Kawal Paras Glukosa Dalam Darah Dengan Program Be In Control In 4 Weeks With Glucerna


Kawal Paras Glukosa Dalam Darah Dengan Program Be In Control In 4 Weeks With Glucerna | Umum mengetahui penyakit diabetes merupakan antara penyakit yang dihidapi oleh sebilangan rakyat Malaysia tapi yang kita tidak tahu epidemik diabetes telah semakin parah dan telah menjejaskan 3.9 juta dewasa di Malaysia. Trend penyakit ini telah meningkat, dengan mereka yang didiagnos menghadapi kesukaran dalam menguruskan dan mengawal paras glukosa dalam darah.
Bagi mendalami cabaran yang dihadapi pesakit diabetes, pihak Abbott telah membuat satu tinjauan bagi mencari penyelesaian untuk memperkasakan pesakit dan didapati 96% dari 158 responden mengalami Kelesuan Diabetes, di mana keadaan mereka berasa lesu dari segi emosi atau fizikal disebabkan perasaan kecewa dan tidak berupaya akibat beban pengurusan diabetes yang dihidapi. 
Kelesuan Diabetes di kalangan penghidap diabetes didapati menyumbang kepada kadar kepatuhan yang rendah, penjagaan kesihatan diri yang berkurangan dan kawalan paras glukosa yang lemah. Lebih daripada tiga suku responden menyatakan bahawa mengekalkan berat badan sihat dan mengikuti diet sihat adalah dua punca tekanan yang utama. Dua aspek teratas dari segi pengurusan diet yang menyebabkan tekanan adalah mengikuti diet yang sesuai untuk penghidap diabetes (72%) dan perlu mengira kalori atau karbohidrat setiap hari (73%).
 Kawal Paras Glukosa Dalam Darah Dengan Program Be In Control In 4 Weeks With Glucerna 

Bonda Sertai Program Be In Control In 4 Weeks With Glucerna®Bonda saya merupakan pesakit Diabetes jenis 2, jadi bila seorang sahabat mengesyorkan tentang adanya program Be In Control With Glucerna ni, saya terus masukkan bonda untuk turut serta.
Menariknya program Be In Control With Glucerna ni terdapat pelbagai cara yang disyorkan di dalam diet makanan harian bonda setiap hari dan bukan hanya setakat dibuat minuman tapi ada pelbagai resepi yang disertakan untuk dipelbagaikan supaya bonda tidak muak.
Pada pendapat Profesor Madya Dr Norlaila Mustafa, Doktor Perunding & Pakar Endokrinologi, dan Ketua Jabatan, Hospital Canselor Tuanku Muhriz Universiti Kebangsaan Malaysia “Kawalan glukosa yang kurang baik adalah masalah utama di kalangan pesakit diabetes di Malaysia, kerana ramai daripada mereka kurang pengetahuan tentang tabiat pemakanan dan perubahan kecil dalam pelan pemakanan yang boleh memberi impak negatif terhadap pengurusan diabetes.”
Oleh itu, pada awalnya tu memang tak berapa cantik bacaan glukosa bonda, maklumlah bonda sudah berusia 84 tahun dan dari segi pemakanan bonda sudah terbiasa dengan makanan ruji rakyat Malaysia. Mujur bila masuk akhir minggu pertama bacaan glukosa bonda makin berkurangan dari hari ke sehari.  Berita baik ni saya kongsikan kepada kakak dan abang di dalam grup whatsapp keluarga, semua sama teruja mana taknya bacaan 5.5 (minggu 1), 7.4 (minggu 2), 6.3 (minggu 3) dan 6.0 (minggu 4).
Maklumlah dah selera orang Malaysia ni makan makanan manis dan ditambah dengan gula dalam nasi yang sememangnya makanan ruji dan sekiranya kita ingin terus kekal sihat, kita perlu berubah cara pemakanan dan kawal kadar glukosa dalam tubuh.


 Kawal Paras Glukosa Dalam Darah Dengan Program Be In Control In 4 Weeks With Glucerna 

Pilihan Diet Yang Mudah Dengan Program Be In Control In 4 Weeks With Glucerna® Di dalam kit program ni disertakan dengan buku resepi untuk panduan sekaligus menarik selera peserta dan di antaranya resepinya adalah Chocolate Orange, Red Bean Popsicle, Chococlate Pudding, Mixed Berries Yogurt, Matcha Latte, Breezy Bandung, Black Sesame Drink, Caffe Latte or Caffe Mocha, Oats Porridge, Steamed Egg, Cream Corn Fish, Butter Cream Prawn, Easy Masala Chai dan banyak lagi yang dihasilkan oleh Georgen Thye (Pakar Perunding Pemakanan & Pengasas Georgen Cooking)
 Kawal Paras Glukosa Dalam Darah Dengan Program Be In Control In 4 Weeks With Glucerna Resepi paling mudah seperti Oats Porridge, Steamed Egg, Caffe Latte, Chocolate Pudding serta Yogurt adalah antara menu yang pernah saya buatkan buat bonda yang sememangnya agak berbeza dari kebiasaan tapi masih sedap kata bonda dan paling penting ianya mengenyangkan dan tanpa gula.
Suka untuk saya nyatakan bahawa Glucerna® bukanlah ubat buat pesakit diabetes malahan bukan bertujuan mengubati diabetes tapi ianya disarankan untuk membantu pesakit diabetes mengurus diet di samping ianya membantu mengurangkan kadar glukosa dalam tubuh dengan mengikut diet yang disarankan. 
Bagi anda yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut tentang Glucerna®, anda boleh ke laman sesawang Glucerna® dan dapatkan sampel percuma. Untuk sebarang pembelian, boleh dapatkan Glucerna® di platform Lazada atau Shopee. Glucerna® 850g yang baru dijual pada harga runcit disarankan sebanyak RM115.90 di rangkaian farmasi, pasar raya dan dewan perubatan yang terkemuka. 
Laman Sesawang Glucerna: https://abbottnutrition.com.my/products/glucerna
Glucerna® Shopee: https://shopee.com.my/ensure.os
Glucerna® Lazada: https://www.lazada.com.my/shop/ensure-official-store


Fakta berkenaan Glucerna®

Glucerna® baru diformulasi dan diperbaiki sesuai untuk individu dengan pra-diabetes, diabetes dan diabetes sewaktu hamil. Ia adalah satu-satunya formula khusus diabetes di Malaysia dengan perisa gandum. Glucerna® yang baru menawarkan Sistem Karbohidrat Rendah Glisemik yang baru dan diperbaiki dengan 4 kali lebih banyak nutrien myo-inositol untuk membantu menguruskan paras gula dalam darah; dwiserat dan campuran lipid unik untuk membantu mengekalkan sistem pencernaan yang sihat; dan penambahan kandungan vitamin D, kalsium, zink dan zat besi untuk membantu memenuhi keperluan pemakanan penghidap diabetes.



Glucerna® baru mempunyai 4X Myo-inositol. Kajian saintifik menunjukkan bahawa myo-inositol membantu meningkatkan kepekaan insulin, yang membawa kepada kawalan glukosa yang lebih baik.



Glucerna® juga mempunyai 28 vitamin dan mineral, termasuk peningkatan vitamin D, kalsium, zink dan zat besi untuk membantu memenuhi keperluan pemakanan orang yang menghidap diabetes. Ia mengandungi asid folik 35% lebih tinggi dan zat besi 56% lebih tinggi (Glucerna® Vanila baru berbanding versi sebelumnya dari Glucerna® Vanila) untuk membantu memenuhi keperluan wanita yang meningkat semasa kehamilan, menjadikannya sesuai untuk wanita dengan diabetes kehamilan.



Terdapat 3 perisa yang dikeluarkan Glucerna® iaitu  Coklat, Vanila dan yang terbaru perisa Gandum. Setiap hidangan Glucerna Vanila dan Gandum memberikan tenaga sebanyak 228 kkal, manakala Glucerna Coklat memberikan 226 kkal tenaga. 



Glucerna adalah disarankan sebagai pengganti makanan yang dapat membantu mengurangkan pengambilan kalori, dan seterusnya menyokong pengurusan berat badan. 



Glucerna® juga telah mendapat pengesahan Halal JAKIM.


#GlucernaMyJourney
#BeInControlWithGlucerna
#GlucernaMy


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.iamfuzy.com/2020/11/kawal-paras-glukosa-dalam-darah-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ibu Hamil Rugi Tak Amalkan Makan Jambu Batu Boleh Kawal Kadar Gula Dalam Darah

Ibu Hamil Rugi Tak Amalkan Makan Jambu Batu Boleh Kawal Kadar Gula Dalam Darah

papar berkaitan - pada 19/11/2020 - jumlah : 297 hits
Buah jambu batu merupakan antara buah tropika kegemaran ramai Lebih enak jika dimakan sejuk Tapi tiada masalah ke untuk wanita hamil menikmati buah ini Jom ikuti perkongsian dari pakar Hello Health ini Selamatkah buah jambu batu buat wanita...
Cops Nab Man With Blue Wristband Who Fled Perak Hospital

Cops Nab Man With Blue Wristband Who Fled Perak Hospital

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 239 hits
The man escaped from his ward at the Slim River Hospital yesterday evening but was arrested 70 minutes later TANJUNG MALIM Police arrested a Covid 19 suspect with a blue wristband who escaped from the Slim River Hospital here yesterday Poli...
Covid 19 1 096 New Cases With More Than Half From Selangor

Covid 19 1 096 New Cases With More Than Half From Selangor

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 308 hits
COVID 19 The Health Ministry today reported 1 096 new Covid 19 cases with Selangor making up more than half of them It also reported 1 104 recoveries the second consecutive day where it has exceeded new infections Health Ministry director g...
With Gateway Project Stopped What Next For Melaka Portuguese

With Gateway Project Stopped What Next For Melaka Portuguese

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 286 hits
Last week the sea walloped the Portuguese Settlement in Melaka with more than a metre of water It occurred about the time the state government cancelled a land reclamation agreement for the RM43 billion Melaka Gateway project which involves...
Covid 19 Malaysia Sets Another Record With 1 884 New Cases

Covid 19 Malaysia Sets Another Record With 1 884 New Cases

papar berkaitan - pada 24/11/2020 - jumlah : 319 hits
COVID 19 The Health Ministry today reported 1 884 new Covid 19 infections a new record high in daily cases The previous record was set on Nov 6 with 1 755 new cases The spike was largely contributed by the Teratai cluster which involves wor...
You Pray For Rain You Gotta Deal With The Mud Too

You Pray For Rain You Gotta Deal With The Mud Too

papar berkaitan - pada 24/11/2020 - jumlah : 335 hits
Bila PH jatuh saya dah tulis kita move on sahaja untuk PRU15 tapi ada pula yang geng geng naratif bekas pemakan dedak dengan menteri dulu sanggah kenapa nak move on sedangkan itu mandat kita Tapi yang geng geng pemakan dedak ini lupa nak da...
Military Academy Leaders Charged With Misappropriating Rm920k

Military Academy Leaders Charged With Misappropriating Rm920k

papar berkaitan - pada 24/11/2020 - jumlah : 216 hits
A senior army officer and a former commandant were charged with two counts of criminal breach of trust and property misappropriation in connection with a nonexistent investment scheme amounting to RM920 000 Lieutenant Colonel Azman Mohamed ...
Pay Up Sesb To Cut Off Electricity Supply For Those With Over Nine Months Of Outstanding Bills

Pay Up Sesb To Cut Off Electricity Supply For Those With Over Nine Months Of Outstanding Bills

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 375 hits
KOTA KINABALU Sabah Electricity Sdn Bhd will take drastic action and cut off electricity supply of consumers with over nine months of outstanding bills from December The utility company s senior general manager Norhizami Abu Hasan said the ...
Man Attacks Cops With Chain After Found Sniffing Glue

Man Attacks Cops With Chain After Found Sniffing Glue

papar berkaitan - pada 22/11/2020 - jumlah : 263 hits
KOTA KINABALU A man who was interrupted by police while sniffing glue attacked them with a modified chainsaw chain at Pulau Gaya near here today One policeman was injured in the arm and leg City police chief Habibi Majinji said a group of p...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Fam What Happened To The World Cup Tickets

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Agriculture And Food Security Ministry Rice Thrown At Temerloh Dumpsite Spoilt Unsafe For Consumption

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade

Kaswi Gula Melaka

Effective Networking In Business