Konspirasi Bakal Halang Khairy Tanding Kerusi Presiden Umno


agendaily.com12/12/2022
Khairy Jamaluddin menempelak Zahid Hamidi.
Timbalan Ketua UMNO Bahagian Rembau Khairy Jamaluddin yang sebelum ini mendesak Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi meletak jawatan, tidak menolak kemungkinan untuk bertanding jawatan presiden dalam pemilihan parti akan datang.

Menjawab soalan media hari ini (Isnin, 12 Disember 2022) berhubung perkara itu, Khairy yang juga bekas Menteri Kesihatan hanya berkata “kita lihat”.

Sebelum ini, Khairy yang kalah dalam saingan merebut kerusi Parlimen Sungai Buloh pada PRU-15 lalu, menempelak Zahid yang mengakibatkan Barisan Nasional (BN), khususnya UMNO, mengalami kekalahan paling teruk dalam sejarahnya.

Beliau kemudian mendesak Zahid meletak jawatan.

Ketika kempen PRU lalu, Khairy berterusan mengeluarkan kritikan pedas terhadap pemimpin atasan parti apabila mendakwa UMNO kini sudah sesat dan perlu kembali ke pangkal jalan.

Beliau berkata parti itu sudah menyimpang daripada perjuangan dan pembaharuan segera perlu diambil bagi memulihkan parti.

“Ini kita cakap yang benar. Janganlah berselindung lagi. Orang Melayu sentiasa ada (perasaan) sentimental terhadap UMNO. Cuma UMNO ini dah sesat dan perlu kembali ke pangkal jalan dan perlu diperbetul semula.

“Saya nak menang PRU-15 untuk memastikan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai Perdana Menteri. Selepas itu kita bersihkan semula UMNO serta bawa balik keyakinan rakyat.

“Saya ini reformis dalam UMNO dan tak boleh kunci mulut saya. Sebab itulah dihantar ke Sungai Buloh. Kalau tiada sesiapa berani ketengahkan, sampai bila-bilalah tak akan berubah.

“Sebab itulah pertaruhan saya kali ini bukan semata-mata untuk Sungai Buloh sahaja tetapi untuk masa depan negara, UMNO dan BN. Kalau saya menang insya-Allah kita boleh melihat perubahan besar. Bermula dari Sungai Buloh dan berakhir ke Putrajaya,” kata Khairy.

Bagaimanapun, hasrat Khairy untuk bertanding jawatan presiden mungkin terhalang kerana kini wujud konspirasi untuk menghalang jawatan presiden dan timbalan presiden UMNO tidak dipertandingkan pada pemilihan akan datang.

Malah, Majlis Tertinggi (MT) UMNO pada 5 Disember lalu turut menangguhkan Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2022 yang dijadual berlangsung hujung Disember ini kepada awal tahun depan.

PAU 2022 sepatutnya diadakan pada 21 hingga 24 Disember ini, tetapi ditangguhkan kepada 11 hingga 14 Januari tahun hadapan degan memberi alasan tarikh asal bertembung dengan cuti persekolahan.

Semalam, Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar Datuk Seri Jamal Md Yunos mencadangkan usul dibawa dalam PAU supaya jawatan presiden dan timbalan presiden tidak dipertandingkan pada pemilihan akan datang.

Jamal yang kalah di Parlimen Sungai Besar pada PRU-15 lalu ditangan Cikgu Muslimin Yahaya daripada Perikatan Nasional memberi alasan UMNO masih lagi dalam keadaan rapuh dan tidak stabil.

“Walaupun UMNO mengamalkan sistem demokrasi tetapi apa yang berlaku yang kalah tidak dapat menerima kekalahan dan melakukan gerakan agar yang menang didesak untuk meletakkan jawatan seperti apa yang berlaku sebelum pemilihan pada tahun 2018,” katanya

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2022/12/konspirasi-bakal-halang-khairy-tanding.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kj Tanding Jawatan Presiden Umno Kita Akan Tengok

Kj Tanding Jawatan Presiden Umno Kita Akan Tengok

papar berkaitan - pada 13/12/2022 - jumlah : 96 hits
MalaysiakiniKhairy Jamaluddin tidak menolak kemungkinan akan mencabar Ahmad Zahid Hamidi untuk jawatan presiden Umno Pada PRU ke 15 baru baru ini Zahid meletakkan Khairy bertanding di Sungai Buloh dan seterusnya tewas di kubu kuat Pakatan H...
Jangan Halang Pertandingan Hishammuddin Mesti Berani Lawan Presiden Umno

Jangan Halang Pertandingan Hishammuddin Mesti Berani Lawan Presiden Umno

papar berkaitan - pada 13/12/2022 - jumlah : 95 hits
DIA NI MEMANG SUKA BERSEMBUNYI DIBELAKANG TABIR JENIS PENGECUT TANYA LOKMAN ADAM DAN ZAMIL KENAI LA DIA NI LOKMAN PANGGE DIA PONDAN SIAM SEBAB ADA KES DIMANA PERDEBATAN DI UKM SEKITAR TAHUN 1999 DIMANA BELIAU PENAKUT UNTUK HADIR BERDEBAT KE...
Isu Rasuah Skandal Kapal Tak Siap Bakal Senyap Selepas Umno Bersama Ph

Isu Rasuah Skandal Kapal Tak Siap Bakal Senyap Selepas Umno Bersama Ph

papar berkaitan - pada 30/11/2022 - jumlah : 152 hits
agendaily com30 11 2022Rafizi Ramli membuat siri pendedahan berhubung skandal Kapal Tempur Pesisir Pantai Tentera Laut Diraja Malaysia Jika sebelum Pilihan Raya Umum Ke 15 isu projek perolehan kapal tempur pesisir yang gagal disiapkan menja...
Ulasan Umno Bakal Ke Laut Juga

Ulasan Umno Bakal Ke Laut Juga

papar berkaitan - pada 14/12/2022 - jumlah : 158 hits
agendaily com14 12 2022Parti keramat Melayu UMNO tiada nilai perjuangan setelah berkahwin dengan DAP Sebahagian pemimpin UMNO mungkin berbangga kerana parti itu yang menjadi tonggak Barisan Nasional buat kali keduanya terus berada dalam ker...
Survival Umno Rosot Teruk Jika Presiden Timbalan Tak Dipertanding Kata Penganalisis

Survival Umno Rosot Teruk Jika Presiden Timbalan Tak Dipertanding Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 14/12/2022 - jumlah : 101 hits
freemalaysiatoday com December 14 2022 11 33 AMPenganalisis berpendapat dua jawatan tertinggi wajar dipertandingkan untuk mengelak impak dan kesan serius kepada survival Umno sendiri PETALING JAYA Penganalisis berpandangan survival dan imej...
Presiden Ada Hak Pandu Arah Parti Selepas Pru Kata Ketua Bahagian Umno

Presiden Ada Hak Pandu Arah Parti Selepas Pru Kata Ketua Bahagian Umno

papar berkaitan - pada 30/11/2022 - jumlah : 91 hits
freemalaysiatoday com November 30 2022 7 00 AMPresiden Umno Ahmad Zahid Hamidi semalam berkata ketetapan parti itu sebelum ini menolak sebarang kerjasama dengan PKR DAP dan Bersatu dibuat untuk berdepan PRU15 bukan untuk selepasnya PETALING...
Masih Mahu Kekalkan Zahid Sebagai Presiden Umno Akan Berdepan Penolakan Total

Masih Mahu Kekalkan Zahid Sebagai Presiden Umno Akan Berdepan Penolakan Total

papar berkaitan - pada 2/12/2022 - jumlah : 85 hits
agendaily com2 12 2022Adakan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi akan menjadikan UMNO sebagai parti pengkhianat bangsa Melayu Kesetiaan adalah satu sifat yang dituntut dalam diri seseorang tetapi setia membabi buta adalah satu kebodohan yang tida...
Cemuh Presiden Parti Berkempen Untuk Parti Lain Annuar Musa Dipecat Dari Umno Sumber

Cemuh Presiden Parti Berkempen Untuk Parti Lain Annuar Musa Dipecat Dari Umno Sumber

papar berkaitan - pada 9/12/2022 - jumlah : 244 hits
Cemuh presiden parti berkempen untuk parti lain Annuar Musa dipecat dari UMNO SumberKetua UMNO Bahagian Ketereh Tan Sri Annuar Musa dilaporkan telah dipecat menurut sumber yang enggan mendedahkan namanya Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Ahm...
Pet Expo Midvalley 2024

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Menyamar Polis Samun Warga Asing Penjawat Awam Antara 4 Ditahan

Iranian President Raisi Feared Dead As Helicopter Wreckage Found



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Iykyk Beauty Roadshow Anjuran Guardian Tampilkan 76 Jenama Yang Membentuk Trend

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Nandos Peberet Selamanya

Khasiat Lobak Putih

Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024