Ini 5 Cara Masak Nasi Goreng Menu Ala Carte Paling Sempoi Sedap


Orang Malaysia memang sinonim dengan  Nasi Goreng, sebab itulah  pelbagai menu nasi goreng yang sedap dan sesuai dengan selera tempatan tercipta. Sangat mudah disediakan dan sedap, campak-campak dan goreng, kurang dari lima minat siap. Tak percaya cuba  lima menu nasi goreng yang boleh anda semua cuba.
 
NASI GORENG IKAN BILIS
BAHAN-BAHAN:
2 mangkuk nasi100gm  sudu ikan bilis halus3 ulas bawang merah | cincang halus2 ulas bawang putih | cincang halus2 biji cili padi | hiris halus1/2  batang lobak merah | dadu halus1 sudu makan sos tiram1 sudu makan perencah Nasi Goreng KampungGaram secukup rasa Minyak masak untuk menggorengBAHAN SAMPINGAN:
Keropok NasiIkan bilis gorengTelur dadarCARA MEMASAK:
Panaskan minyak dalam kuali, goreng ikan bilis hingga garing. Angkat dan ketepikan.Kemudian tumiskan pula bawang merah, bawang putih dan cili padi hingga wangi.Masukkan sos tiram, perencah nasi goreng , kacau rata.Seterusnya masukkan nasi gaul rata kemudian perasakan dengan garam secukup rasa.Setelah cukup rasa taburkan ikan bilis goreng, gaul rata dan tutuk api.Hidangkan nasi goreng dengan telur dadar dan ikan bilis goreng.
NASI GORENG TAHU DENGAN KACANG BUNCIS
BAHAN-BAHAN:
3 mangkuk nasi100gm kacang buncis2 ketul tauhu | goreng sedikit4 ulas bawang merah | hiris nipis3 sudu makan udang kering | tumbuk kasar3 biji telur1 batang lobak merah | hiris1 sudu teh serbuk lada putihGaram secukupnyaMinyak masak secukupnya UNTUK HIASAN:
Sedikit daun bawangSedikit bawang gorengCARA MEMASAK:
Panaskan minyak di dalam kuali dan masukkan bawang merah yang telah dihiris dan tauhu yang telah dipotong dadu kecil. Masak hingga bawang naik bau, kemudian masuk udang kering, lobak merah dan kacang buncis.Setelah itu masukkan telur, kacau jangan terlalu masak telur itu. Kacau sekata.Masukkan nasi dan kacau sebati. Perasakan dengan garam secukup rasa. Sedia dinikmati.
NASI GORENG KOBOI
BAHAN-BAHAN:
3 mangkuk nasi putih5 biji telur1 sudu teh serbuk lada putih2 sudu makan udang kering2 biji bawang merah1 sudu teh serbuk ikan bilisSedikit garamSedikit bawang gorengSedikit daun bawangMinyak masak untuk menggoreng secukupnyaCARA MEMASAK:
Pecahkan telur, asingkan putih dengan kuning telur. Ketepikan.Panaskan minyak, masukkan bawang merah yang telah dihiris halus, masukkan udang kering, gaul sehingga nampak kekuningan dan masukkan kuning telur. Gaul sedikit.Masukkan nasi, daun bawang, serbuk lada putih dan serbuk ikan bilis, gaul sehingga rata dan matikan api.Hidangkan bersama sambal belacan, telur dadar, hirisan timun dan daun salad. Sedia dinikmati.
NASI GORENG INDONESIA
BAHAN-BAHAN:
3 mangkuk nasi putih4 biji telur2 biji cili merah4 biji cili padi4 batang kacang buncis | potong kecil300gm isi dada ayam1 tangkai daun bawang | potong kecil 2 ulas bawang putih3 biji bawang merah1 sudu makan kicap lemak manis1 inci belacan1 sudu teh stok ayam½ sudu makan udang kering1 sudu makan bawang gorengGaram secukup rasaMinyak masak secukupnyaCARA MEMASAK:
Kisar isi dada ayam, cili padi, cili merah,bawang putih, udang kering dan belacan. Ketepikan. panaskan kuali, masuk kan bahan yg di kisar tadi, hingga naik bau.Masukkan kacang buncis dan nasi tadi, gaul rata, kemudian masukkan stok ayam, garam dan kicap lemak manis. Gaul sekata.Matikan api dan masukkan hirisan daun bawang bersama bawang goreng. Siap untuk dihidangkan bersama telur mata, sambal belacan dan sedikit hirisan timun.
NASI GORENG KAMBING
BAHAN-BAHAN:
2 mangkuk nasi4 batang kacang panjang | hiris halus5 biji cili padi merah  | hiris halus1/2 sudu makan sos tiram1 sudu makan pes cili1 sudu makan kicap pekat2 ulas bawang putih | ketuk1/2 biji bawang besar | potong dadu kecilGaram dan gula secukup rasaMinyak masak secukupnya untuk menumisBAHAN PERAPAN KAMBING:
150gm daging kambing | potong dadu kecil2cm halia | kisar halus2 ulas bawang putih | kisar halus1 sudu teh serbuk lada sulah1 sudu teh sos tiram1 sudu teh kicap pekat1 sudu teh air asam JawaGaram secukup rasaCARA MEMASAK:
Mula sediakan bahan perapan daging kambing, campurkan semua bahan perapan dengan daging kambing. Gaul rata dan perapkan lebih kurang 10-15 minit.Panaskan minyak dalam kuali, tumis daging hingga kering airnya, angkat dan ketepikan.Seterusnya, sediakan nasi goreng. Panaskan minyak, tumiskan bawang putih dan bawang merah hingga kekuningan.Masukkan pes cili, hirisan cili dan kacang panjang, kacau rata dan masukkan nasi putih.Gaul rata, kemudian masukkan daging kambing yang telah digoreng tadi, sos tiram dan kicap pekat. Kacau rata.Perasakan dengan garam dan gula secukup rasa.Setelah cukup rasa, tutup api dan sedia dihidangkan.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://rasanakmasak.blogspot.com/2019/03/ini-5-cara-masak-nasi-goreng-menu-ala.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Masak Kari Ikan Sardin Paling Mudah Sedap Tak Muak

Cara Masak Kari Ikan Sardin Paling Mudah Sedap Tak Muak

papar berkaitan - pada 18/3/2019 - jumlah : 810 hits
Terasa nak makan kari ikan tapi tercari cari resipi yang paling mudah Ha Ini dia resipi yang anda perlukan Sangat simple dan tak renyah Malah bahan bahan yang digunakan pun senang nak sediakan Nampak sedap Jom cuba resipi perkongsian saudar...
Ini Cara Paling Ringkas Untuk Masak Kek Batik Mudah Dan Sedap Wajib Cuba Terliurnya Tengok Coklat Ganache

Ini Cara Paling Ringkas Untuk Masak Kek Batik Mudah Dan Sedap Wajib Cuba Terliurnya Tengok Coklat Ganache

papar berkaitan - pada 20/3/2019 - jumlah : 664 hits
Kek batik coklat antara menu yang sering menjadi pilihan orang ramai ketika jamuan Cara yang ringkas dan mudah menarik minat orang ramai untuk mencuba resepi ini Menerusi Masak Apa Hari Ni seorang wanita berkongsi resepi kek batik yang muda...
Ini Cara Masak Udang Goreng Pedas Daun Ketumbar Yang Sedap Mampan

Ini Cara Masak Udang Goreng Pedas Daun Ketumbar Yang Sedap Mampan

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 660 hits
Tengok serdak udang yang garing ni pun dah nampak sedap apa lagi dapat makan udang yang panas panas pedas Kena dengan gu nasi putih memang terangkat Apa kata mak mak yang nak ke pasar pagi ni boleh beli udang dan cuba menu Udang Goreng Peda...
Resepi Dan Cara Bungkus Nasi Goreng Pattaya

Resepi Dan Cara Bungkus Nasi Goreng Pattaya

papar berkaitan - pada 14/3/2019 - jumlah : 1465 hits
Resepi Nasi Goreng Pattaya Buat nasi goreng memang mudah Dari nasi goreng cina sampailah nasi goreng seafood semua dari kita pun pandai masak Cuma kali ini izinkan saya share resepi nasi goreng pattaya kegemaran ahli keluarga saya Saya pern...
Ajak Anak Makan Nasi Dengan Cara Tersembunyi Resipi Bebola Nasi Paling Ringkas Dan Mudah Dibuat

Ajak Anak Makan Nasi Dengan Cara Tersembunyi Resipi Bebola Nasi Paling Ringkas Dan Mudah Dibuat

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 515 hits
Dek kerana susah hati kerana anaknya tidak mahu makan nasi ibu ini berusaha untuk memancing selera anaknya dengan resipi bebola nasi Tidaklah sukar untuk dibuat dan boleh disediakan dengan menggunakan bahan asas di dapur Jika anda juga memp...
Menarik Cara Ibu Ini Tunjuk Masak Bubur Nasi Bayi Dalam 10 Minit Mudah Jimat Masa

Menarik Cara Ibu Ini Tunjuk Masak Bubur Nasi Bayi Dalam 10 Minit Mudah Jimat Masa

papar berkaitan - pada 20/3/2019 - jumlah : 564 hits
Bermula dengan anak lahir rutin ibu berubah Apabila masuk sahaja usia 6 bulan dan anak mula belajar makan penyediaan makanan untuk anak juga penting bagi memastikan anak cukup zat Namun memikirkan untuk buat bubur anak yang mengambil masa l...
Cara Masak Daging Asam Bo Tai Chanh Sedap Secara Homemade

Cara Masak Daging Asam Bo Tai Chanh Sedap Secara Homemade

papar berkaitan - pada 21/3/2019 - jumlah : 565 hits
Rasa Jelajah Rasa Nusantara episod ke 8 Adam Didam dan Ili Sulaiman sekali lagi meneroka sajian Malaysia dan Vietnam yang kelihatan sama Untuk kali ini Adam belajar cara cara penyediaan Daging Asam manakala Ili mempelajari teknik teknik men...
Inilah Cara Sebenar Untuk Buat Nasi Lemak Tradisional Dan Sambal Tumis Azie Kitchen Yang Sedap

Inilah Cara Sebenar Untuk Buat Nasi Lemak Tradisional Dan Sambal Tumis Azie Kitchen Yang Sedap

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 459 hits
Inilah Cara Sebenar Untuk Buat Nasi Lemak Tradisional Dan Sambal Tumis Azie Kitchen Yang Sedap Memasak sambal tumis yang sedap tidaklah susah tetapi perlu tahu teknik menyediakan sambal yang betul Saya belajar memasak dari keluarga dari kaw...
Cara Masak Ayam Tandoori Homemade Yang Lembut Sedap

Cara Masak Ayam Tandoori Homemade Yang Lembut Sedap

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 457 hits
Sebut sahaja ayam tandoori terbayang keenakan hidangan ini Andai ke kedai mamak untuk makan roti nan hidangan ayam ini pastinya menjadi pilihan untuk digandingkan bersama Memang sedap lebih lebih lagi jika dimakan panas panas Kena pula deng...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord