazri Says

Mca Mic Won T Survive Without Umno Amused Nazri Says

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 261 hits
BN secretary general Nazri Abdul Aziz laughed aloud when told of MCA and MIC s purported plan to kick out Umno from the coalition That s the end of MCA and MIC then The strength of BN lies with Umno not them They have been rejected by their...
Tendang Umno Keluar Bn Antara Pilihan Mca Mic Sumber

Tendang Umno Keluar Bn Antara Pilihan Mca Mic Sumber

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 328 hits
Gabungan baru yang diusahakan MCA dan MIC mungkin tidak melibatkan penubuhan badan baru kata seorang pemimpin kanan BN Sebaliknya kata pemimpin yang enggan namanya disebut itu kedua dua parti itu mungkin cuba menyingkirkan Umno yang kini di...
Umno Sila Berhati Hati Dengan Pas Saifuddin

Umno Sila Berhati Hati Dengan Pas Saifuddin

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 242 hits
PUTRAJAYA UMNO dinasihatkan agar berhati hati dengan setiap janji Pas terutamanya ketika dua dua parti tersebut dipercayai sedang merancang untuk menggunakan satu logo dalam Pilihan Raya Umum Ke 15 Setiausaha Agung PKR Datuk Seri Saifuddin ...
Tun Dr Mahathir Kerjasama Umno Pas Tidak Bimbangkan Ph

Tun Dr Mahathir Kerjasama Umno Pas Tidak Bimbangkan Ph

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 365 hits
PUTRAJAYA Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Pakatan Harapan tidak bimbang dengan kerjasama UMNO PAS yang menjadi antara punca kemenangan Barisan Nasional pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Semenyih semalam Perdana Menteri berkata b...
Umno Tidak Tinggalkan Kawan Dalam Susah Dan Senang Ahmad Maslan

Umno Tidak Tinggalkan Kawan Dalam Susah Dan Senang Ahmad Maslan

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 246 hits
Kalah menang sama sama Cadangan pembubaran Barisan Nasional oleh MCA dan MIC mewujudkan pelbagai reaksi dalam kalangan pemimpin UMNO Terbaharu Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Seri Ahmad Maslan pula menyuarakan pendapatnya Atas semangat per...
Umno Jangan Terlalu Mudah Percaya Pada Pas

Umno Jangan Terlalu Mudah Percaya Pada Pas

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 268 hits
Setiausaha Agung PKR Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail menasihatkan pemimpin pemimpin UMNO agar berhati hati dengan janji janji Pas khususnya didalam penggunaan satu logo didalam pilihanraya umum ke 15 nanti Menurut beliau apa yang dinya...
Ini Hari Pas Umno Bersanding

Ini Hari Pas Umno Bersanding

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 266 hits
Diterbitkan Hari ini 6 31 petangSelepas lebih dua setengah jam bermusyawarah PAS dan Umno hari ini bersetuju bahawa kedua dua parti rasmi bersanding di Pusat Dagangan Dunia Putra Kuala Lumpur Hal itu dinyatakan pemangku presiden Umno Mohama...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Wordpress Block Patterns Give You Superpowers

Video 2 Helikopter Bertembung Ketika Raptai Di Pangkalan Tldm Lumut

9 Tips Mengajar Murid Kelas Belakang

Status Puasa Qadha Puasa 6 Syawal

Pesawat Helikopter Tldm Di Lumut Terhempas

Lirik Lagu Kembali Pulang Feby Putri Ft Suara Kayu