Jadual Keputusan Pestabola Merdeka 2023 Malaysia India Tajikistan



Pasti ramai yang tidak sabar untuk merasai kehangatan sebuah kejohanan yang penuh dengan sejarah sejak mula merdeka lagi sehingga kini iaitu menerusi Pestabola Merdeka 2023.
Selepas 10 tahun yang mana kali terakhir diadakan pada tahun 2013, Pestabola Merdeka kembali untuk edisi 2023 yang mana akan berlangsung dari 13 hingga 17 Oktober 2023.
Jika pada awal temasya ianya dimainkan di Stadium Merdeka, tetapi kini akan berlangsung di home of Harimau Malaysia iaitu di Stadium Nasional Bukit Jalil di Kuala Lumpur.
Format PertandinganSelain daripada perlawanan bagi mengejar kejuaraan dan meraih trofi, sebenarnya perlawanan ini juga diiktiraf oleh FIFA iaitu bagi Perlawanan Persahabatan Tier 1. Ini kerana, ianya berlangsung ketika FIFA Day.
Sejak daripada awal perlangsungan lagi, akan ada 4 pasukan yang mengambil bahagian dalam Pestabola Merdeka termasuk tuan rumah, Malaysia.
Kesemua pasukan ini akan bermula pada pusingan separuh akhir dalam format kali mati. Pasukan yang menang akan mara ke final sekali gus mencari juara untuk edisi tersebut.
Manakala yang tewas, akan bermain bagi penentuan tempat ketiga dan keempat.
Jadi setiap pasukan akan bermain dua perlawanan dalam kejohanan ini sekali gus menjadi perlawanan maksima yang berlangsung sepatutnya dalam kalendar FIFA ini.
Pasukan BertandingPada awalnya, terdapat 4 pasukan yang mengambil bahagian iaitu Malaysia, India, Tajikistan dan Palestin. Tetapi berikutan situasi tegang yang berlaku di Palestin ketika ini, pasukan tersebut mengambil keputusan untuk menarik diri.
Jadi kini hanya 3 pasukan sahaja yang akan meneruskan cabaran dengan tanpa kehadiran Palestin. Pertembungan Malaysia dan India diteruskan seperti biasa, tetapi Tajikistan terus mendapat Bye dan mara ke pusingan akhir.
Oleh itu, hanya ada 1 pasukan sahaja yang akan bermain 2 perlawanan pada edisi kali ini sama ada India atau Malaysia. Tiada perlawanan penentuan tempat ketiga dan keempat.
Yang menang akan terus ke final bertemu Tajikstan pada 17 Oktober depan
Pemain Harimau Malaya Yang Terlibat~ akan dikemaskini
Tiket MasukPihak penganjur iaitu FAM telah menetapkan empat jenis tiket masuk ke stadium bagi menyaksikan dua perlawanan di Pestabola Merdeka 2023. Berikut merupakan senarai harga

Premium : RM80.00Grandstand : RM60.00Terbuka : RM40.00Kanak-Kanak (Terbuka) : RM5.00
Harga adalah bagi satu perlawanan. Jadi jika anda ingin menonton dua perlawanan, anda boleh beli 2 tiket.
Pembelian boleh dibuat menerusi laman web www.tickethotline.com.my dan hanya dijual secara online sahaja. Tiada penjualan tiket fizikal di stadium.
Siaran Langsung Perlawanan Pestabola Merdeka 2023Untuk penonton di rumah, anda boleh saksikan perlawanan-perlawanan dalam Pesta Bola Merdeka 2023 menerusi saluran Astro Arena Bola (saluran 803) atau secara online di Astro Go.
Selain itu, kalau anda tiada Astro, anda boleh tonton secara live streaming yang dibawakan di platform penstriman Sooka. Hanya perlu langgan Pek Liga Malaysia dengan harga RM28.90 sebulan untuk dapatkan akses saluran Arena Bola.
Tapi kalau takna langgan dan mahukan lebih kemeriahan, anda boleh saksikan perlawanan melibatkan Harimau Malaya dalam Pesta Bola Merdeka 2023 menerusi skrin gergasi yang disediakan di seluruh negara. Boleh tengok senarai lokasi terlibat disini.
Jadual Dan Keputusan PerlawananAkan ada 2 perlawanan sahaja sepanjang kejohanan, pusingan awal hanya mempertemukan Malaysia vs India iaitu pada 13 Oktober 2023, hari Jumaat.
Pemenang akan mara ke final bertemu Tajikistan dalam saingan akhir pada 17 Oktober 2023, hari Selasa. Itu sahaja perlawanan yang bakal berlangsung.
Jadual perlawanan, anda boleh rujuk dibawah. Manakala keputusan pula hanya akan dikemaskini sejurus selepas tamat perlawanan.
13 Oktober 2023 (Jumaat)Malaysia vs India
Masa : 9.00 Malam
Tempat : Stadium Nasional Bukit Jalil
Tayangan : Arena Bola 803
Live Streaming : Astro Go | Sooka
17 Oktober 2023 (Selasa)Tajikistan vs TBD
Masa : 9.00 Malam
Tempat : Stadium Nasiontl Bukit Jalil
Tayangan : Arena Bola 803
Live Streaming : Astro Go | Sooka


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.aimanabdullah.com/2023/10/jadual-siaran-langsung-pestabola-merdeka-2023-dan-keputusan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Senarai 15 Lokasi Skrin Besar Malaysia Vs India Pestabola Merdeka 2023

Senarai 15 Lokasi Skrin Besar Malaysia Vs India Pestabola Merdeka 2023

papar berkaitan - pada 13/10/2023 - jumlah : 249 hits
Jika anda berkelapangan pada hujung minggu ini apa kata datang ke mana mana lokasi tayangan skrin besar bagi menyaksikan aksi Harimau Malaya dalam kejohanan Pestabola Merdeka 2023 Pihak KBS bersama Jabatan Belia Dan Sukan Negara akan menyed...
Malaysia Kempunan Tajikistan Rangkul Piala Pestabola Merdeka

Malaysia Kempunan Tajikistan Rangkul Piala Pestabola Merdeka

papar berkaitan - pada 18/10/2023 - jumlah : 146 hits
Pemain Malaysia Arif Aiman diasak pemain Tajikistan Juraboev Amirbek dan Shukurov Alisher pada perlawanan Akhir Pestabola Merdeka 2023 di Stadium Nasional Bukit Jalil malam ini Malaysia kempunan Tajikistan rangkul piala Pestabola Merdeka KU...
Ini Punca Malaysia Tewas Final Pestabola Merdeka

Ini Punca Malaysia Tewas Final Pestabola Merdeka

papar berkaitan - pada 18/10/2023 - jumlah : 160 hits
Tajikistan muncul selaku juara Pestabola Merdeka 2023 selepas membenam Malaysia dengan keputusan 2 0 Perlawanan yang berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil itu menyaksikan ketua jurulatih Harimau Malaya Kim Pan gon menurunkan kesebelas...
Tajikistan Win Pestabola Merdeka Tournament

Tajikistan Win Pestabola Merdeka Tournament

papar berkaitan - pada 18/10/2023 - jumlah : 123 hits
Tajikistan s Amirbek Juraboev heads the ball in their Pestabola Merdeka 2023 final against Malaysia at the Bukit Jalil National Stadium tonight PETALING JAYA Malaysia fell 2 0 to Tajikistan in the final of the Pestabola Merdeka 2023 tournam...
Senarai Lokasi Dan Jadual Sambutan Hari Sukan Negara 2023 Malaysia Peringkat Kebangsaan Dan Negeri

Senarai Lokasi Dan Jadual Sambutan Hari Sukan Negara 2023 Malaysia Peringkat Kebangsaan Dan Negeri

papar berkaitan - pada 6/10/2023 - jumlah : 134 hits
Hari Sukan Negara Malaysia disambut pada bulan Oktober iaitu pada minggu kedua Tahun 2023 tarikh Hari Sukan Negara Malaysia 2023 pada 14 Oktober 2023 hari Sabtu SAMBUTAN HARI SUKAN NEGARA 2023 HARI SUKAN NEGARA PERINGKAT KEBANGSAANSambutan ...
Jadual Dan Keputusan Badminton Bwf Arctic Open 2023

Jadual Dan Keputusan Badminton Bwf Arctic Open 2023

papar berkaitan - pada 10/10/2023 - jumlah : 175 hits
Sudah lebih dua minggu tumpuan bagi sukan badminton beralih kepada kawasan Asia sahaja iaitu menerusi Sukan Asia Hangzhou 2022 dan kali ini siri jelajar BWF diteruskan lagi untuk benua Eropah pula bermula dengan kejohanan Arctic Open Clash ...
Jadual Dan Keputusan Piala Afc 2023 Sabah Fc Dan Terengganu Fc

Jadual Dan Keputusan Piala Afc 2023 Sabah Fc Dan Terengganu Fc

papar berkaitan - pada 6/10/2023 - jumlah : 234 hits
Kejohanan Piala AFC 2023 peringkat kumpulan dijadualkan berlangsung bermula bulan September sehingga Disember 2023 Kejohanan Piala AFC 2023Saingan Piala Konfederasi Bola Sepak Asia 2023 merupakan edisi ke 20 membabitkan penyertaan 36 pasuka...
Kerja Kosong Part Time Caltex Seluruh Malaysia Tahun 2023

Kerja Kosong Part Time Caltex Seluruh Malaysia Tahun 2023

papar berkaitan - pada 11/10/2023 - jumlah : 216 hits
Part Time Caltex adalah jawatan yang sangat diminati oleh ramai individu yang masih belum dapat pekerjaan tetap Ambilan caltex adalah peluang baru bagi sesiapa yang berminat untuk menjadi sebahagian daripada tenaga pekerja bagi setiap cawan...
Wandted Girl Group Baru Malaysia Bakal Debut Bulan Oktober 2023

Wandted Girl Group Baru Malaysia Bakal Debut Bulan Oktober 2023

papar berkaitan - pada 19/10/2023 - jumlah : 218 hits
WANDTED Girl Group Baru Malaysia Bakal Debut Bulan Oktober 2023 Malaysian Pop atau MPOP sedang meningkat naik sejak akhir akhir ini Ramai boy dan girl group muncul untuk memeriahkan lagi industri muzik Tanah Air kita Malaysia Antara yang me...
Dapat Suami Tak Banyak Cakap Menyesal Kahwin Dulu Tak Ikut Cakap Mak Stres Aku

Penerangan Akaun 3 Kwsp Syarat Dan Cara Keluar Duit Kwsp Akaun 3

How The Kkb By Election Might Itself Trigger Of More By Elections

Has Pn Behaved Ungentlemanly By Wanting To File A Petition After Its Face Losing Defeat In Kkb S By Election

Rumah Terbuka Tc Metal Care

Dah Jumpa Sebab Kalah Pn Kata Sebab Pengundi Luar

E Kyc Syarat Pengeluaran Kwsp Rm250 Ke Atas Bagi Akaun 3

Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan



Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka


Tambahkan Selera Warga Emas

Jasa Pendaftaran Brand Membantu Anda Membangun Dan Memperkuat Identitas Brand Anda

Kembar Sado

Restu Dan Ku Chord

Peganglah Erat Erat Sahabat Solehmu

Beli Sarapan Di Umie Harmony