Kelajuan 5g Amerika Hanya 75mbps Kata Eric Schmidt Bekas Ceo Google





Kelajuan 5G Amerika Hanya 75Mbps Kata Eric Schmidt Bekas CEO Google - Amerika jauh ketinggalan dengan China dalam perlumbaan mengejar teknologi 5G. Walaupun Amerika sebuah negara besar dan dipandang sebagai negara maju namun dari segi penguasaan telekomunikasi canggih terbukti Amerika kini semakin jauh ketinggalan khususnya dalam penguasaan internet mudah alih 5G.
Eh, betul ka ni? Ya! Perkara itu dikatakan sendiri oleh Eric Schmidt, bekas CEO Google. Hal ini juga disebabkan oleh polisi Presiden Amerika sebelum ini iaitu Donald Trump yang anti-China serta menghalang segala apa yang berkaitan dengan China termasuklah penggunaan prasarana teknologi telekomunikasi canggih 5G buatan syarikat dari China yang akan memberikan internet laju.
Seperti yang kita tahu teknologi telekomunikasi 5G banyak dipelopori oleh syarikat-syarikat teknologi dari China khususnya Huawei yang merupakan pembuat dan pembekal prasarana telekomunikasi terbesar di dunia juga di China. 
Bahkan semasa Presiden Donald Trump memegang tampuk pemerintahan beliau mengharamkan aplikasi-aplikasi buatan syarikat Amerika (seperti Google) dari di install di smartphone Huawei hanya kerana Google berasal dari Amerika manakala Huawei berasal dari China. 
Sampai begitu sekali. Akibatnya smartphone Huawei model baharu tidak mempunyai Google Play sepertimana smartphone Android lain.
Begitulah macam mana 'kerasnya' pendirian Donald Trump. Presiden Donald Trump bahkan melancarkan 'trade war' dalam diam dengan China hanya kerana tidak mahu China mendominasi teknologi dunia juga tidak mahu China mendominasi ekonomi dunia. Kini kesan dari pendirian Trump itu telah terasa kerana capaian internet di Amerika masih slow.


Eric Schmidt, bekas CEO Google

Eric Schmidt telah menulis satu artikel dalam Wall Street Journal bercerita mengenai pandangannya terhadap suasana penggunaan internet mudah alih 5G di Amerika.
Menurutnya, internet mudah alih 5G di Amerika agak slow berbanding 5G di negara-negara maju yang lain. Artikel itu di tulis bersama Graham Allison, seorang professor di Universiti Harvard. Kalau Eric Schmidt dah cakap macam tu maknanya dia benar-benar mengakuinya berdasarkan penelitian mendalam kerana dia bukan calang-calang orang.
Kata Eric Schmidt rangkaian 5G di Amerika yang dibekalkan oleh syarikat telekomunikasi di sana misalnya At&T juga Verizon adakalanya lebih perlahan lalu menyamai speed rangkaitan 4G. 
Menurut Eric Schmidt dari pemerhatiannya kelajuan internet 5G di Amerika hanyalah 75 Megabits per second (Mbps), kelajuan internet 5G di China adalah sekitar 300 Megabits per second (Mbps) manakala Korea Selatan pula mencecah kelajuan 400 Mbps. Fuhh laju tuu!
Ingatkan capaian internet mudah alih di Amerika nun laju bedesup sebab gaya hidup di sana yang serba canggih. Rupa-rupanya baru tahu capaian internet mudah alih di bandar-bandar besar di Amerika lebih kurang sama di Malaysia yang kini menggunakan 4G (secara purata dalam 50Mbps - 100Mbps).
Sebagai peminat teknologi kami berharap kita di Malaysia dapat merasai 5G sepenuhnya menjelang 2023-2024. Dengan penamatan 3G di seluruh Malaysia wajarlah kiranya talian internet mudah alih Malaysia beralih ke 5G secara bertahap agar semua dapat merasa.
Kami di Sabah tak perlulah nak panjat pokok lagi semata-mata nak dapat talian internet mudah alih di smartphone.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://iawani.blogspot.com/2022/02/eric-schmidt-5g-amerika-ceo-google.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Soalan Ujian Lisan Spm Apa Perkahwinan Idaman Anda Tak Sesuai Untuk Tingkatan 5 Kata Bekas Timbalan Menteri

Soalan Ujian Lisan Spm Apa Perkahwinan Idaman Anda Tak Sesuai Untuk Tingkatan 5 Kata Bekas Timbalan Menteri

papar berkaitan - pada 13/2/2022 - jumlah : 159 hits
Seorang bekas Timbalan Menteri Pendidikan berkata KPM pada masa depan perlu lebih teliti memberi soalan dan berusaha menyediakan soalan lebih memartabatkan pelajar PETALING JAYA Bekas Timbalan Menteri Pendidikan Teo Nie Ching berkata ujian ...
Hanya 1 Cara Halang Kluster Mahkamah Kembali Berkuasa Kalahkan Bn Di Johor Kata Muhyiddin

Hanya 1 Cara Halang Kluster Mahkamah Kembali Berkuasa Kalahkan Bn Di Johor Kata Muhyiddin

papar berkaitan - pada 12/2/2022 - jumlah : 169 hits
freemalaysiatoday com February 11 2022 4 35 PMBekas Perdana Menteri Muhyiddin Yassin berkata satu cara untuk menghalang kluster mahkamah kembali berkuasa adalah dengan mengalahkan Barisan Nasional pada PRN Johor PETALING JAYA Bekas Perdana ...
Suami Saya Tak Selamat Di Dhaka Kata Isteri Bekas Duta Bangladesh

Suami Saya Tak Selamat Di Dhaka Kata Isteri Bekas Duta Bangladesh

papar berkaitan - pada 11/2/2022 - jumlah : 157 hits
Mohamed Khairuzzaman adalah bekas Pesuruhjaya Tinggi Bangladesh ke Malaysia dari 2007 hingga 2009 GEORGE TOWN Isteri bekas Duta Bangladesh hari ini merayu kepada pihak berkuasa Malaysia supaya tidak menghantar pulang suaminya ke Dhaka denga...
2 Menteri Bersatu Masuk Umno Hanya Perang Psikologi Prn Johor Kata Hamzah

2 Menteri Bersatu Masuk Umno Hanya Perang Psikologi Prn Johor Kata Hamzah

papar berkaitan - pada 11/2/2022 - jumlah : 184 hits
freemalaysiatoday com February 10 2022 2 06 PMHamzah Zainudin berkata perang psikologi orang politik adalah untuk kepentingan parti mereka PUTRAJAYA Setiausaha Agung Bersatu Hamzah Zainudin berkata spekulasi dua menteri daripada parti itu a...
Metaverse Perlu Kuasa Perkomputeran Tinggi Kata Bekas Ketua Nvidia Cloud

Metaverse Perlu Kuasa Perkomputeran Tinggi Kata Bekas Ketua Nvidia Cloud

papar berkaitan - pada 18/2/2022 - jumlah : 152 hits
Metaverse kredit LeewayHertzMetaverse Akan Ambil Kuasa Perkomputeran Tinggi Kata Bekas Ketua Nvidia Enterprise Cloud Metaverse dunia alam maya yang di ilhamkan oleh pengasas Facebook Mark Zuckerberg akan memperlukan kuasa perkomputeran taha...
Moon Knight Lebih Brutal Berisiko Berbanding Rancangan Marvel Yang Lain Kata Kevin Feige

Moon Knight Lebih Brutal Berisiko Berbanding Rancangan Marvel Yang Lain Kata Kevin Feige

papar berkaitan - pada 13/2/2022 - jumlah : 149 hits
Sudah sekian lama peminat berharap Marvel Studios dapat menghasilkan sebuah rancangan yang lebih gelap dan ganas dari apa yang pernah mereka lihat sebelum ini dan Moon Knight mungkin memberikan apa yang diharapkan peminat Dalam temubual den...
Fakta Atau Auta Minum Air Sejuk Beri Kesan Buruk Pada Kesihatan Apa Kata Kajian

Fakta Atau Auta Minum Air Sejuk Beri Kesan Buruk Pada Kesihatan Apa Kata Kajian

papar berkaitan - pada 13/2/2022 - jumlah : 147 hits
Fakta Atau Auta Minum Air Sejuk Beri Kesan Buruk Pada Kesihatan Apa Kata Kajian SETIAP kali mengalami demam atau sakit tekak pasti ramai di antara kita yang mengelak daripada minum minuman sejuk atau berais kerana ia dikatakan dapat memburu...
Saya Akan Lantik Peguam Kata Mangsa Gangguan Seksual Berkait Adun Sedili

Saya Akan Lantik Peguam Kata Mangsa Gangguan Seksual Berkait Adun Sedili

papar berkaitan - pada 13/2/2022 - jumlah : 275 hits
Nur Syafiqah Badsulhisham membaca pengakuan sumpah beliau diganggu secara seksual oleh ADUN Sedili dalam sidang media di kediamannya di Kota Tinggi hari ini KOTA TINGGI Wanita yang mendakwa diganggu secara seksual oleh Ahli Dewan Undangan N...
Kata Hebat Sangat Siap Ada Bulan Kesiapsiagaan Lah Lantik Menteri Yang

Kata Hebat Sangat Siap Ada Bulan Kesiapsiagaan Lah Lantik Menteri Yang

papar berkaitan - pada 14/2/2022 - jumlah : 139 hits
Menurut Ahli Parlimen Tangga Batu Rusnah Aluai beliau telah banyak kali membawa masalah penduduk di kawasan berkenaan namun berakhir dengan jawapan belum ada kajian dilakukan berkenaan masalah banjir Banjir kilat bukan perkara luar biasa ia...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Apa Motif Majlis Peguam Kenapa Kerajaan Takut Bertindak

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Semakan Subsidi Tiket Penerbangan Pelajar Ipt Flysiswa

Rukun Islam Jangan Ditambahkurangi Itu Namanya Dholalah Finnar

Analisis Teknikal Pergerakan Harga Intraday Mata Wang Kripto Doge Jumaat 3 Mei 2024