Kanak Kanak Lebih Sihat Dan Aktif Dengan Diffenz Junior


Pernah tak korang menghadapi situasi dimana anak korang sukar untuk makan? K.fiezz yakin  sebahagian besar dari kita mempunyai masalah ini betul tak? Tahukah korang, kanak-kanak yang susah nak makan ni berkemungkinan tidak akan dapat nutrisi yang mencukupi untuk badan mereka.
Kanak-kanak memerlukan nutrisi yang lengkap untuk proses tumbesaran supaya mereka dapat membesar dengan sihat dan aktif. Nutrisi memainkan peranan penting dalam perkembangan pertumbuhan fizikal dan mental kanak-kanak. Justeru, diet seimbang dan berkhasiat yang membekalkan segala nutrien sangat diperlukan bagi membantu menyokong perkembangan anak-anak kecil ini.

Beberapa laporan daripada badan antarabangsa mengenai keperluan nutrisi sungguh membimbangkan. Laporan Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO) mendapati 17.7 peratus kanak-kanak dan remaja di Malaysia berusia 5 hingga 19 tahun mengalami masalah pertumbuhan terbantut dan berdasarkan Kajian Nutrisi Kanak-kanak Malaysia (SEANUTS Malaysia), satu daripada tiga keluarga Malaysia kekurangan nutrisi penting terutamanya vitamin C, zat besi dan kalsium.


Jadi bagaimana kita nak pastikan anak-anak ini mempunyai nutrisi yang mencukupi?



Untuk kali ni k.fiezz nak kongsikan satu produk dari Eskayvie iaitu Diffenz Junior yang berfungsi untuk membantu kanak-kanak berumur 2 hingga 12 tahun untuk dapatkan nutrisi tambahan di dalam badan.
Bila tubuh badan dapat nutrisi yang mencukupi anak-anak ni akan mempunyai tubuh badan yang sihat serta dapat membina sistem imun badan yang lebih baik dan dapat terhindar daripada jangkitan penyakit.





https://www.youtube.com/watch?v=hwsQ-Bg3hO8

Pengenalan tentang Diffenz Junior oleh Dr Syid

Lagi-lagi waktu Covid-19 ni. Kanak-kanak memang perlukan antibodi dan sistem imun badan yang tinggi agar mereka tidak dijangkiti dengan Covid-19.



Gabungan Kolostrum, Multivitamin, Cendawan Susu Harimau, Buah Camu-Camu, Vitamin C & D Menyokong Tumbesaran Dan Sistem Imun Kanak-KanakJom kita tengok apakah bahan-bahan yang terdapat dalam Diffenz Junior ni yang dapat membantu meningkatkan sistem imun, melindungi daripada jangkitan penyakit dan menyokong tumbesaran yang sihat untuk anak-anak.

Kolostrum


Kolostrum ialah susu pertama yang dihasilkan oleh ibu, sama ada manusia mahupun haiwan dalam beberapa hari pertama selepas melahirkan anak. Ia turut dikenali sebagai cecair emas dan amat kaya dengan antibodi dan juga mengandungi pelbagai Faktor Pertumbuhan (Growth Factor). Selain itu, ia juga membantu

 
●       meningkatkan sistem imun badan 

●       melindungi daripada jangkitan yang melibatkan sistem pencernaan 

●       kesan anti-mikrob dan anti-virus

●       melindungi daripada jangkitan sistem pernafasan dan cirit birit 

●       menyokong perkembangan dan tumbesaran yang sihat


 Multivitamin Dan Mineral




Multivitamin dan mineral adalah nutrisi yang mengandungi banyak vitamin dan mineral tertentu. Ia bertindak untuk memenuhi jurang pemakanan (kekurangan vitamin atau mineral yang boleh mempengaruhi kesihatan optimum).
Masalah kekurangan nutrisi ini biasa terjadi dalam kalangan kanak-kanak yang sangat memilih makan atau picky eater. Multivitamin dan mineral ini dapat membantu,


●       melengkapkan keperluan nutrisi

●       menyokong penglihatan 

●       merangsang sistem imun badan (immunomodulatory) 

●       melindungi diri daripada jangkitan 

●       membantu menguatkan otot dan sistem saraf kanak-kanak


●       membantu dalam penghasilan tenaga, dan memelihara kesihatan sistem saraf 


Cendawan Susu Harimau (Lignosus Rhinocerus)


Cendawan ini diiktiraf sebagai Harta Karun Negara dan amat sukar didapati pada masa kini. Menurut cerita orang-orang tua dahulu, nilai cendawan ini sangat mahal kerana ia hanya akan tumbuh daripada titisan susu harimau yang jatuh di lantai hutan. Cendawan jenis eksotik ini amat berkhasiat bagi menguatkan sistem imun daripada jangkitan kuman dan virus. Uniknya cendawan susu harimau ni adalah ia tak tumbuh secara berjemaah macam cendawan yang lain, sebaliknya ia tumbuh secara sendirian.
Tempoh masa untuk cendawan ni membesar memakan masa bertahun lamanya, menjadikan cendawan yang tumbuh di lereng bukit Hutan Khatulistiwa ini sangat ‘rare’ dan susah diperolehi. Harganya juga boleh mencecah sehingga ribuan ringgit! Cendawan Susu Harimau mula giat dikaji apabila pada tahun 2002, Tun Dr Mahathir Mohamad, mantan Perdana Menteri Malaysia, mengatakan bahawa penyakit batuk kronik yang dialaminya bertahun-tahun dapat diubati dengan cendawan ini. 
Cendawan Susu Harimau ini adalah khazanah negara yang sukar didapati dan sangat mahal harganya. Jadi, Eskayvie Diffenz Junior ini telah diformulasikan untuk memudahkan anda mendapat khasiat daripada cendawan ini tanpa perlu meredah hutan. 


Kebaikan:

 
●       Mengatasi masalah resdung, alahan dan ekzema.

●       Melegakan batuk, selesema, radang paru-paru, asma.

●       Menguatkan paru-paru bagi pesakit paru-paru kronik dan perokok tegar. 

●       Menguatkan sistem imun badan daripada jangkitan kuman dan virus.


●       Digunakan secara tradisional untuk merawat simptom masalah yang berkaitan sistem pernafasan seperti batuk kronik, alergi sinus dan asma.


Buah Camu - Camu (Myrciaria Dubia)




“Digunakan bagi tujuan perubatan oleh penduduk asli Amazon sejak lebih 700 tahun dahulu” 
Camu-camu, yang juga dikenali sebagai Myrciaria dubia, adalah buah yang tipikal di rantau Amazon dengan kandungan vitamin C yang tinggi dan mudah diserap, berbanding buah-buahan lain seperti acerola, oren, lemon dan nanas. Banyak kajian mendapati ia mempunyai kandungan Vitamin C hingga 60 kali ganda lebih tinggi daripada buah oren! Disebabkan khasiatnya yang melimpah ruah inilah maka buah camu-camu ini mendapat jolokan SUPERFOOD.
Superfood ini turut mengandungi antioksidan seperti polyphenols, carotenoids, flavonoids, anthocyanin, asid gallic dan asid ellagic yang menguatkan lagi sistem imun badan. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang mempunyai masalah kesihatan dan merokok! Bukan hanya mengandungi Vitamin C, superfood ini mengandungi banyak mineral yang mampu menguatkan sistem imun badan seperti Zinc, Magnesium dan Manganese.
Kebaikan: 
●       Menguatkan sistem imun

●       Antioksidan dan anti-radang

●       Melangsingkan badan dan mengurangkan sel lemak

●       Menstabilkan tekanan darah tinggi

●       Merangsang penghasilan kolagen

●       Mengawal gula darah

Vitamin D


Jika dulu vitamin D sering diwar-warkan untuk fungsi tulang yang kuat. Namun, kini saintis giat mengkaji dan telah menemui 3000 reseptor vitamin D di dalam badan, menyebabkan ia bukan hanya penting untuk tulang tetapi untuk keseluruhan badan. Malah, ia sangat penting di musim pandemik ini kerana ia membantu meningkatkan lapisan saluran pernafasan. Perokok adalah individu yang mudah mendapat keradangan pada bahagian paru-paru, sehingga boleh menyebabkan batuk yang teruk.
Malah, ada golongan tertentu yang mempunyai risiko kekurangan vitamin ini seperti wanita berhijab, individu yang mempunyai penyakit kronik, kanak-kanak, wanita hamil dan menyusu serta mereka yang berusia 60 tahun ke atas. 
Walaupun Malaysia merupakan negara yang mempunyai sinar matahari mencukupi, namun, 67.4% rakyat Malaysia mempunyai masalah kekurangan vitamin ni. Walhal, ia sangat penting untuk mengawal selia sistem imun, membantu kawalan gula darah, kekuatan tulang dan banyak lagi. Sumber utama vitamin D dalam badan adalah daripada matahari, namun ada beberapa faktor lain yang boleh mempengaruhi penyerapan vitamin ini seperti,

 
●       Warna kulit yang lebih gelap menyukarkan penyerapan cahaya matahari.

●       Cahaya matahari perlu kena terus kepada kulit tanpa halangan sunblock, pakaian, kaca, awan 
mendung, topi & etc.


●   Hanya 10-20% sumber Vitamin D mampu dicapai daripada sumber makanan mendedahkan rama 
individu kepada kekurangan Vitamin D. 


Vitamin C




Vitamin ini dapat memastikan sistem imun badan bekerja dengan baik. Sudah tentu pengambilan vitamin C ini boleh bantu elak jangkitan virus ini dan mengurangkan kesan virus terhadap mereka yang dijangkiti.
Namun, badan tak mampu menghasilkan Vitamin C atau menyimpannya secara efisien kerana ia adalah vitamin larut air. Ia boleh didapati daripada pengambilan makanan seperti buah-buahan dan sayuran ataupun melalui makanan tambahan yang berasaskan vitamin C. 
Walaupun pengambilan makanan telah seimbang, tetapi penyerapan vitamin dan nutrisi masih bergantung kepada kadar penyerapan nutrisi tersebut yang mana bukan semua sumber vitamin C daripada makanan akan diserap ke dalam badan.
Pengambilan vitamin C yang mencukupi daripada makanan boleh didapati melalui sekurang-kurangnya 5 hidangan buah segar dan sayuran, dengan syarat, 2 hidangan daripada makanan tadi adalah tinggi dengan vitamin C dan perkara ini agak mustahil untuk sesetengah individu. Situasi ini menjadikan pengambilan suplemen vitamin C amat diperlukan masa kini.
Bukan itu sahaja, cara masakan juga menyebabkan vitamin C di dalam sayuran berkurangan sekitar 13-60% menyebabkan semakin ramai yang tidak dapat mendapat bekalan vitamin C yang cukup. Jika tidak mengambil vitamin C dengan cukup, anda akan berhadapan dengan masalah kekurangan vitamin C seperti gusi berdarah atau skurvi, kulit kering, sakit sendi, mudah dijangkiti penyakit dan luka lambat sembuh.
Bagi memastikan sistem imun sentiasa kuat, pengambilan vitamin ini mestilah dalam jumlah yang mencukupi. Vitamin C juga penting untuk merangsang pembentukan kolagen, membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka dan meningkatkan penyerapan zat besi.

Diffenz Junior Perlindungan Terbaik Untuk Kanak-Kanak


So macam mana? Banyak kan kebaikan yang ada pada bahan-bahan dalam Diffenz Junior untuk kanak-kanak? Sebagai ibu bapa korang perlu dapatkan yang terbaik untuk anak-anak korang supaya mereka ini dapat membesar dengan sihat. Tak salah kalau korang laburkan sedikit duit untuk kebaikan anak-anak.

Korang boleh dapatkan Diffenz Junior ni di laman web dan media sosial Eskayvie melalui pautan dibawah.
Website:  https://diffenzjunior.com/

FB PAGE: Eskayvie Malaysia - https://www.facebook.com/eskayviemalaysia21official

INSTAGRAM: Eskayvie Malaysia - https://www.instagram.com/eskayviemalaysia/


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.fiezasani.xyz/2021/12/Kanak-kanak-Lebih-Sihat-Dan-Aktif-Dengan-Diffenz-Junior.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kandungan Diffenz Junior Sesuai Untuk Kanak Kanak Berumur 12 Tahun Kebawah

Kandungan Diffenz Junior Sesuai Untuk Kanak Kanak Berumur 12 Tahun Kebawah

papar berkaitan - pada 1/12/2021 - jumlah : 267 hits
Assalamualaikum Nak cari produk terbaik untuk perlindungan anak anak berumur 12 tahun ke bawah di musim Covid ni Ha Ni aku nak kongsikan kat korang semua satu produk makanan tambahan yang sesuai untuk mereka Biasanya kalau kanak kanak yang ...
Diffenz Junior Bantu Menyokong Tumbesaran Dan Tingkatkan Sistem Imun Kanak Kanak

Diffenz Junior Bantu Menyokong Tumbesaran Dan Tingkatkan Sistem Imun Kanak Kanak

papar berkaitan - pada 3/12/2021 - jumlah : 247 hits
Diffenz Junior Bantu Menyokong Tumbesaran Dan Tingkatkan Sistem Imun Kanak Kanak Sekian lama terperap dalam rumah banyak aktiviti tidak dapat dilakukan seperti berkelah di pantai atau pun sungai bermain di padang permainan apatah lagi ke ta...
Tips Penjagaan Kesihatan Kanak Kanak Norma Baharu Dengan Eskayvie Diffenz Junior

Tips Penjagaan Kesihatan Kanak Kanak Norma Baharu Dengan Eskayvie Diffenz Junior

papar berkaitan - pada 3/12/2021 - jumlah : 467 hits
Walaupun ana tidak lagi punyai anak kecil yang bersekolah namun sering kali menerima chat dari adik dan sepupu yang bertanyakan pendapat tentang dilema mereka apabila sesi persekolahan mula dibuka semula selepas hampir setahun menjalani pem...
Doktor Buat Lebih 37 000 Pembedahan Plastik Percuma Untuk Bantu Bayi Kanak Kanak Alami Masalah Bibir Sumbing

Doktor Buat Lebih 37 000 Pembedahan Plastik Percuma Untuk Bantu Bayi Kanak Kanak Alami Masalah Bibir Sumbing

papar berkaitan - pada 14/12/2021 - jumlah : 192 hits
Doktor buat lebih 37 000 pembedahan plastik percuma untuk bantu bayi kanak kanak alami masalah bibir sumbingSeorang pakar bedah plastik India dipuji sebagai wira selepas menghabiskan sebahagian besar hidupnya untuk melakukan lebih 37 000 pr...
Sedap Mudah Lebih Sihat Aneka Resepi Masakan Tak Guna Minyak

Sedap Mudah Lebih Sihat Aneka Resepi Masakan Tak Guna Minyak

papar berkaitan - pada 7/12/2021 - jumlah : 245 hits
Tercari cari resepi masakan lauk pauk yang boleh masak tanpa minyak Maklumlah sekarang ramai yang peka terhadap kesihatan Jika anda bercadang nak kawal jumlah penggunaan masak dalam masakan harian anda yang RASA kongsikan ini pasti boleh me...
Caj 5g Dnb Lebih Murah

Caj 5g Dnb Lebih Murah

papar berkaitan - pada 25/11/2021 - jumlah : 131 hits
Oleh Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul Tengku Abdul Aziz pada Mesyuarat Khas Penggal Ketiga Parlimen Ke 14 di Bangunan Parlimen hari ini Foto BERNAMA KUALA LUMPUR Digital Nasional Berhad akan mengenakan caj kurang daripada 20 sen ba...
Menteri Kewangan Tidak Jawab Kelulusan Lesen Judi Lebih 10 Hal Lain Anwar

Menteri Kewangan Tidak Jawab Kelulusan Lesen Judi Lebih 10 Hal Lain Anwar

papar berkaitan - pada 25/11/2021 - jumlah : 148 hits
Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia mempersoalkan dalam perbahasan sesi pagi sikap Menteri Kewangan Datuk Seri Tengku Zafrul Aziz yang tidak menjawab lebih daripada 10 hal yang dikemukakannya Ahli Parlimen Datuk Seri Anwar Ibrahim mempersoa...
Bon Bitcoin Volcanic El Salvador Akan Memangkinkan Pertumbuhan Emas Digital Sehingga 1 000 000 Lebih 5 Tahun

Bon Bitcoin Volcanic El Salvador Akan Memangkinkan Pertumbuhan Emas Digital Sehingga 1 000 000 Lebih 5 Tahun

papar berkaitan - pada 25/11/2021 - jumlah : 209 hits
Samson Mow ketua pegawai strategi penyedia teknologi blockchain Blockstream yakin bahawa bon El Salvador akan menjadi pemangkin kepada pertumbuhan emas digital sehingga 1 000 000 dalam tempoh 5 tahun Walaupun pembetulan semasa dan kejatuhan...
Kerajaan Lulus Peruntukan Lebih Rm80 Juta Elaun Jkkk Sarawak

Kerajaan Lulus Peruntukan Lebih Rm80 Juta Elaun Jkkk Sarawak

papar berkaitan - pada 26/11/2021 - jumlah : 198 hits
Oleh KERAJAAN meluluskan peruntukan lebih RM80 juta setahun bagi pembayaran elaun Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Wilayah Sarawak Menteri Pembangunan Luar Bandar Datuk Seri Mahdzir Khalid berkata Jemaah Kabinet pada 19 Novembe...
Jalan Penghubung Bandar Utama Di Pahang Perlu Dinaiktaraf

Cops Fire 5 Shots During 70km Car Chase Near Baling

3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Ocrevus Transforming Multiple Sclerosis Treatment Landscape In Malaysia

Hada Labo Hydrating Water Gel

I Was Never Arrested Merely Barred From Overseas Travel Ex Src Director

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Boarding Pass Tak Mention Am Pm Pelajar Kolej Terlepas Flight Kerana Salah Waktu

Leadership Skills For Owners

Konsert Aku Muzik Kamu 2 0

Tomislav Steinbruckner Enggan Melatah

Kalendar 2025 Tarikh Cuti Umum Dan Cuti Sekolah

Rukun Wuduk Niat Doa Selepas Wuduk