Ismail Sabri Sudah Putuskah Semua Urat Geli Dalam Dirimu


 
Bagi seseorang yang normal, perasaan sensitif dan segera bertindak balas kepada apa yang berlaku di sekeliling atau kepada kejadian yang berkaitan dengan diri mereka adalah lumrah yang tidak dapat dielakkan.
Jangankan jika terdengar suara bayi menangis, terdengar anak kucing mengiau pun pasti seseorang akan menoleh sekeliling untuk mencari daripada mana datangnya suara itu.
Orang yang sensitif juga pasti akan terkejut jika dicucuk di bahagian pinggang atau digaru di bahagian tapak kakinya.
Jika manusia biasa ada perasaan sensitif sebegitu, mereka yang menjadi pemimpin, lebih-lebih lagi Perdana Menteri, semestinya mempunyai rasa sensitiviti yang lebih tinggi lagi.
Bukan saja perasaan sentitif itu adalah gambaran keprihatinan dan kepedulian, ia juga merupakan suatu ciri kebertanggungjawaban.
Dalam kedudukan Ismail Sabri Yaakob, sejak beliau menjadi Perdana Menteri, terlihat begitu banyak isu-isu besar yang berlaku dalam negara ini yang membuatkan jiwa dan hati rakyat begitu resah dibuatnya.
Daripada perangai menteri-menteri yang tak berfungsi, isu penubuhan Digital Nasional Berhad yang menguruskan rangkaian 5G, banjir di Pahang yang dikaitkan dengan pembalakan di mana nama institusi Raja terkait sama dan terbaru, isu pemilikan saham oleh Ketua Pesuruhjaya SPRM, Azam Baki, ini adalah antara isu-isu yang besar yang timbul yang membuatkan rakyat rasa tidak selesa.
Malangnya, dalam semua isu itu, langsung tidak kedengaran suara Ismail Sabri memberi reaksi atau bercakap berkenaan dengannya.
Kalau mahu diambil kira, isu Azam Baki yang sedang panas sekarang dengan namanya sebagai ketua agensi pencegah rasuah, tetapi dikaitkan memiliki saham syarikat tersenarai di BSKL, ia bukan lagi umpama cuitan di pinggang atau garuan di tapak kaki Perdana Menteri, tetapi seperti balingan bongkah batu yang tepat ke mukanya.
Dengan SPRM terletak di bawah naungan Perdana Menteri dan Ketua Pesuruhjayanya sendiri sedang terbelit dengan pemilikan berjuta-juta saham yang diragui, di mana Perdana Menteri nak letak mukanya?
Dan dengan Perdana Menteri masih lagi tidak bersuara yang menggambarkan beliau tidak sensitif sama sekali, inilah malang dan petaka paling besar bagi negara ini.
Apa yang berlaku itu, selain meranapkan imej agensi tersebut di mata awam, yang lebih memalukan ialah kerana Ismail Sabri sendiri gagal bersuara, bertindak atau memberi harapan atas kedudukannya sebagai sebagai ketua kerajaan.
Perdana Menteri atau ketua apa yang negara kita ada sekarang ini sebenarnya?
Yang ketara, kegagalan Ismail Sabri bersuara dalam isu Azam yang sedang hangat diperkatakan ramai ketika ini, di samping menunjukkan kegagalannya, ia turut menyerlahkan tiada langsung rasa sensitif dalam dirinya.
Berapa lama lagi beliau mahu berdiam diri dan tidak sensitif ini?
Atau sudah putuskah semua urat geli dalam dirinya?
Entah-entah kalau dicucuk pinggang dan di garu tapak kakinya pun beliau tidak terasa apa-apa. – ShahbudinHusin 08/01/2021.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/01/ismail-sabri-sudah-putuskah-semua-urat.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anwar Segera Turun Bantu Melaka Mana Ismail Sabri Makan Minum Semua Ta

Anwar Segera Turun Bantu Melaka Mana Ismail Sabri Makan Minum Semua Ta

papar berkaitan - pada 8/1/2022 - jumlah : 198 hits
Dato Seri Anwar ibrahim semalam ziarah mangsa mangsa banjir di Melaka tadi Kita semua mesti main peranan membantu mereka yang terkesan Sikap kebersamaan kasih sayang dan keprihatinan mesti ditonjolkan
Zahid Ajar Ismail Sabri Kabinet Cara Atasi Isu Rm10 000 I Citra Kwsp

Zahid Ajar Ismail Sabri Kabinet Cara Atasi Isu Rm10 000 I Citra Kwsp

papar berkaitan - pada 1/1/2022 - jumlah : 178 hits
AGENDA DAILY Bekas Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengajar Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob bagaimana untuk menguruskan isu i Citra Kumpulan Simpanan Wang Pekerja Bekas Timbalan Perdana Menteri Datuk Se...
Wibawa Politik Ismail Sabri Kuyup Dek Banjir

Wibawa Politik Ismail Sabri Kuyup Dek Banjir

papar berkaitan - pada 31/12/2021 - jumlah : 152 hits
Banjir yang melanda negara minggu lalu bukan sahaja mewariskan beribu tan sampah sarap yang mampu menularkan pelbagai penyakit malah ia boleh menjerumuskan negara ke dalam krisis politik yang melumpuhkan kepercayaan rakyat terhadap pemerint...
Zahid Sahkan Kebebalan Ismail Sabri Pasal Kwsp Akan Jatuhkan Umno

Zahid Sahkan Kebebalan Ismail Sabri Pasal Kwsp Akan Jatuhkan Umno

papar berkaitan - pada 2/1/2022 - jumlah : 215 hits
Adakah BERSATU mempunyai pengaruh yang amat kuat terhadap YAB Bera Dato Sri Ismail Sabri Yaakob sehingga beliau sanggup menghiraukan pandangan parti beliau sendiri dalam isu pengeluaran KWSP 10k
Ismail Sabri Tidak Mampu Selamatkan Negara Ini Lemah Yang Amat

Ismail Sabri Tidak Mampu Selamatkan Negara Ini Lemah Yang Amat

papar berkaitan - pada 3/1/2022 - jumlah : 152 hits
Perdana Menteri telah pun menyampaikan ucapan tahun baru beliau Dan Yang Di Pertuan Agong pun sudah menyampaikan titah baginda Tetapi saya masih merasa pilu dan bimbang nasib negara tercinta ini Saya langsung tidak optimis tentang masa depa...
Ismail Sabri Ingkar Ketetapan Mt Apakah Umno Masih Nak Diam Diri Lagi

Ismail Sabri Ingkar Ketetapan Mt Apakah Umno Masih Nak Diam Diri Lagi

papar berkaitan - pada 3/1/2022 - jumlah : 144 hits
Ketua Pemuda UMNO Dr Asyraf Wajdi Dusuki mendakwa tuntutan pengeluaran i Citra berjumlah RM10 ribu adalah garis panduan UMNO kepada Naib Presidennya Ismail Sabri Yaakob untuk menduduki kerusi Perdana Menteri Kata beliau perkara itu sudah te...
Ismail Sabri Hinakan Rakyat Yang Tersepit Lingkupkan Dia Di Pru15

Ismail Sabri Hinakan Rakyat Yang Tersepit Lingkupkan Dia Di Pru15

papar berkaitan - pada 3/1/2022 - jumlah : 167 hits
YAB Bera Dato Sri Ismail Sabri Yaakob telah memberi alasan pengeluaran KWSP one off 10k tidak diperlukan lagi kerana beliau telah mengumumkan bantuan tunai kepada mangsa mangsa banjir Namun adakah beliau sudah lupa bukan sahaja mangsa banji...
Ismail Sabri Dan Pemandu Kereta Yang Masuk Longkang

Ismail Sabri Dan Pemandu Kereta Yang Masuk Longkang

papar berkaitan - pada 31/12/2021 - jumlah : 145 hits
Ramai kini bertanya bolehkah urusan negara berjalan seperti biasa tanpa ada Perdana Menteri mengetuai kerajaan Apa sebenarnya keperluan Perdana Menteri kalau keberadaannya pun seperti tidak terasa apa apa Selain hanya Ismail Sabri Yaakob se...
Gempar 3 Menteri Bakal Digugurkan Rombakan Kabinet Ismail Sabri

Gempar 3 Menteri Bakal Digugurkan Rombakan Kabinet Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 4/1/2022 - jumlah : 233 hits
Desas desus pengguguran 3 orang menteri ini adakah sekadar spekulasi politik atau berita palsu Atau berita yang akan menjadi benar sedikit masa lagi Menurut laporan itu PM Ismail Sabri tidak berpuas hati dengan Menteri di jabatan Perdana Me...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment