Insentif Rawatan Tibi Selangor Irtb Cara Permohonan Irtb Rm800


INSENTIF RAWATAN TIBI SELANGOR IRTB:CARA PERMOHONAN IRTB RM800

Kerajaan Negeri Selangor telah memperkenalkan Insentif Rawatan Tibi Selangor (IRTB) bagi membantu mereka yang menghidapi penyakit Tibi di negeri tersebut.
Kerajaan Negeri Selangor telah memperkenalkan insentif IRTB bagi memastikan lebih ramai penduduk di Negeri Selangor mendapatkan rawatan penyakit Tibi dan seterusnya mengurangkan jumlah kes di negeri tersebut.
KADAR INSENTIF IRTB
Pemberian insentif IRTB adalah berjumlah RM800 dan pemberian akan diberikan melalui 3 fasa iaitu:
Fasa 1: Sebanyak RM200
Fasa 2: Sebanyak RM200
Fasa 3: Sebanyak RM 400
SEMAKAN SYARAT PERMOHONAN IRTB
Individu yang ingin memohon IRTB perlu memenuhi syarat-syarat permohonan iaitu:
Pemohon mestilah warganegara Malaysia yang bermastautin di Negeri Selangor. Pemohon perlulah pesakit yang sedang mendapat rawatan di hospital kerajaan/klinik kesihatan/pusat perubatan swasta di Negeri Selangor atau Institut Perubatan Respiratori. Pemohon sedang menerima rawatan Tibi secara aktif. CARA PERMOHONAN INSENTIF RAWATAN TIBI SELANGOR
Pemohon yang memenuhi syarat permohonan layak memohon IRTB menerusi langkah-langkah berikut:
Layari laman web https://www.selangorprihatin.com/ Klik ‘Mohon Sekarang’ di bawah bahagian ‘Permohonan Program Insentif Rawatan Tibi Negeri Selangor.’ Klik butang ‘Muat Turun Borang Permohonan.’ Isi borang permohonan dengan lengkap. BORANG PERMOHONAN IRTB
Klik disini untuk dapatkan borang permohonan
Baca tentang PENDAFTARAN PROGRAM  INISIATIF RODA DARUL EHSAN RiDE 2020  bermula bulan OGOS
DOKUMEN DIPERLUKAN PERMOHONAN IRTB
Permohonan perlulah disertakan dengan dokumen sokongan iaitu:
i) Memo atau Surat Pengesahan doktor bahawa pemohon menghidap penyakit Tibi. ii) Salinan buku log perubatan Penyakit Tibi (TBIS 10E). iii) Salinan kad pengenalan pemohon.
iv) Penyata bank pemohon yang mempunyai nama pemohon dan maklumat akaun bank v) Salinan dokumen pengesahan pemastautin pemohon di Selangor (contoh: Bil air, bil eletrik, perjanjian sewa atau lain-lain dokumen berkaitan). Borang permohonan dan dokumen yang lengkap perlulah dihantar kepada Selcare Management melalui email [email protected].
SOALAN LAZIM IRTB
Saya baru sahaja bermastautin di Negeri Selangor kurang daripada 5 tahun. Adakah saya layak memohon insentif ini?
Layak, tetapi pemohon hendaklah mendapatkan rawatan tibi di hospital atau klinik kesihatan kerajaan/pusat perubatan swasta berdaftar di Negeri Selangor atau Institut Perubatan Respiratori.
Saya dilahirkan di luar Selangor namun mendapat rawatan tibi di hospital atau klinik kesihatan kerajaan/pusat perubatan swasta berdaftar di Negeri Selangor atau Institut Perubatan Respiratori. Adakah saya layak memohon?
Layak. Pemohon yang lahir di luar Naegeri Selangor namun mendapat rawatan di hospital atau klinik kerajaan/pusat perubatan swasta berdaftar dalam Negeri Selangor atau Institut Perubatan Respiratori layak memohon dengan syarat perlu bermastautin di Negeri Selangor.
Saya telah mendapat bayaran permulaan sebanyak RM200 namun, saya telah terlepas beberapa kali siri rawatan di hospital. Adakah saya layak mendapat insentif seterusnya?
Tidak layak. Pemohon hendaklah menamatkan kesemua rawatan pada 2 bulan pertama selepas permohonan bagi melayakkan untuk mendapat insentif seterusnya. Insentif akan dihentikan sekiranya pesakit gagal menamatkan rawatan tersebut.
Saya disahkan positif penyakit tibi namun tidak mendapat rawatan di hospital. Adakah saya layak?
Tidak layak. Pemohon hendaklah disahkan positif penyakit Tibi dan sedang aktif mendapatkan rawatan di pusat perubatan berdaftar seperti syarat yang telah ditetapkan.
Pada fasa pertama rawatan, saya masih lagi dirawat di hospital di Negeri Selangor namun telah berpindah ke negeri lain dan meneruskan rawatan di negeri tersebut. Adakah saya layak mendapat insentif seterusnya?
Tidak layak. Pemohon hendaklah bermastautin di Negeri Selangor dan mendapat rawatan di Negeri Selangor atau Institut Perubatan Respiratori.
Rawatan tibi saya telah melebihi 6 bulan namun saya masih lagi meneruskan rawatan. Adakah saya layak mendapat insentif terakhir?
Layak dengan syarat pemohon mematuhi fasa rawatan seperti yang ditetapkan oleh pusat perubatan yang merawat dan menamatkan rawatan.
Ketika pendaftaran program ini, saya telah memasuki fasa terakhir rawatan tibi. Adakah saya layak untuk mendapat insentif fasa pertama dan kedua?
Pemohon layak mendapat bayaran insentif Fasa 1 dan Fasa 2 dengan syarat fasa tersebut telah disahkan oleh Pegawai Perubatan yang membuat rawatan. Fasa 3 akan diperolehi selepas pesakit menamatkan rawatan.
Sekiranya Borang Permohonan Insentif Rawatan Tibi saya hilang, apakah yang patut dilakukan?
Salinan Borang Permohonan Insentif Rawatan Tibi akan dibuat oleh Selcare Management Sdn Bhd tetapi pemohon dinasihatkan untuk menyimpan bersama borang tersebut bersama buku log perubatan penyakit tibi (TB1S 10E) untuk semakan dan memudahkan pembayaran insentif.
MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN
Pemohon yang mempunyai pertanyaan lanjut boleh menghubungi talian 1-800-22-6600 yang beroperasi 24 jam.
Pemohon juga boleh melayari https://www.selangorprihatin.com/ untuk maklumat lanjut.
The post INSENTIF RAWATAN TIBI SELANGOR IRTB:CARA PERMOHONAN IRTB RM800 appeared first on KekandaMemey.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kekandamemey.com/insentif-rawatan-tibi-selangor-irtbcara-permohonan-irtb-rm800.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Zakat Selangor Belanja Rm60 Juta Biaya Rawatan Dialisis Asnaf

Zakat Selangor Belanja Rm60 Juta Biaya Rawatan Dialisis Asnaf

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 266 hits
SHAH ALAM 21 JULAI Lembaga Zakat Selangor memperuntukkan RM60 juta tahun ini bagi membiayai rawatan dialisis pesakit asnaf kata ketua pegawai eksekutifnya Saipolyazan Mat Yusop berkata seramai 2 498 pesakit asnaf fakir miskin mualaf dan gha...
Hadiah Galakan Ipt Cara Permohonan Semakan

Hadiah Galakan Ipt Cara Permohonan Semakan

papar berkaitan - pada 23/7/2020 - jumlah : 623 hits
HADIAH GALAKAN IPT CARA PERMOHONAN SEMAKAN Kepada anak anak negeri Sarawak yang telah melanjutkan pengajian ke Institut Pengajian Tinggi digalakkan memohon Hadiah Galakan Ke IPT menerusi Yayasan Sarawak TUJUAN HGipt Matlamat utama pelaksana...
Myspp Online Daftar Login Cara Permohonan

Myspp Online Daftar Login Cara Permohonan

papar berkaitan - pada 17/7/2020 - jumlah : 515 hits
mySPP ONLINE DAFTAR LOGIN CARA PERMOHONAN Berdasarkan pengumuman Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran mulai 15 Julai 2020 semua permohonan jawatan anggota perkhidmatan pendidikan akan menggunakan Sistem Pengambilan Anggota Perkhidmatan Pendid...
Bantuan Geran Mikro Dan Cottage Rm1000 Cara Permohonan Online Semakan

Bantuan Geran Mikro Dan Cottage Rm1000 Cara Permohonan Online Semakan

papar berkaitan - pada 23/7/2020 - jumlah : 332 hits
BANTUAN GERAN MIKRO DAN COTTAGE RM1000 CARA PERMOHONAN ONLINE SEMAKAN APA ITU BANTUAN GERAN MIKRO DAN COTTAGE Akibat pandemik Covid 19 yang telah mencetuskan krisis ekonomi Kerajaan Negeri Sabah telah mengumumkan fasa kedua pakej bantuan da...
Borang Permohonan Bantuan Kita1keluarga Sehingga Rm800

Borang Permohonan Bantuan Kita1keluarga Sehingga Rm800

papar berkaitan - pada 27/7/2020 - jumlah : 545 hits
SOURCE appeared first on Borang Permohonan Bantuan Kita1Keluarga Sehingga RM800 Ini satu berita baik untuk anda yang tinggal di sekitar Kuala Lumpur Selangor dan Putrajaya Kepada anda yang mahukan bantuan tunai untuk keperluan keluarga dan ...
Skim Bantuan Asuhan Anakku Pintar Cara Permohonan Semakan

Skim Bantuan Asuhan Anakku Pintar Cara Permohonan Semakan

papar berkaitan - pada 19/7/2020 - jumlah : 337 hits
SKIM BANTUAN ASUHAN ANAKKU PINTAR CARA PERMOHONAN SEMAKAN Melalui skim baru ini ibu bapa yang memenuhi syarat kelayakan akan menerima bantuan yuran TASKA atau Nurseri anak anak mereka yang berusia 4 tahun ke bawah sebanyak RM100 setiap bula...
Rumah Impian Bangsa Johor Ysi 2020 Cara Permohonan Pendaftaran

Rumah Impian Bangsa Johor Ysi 2020 Cara Permohonan Pendaftaran

papar berkaitan - pada 23/7/2020 - jumlah : 1303 hits
RUMAH IMPIAN BANGSA JOHOR YSI 2020 CARA PERMOHONAN PENDAFTARAN APA ITU RUMAH IMPIAN BANGSA JOHOR YSI Rakyat di negeri Johor boleh merebut peluang mendapatkan rumah impian masing masing dengan membuat permohonan pendaftaran skim perumahan ma...
Permohonan Jawatan Kosong Ptd 2020 Cara Mohon Semakan Kelayakan

Permohonan Jawatan Kosong Ptd 2020 Cara Mohon Semakan Kelayakan

papar berkaitan - pada 22/7/2020 - jumlah : 588 hits
PERMOHONAN JAWATAN KOSONG PTD 2020 CARA MOHON SEMAKAN KELAYAKAN Suruhanjaya Perkhidmatan Awam memaklumkan terdapat iklan jawatan PTD atau Pegawai Tadbir Diplomatik TARIKH TUTUP PERMOHONAN JAWATAN KOSONG PTD 2020 Tarikh tutup permohonan pada...
Lanjutan Moratorium Bantuan Bank Bersasar Cara Permohonan Semakan Kelayakan

Lanjutan Moratorium Bantuan Bank Bersasar Cara Permohonan Semakan Kelayakan

papar berkaitan - pada 30/7/2020 - jumlah : 702 hits
LANJUTAN MORATORIUM BANTUAN BANK BERSASAR CARA PERMOHONAN SEMAKAN KELAYAKAN Lanjutan Moratorium dan Bantuan Bank Bersasar yang lebih berfokus khusus untuk golongan yang benar benar memerlukan iaitu Pertama bagi individu yang kehilangan peke...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

Asal Usul Coca Cola

Spiritual Leader Indians May Vote For Bersatu Candidate Because Of Pas



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Khutbah Jumat Kewajiban Kita Terhadap Palestina

Bercakap Dengan Diri Sendiri Sebagai Terapi Diri

Koleksi Ucapan Pantun Selamat Hari Ibu 2024

Bolehkah Wanita Yang Sedang Haidh Memasuki Masjid Mengurus Jenazah Pergi Ke Kubur

Makan Kenduri Rumah Erra Fazira

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka