Jangan Halang Pertandingan Hishammuddin Mesti Berani Lawan Presiden Umno


 


DIA NI MEMANG SUKA BERSEMBUNYI DIBELAKANG TABIR. JENIS PENGECUT. TANYA LOKMAN ADAM DAN ZAMIL KENAI LA DIA NI. LOKMAN PANGGE DIA PONDAN SIAM.SEBAB ADA KES DIMANA PERDEBATAN DI UKM SEKITAR TAHUN 1999 DIMANA BELIAU PENAKUT UNTUK HADIR BERDEBAT.
KETIKA ANWAR DIPECAT, DIA BERTAHAN DALAM GERAKAN REFORMASI SELAMA SEBULAN, KEMUDIAN CABUT SOKONG MAHAZALIM. DIA DILANTIK SEBAGAI KETUA PEMUDA UMNO. LAIN LAIN SEMUA MENYERTAI GERAKAN REFORMASI.
WALAU PUN KEMUDIANNYA LARI DAN BELOT SEBAB SUSAH KETIKA BERJUANG , BILA KAYA RAYA DAN SENANG LENANG...ADA YANG SEMBANG KENCANG DAN DAPAT GELARAN BAGAI....ITU KISAH KETIKA BERLAKUNYA GERAKAN REFORMASI DULUNYA.


Walaupun tarikh pemilihan UMNO belum lagi ditetapkan, tetapi perbualan mengenainya sudah mula menghangat, termasuk ada pihak tampil menyarankan agar jawatan Presiden dan Timbalan Presiden tidak dipertandingkan.
Sebelum ini, pemilihan UMNO ditangguhkan dan sehingga dipinda perlembagaannya yang hanya membenarkan pertandingan diadakan selepas enam bulan PRU dilangsungkan, matlamatnya ialah agar parti tidak berpecah dan fokus kepada usaha memenangi pilihan raya.
Dengan itu, menyarankan agar jawatan Presiden dan Timbalan Presiden UMNO tidak dipertandingkan dalam keadaan PRU sudah selesai adalah tidak munasabah dan suatu langkah yang jauh berundur ke belakang.
Apa punya demokrasi namanya – sebelum PRU, pemilihan beria-ia ditangguhkan, selepas PRU, dilarang pula jawatan Presiden dan Timbalan Presiden ditandingi.
Sepatutnya setelah selesai PRU inilah pertandingan mesti dibuka dengan seluas-luasnya dan tidak harus ada usul sekatan sama sekali serta untuk apa jawatan sekali pun daripada ditandingi.
Nak takut apa lagi jika berlaku pertandingan selepas PRU ini?
Sebagai parti yang mengamalkan demokrasi, UMNO harus menyuburkan amalan itu, bukan membubuh racun untuk mematikannya.
Lagi pun, usul larangan sebelum ini ialah ketika Presiden UMNO memegang jawatan Perdana Menteri, berbeza dengan sekarang di mana Presiden UMNO, Ahmad Zahid Hamidi hanya berjawatan Timbalan Perdana Menteri saja.
Jawatan Timbalan Perdana Menteri itu pula tidak termaktub dalam perlembagaan negara, maka nampak lekeh sangatlah UMNO ini jika dengan jawatan yang tidak termaktub dalam perlembagaan itu pun masih mahu disekat pertandingan juga.
Biarkan pemilihan UMNO kali ini berlaku pertandingan yang seluas dan sebebasnya sebagai tanda parti Melayu itu masih belum mati amalan demokrasinya.
Dalam hal berkaitan, pemimpin yang mesti tampil dengan berani, kalau boleh cium keris sekali untuk menawarkan diri bertanding jawatan Presiden seharusnya ialah Hishammuddin Hussein, bekas Menteri Pertahanan dan Ahli Parlimen Sembrong ketika ini.
Walaupun Khairy Jamaluddin ada memberi respon “akan tengok” berhubung kemungkinan dirinya bertanding sekali lagi sebagai Presiden UMNO, bekas Menteri Kesihatan itu sebenarnya tidak sesuai merebut jawatan tersebut.
Ini kerana beliau ketika ini bukan Ahli Parlimen setelah kalah di Sungai Buloh baru-baru ini.
Tanpa jawatan sebagai Ahli Parlimen, jika menang pun sebagai Presiden UMNO, beliau tidak mampu menggegar kedudukan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri dan kerajaan yang diterajuinya.
Begitu juga dengan Ismail Sabri Yaakob, di sebalik Khairy Jamaluddin pernah mencadangkannya agar mengambil alih kepimpinan UMNO, suasana itu tidak relevan lagi buatnya setelah bergelar bekas Perdana Menteri sekarang ini.
Dalam kemelut penubuhan kerajaan selepas PRU15 baru-baru ini, Hishammuddin adalah antara 10 Ahli Parlimen BN, malah dipercayai merupakan ketua kumpulan Ahli Parlimen berkenaan yang menandatangani akaun bersumpah menyokong Mahiaddin Md Yasin untuk jadi Perdana Menteri buat kali kedua.
Beliau berbuat demikian dalam keadaan sedar bahawa sudah wujud Akta Anti Lompat Parti dan akujanji di kalangan Ahli Parlimen yang memberi kuasa kepada Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO dan Pengerusi BN untuk menentukan pilihan berhubung penyertaan parti itu dalam kerajaan.
Ini bermakna, Hishammuddin sudah secara terbuka menunjukkan penentangannya terhadap Zahid Hamidi.
Maka, beliau mesti terus bersikap jantan dengan berani mencabar Zahid Hamidi bagi jawatan Presiden UMNO yang dijangka diadakan sebelum pertengahan tahun 2023 depan.
Selain itu, berikutan Hishammuddin telah menandatangani akuan bersumpah menyokong Mahiaddin sebelum ini, hasrat untuk menjadikan Pengerusi PN itu sebagai Perdana Menteri hanya boleh menjadi kenyataan jika beliau berjaya memenangi jawatan Presiden UMNO.
Selepas memenangi jawatan Presiden UMNO nanti, beliau boleh membawa parti itu keluar daripada kerajaan, sekaligus menarik sokongan terhadap Anwar.
Jangan lupa, cubalah bawa sekali GPS dan GRS untuk turut sama menarik sokongan, barulah Mahiaddin yang gagal sebagai Perdana Menteri sebelum ini dapat jadi Perdana Menteri sekali lagi. – ShahbudinHusin 13/12/2022.








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/12/jangan-halang-pertandingan-hishammuddin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Konspirasi Bakal Halang Khairy Tanding Kerusi Presiden Umno

Konspirasi Bakal Halang Khairy Tanding Kerusi Presiden Umno

papar berkaitan - pada 13/12/2022 - jumlah : 110 hits
agendaily com12 12 2022Khairy Jamaluddin menempelak Zahid Hamidi Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rembau Khairy Jamaluddin yang sebelum ini mendesak Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi meletak jawatan tidak menolak kemungkinan untuk bertanding jawata...
Dong Zong Jangan Jadi Kurang Ajar Veteran Umno

Dong Zong Jangan Jadi Kurang Ajar Veteran Umno

papar berkaitan - pada 30/11/2022 - jumlah : 143 hits
Veteran UMNO kesal dengan sikap Dong Zong yang didakwa rakus dan biadab mendesak kerajaan mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu dan memberi bantuan tetap tahunan kepada sekolah sekolah persendirian Cina Setiausaha Veteran UMNO Datuk Musta...
Jangan Nak Lepas Kes Mahkamah Jual Maruah Orang Melayu Kata Pemuda Umno Kepada Zahid

Jangan Nak Lepas Kes Mahkamah Jual Maruah Orang Melayu Kata Pemuda Umno Kepada Zahid

papar berkaitan - pada 30/11/2022 - jumlah : 132 hits
agendaily com30 11 2022Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dikritik keras seorang pemimpin Pemuda UMNO kerana sanggup menjual maruah orang Melayu hanya kerana mahu melepaskan diri daripada kes mahkamah dihadapinya Ahli Jawatankuasa Mahasiswa dan ...
Video Terungkap Ini Alasan Bharada E Putuskan Berani Lawan Skenario Sambo

Video Terungkap Ini Alasan Bharada E Putuskan Berani Lawan Skenario Sambo

papar berkaitan - pada 14/12/2022 - jumlah : 80 hits
Bharada E menjadi saksi dalam persidangan terdakwa Ferdy Sambo hari ini Kala itu Bharada E blak blakan alasan hingga dirinya Putuskan berbalik arah melawan skenario Ferdy Sambo Bharada E mengaku alami mimpi buruk dalam jangka waktu lama Sel...
Survival Umno Rosot Teruk Jika Presiden Timbalan Tak Dipertanding Kata Penganalisis

Survival Umno Rosot Teruk Jika Presiden Timbalan Tak Dipertanding Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 14/12/2022 - jumlah : 98 hits
freemalaysiatoday com December 14 2022 11 33 AMPenganalisis berpendapat dua jawatan tertinggi wajar dipertandingkan untuk mengelak impak dan kesan serius kepada survival Umno sendiri PETALING JAYA Penganalisis berpandangan survival dan imej...
Presiden Ada Hak Pandu Arah Parti Selepas Pru Kata Ketua Bahagian Umno

Presiden Ada Hak Pandu Arah Parti Selepas Pru Kata Ketua Bahagian Umno

papar berkaitan - pada 30/11/2022 - jumlah : 90 hits
freemalaysiatoday com November 30 2022 7 00 AMPresiden Umno Ahmad Zahid Hamidi semalam berkata ketetapan parti itu sebelum ini menolak sebarang kerjasama dengan PKR DAP dan Bersatu dibuat untuk berdepan PRU15 bukan untuk selepasnya PETALING...
Masih Mahu Kekalkan Zahid Sebagai Presiden Umno Akan Berdepan Penolakan Total

Masih Mahu Kekalkan Zahid Sebagai Presiden Umno Akan Berdepan Penolakan Total

papar berkaitan - pada 2/12/2022 - jumlah : 83 hits
agendaily com2 12 2022Adakan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi akan menjadikan UMNO sebagai parti pengkhianat bangsa Melayu Kesetiaan adalah satu sifat yang dituntut dalam diri seseorang tetapi setia membabi buta adalah satu kebodohan yang tida...
Cemuh Presiden Parti Berkempen Untuk Parti Lain Annuar Musa Dipecat Dari Umno Sumber

Cemuh Presiden Parti Berkempen Untuk Parti Lain Annuar Musa Dipecat Dari Umno Sumber

papar berkaitan - pada 9/12/2022 - jumlah : 242 hits
Cemuh presiden parti berkempen untuk parti lain Annuar Musa dipecat dari UMNO SumberKetua UMNO Bahagian Ketereh Tan Sri Annuar Musa dilaporkan telah dipecat menurut sumber yang enggan mendedahkan namanya Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Ahm...
Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

This Five Cylinder Puch Proves There S No Replacement For Displacement

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Overcoming Funding Challenges

Semakan Subsidi Tiket Penerbangan Pelajar Ipt Flysiswa

Rukun Islam Jangan Ditambahkurangi Itu Namanya Dholalah Finnar

Analisis Teknikal Pergerakan Harga Intraday Mata Wang Kripto Doge Jumaat 3 Mei 2024

Singgah Solat Di Masjid Sri Sendayan

Chacarita Is Buenos Aires S Quirkiest Neighborhood Get There Soon