Jangan Bertangguh Jatuhkan Mahiaddin Apa Jaminan Parlimen Sept Nanti Tidak Dimandulkan Sekali Lagi


 
Sama ada 8, 11, 12 atau 14 Ahli Parlimen UMNO yang telah menarik sokongan terhadap kerajaan PN, ia tetap menyebabkan Mahiaddin Md Yasin hilang sokongan majoriti.
Tidak musasabah sama sekali bila beliau memaklumkan kepada Agong adanya akuan sokongan yang mencukupi terhadapnya di sebalik 8 orant Ahli Parlimen UMNO di fasa pertama yang menarik sokongan terhadapnya.
Lebih tidak munasabah lagi Mahiaddin memiliki sokongan mencukupi ialah berikutan Zahid Hamidi pada petang semalam telah mengutus warkah tambahan kepada Agong memaklumkan ada beberapa lagi Ahli Parlimen UMNO turut menarik sokongan.
Ketika disokong UMNO pun, majoritinya hanya cukup-cukup makan atau mungkin tidak mencukupi, bagaimana Mahiaddin boleh mendakwa sokongan dimilikinya masih ada, meskipun sejumlah Ahli Parlimen UMNO sudah sah mengumumkan penarikan sokongan mereka.
Jika begitu, beranikah beliau mendedahkan secara terbuka sokongan dimilikinya?
Namun demikian, di sebalik semua orang sedar Mahiaddin adalah Perdana Menteri tanpa sokongan majoriti dan tanpa rasa malu untuk berlama-lama lagi di jawatannya itu, beliau dalam masa yang sama setuju keabsahannya diuji melalui undi percaya di Parlimen pada September depan.
Pengakuan itu dizahirkannya di depan Agong ketika majlis menghadap sebelum mesyuarat kabinet semalam.
Soalnya, kenapa September?
Jika benar Mahiaddin ada sokongan mencukupi sebagaimana didakwanya ketika menghadap Agong, mengapa ia tidak diuji serta-merta?
Logiknya, menangguhkan sehingga ke September bermakna Mahiaddin memang tidak ada sokongan mencukupi dan dengan itu memerlukan lebih masa untuk meneruskan usaha bagi mencukupkan angka.
Kalau betul sokongan telah mencukupi, bukan saja mustahil beliau mahu menangguhkannya untuk dibuktikan, bahkan tentunya bimbang kemungkinan angka jadi berkurangan bersama ruang masa yang terus terbuka.
Makanya, jalan selamat ialah membenarkan ujian keabsahannya dilakukan dengan serta-merta.
Tetapi, dengan menunggu sehingga September, apakah ini bermakna ada Ahli Parlimen yang bakal digamit dan dibeli selepas ini?
Siapakah Ahli Parlimen sasaran untuk dibelinya kali ini?
Bagaimana jika gagal melakukan sebarang pembelian dan apa helah Mahiaddin seterusnya?
Masih sediakah beliau berdepan undi percaya dalam keadaan angka yang menyokongnya masih tidak mencukupi?
Menoleh ke belakang bagaimana sebelum ini Mahiaddin melengah-lengahkan pembukaan Parlimen, menggantungnya menggunakan alasan darurat, hanya berani mengadakan sidang khas Parlimen tanpa perbahasan serta pengundian dan kemudian menangguhkannya melalui sandaran Covid19 yang rapuh, walhal sebenarnya kerana semakin tak tertahan dengan asakan blok pembangkang, janjinya untuk membenarkan usul percaya bagi menentukan kedudukanya tetap menimbulkan keraguan.
Beliau seperti ada agenda atau helah lain di sebalik tiba-tiba setuju kedudukannya diuji melalui usul percaya di Parlimen pada bulan September dan bukannya serta-merta.
Apakah jaminan sidang Parlimen September nanti tidak dibatalkan atau ditangguh lagi dengan alasan yang lain, mungkin kerana jumlah kes harian Covid19 telah mencecah 20 ribu atau 30 ribu?
Apa pun, blok pembangkang harus sentiasa hati-hati dan waspada kerana yang nyata, Mahiddin tidak akan sesekali sedia menyerahkan kuasanya jika beliau tahu akan kalah dalam pengundian usul percaya itu nanti.
Sebaik-baiknya, blok pembangkang bersama dengan UMNO harus terus mengasak, menekan dan mencari jalan agar Mahiaddin dijatuhkan sesegera mungkin sebelum sidang Parlimen dijadual diadakan pada September nanti.
Sebagaimana belum pernah ada Perdana Menteri sebelum ini dijatuhkan di Parlimen, Mahiaddin tentu juga ingin mengelak sejarah itu tertimpa kepada dirinya.
Pokoknya, jangan tunggu hingga September untuk menjatuhkan Perdana Menteri, bimbang nanti bersama kuasa dan helah barunya, semua kita akan terus sengsara kerana Mahiaddin berjaya lagi mengekalkan kedudukannya.
Oleh itu, apa kata ditunjuk dan dipaparkan secara terbuka angka yang tidak bersama Mahiaddin dalam sehari dua ini, biar bukan saja Agong lebih jelas mengenainya, tetapi juga agar rakyat dan dunia tahu tentangnya. 


(ShahbudinHusin 05/08/2021)






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/08/jangan-bertangguh-jatuhkan-mahiaddin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Blok Pembangkang Jangan Berbalah Siapa Calon Pm Yang Penting Jatuhkan Mahiaddin Dahulu

Blok Pembangkang Jangan Berbalah Siapa Calon Pm Yang Penting Jatuhkan Mahiaddin Dahulu

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 135 hits
Menjelang usul percaya yang akan dibentangkan pada sidang Parlimen September depan di mana sokongan terhadap Mahiaddin Md Yasin kini merosot hari demi hari sebenarnya kini sudah pun tiada majoriti lagi ramai yang mula cenderung menimbulkan ...
Mahiaddin Jangan Jadi Pengecut Gantung Parlimen

Mahiaddin Jangan Jadi Pengecut Gantung Parlimen

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 202 hits
Penangguhan sidang Parlimen hari ini dilihat sebagai tindakan licik kerajaan Perikatan Nasional mengelak daripada berhadapan dengan Ahli ahli Parlimen pembangkang berikutan Perdana Menteri Tan Sri Mahiaddin Yassin diyakini telah kehilangan ...
Isu Tabung Haji Jangan Cuba Rampas Kuasa Parlimen

Isu Tabung Haji Jangan Cuba Rampas Kuasa Parlimen

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 195 hits
Bergegar sebentar tanah air susulan isu Tabung Haji baru baru ini sehingga menenggelamkan sedikit borak borak pasal pandemik Soalnya di mana titik permulaan polemik babitkan institusi Islam yang unggul itu sampai terpaksa ditubuhkan Suruhan...
Mesyuarat Parlimen Fokus Isu Rakyat Jangan Asyik Berpolitik

Mesyuarat Parlimen Fokus Isu Rakyat Jangan Asyik Berpolitik

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 173 hits
Mesyuarat khas Parlimen selama lima hari bermula esok sewajarnya menjadi platform terbaik bagi membincangkan masalah dihadapi rakyat ketika krisis pandemik COVID 19 SUBSCRIBE now Astro Awani https www youtube com c astroawani sub confirmati...
Ahli Ahli Parlimen Jangan Jadi Tunggul Puad

Ahli Ahli Parlimen Jangan Jadi Tunggul Puad

papar berkaitan - pada 25/7/2021 - jumlah : 232 hits
KUALA LUMPUR Ahli ahli Parlimen pembangkang bebas dan UMNO diingatkan agar tidak menjadi tunggul sewaktu sidang Parlimen yang bermula Isnin ini Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Mohd Puad Zakarshi berkata ahli ahli Parlimen juga jangan jadi ...
Mahiaddin Sepatutnya Letak Jawatan Berdasarkan Apa Berlaku Di Parlimen Doktor Piket

Mahiaddin Sepatutnya Letak Jawatan Berdasarkan Apa Berlaku Di Parlimen Doktor Piket

papar berkaitan - pada 27/7/2021 - jumlah : 206 hits
MALAYSIA DATELINEBerdasarkan apa yang berlaku di Dewan Rakyat hari ini serta piket yang dibuat oleh doktor kontrak Perdana Menteri Menteri Tan Sri Mahiaddin Md Yassin sepatutnya telah meletakkan jawatan Tokoh wartawan Datuk A Kadir Jasin be...
Selepas Noh Omar Ahli Parlimen Baling Azeez Abdul Rahim Pula Menyatakan Pendirian Tidak Menyokong Mahiaddin

Selepas Noh Omar Ahli Parlimen Baling Azeez Abdul Rahim Pula Menyatakan Pendirian Tidak Menyokong Mahiaddin

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 172 hits
2 MP Umno nafi sokong PN seperti didakwa Ismail SabriMalaysiakini Dua ahli parlimen Umno menafikan dakwaan mereka termasuk dalam kalangan 31 ahli parlimen BN yang menyokong Perikatan Nasional seperti didakwa timbalan presidennya Ismail Sabr...
Sidang Ditangguh Ahli Parlimen Cari Mahiaddin Dalam Dewan Desak Letak Jawatan

Sidang Ditangguh Ahli Parlimen Cari Mahiaddin Dalam Dewan Desak Letak Jawatan

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 239 hits
MALAYSIA DATELINEDewan Rakyat bertukar kecoh apabila Ahli ahli Parlimen blok pembangkang mula mencari kelibat Perdana Menteri Tan Sri Mahiaddin Md Yasin dan mendesak Ahli Parlimen Pagoh itu meletakkan jawatan serta merta Pagoh kena masuk De...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama

Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya

Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord