Jdt Tundukkan Sabah 2 0


Bergson Gustavo cuba mengawal bola pada perlawanan Liga Super menentang Sabah di Stadium Sultan Ibrahim, Iskandar Puteri, Johor hari ini.
Harimau Selatan hampiri kejuaraan

ISKANDAR PUTERI – Penyandang juara Liga Super tujuh musim berturut-turut, Johor Darul Ta’zim (JDT) tidak berdepan masalah menundukkan skuad Badak 2-0 pada aksi liga di Stadium Sultan Ibrahim, di sini malam tadi.

Kemenangan tersebut membolehkan skuad Harimau Selatan kembali menjarakkan kedudukan di persada liga dengan perbezaan lapan mata di hadapan pencabar terdekat pasukan Terengganu FC.

Leandro Velazquez yang kembali menyertai pasukan JDT setelah pulih dari kecederaan menjadi perancang utama pasukan dengan mengatur gerakan gol yang dijaringkan Bergson Da Silva.

Pasukan JDT hampir mencetak gol pertama pasukan seawal minit kedua menerusi hantaran silang Bergson namun gagal disudahkan Safawi Rasid setelah tandukannya melewati palang gol.

Gol pertama JDT hadir menerusi gerakan direncanakan Leandro yang menghantar bola kepada Safawi yang tidak dikawal di sayap kanan lalu melorong bola kepada Bergson yang melepaskan rembatan deras menewaskan penjaga gol pada minit ke-19.

PENYERANG JDT, Bergson Da Silva meraikan jaringan keduanya ketika menentang Sabah dalam perlawanan Liga Super di Stadium Sultan Ibrahim, Iskandar Puteri hari ini. Dua minit berselang, Leandro bijak mencipta peluang dengan membuat hantaran jauh kepada Bergson yang mudah melepasi perangkap ofsaid pasukan Sabah sebelum melakukan sepakan lambung yang mẹmbuatkan penjaga gol, Rozaimie Rohim terpaku melihat bola menerjah gawang.

Skuad kendalian Kurniawan Dwi Yulianto hampir memperoleh gol pertama namun rembatan deras kapten Risto Mitrevski ke arah penjuru gol pada minit ke-28 menerusi sepakan percuma berjaya dikuis keluar Farizal Marlias.

Pasukan tuan rumah hampir menambah jaringan menerusi hantaran Safiq Rahim yang bijak mencari Safawi namun Safawi sekali lagi gagal memanfaatkan peluang terhidang itu.

PEMAIN JDT, Safawi Rasid (kanan) dihalang pertahanan Sabah, Alto Linus dalam perlawanan Liga Superdalam perlawanan Liga Super di Stadium Sultan Ibrahim, Iskandar Puteri hari ini. Sebelum babak pertama tamat, skuad Badak sekali lagi melancarkan serangan ke arah kubu JDT hampir mencipta gol menerusi percubaan Levy Madinda namun rembatan hanya menerjah jaring luar gol.

Bersambung babak kedua, pasukan kendalian Benjamin Mora terus bernafsu untuk mencari gol bagi meletakkan pasukan di kedudukan yang lebih selesa.

BERGSON Da Silva meraikan jaringannya ketika menentang Sabah dalam perlawanan Liga Super di Stadium Sultan Ibrahim, Iskandar Puteri hari ini. Peluang terbaik untuk menambah gol hadir pada minit ke-55 namun Bergson yang mempunyai pilihan untuk mencipta umpanan gol buat Safiq bertindak tamak melepaskan rembatan dari luar kotak penalti yang sedikit tersasar.

Akhyar Rashid yang dibawa masuk pada babak kedua hampir memahatkan nama dalam senarai penjaring namun rembatannya dari jarak dekat tidak tepat ke arah gol.

Hasrat Bergson untuk mencari hatrik pada perlawanan itu tidak kesampaian apabila percubaan demi percubaan yang dilakukan tidak berjaya menemui gawang lawan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2021/08/jdt-tundukkan-sabah-2-0.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tugas Berat Sabah Fc Jdt Dahagakan 3 Mata Lagi

Tugas Berat Sabah Fc Jdt Dahagakan 3 Mata Lagi

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 152 hits
KURNIAWAN berkata Sabah FC harus menggunakan sebaik mungkin tenaga pemain yang ada berikutan jadual padat Liga Super ketika ini Selepas gagal mencatat kemenangan dalam empat aksi berturut turut sebelum ini Sabah Football Club sekali lagi be...
Infections Now More Widespread In The Community Says Sabah Minister

Infections Now More Widespread In The Community Says Sabah Minister

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 313 hits
A high percentage of new cases are symptomatic cases says state minister Masidi ManjunKOTA KINABALU Covid 19 virus infections are becoming more widespread in the community in Sabah state minister for local government and housing Masidi Manj...
40 Peratus Penduduk Sabah Sudah Terima Vaksin Dos Pertama

40 Peratus Penduduk Sabah Sudah Terima Vaksin Dos Pertama

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 324 hits
Sekitar 18 hingga 19 peratus penduduk telah melengkapkan kedua dua dos suntikan vaksin Covid 19 TUARAN Hampir 40 peratus penduduk Sabah telah menerima suntikan vaksin dos pertama sejak Program Imunisasi Covid 19 Kebangsaan peringkat negeri ...
Ziarah Raya Punca Kluster Baru Di Sabah

Ziarah Raya Punca Kluster Baru Di Sabah

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 279 hits
Kluster ini melibatkan individu individu yang menjalankan aktiviti ziarah menziarahi di Kampung Tembidong Bidong Nangoh Telupid semasa sambutan perayaan PUTRAJAYA Satu lagi kluster komuniti melibatkan aktiviti ziarah menziarahi dikesan di S...
Peningkatan Ketara Pemberian Vaksin Di Sabah Sejak 10 Hari Lalu Masidi

Peningkatan Ketara Pemberian Vaksin Di Sabah Sejak 10 Hari Lalu Masidi

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 227 hits
Pukulan berbeza Inan inan saling menghibur di pusat vaksinasi orang tua meninsini moginggat sementara menunggu vaksinasi mereka KUALA LUMPUR Program vaksinasi di Sabah dilihat berada pada landasan yang tepat walaupun masih di tangga terenda...
Mengapa Menyalahkan Pulau Gaya Untuk Semua Kes Di Sabah

Mengapa Menyalahkan Pulau Gaya Untuk Semua Kes Di Sabah

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 300 hits
Ahli Parlimen Kota Kinabalu Chan Foong Hin KOTA KINABALU Penduduk kampung di Pulau Gaya telah mengkritik anggota parlimen Kota Kinabalu Chan Foong Hin kerana menyalahkan pulau itu sebagai penyebab lonjakan mendadak Sabah dalam kes Covid 19 ...
Sabah Rekod 1 166 Kes Baharu Covid 19

Sabah Rekod 1 166 Kes Baharu Covid 19

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 216 hits
Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Datuk Seri Masidi Manjun KOTA KINABALU Sabah kekal merekodkan kes COVID 19 baharu melebihi paras 1 000 sejak 30 Julai lepas Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Datuk Seri Masidi Manjun berkata kes...
19 Bayi Antara 1 166 Kes Covid 19 Baharu Di Sabah

19 Bayi Antara 1 166 Kes Covid 19 Baharu Di Sabah

papar berkaitan - pada 3/8/2021 - jumlah : 250 hits
Masidi berkata secara keseluruhan 89 kanak kanak dijangkiti COVID 19 termasuk 19 bayi berusia bawah setahun Gambar hiasan KOTA KINABALU Sabah mencatatkan pertambahan 1 166 kes COVID 19 baharu hari ini termasuk 19 bayi berusia bawah setahun ...
Polis Sabah Kesan 4 Individu Bawa Plakad Lawan Depan Ppns

Polis Sabah Kesan 4 Individu Bawa Plakad Lawan Depan Ppns

papar berkaitan - pada 3/8/2021 - jumlah : 212 hits
Polis Kesan Empat Individu Bawa Plakad Lawan Depan PPNS KOTA KINABALU Polis sedang mengesan empat individu yang dipercayai menyertai perhimpunan Keluar dan Lawan pada Sabtu Ketua Polis Daerah Asisten Komisioner Mohd Zaidi Abdullah berkata e...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Bercinta Ke Keluar Makan Malam Bersama Netizen Jumpa Kelibat Byun Wooseok Dalam Gambar Hyeri

Pemuda Amanah Gesa Banteras Idealogi Ekstrimis Hingga Ke Akar Umbi

Ada Beberapa Fakta Menarik Dlm Data Ini

Perbedaan Kartu Kredit Dan Kartu Debit

5 Pilihan Laptop Desain Grafis Dibawah 10 Juta Paling Worth It

Designing The New Model 3 Performance