Jika Ikhlas Perjuang Rasuah Kenapa Membisu Kes Pemimpin Ph Digugurkan


suaramerdeka.comHome/Politik

 
BEKAS pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang meninggalkan parti itu menempelak Setiausaha Agong PKR Datuk Seri Saifuddin Nasution yang hanya membisu selepas kes rasuah melibatkan seorang tokoh PH digugurkan.

Dalam satu kenyataan 10 orang bekas ahli Parlimen PKR termasuk Datuk Seri Azmin Ali berkata,keputusan pengguguran kes tersebut mengecewakan dan menggusarkan SPRM dan masyarakat awam.

“Sekiranya Saifuddin jujur dan ikhlas tentang kedaulatan undang-undang dan perjuangan melawan rasuah, mengapa dia terus menerus diam membisu tentang kes rasuah yang melibatkan seorang tokoh ternama kepimpinan PH yang tiba-tiba digugurkan tatkala perbicaraan sedang berjalan lancar? Suatu yang amat mengecewakan dan menggusarkan SPRM dan masyarakat awam,” katannya.

Mereka mengulas kenyataan Saifuddin Nasution baru-baru ini berkaitan tindakan Ahli Parlimen Kuala Langat Datuk Dr Xavier Jayakumar mengumumkan keluar Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengukuhkan lagi dakwaan ada usaha tersusun oleh kerajaan PN untuk menarik sokongan ahli-ahli parlimen pembangkang.

Nasution Ismail berkata, usaha itu termasuklah dengan cara umpan dan ugutan, menggunakan agensi seperti Polis Diraja Malaysia (PDRM), Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

“Tuduhan bahawa PN menggunakan sogokan dan intimidasi untuk meraih sokongan Ahli Parlimen dari Pakatan Harapan adalah tidak berasas sama sekali.

“Ahli-Ahli Parlimen ini melakukan penilaian objektif dan menyedari bahawa Kerajaan PN telah mengambil tindakan yang bertanggungjawab dalam menangani wabak tersebut dengan menyalurkan sejumlah RM320 bilion untuk kepentingan rakyat dan mencerdaskan ekonomi.

“Tuduhan-tuduhan ini merupakan serangan terhadap integriti SPRM dan polis. Kami memandang serius tuduhan menghasut secara terang-terang ini yang boleh menjejaskan kredibiliti institusi penguatkuasaan dan meminta tindakan undang-undang segera terhadap mereka,” katanya dalam satu kenyataan.

Menurut mereka, Saifuddin Nasution yang begitu keras memimpin serangan ganas terhadap ketiga-tiga anggota Parlimen itu tidak memiliki kedudukan moral untuk menjuarai hujah berhubung melompat parti.

Saifuddin Nasution sendiri telah beberapa kali menjadi juara melompat dari UMNO ke PKR, kemudian dari PKR ke PAS dan seterusnya, dari PAS kembali ke PKR.

“Berbanding dengan YB Dato’ Dr. Xavier yang merupakan Naib Presiden PKR yang terpilih, kedudukan Saifuddin dalam parti adalah lemah kerana hanya sebagai seorang yang dilantik.

“Saifuddin tidak mempunyai legitimasi dan keabsahan dan kita fahami dia bersuara bagi pihak Anwar dalam situasi begini,” katanya.

Selain Azmin, kenyataan itu turut dikeluarkan secara bersama oleh Datuk Zuraida Kamaruddin, Datuk Saifuddin Abdullah, Datuk Mohd Rashid Hasnon, Datuk Kamarudin Jaffar, Datuk Dr. Mansor Othman, Datuk Seri Dr. Santhara Kumar, Datuk Ali Biju, Datuk Willie Mongin dan Jonathan Yasin.

Xavier merupakan ahli Parlimen PKR terbaharu meninggalkan parti itu selepas Larry Sng (Julau) dan Stephen Choong (Tebrau)

-SMEnable GingerCannot connect to Ginger Check your internet connection
or reload the browserDisable in this text fieldEditEdit in GingerEdit in Ginger×

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/03/jika-ikhlas-perjuang-rasuah-kenapa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Na Inwoo Dilaporkan Bakal Ganti Jisoo Dalam River Where The Moon Rises Lepas Digugurkan Dek Kes Buli

Na Inwoo Dilaporkan Bakal Ganti Jisoo Dalam River Where The Moon Rises Lepas Digugurkan Dek Kes Buli

papar berkaitan - pada 5/3/2021 - jumlah : 215 hits
Mesti ramai yang berdukacita dengan kan Walaupun sudah namun imej dan karier lelaki itu nampaknya sudah tercalar dan tiada apa yang dapat dilakukannya Bahkan pihak KBS juga mendedahkan bahawa watak On Dal yang dilakonkan oleh Jisoo dalam dr...
Azmin Saifuddin Juara Lompat Kenapa Bisu Kes Rasuah Tokoh Ph

Azmin Saifuddin Juara Lompat Kenapa Bisu Kes Rasuah Tokoh Ph

papar berkaitan - pada 15/3/2021 - jumlah : 271 hits
Sekumpulan ahli parlimen yang berpihak kepada Menteri Kanan Mohamed Azmin Ali mempertikaikan dakwaan PKR bahawa Ahli Parlimen Kuala Langat Dr Xavier Jayakumar berpaling tadah kerana didakwa mendapat tekanan SPRM Kumpulan itu pada satu kenya...
Sprm Tahan Datuk Seri Kes Rasuah Rm300 000

Sprm Tahan Datuk Seri Kes Rasuah Rm300 000

papar berkaitan - pada 10/3/2021 - jumlah : 218 hits
242 total views 221 views today Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia Selangor menahan seorang ahli perniagaan bergelar Datuk Seri kerana disyaki menerima rasuah berjumlah RM300 000 daripada seorang individu kononnya bagi membantu melepask...
Pegawai Kanan Jpj Kena Reman Kes Rasuah Rm88 000 Sindiket Melindungi Pemandu Lori

Pegawai Kanan Jpj Kena Reman Kes Rasuah Rm88 000 Sindiket Melindungi Pemandu Lori

papar berkaitan - pada 21/3/2021 - jumlah : 221 hits
KANGAR Seorang pegawai kanan Jabatan Pengangkutan Jalan menjadi individu kelima yang ditahan di negeri ini berhubung siasatan mengenai sindiket melindungi pemandu pemandu lori yang melakukan kesalahan jalan raya melibatkan jumlah suapan kir...
Jisoo Digugurkan Dari River Where The Moon Rises Dek Kes Buli Pihak Produksi Kini Cari Pelakon Ganti

Jisoo Digugurkan Dari River Where The Moon Rises Dek Kes Buli Pihak Produksi Kini Cari Pelakon Ganti

papar berkaitan - pada 5/3/2021 - jumlah : 328 hits
Meskipun sudah namun yang dijatuhkan atas pelakon Jisoo adalah suatu perkara yang sangat mengecewakan Disebabkan hal itu drama lakonannya yang sedang ditayangkan kini iaitu River Where The Moon Rises turut terpalit sekali dengan kontroversi...
Panas Nurul Izzah Pemimpin Paling Layak Di Calon Pm Ke 9

Panas Nurul Izzah Pemimpin Paling Layak Di Calon Pm Ke 9

papar berkaitan - pada 20/3/2021 - jumlah : 636 hits
March 20 2021 Ahli Parlimen Permatang Pauh Nurul Izzah Anwar dinamakan sebagai pemimpin yang layak dicalonkan sebagai Perdana Menteri ke 9 Ahli Parlimen Muar Syed Saddiq Syed Abdul Rahman membuat kejutan menamakan bekas Naib Presiden PKR it...
Adakah Pemimpin Berkenaan Akan Bersumpah Laknat

Adakah Pemimpin Berkenaan Akan Bersumpah Laknat

papar berkaitan - pada 20/3/2021 - jumlah : 261 hits
Sucikan diri Atau mengaku sahaja dengan alasan yang bagus sebelum terdedah terbongkar
Ahli Pemimpin Umno Jalin Kerjasama Dengan Pkr Dan Dap Boleh Di Ambil Tindakan Displin

Ahli Pemimpin Umno Jalin Kerjasama Dengan Pkr Dan Dap Boleh Di Ambil Tindakan Displin

papar berkaitan - pada 21/3/2021 - jumlah : 248 hits
KUALA NERUS Mana mana ahli UMNO termasuk pemimpin yang didapati menjalinkan kerjasama bersama PKR dan DAP boleh dikenakan tindakan disiplin Naib Presidennya Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata mesyuarat Majlis Tertinggi sudah membuat kep...
Bnm Sprm Dan Zeti Digesa Jelas Pendedahan Baru Kes 1mdb

Bnm Sprm Dan Zeti Digesa Jelas Pendedahan Baru Kes 1mdb

papar berkaitan - pada 1/3/2021 - jumlah : 212 hits
Ahli parlimen Kepong Lim Lip Eng membangkitkan semula isu 1MDB selepas bekas gabenor Bank Negara Zeti Akhtar Aziz dikaitkan dengan skandal syarikat pelaburan milik kerajaan Malaysia itu Menurut Lim tiga pihak wajib menjelaskan kedudukan mas...
Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Bila Duit Nak Masuk

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Deep Dive 5 Historic Lots From Gooding S Geared Online Sale



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


First Impressions Make A Powerful Impact With A Creative Digital Business Card

Restoran Di Jepun Buang 25 Set Nasi Lemak Kena Tipu Ejen Dari Malaysia

Kumpulan Pro Palestin Kecam Kehadiran Syarikat Bekal Senjata Kepada Israel

Prk Kkb Boleh Tak Umno Tarik Undi Melayu

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock