Buffet Ramadhan Bangi Golf Resort Tempat Mesti Pergi Untuk Berbuka Puasa


hai assalammualaikum

Bawa Keluarga, Teman Untuk Iftar Bersama Di Buffet Ramadhan Bangi Golf ResortBawa Keluarga, Teman Untuk Iftar Bersama Di Buffet Ramadhan Bangi Golf Resort - Salah satu tempat berbuka puasa yang menjadi kegemaran nad sekeluarga ialah Buffet Ramadhan di Bangi Golf Resort. Korang pun bawalah keluarga, teman, untuk iftar bersama di Bangi Golf resort sebab harganya yang sangat murah dan mempunyai pelbagai buffet dengan lebih 200 jenis makanan yang dihidangkan dari makanan tradisional Melayu sehingga ke hidangan Barat.



Kelainan sedikit kali ini ialah, berkonsepkan " Kebun Dalam bandar " kebanyakan ulaman seperti bunga kantan, kubis bulat, ulam raja, daun selom, kacang panjang merupakan sayuran yang ditanam sendiri oleh pihak Bangi Golf Resort. Bagus kan, bila ulaman segar dipetik terus dari pokok. Bagi menambah keterujaan, tahun ini bahagian ualman dan kerabu, pengunjung diberi peluang memetik sebahagian daripada ulam-ulaman tersebut, terus dari pokoknya.





Ni la Nasi Kerabu yang dimakan bersama serunding kelapa ikan, kuah sambal tumis,keropok ikan, ayam goreng berempah dan gabungan ulam-ulaman organik beserta budu dengan hirisan limau nipis dan cili yang datang dari kebun Bangi Golf Resort. Malah bunga Telang yang menjadikan nasi berwarna biru itu juga datang dari kebun Bangi Golf Resort. Baru tau nasi ni biru disebabkan dari Bunag Telang ingat dari pewarna..hehee.. Memang beratur panjang masa nak ambil nasi kerabu ni..hehee. Memang sedap..Nad pulak lama dah tak makan nasi kerabu. Bila ada depan mata, memang pertama makan Nasi Kerabu dulu.

 


Setiap kali Bulan Ramadhan, Kambing Bakar merupakan menu yang mesti ada di Bangi Golf Resort. Aroma daging Kambing Bakar yang dipanggang perlahan di atas api memang menusuk kalbu tau, mr mafia laju beratur dekat Kambing Bakar ni sebab takut habis..hehee.


Ya laku keras kambing bakar ni..hehee..





Sup kambing mamak yang boleh dimakan bersama roti atau nasi. Makan macam tu je pun sedap.Hirup kuah dia. Daging pun lembut je.




Di situ juga ada satay ayam dan daging, Kueh Teow Goreng dan Mee Mamak yang dimasak depan mata kita. Dapat panas-panas memang sedap ye.


Ada juga Nasi Ayam di Bangi Golf Resort. Tengok ayamnya pun dah nampak sedap. Ayam dipanggang secukupnya bersama sos BBQ ala oriental, sebab tu bila makan ayam dia rasa empuk dan berjus sahaja. Nasi pun dimasak elok je. Semua cukup rasa bersama sos kicap soya yang pekat dan sos cili buatan sendiri. Sos cili tu memang buat kita nak menambah je.






Makanan nasi dan beraneka lauk yang dihidangkan.



Dah makanan Melayu, kita tengok pula makanan barat ye. Menu paling utama yang wajib korang amik mestilah Sous Vide Eggs dengan Cendawan Espuma yang dimasak depan mata kita ya. Telur ni memang tak boleh tak makan, mesti kena makan..hehee..



Selain itu, sajian pasta kegemaran, Spaghetti dan Penne bersama sos bolognese ayam dan carbonara. Ni anak-anak paling suka.



Ada juga Ipoh Hor fun. Pertama kali rasa.





Makanan berat dah tunjuk, hah ni pulak makanan ringan, pencuci mulut yang semuanya nampak sedap belaka. Warna warni kalau pergi ke dessert ni. Memang kalau boleh nak ambil semua, taknak miss satu pun..hahaa..Antara dessert yang ada Churros sepanyol dengan sos coklat pekat, Tiramisu Itali, Bandung Lychee Cheesecake, Pina Colada Cheese Cake, Blueberry Creme Brulee Cake, Red Velvet Swiss Roll, Green Tea Cheese Cake,Chocolate Cake bersama Peanut Cream, Pandan Gula Melaka dan banyak lagi.







Selalunya dah buka puasa tu mestila makan kuih dulu, antara kuih yang ada, Kuih Lapis, Talam Koko, Kasui Pandan, Apam, Koci, Seri, Kuih Bakar dan banyak lagi. Dekat sini ada Pulut Kuning Rendang Daging, memang sedap.


Dah makan takut tercekik pulak kang, jangan risau, ada air disediakan..hahaaa..Dah makan sedap-sedap, nak minum air, pilih je air yang disediakan, ada air panas dan sejuk. Ada air Kordial Mangga, Kordial Anggur, Air Tebu, Soya Ros, Teh Bunga, Teh Tarik, Kopi dan Teh.

Kemudahan Untuk Pengunjung
- Surau lebih luas dan selesa disediakan
-Tandasdaripada 5 kubikel ditambah kepada 16 kubikel bagi mengelakkan berbaris panjang
- Parkir lebih 800 lot
Iftar Sesama : Berbuka sambil Membuat Amal kebajikanUntuk pengetahuan korang, setiap tempahan yang dibuat di Bangi Golf Resort, mereka akan menyumbangkan 1% daripada keuntungannya sepanjang bulan Ramadhan ni kepada Islamic Relief Malaysia ( IRM ). Sumbangan tu daripada kita juga, jadi bualn puasa ni molekla beramal jariah.

Selain itu, Restoran BGR juga bekerjasama denagn Food Aid Foundation, menyumbangkan mana-mana lebihan makanan dan diberikan kepada mereka yang memerlukan. Jadi takdala berlaku pembaziran.

Ada lagi, sepanjang Bulan Ramdhan, Restoran BGR dengan kerjasama portal FBBuzz.com akan mewujudkan kotak sumbangan iftar yang mana pengunjung ingin menyumbangkan makanan dan pakaian kepada mereka yang bernasib baik. Hah, carila baju mana yang dah taknak pakai, tapi masih elok, boleh letak dekat kotak ni.

Bagus apa yang dilakukan Bangi Golf resort ni, memang takda hotel lain yang buat. Jadi kita dapat gembirakan orang lain juga kan.



Haritu, kami dihiburkan dengan pelbagai persembahan dan lagi syok dapat makan buah durian..hehee..Banyak gila makan waktu tu..fuh..lega rasa sebab dah lama tak makan durian oii..Terima kasih Durian Hill sajikan durian kepada blogger dan media. (http://www.durian-hill.com).


Waktu tu ada juga Photobooth- Feteandfiesta (instagram:@photobombkl) dan Cotton Candy- Nilai cotton Candy (Instagram: @nilaicottoncandy)

Bagi nad, kali ni, memang dia susun elok je, dan luas untuk pengunjung. Beratur nak mengambil makanan tu biasa lah..ehhehe..Setiap tempat ada station masing-masing. Masak live depan mata kita. Mereka memang jaga kebersihan sepenuhnya ya dan buat persiapan untuk keselesaan pengunjung. Memang wajib korang datang berbuak puasa dekat sini.




Harga berbuka Buffet Ramadhan Bangi Golf ResortDewasa : RM 59.00nett
Kanak-kanak: RM 29.00nett

Korang boleh booking awal ya. Kalau nak booking boleh layari
Website: https://www.bgrrest.com/product/buffet-ramadhan/
Alamat: No 1 Persiaran bandar, Bandar Baru Bangi, Selangor 43650, Malaysia
Tempahan dan pertanyaan: 1 700 81 8557
Email: [email protected]
Facebook: https://www.facebook.com/bangigolfresort/
Instagram: @bangigolfresortofficial

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.miszrockers.com/2019/04/buffet-ramadhan-bangi-golf-resort.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Buffet Ramadhan 2019 Iftar Sesama Bangi Golf Resort Bangi

Buffet Ramadhan 2019 Iftar Sesama Bangi Golf Resort Bangi

papar berkaitan - pada 9/4/2019 - jumlah : 677 hits
Tak sampai sebulan Ramdhan akan bakal tiba pasti bulan yang penuh mulia ni banyak aktiviti yang dirancang untuk menyambut puasa Masa ni lah berpeluang berkumpul dengan keluarga dan sanak saudara berbuka bersama sama Mama sendiri pun ada pla...
Buffet Ramadhan Di Bangi Golf Resort Iftar Sesama Peroleh Pahala

Buffet Ramadhan Di Bangi Golf Resort Iftar Sesama Peroleh Pahala

papar berkaitan - pada 23/4/2019 - jumlah : 391 hits
Buffet Ramadhan di Bangi Golf Resort 2019 Holla korang lagi beberapa hari je Ramadhan akan tiba dah boleh survey buffet Ramadhan untuk tahun 2019 jadi aku nak mengajak orang ramai mengambil kesempatan di bulan mulia untuk Iftar Sesama insan...
Jom Iftar Sesama Ramadhan Buffet Di Bangi Golf Resort

Jom Iftar Sesama Ramadhan Buffet Di Bangi Golf Resort

papar berkaitan - pada 18/4/2019 - jumlah : 371 hits
Assalamualaikum hai semua Jom Iftar Sesama Ramadhan Buffet di Bangi Golf Resort Haa masih lagi bercerita tentang makan makan dan kat mana korang boleh buat pilihan nak berbuka puasa nanti Jangan jemu tau mana tau kut boleh bantu buat piliha...
Iftar Sesama Di Bangi Golf Resort Menikmati Buffet Ramadhan Serendah Rm59

Iftar Sesama Di Bangi Golf Resort Menikmati Buffet Ramadhan Serendah Rm59

papar berkaitan - pada 14/4/2019 - jumlah : 574 hits
Iftar Sesama Di Bangi Golf Resort Menikmati Buffet Ramadhan Murah Pejam celik pejam celik tinggal lebih kurang sebulan je lagi bulan Ramadhan bakal tiba Untuk korang yang memang tradisinya suka berbuka puasa dan menikmati buffet Ramadhan be...
Lebih 200 Pilihan Buffet Cahaya Ramadan 2019 Buka Puasa Di Bangi Resort Hotel

Lebih 200 Pilihan Buffet Cahaya Ramadan 2019 Buka Puasa Di Bangi Resort Hotel

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 1033 hits
BUFFET CAHAYA RAMADAN 2019 BUKA PUASA DI BANGI RESORT HOTEL Bila tibanya bulan puasa Ramadan majlis buka puasa secara buffet memang tak asing lagi di negara kita ini Jadi Entri hari ini mummy Nak kongsikan pada korang BUFFET CAHAYA RAMADAN ...
Pilihan Berbuka Puasa Menarik Di Semarak Rasa Tower Ramadan Buffet Tower Regency Ipoh

Pilihan Berbuka Puasa Menarik Di Semarak Rasa Tower Ramadan Buffet Tower Regency Ipoh

papar berkaitan - pada 18/4/2019 - jumlah : 1026 hits
Pilihan Berbuka Puasa Menarik di Semarak Rasa Tower Ramadan Buffet Tower Regency Ipoh Beberapa hari yang lepas cik en berkesempatan untuk mencuba Ramadhan Buffet Preview di Tower Regency Hotel Apartment di Ipoh Perak Bertemakan Semarak Rasa...
Cahaya Ramadan Buffet Di Funtasia Bangi Resort Hotel Mesra Keluarga

Cahaya Ramadan Buffet Di Funtasia Bangi Resort Hotel Mesra Keluarga

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 796 hits
Cahaya Ramadan Buffet di Funtasia Bangi Resort Hotel Mesra Keluarga Lagi beberapa hari saja dah nak masuk Bulan Ramadhan Sekejap sangat masa berlalu Mama doakan semoga semua yang membaca post ini menyambut Ramadhan dalam keadaan sihat tubuh...
Meraikan Adat Tradisi Hidangan Malaysia Di Bufet Cahaya Ramadhan Bangi Resort Hotel

Meraikan Adat Tradisi Hidangan Malaysia Di Bufet Cahaya Ramadhan Bangi Resort Hotel

papar berkaitan - pada 23/4/2019 - jumlah : 458 hits
Meraikan Adat Tradisi Hidangan Malaysia Di Bufet Cahaya Ramadhan Bangi Resort Hotel Assalamualaikum Memandangkan bulan Ramadhan dah semakin hampir maka memang meriah la promosi bufet Ramadhan di mana mana sahaja Baru baru ni aku berkesempat...
Pelayaran Tasik Sementara Menunggu Berbuka Puasa Tarikan Bufet Ramadan Bukit Merah Laketown Resort 2019

Pelayaran Tasik Sementara Menunggu Berbuka Puasa Tarikan Bufet Ramadan Bukit Merah Laketown Resort 2019

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 693 hits
Pelayaran Tasik Sementara Menunggu Berbuka Puasa Tarikan Bufet Ramadan Bukit Merah Laketown Resort 2019 Berlayar menaiki bot merentas tasik sementara menunggu waktu berbuka menjadi tarikan unik yang terdapat menerusi pakej bufet berbuka pua...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord