Jom Iftar Sesama Ramadhan Buffet Di Bangi Golf Resort


Assalamualaikum, hai semua. Jom Iftar Sesama Ramadhan Buffet di Bangi Golf Resort. Haa.. masih lagi bercerita tentang makan-makan dan kat mana korang boleh buat pilihan nak berbuka puasa nanti. Jangan jemu tau, mana tau kut boleh bantu buat pilihan untuk korang yang plan nak berbuka kat luar nanti. Jadi salah satu pilihan yang Kak Sue nak bagi cadangan dan nak ajak korang ialah Jom Iftar Sesama Ramadhan Buffet di Bangi Golf Resort. InsyaAllah.. berbaloi dan puashati..

Jom Iftar Sesama  Ramadhan Buffet di Bangi Golf Resort
Jom Iftar Sesama Ramadhan Buffet di Bangi Golf ResortTak lama kita dah nak sambut bulan puasa dah kan. Bila tiba bulan puasa nie sesekali mesti ada plan nak berbuka kat luar, tak kira dah dengan keluarga atau kawan-kawan. Mesti korang tercari-cari kat mana nak berbuka nanti kan, sebab tu Kak Sue nak ajak korang Jom Iftar Sesama Ramadhan Buffet di Bangi Golf Resort (BGR) nie. Jangan tak tau korang, ada pilihan 200 menu yang akan disediakan nanti tau, rambang mata nak pilih.. hehehe..

Ramadhan Buffet di Bangi Golf Resort
Tarikan utama kat sini dah tentu lah seleksi buffet yang disediakan iaitu pilihan 200 jenis makanan hidangan tradisional Melayu yang mengingatkan kita kenangan masakan ibu kita kat kampung sampai lah hidangan Barat untuk cita rasa moden. Biasalah kan lain orang, lain seleranya. Bila ada pilihan macam nie semua orang pun puashati kan. Semua masakan kat sini disediakan oleh kumpulan Chef berpengalaman tau.

Ramadhan Buffet di Bangi Golf ResortRamadhan Buffet di Bangi Golf ResortRamadhan Buffet di Bangi Golf Resort
Dengan konsep 'Kebun Dalam Bandar' sememangnya sesuatu yang bermakna dan menjadi kebanggaan Restoran BGR nie sebab Chef masakan kat sini guna bahan mentah yang ditanam kat sini dan dipetik sendiri oleh chef. Antaranya Nasi Kerabu bersama ulam-ulam organik dimakan pula dengan seruding ikan, kuah sambal tumis, keropok ikan, ayam goreng berempah digabungkan pula dengan bunga kantan, kubis bulat, ulam raja, daun selom, kacang panjang, hirisan limau nipis dan cili bersama budu untuk penyedap rasa.

Ramadhan Buffet di Bangi Golf Resort
Kalau korang nak tau bunga Telang yang keluarkan warna biru untuk Nasi Kerabu tu pun datang dari 'Kebun Dalam Bandar' di BGR nie tau. Nak lagi best korang pun boleh petik ulam-ulaman tu sendiri dari pokoknya.. menarik kan. Suasana kampung sangat kan. Selain tu bagi pilihan mee pula korang boleh cuba Laksa Singapura dan Ipoh Hor Fun mereka yang sedap tu.

Ramadhan Buffet di Bangi Golf Resort
Macam tahun sebelumnya, eksklusif sepanjang Ramadhan nie disediakan juga Kambing Bakar tau. Tak sah lah kalau dalam buffet Ramadhan tak ada Kambing Bakar kan. Selain tu ada Sup Kambing, Satay Ayam dan Daging tak lupa juga Kueh Teow Goreng dan Mee Mamak yang dimasak secara live kat depan korang. Panas-panas lagi tu kan.. memang menarik..

Ramadhan Buffet di Bangi Golf ResortRamadhan Buffet di Bangi Golf ResortRamadhan Buffet di Bangi Golf ResortPilihan lain yang ada kat sini Nasi Ayam yang dipagang secukupnya dengan sos BBQ ala Oriental dengan rasa empuk dan berjus dihidangkan pula dengan nasinya yang gebu dimakan pula dengan sos kicap soya yang pekat dan sos cili buatan sendiri lagi. Memang terangkat lah kan.. hehehe..

Ramadhan Buffet di Bangi Golf Resort
Kalau korang peminat masakan India, ada beberapa pilihan menu yang menarik untuk korang. Antaranya Ayam Varural, Kari Ikan Tenggiri, Daging Kambing Masak Hitam dan korang boleh layan makan dengan nasi kukus yang disediakan nanti.

Ramadhan Buffet di Bangi Golf ResortRamadhan Buffet di Bangi Golf Resort
Untuk pilihan menu dari Barat pula korang harus cuba signature dish dekat sini Sous Vide Eggs dengan Cendawan Espuma. Memang lain dari yang lain, anak Kak Sue kalau datang sini memang akan repeat dua tiga kali lah makan. Selain tu pilihan lain yang ada ialah spagetti dan penne dengan sos bolognese ayam atau carbonara.

Ramadhan Buffet di Bangi Golf ResortRamadhan Buffet di Bangi Golf Resort
Biasanya kalau dalam menu buffet Ramadhan harus juga kena ada pencuci mulut atau desert nie kan. Di Bangi Golf Resort nie ada bermacam pilihan antaranya Churros Sepanyol dengan Sos Pekat Cokelat Pekat, Tiramisu Itali juga seleksi kuih muih Melayu termasuk Kuih Lapis (merah putih), Talam Koko, Talam Cendol, Kasui Pandan, Apam Mekar, Koci, Seri Muka Pandan, Kuih Bakar Hijau, Pulut Kuning Rendang Daging, Pulut Kuning Serunding Kelapa, Pulut Inti, Putri Ayu dan Lopez Pulut.

Ramadhan Buffet di Bangi Golf ResortRamadhan Buffet di Bangi Golf Resort
Selain itu, ada juga Bandung Lychee Cheese Cake, Pina Colada Cheese Bake, Blueberry Creme Brulee Cake, Red Velvet Swiss Roll, Orange Jaffa Swiss Roll, Purple Velvet dengan Cream Cheese Swiss Roll, Green Tea Cheese Cake, Caramel Blueberry Filling Cake, Chocolate Cake dengan  Choco Cream, Chocolate Cake dengan Peanut Cream, Sweet Potato dengan Tam, Caramel Mousse, G3 Mousse, Pandan Gula Melaka Mousse, Cendol Mousse, Ong Lai Mouses, Purple Velvet Yogurt dan Oreo Cheese Cake.

Ramadhan Buffet di Bangi Golf ResortRamadhan Buffet di Bangi Golf Resort
Akhir sekali, pilihan minuman yang disediakan kat sini antaranya Kordial Mangga, Kordial Anggur, Air Tebu, Soya Ros, Teh Bunga. Untuk minuman panas pula Teh Tarik, Kopi dan Teh juga ada buah-buahan juga tau.

Ramadhan Buffet di Bangi Golf ResortRamadhan Buffet di Bangi Golf ResortRamadhan Buffet di Bangi Golf ResortIftar SesamaUntuk info korang tahun nie tema di Bangi Golf Resort ialah Iftar Sesama. Sebenarnya, bukan setakat sajian buffet berbuka puasa aja tapi banyak kebaikan lain yang tersirat di sebalik Iftar Sesama nie seiring dengan maksud 'sesama' tu sendiri iaitu 'bersama'

Berkongsi PahalaSelain korang berbuka puasa dengan sajian enak korang juga dapat berkongsi pahala sebab Restoran BGR akan menyumbangkan 1% daripada keuntungannya sepanjang Ramadhan al Mubarak nie kepada Islamic Relief Malaysia (IRM). Dengan sumbangan nie nanti diharap dapat memperkasakan lagi aktiviti pertubuhan nie khususnya berkaitan dengan bantuan-bantuan kemanusian bagi golongan kurang bernasib baik. 
Makan seenaknya, elak membazir
Dalam usaha Restoran BGR memenuhi janji untuk sentiasa menambah hidangan dan memastikan sentiasa ada di meja buffet sehingga majlis selesai, pihak BGR juga bekerja dengan konsep sifar pembaziran. Sebab tu Restoran BGR akan berkerjasama dengan Food Aid Foundation dengan sumbangkan dan selamatkan lebihan makanan daripada buffet Ramadhan untuk diberikan kepada mereka yang memerlukan.

Bukan tu aja tau, sepanjang Ramadhan Restoran BGR dengan kerjasama portal F8Buzz.com juga akan sediakan Kotak Sumbangan Iftar Sesama untuk orang ramai yang nak sumbangkan makanan dan pakaian kepada mereka yang kurang bwrnasib baik yang tak oernah dilakukan oleh mana-mana restoran sebelum ini.

Untuk tahun nie Restoran BGR telah menambah baik kemudahan surau dan tandas. Surau sekarang nie lebih luas dan sekesa untuk menampung lebih ramai jemaah. Tandas pula daripada lima kubikel ditambah kepada 16 kubikel macam tandas lima bintang tau korang. Memang bersih dan selesa sangat. Selian tu 800 lot parking oercuma juga disediakan untuk korang bagi elakkan kesesakan.

Bagi korang yang berminat nak buat tempahan macam biasa Kak Sue kongsikan detail kat bawah nie ya..

Restoran Bangi Golf Resort
AlamatNo1 Persiaran Bandar, Bandar Baru Bangi,43650 Selangor
HargaRM59.00nett - dewasaRM29.00nett - kanak-kanak
Hotline1700 81 8557
Tempahan OnlineRestoran BGR Ramadhan Buffet
[email protected]
Websitewww.bgrrest.com
FacebookBangi Golft Resort
InstagramBangi Golf Resort Official











Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.shuhaidakabdy.com/2019/04/jom-iftar-sesama-ramadhan-buffet-di-bangi-golf-resort.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buffet Ramadhan 2019 Iftar Sesama Bangi Golf Resort Bangi

Buffet Ramadhan 2019 Iftar Sesama Bangi Golf Resort Bangi

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 682 hits
Tak sampai sebulan Ramdhan akan bakal tiba pasti bulan yang penuh mulia ni banyak aktiviti yang dirancang untuk menyambut puasa Masa ni lah berpeluang berkumpul dengan keluarga dan sanak saudara berbuka bersama sama Mama sendiri pun ada pla...
Buffet Ramadhan Di Bangi Golf Resort Iftar Sesama Peroleh Pahala

Buffet Ramadhan Di Bangi Golf Resort Iftar Sesama Peroleh Pahala

papar berkaitan - pada 23/4/2019 - jumlah : 392 hits
Buffet Ramadhan di Bangi Golf Resort 2019 Holla korang lagi beberapa hari je Ramadhan akan tiba dah boleh survey buffet Ramadhan untuk tahun 2019 jadi aku nak mengajak orang ramai mengambil kesempatan di bulan mulia untuk Iftar Sesama insan...
Iftar Sesama Di Bangi Golf Resort Menikmati Buffet Ramadhan Serendah Rm59

Iftar Sesama Di Bangi Golf Resort Menikmati Buffet Ramadhan Serendah Rm59

papar berkaitan - pada 14/4/2019 - jumlah : 579 hits
Iftar Sesama Di Bangi Golf Resort Menikmati Buffet Ramadhan Murah Pejam celik pejam celik tinggal lebih kurang sebulan je lagi bulan Ramadhan bakal tiba Untuk korang yang memang tradisinya suka berbuka puasa dan menikmati buffet Ramadhan be...
Iftar Sesama 2019 Buka Puasa Buffet Ramadan Murah Di Bangi Golf Resort

Iftar Sesama 2019 Buka Puasa Buffet Ramadan Murah Di Bangi Golf Resort

papar berkaitan - pada 8/4/2019 - jumlah : 566 hits
IFTAR SESAMA 2019 BUKA PUASA BUFFET RAMADAN MURAH DI BANGI GOLF RESORT Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua boleh di katakan setiap tahun selama 4x Ramadan kami sekeluarga WAJIB iftar dan berbuka puasa bersama sama di Bangi Golf Reso...
Dengan 200 Menu Bufet Ramadan Jom Iftar Sesama Di Bangi Golf Resort

Dengan 200 Menu Bufet Ramadan Jom Iftar Sesama Di Bangi Golf Resort

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 446 hits
Dengan 200 Menu Bufet Ramadan Jom Iftar Sesama di Bangi Golf Resort l Assalamuaikum Kalau korang tercari cari tempat berbuka yang berbaloi baloi di area Bangi atau kawasan yang berdekatan Ana nak cadangkan korang ke satu tempat ni Dengan 20...
Bufet Murah Iftar Sesama Di Bangi Golf Resort 2019

Bufet Murah Iftar Sesama Di Bangi Golf Resort 2019

papar berkaitan - pada 16/4/2019 - jumlah : 406 hits
Assalamualaikum Salam Sejahtera Seperti tahun tahun yang lepas apabila menjelang Bulan Ramadhan Bangi Golf Resort mengambil kesempatan untuk mengajak insan insan tersayang untuk berbuka Iftar Sesama di sini dengan pakej berbuka yang termura...
Lebih 200 Jenis Hidangan Menanti Tetamu Di Iftar Sesama Bangi Golf Resort Restaurant

Lebih 200 Jenis Hidangan Menanti Tetamu Di Iftar Sesama Bangi Golf Resort Restaurant

papar berkaitan - pada 24/4/2019 - jumlah : 621 hits
Pejam celik pejam celik tak lama lagi Ramadhan bakal menjelma Bila tiba bulan Ramadhan ni antara yang menjadi perhatian selain daripada baju raya kuih raya solat tarawih dan juga bazar Ramadhan adalah Buffet Ramadhan Tengah survey Buffet Ra...
Buffet Ramadhan Bangi Golf Resort Tempat Mesti Pergi Untuk Berbuka Puasa

Buffet Ramadhan Bangi Golf Resort Tempat Mesti Pergi Untuk Berbuka Puasa

papar berkaitan - pada 22/4/2019 - jumlah : 779 hits
hai assalammualaikumBawa Keluarga Teman Untuk Iftar Bersama Di Buffet Ramadhan Bangi Golf ResortBawa Keluarga Teman Untuk Iftar Bersama Di Buffet Ramadhan Bangi Golf Resort Salah satu tempat berbuka puasa yang menjadi kegemaran nad sekeluar...
Iftar Ramadan 2019 Iftar Sesama Bangi Gold Resort Harga Rm59 Jer

Iftar Ramadan 2019 Iftar Sesama Bangi Gold Resort Harga Rm59 Jer

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 475 hits
Assalamulaikum First time BBL dapat invitation majlis berbuka puasa kat Bangi Gold Resort ni Terus excited nak datang bila rakan blogger bagitau memang tak menyesal datang cuba menu bakal dihidangkan sepanjang bulan ramadan nanti Bertema If...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas