Jangan Jadikan Nyawa Rakyat Seperti Tikus Makmal


 
Usah jadikan rakyat Malaysia ini tikus makmal mengikut selera politik dan pengeluar vaksin. Mempergunakan covid utk memperolehi keuntungan adalah suatu perkara yg sangat jijik!

Ya, kini Malaysia sedang giatkan pemberian vaksin membendung penularan. Tapi dgn mengandaikan rakyat perlu di cucuk buat kali ke 3 atas saranan pengeluar sykt vaksin sedangkan negara lain cucuk vaksin yg sama dah buleh bertandang ke dalam stadium...sudah mula bebas tanpa facemask di khalayak ramai, kita di Malaysia ini dh fikir nak cucuk kali ke 3?

Ada puluh juta lagi rakyat yg belum di vaksin, ada rakyat yg sihat tanpa penyakit kronik...tanpa sakit jantung...tanpa ada jangkitan covid buleh tiba2 mati setelah vaksin kali ke 2, dan banyak lagi kes ajaib yg rakyat dengar ketika covid ini sangat begitu memualkan.

Bukan setiap bangsa Malaysia ini antibodi badannya sama buleh kuat menahan vaksin kali ke 3. Silap hari rakyat Malaysia kita bukan banyak mati di sebabkan covid, tapi lebih banyak mati sebab terlebih cucuk vaksin.

Malaysia ini nak jadi juara dari segala aspek, bahkan dalam isu kecil seperti cirit birit pun nak pertonton kepada dunia. Pengurusan bencana pandemik pun berterabur, isu doktor kontrak yg menteri hilang punca nak menjawab, ish...geram rasanya nak cakap panjang. Menyusahkan rakyat & negara keseluruhannya.

Kita minta data pesakit covid, tak di berinya. Nak bekerjasama antara kerajaan pusat & negeri pun tebuk atap tak buleh nak beri. Dah caca-marba sebegini, dgn angkuh pula kata pembangkang tak bagi idea penyelesaian covid.

Ini menteri tebuk atap ni, agaknya kategori mangkuk belaka ka?

PH dah lama kata, wujudkan spot center vaksin, maksimumkan klinik swasta...klinik kerajaan...hospital agar rakyat buleh segera dapatkan vaksin sepertimana indonesia, vietnam, Thailand, Singapore lakukan. Menteri tebuk atap ketika itu dok pikiaq suruh hospital private beli vaksin. Kerajaan negeri Selangor habaq nak beli vaksin sendiri terus dr pengeluar, kerajaan sendiri yg tahan. Geng Robert Kuok di Hongkong nak beri 2 juta vaksin percuma ke Pulau Pinang pun menteri tebuk atap halang, tiba2 kemudian hantar org telefon geng Robert Kuok suruh beli vaksin dari sykt "Pharmauntung".

Apakah menteri tebuk atap ini berniaga saat nyawa rakyat di hujung tanduk ? Dah terngadah tak buleh kawal, dok salahkan pembangkang & rakyat.

Hari ini di Parlimen, Ordinan Darurat yg penting itu pun penyangak tebuk atap nak bermain ikut selera hati. Tolak sana, tolak sini!

Nigeria yg ada covid pun mereka semakin terkehadapan dari Malaysia. Kajian makmal negara kulit hitam itu berjaya menemui "mukus/cair/lendir dalam hidung sedia ada bercampur dgn virus covid membentuk ketumbuhan dalam rongga yg menyekat saluran pernafasan". Negara Nigeria yg tidak semoden seantero Malaysia itu pun cuba lakukan apa jua kajian klinikal buat rakyatnya. Bukan setakat pembedahan saja, mereka dh mula meneruskan kajian lapangan menggunakan Ivermectin.

Kita di Malaysia...menteri tebuk atap ini hanya pikiaq dok selamatkan jawatan dan kroni saja ka?

Frontliner kita dh semakin hilang punca, di tambah lg dgn isu "jawatan berkontrak". Nak selamatkan rakyat di katil, hanya terpaksa buat cara menidurkan saja...nak beri ubat pun tak buleh. Kita semakin hilang punca dan kekurangan prasarana dek kedegilan kepala politik yg berlindung di sebalik keuntungan covid.

Herd immunity apa yg menteri cakapkan kalau kepala pengat tu fikir apa untung yg aku dapat?

Itu belum cakap isu ekonomi rakyat lg. Bukan tidak ada rakyat yg mati sendiri apabila di suruh kuarantin di rumah. Dalam lokasi kuarantin yg di tempatkan pihak kerajaan, sebutir ubat pun mereka tidak di beri.

Dengan perkembangan negara jiran mengadaptasi penggunaan ivermectin, akhirnya rakyat yg di suruh kuarantin cuba dapatkan sendiri ubat tersebut... kalian tahu apa yg pihak farmasi cakap?

Jika mereka bekal dan jualkan ivermectin, lesen farmasi di tarik...lesen kedoktoran di tarik serta di blacklist! Ini adalah isu nyata yg di pertontonkan. Tak percaya...cubalah pergi beli sendiri. Itulah hakikatnya. Paling menyampah, mereka penyangak tebuk atap ini buleh kata ivermectin itu ubat tikus!

Hallooooo, ubat itu Malaysia dh luluskan pun.

Singapore dh mula buat postmortem mayat pesakit covid. Kita di Malaysia, apabila di ketahui post mortem itu di lakukan...lesen kedoktoran itu bakal di tarik? Bukannya rakyat Malaysia tak tahu, ada kaitan pampasan RM500k di berikan sekiranya dh cucuk vaksin tapi meninggal.

Sampai bila Malaysia buleh bertahan. Doktor dan frontliner mmg buat kerja seperti di arahkan. Beban kerja dh terlalu banyak, tapi malangnya penyangak tebuk atap itu masih cuba bermain hingga bermatian.

Satgi Jkom & lebai kelarah tanya, kalau dh pandai mengalah menteri nak selamatkan pesakit covid kenapa tak buat sendiri?

Hoiiii mangkuk!!! Dah berbakul cadangan PH tu beri, tapi puak hangpa yg tolak mendabik dada kunun nak jadi juara. Lepaihtu hantar puak Jkom & puak lebai walaun kelarah report FB dan akaun sosial media lain. Yg ataih, mentedarah sampai tak ingat dunia, dah terhantuk lagi terngadah...cuba2 kaitkan pembangkang tak bagi kerjasama banteras covid.

Cehhh, rasa nak maki berbakul ja ke puak nih!

Mohon pimpinan PH naikkan isu vaksin kali ke 3, ivermectin, kos belanja vaksin per kepala dari cukai rakyat, isu pegawai perubatan & doktor kontrak, isu ketidakcukupan kelengkapan ini ke Parlimen dalam kadar segera.

Terima kasih!

Yang berkarya,

Gino Marvelaaka Gin Marvel.

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/07/jangan-jadikan-nyawa-rakyat-seperti.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ma Ruf Sebut Ada Pihak Jadikan Covid Isu Agar Rakyat Tak Percaya Pemerintah

Ma Ruf Sebut Ada Pihak Jadikan Covid Isu Agar Rakyat Tak Percaya Pemerintah

papar berkaitan - pada 27/7/2021 - jumlah : 184 hits
Dia menyampaikan bahwa menjaga negara dari upaya upaya yang tidak bertanggung jawab termasuk ke dalam tanggung jawab keagamaan Oleh karena itu Nahdlatul Ulama sebagai salah satu organisasi keagamaan terbesar di Indonesia wajib untuk menjala...
Rais Jangan Over Langkaui Bidang Kuasa Dewan Rakyat

Rais Jangan Over Langkaui Bidang Kuasa Dewan Rakyat

papar berkaitan - pada 16/7/2021 - jumlah : 192 hits
Rais jangan over langkaui bidang kuasa Dewan Rakyat Yang Dipertua Dewan Negara tiada kuasa ke atas Dewan Rakyat dan perjalanan sidangnya kata Ahli Parlimen Sepang Hanipa Maidin Hanipa mengulas Rais yang dilaporkan berkata peraturan mesyuara...
Mesyuarat Parlimen Fokus Isu Rakyat Jangan Asyik Berpolitik

Mesyuarat Parlimen Fokus Isu Rakyat Jangan Asyik Berpolitik

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 171 hits
Mesyuarat khas Parlimen selama lima hari bermula esok sewajarnya menjadi platform terbaik bagi membincangkan masalah dihadapi rakyat ketika krisis pandemik COVID 19 SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmati...
Jangan Lagi Tipu Rakyat

Jangan Lagi Tipu Rakyat

papar berkaitan - pada 22/7/2021 - jumlah : 246 hits
HAMZAH RIE NADalam keadaan negara tenat rakyat hidup makin susah masih lagi nak menipu kencingkan rakyat SR
Rakyat Sangat Rasional Tetapi Jangan Masih Ada Yang Bodoh Sombong

Rakyat Sangat Rasional Tetapi Jangan Masih Ada Yang Bodoh Sombong

papar berkaitan - pada 31/7/2021 - jumlah : 227 hits
Tunjukan kekuatan di Parlimen bukan sembang kari Yang bercakap biar ada integriti bukan kaki jilat ampu Agong telah bertitah dengan jelas rakyat mahu kerajaan patuh
Mp Pembangkang Pentingkan Kuasa Melebihi Nyawa Rakyat

Mp Pembangkang Pentingkan Kuasa Melebihi Nyawa Rakyat

papar berkaitan - pada 3/8/2021 - jumlah : 124 hits
MP pembangkang pentingkan kuasa melebihi nyawa rakyat Pemuda Pas Selangor menyifatkan ahli Parlimen pembangkang yang berkumpul di Dataran Merdeka pada Isnin tidak mempedulikan nyawa rakyat yang telah terkorban akibat pandemik Covid 19 Timba...
Dewan Rakyat Rejects Anwar S Motion At Special Sitting

Dewan Rakyat Rejects Anwar S Motion At Special Sitting

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 246 hits
Dewan Rakyat rejects Anwar s motion at Special Sitting KUALA LUMPUR The Dewan Rakyat rejected a motion by Parliamentary Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim in the Special Sitting next week The lower house of Parliament cited that it ...
Tukar Kepada Hamba Rakyat

Tukar Kepada Hamba Rakyat

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 146 hits
Tukar kepada hamba rakyat BETUL katanya Menteri Penyelaras Program Imunisasi Covid 19 Kebangsaan Khairy Jamaluddin Abu Bakar ketika diwawancara bersama The Sydney Morning Herald dan The Age Katanya beliau mengaku yang rakyat sudah kurang pe...
Jom Pantau Wakil Rakyat Anda Di Laman Mikro Sisi Tv Parlimen

Jom Pantau Wakil Rakyat Anda Di Laman Mikro Sisi Tv Parlimen

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 394 hits
Astro Awani SisiTVParlimen akan berkongsi cerita dan klip video menarik disebalik persidangan yang pertama kali berlangsung selepas Darurat diisytiharkan pada Januari 2021 Foto fail BERNAMA KUALA LUMPUR Sidang khas Parlimen yang membuka tir...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats

Semua Pm Setuju Isu Subsidi Bersasar

Rancangan Televisyen Itali Menjemput Bayi Kembar Sembilan