Ini 10 Free Gift Hotel Yg Tak Berd0sa Pun Jika Anda Bawa Balik Rileks Media


Sebenarnya ada 10 free gift yang memang percuma untuk anda pun. Kalau anda tak ambil, ia akan dibuang oleh pihak hotel pun. Jom semak 10 barangan tersebut okey.
Bercuti dan menginap di hotel itu umpama me-time yang dinanti-nanti oleh ramai orang. Lagi best bila dapat pula menginap di hotel mewah. Bayangkan dengan empuk tilamnya, mengadap pemandangan pantai pula. Aduh! Malas nak balik kerja kan?
Tiba-tiba anda terpandang deretan sabun mandi dan botol comel-comel di bilik mandi. Eh! Boleh ke nak ambil?
Sebenarnya ada 10 free gift yang memang percuma untuk anda pun. Kalau anda tak ambil, ia akan dibuang oleh pihak hotel pun. Jom semak 10 barangan tersebut okey.
1) Toiletries
Comel ja kan, dengan saiz mini dan nama hotel pula tu. Siap setiap hari ia ditukar mengikut bilangan hari anda menginap. Jadi, bawa balik ja mana yang tak habis tu. Boleh sambung guna di rumah pula.
2) Selipar bilik
Biasanya hotel bertaraf empat bintang ke atas ada selipar atau alas kaki lembut ini. Jadi, bawa saja pulang ya.
3) Laundry bag
Terlupa bawa plastic untuk baju basah? Ambil sahaja plastik yang tersedia.
4) Tisu
Tisu tandas, tisu meja memang dah diperuntukkan untuk bilik tersebut. Jadi, tiada masalah anda nak ambilnya.
5) Buku panduan perjalanan & peta
Melambak peta dan risalah pelancongan yang disediakan di lobi hotel. Jadi, boleh ja ambil.
6) Air minuman
Biasanya ada 2 botol yang disediakan bagi setiap bilik. Boleh ambil secara percuma, cuma minuman lain tu jangan ya. Nanti anda dicaj dengan bil mahal pula.
7) Berus gigi, ‘shower cap’ dan sikat
Nampak ringkas ja, tapi ia berguna ketika saat kecemasan. Anda boleh gunakannya atau bawa pulang sahaja.
8) Surat khabar
Ada hotel yang menghantar ke bilik da nada juga yang boleh diambil di lobi. Jangan bimbang, semuanya percuma ya, kecuali yang telah dipasang rak kayu – itu hotel yang punya.
9) Buku nota, poskad dan pensil
Ini peluang terbaik untuk mengumpul buku nota dan pensil berjenama hotel. Biasanya benda ringkas begini lah yang kita perlukan di saat tidak terduga.
10) Minuman 3 in 1
Nak minum apa? Teh atau kopi? Susu atau gula? Jadi kalau tak habis, bawa balik ya. Rugi lah pula kalau anda tak ambil.Jadi, usah ragu-ragu pula nak ambil yang tersenarai di atas. Jangan ‘over’ sampai tuala pun nak ambil ya. Itu dah salah ya.
Tapi barangan Di bawah Ini Mohon Jangan Ambik. Ramai Yang Teringin nak ambik dan terambik tapi Baju mandi dibawah kebanyakkan hotel tidak boleh ambik bawak balik. Mohon jangan gatal2 tangan.
5 Rahsia Di Bilik Hotel Yang Anda Patut Tahu
Anda minum air dari gelas bilik hotel? Eiii … Peng0tornya !
Oleh kerana staff pengemas bilik hotel selalunya di beri masa 30 minit atau kurang untuk mengemas satu bilik, kebanyakan peralatan di hotel tidak sebersih yang anda sangka.
Kami bukan mahu menakutkan anda. Tetapi kami cuma mahu memberitahu. Berikut adalah 5 rahsia di bilik hotel yang patut anda tahu.
Rahsia 1 : Jangan Guna Gelas Di Bilik
Gelas di bilik anda mungkin berkilat. Tapi ia sebenarnya menji jik kan. Kebanyakan staff mengemas bilik tidak mencuci gelas itu, tetapi hanya mengelapnya saja.
Dalam satu pendedahan oleh Fox News pada tahun 2007, kamera tersembunyi yang dipasang di hotel mewah bandar itu merakamkan yang gelas di bilik selalunya tidak dibasuh.
Kadang-kadang ia di sembur dengan pencuci tingkap dan dilap dengan tuala ko tor. Ada yang membersihkannya dengan menggunakan sarung tangan yang sebelum itu digunakan untuk mencuci mangkuk tandas.
Pilihan terbaik? Bawa cawan plastik dari rumah. Jika tidak pun, cuci dulu gelas dan cawan dengan air panas sebelum menggunakannya.
Rahsia 2 : Jangan Guna Cerek Air di Bilik
Ah! Cerek air di bilik hotel .. siapa yang tidak sukakannya? Memang best bila boleh membancuh teh dan kopi di bilik yang sejuk.
Tetapi dalam satu pendedahan di dalam majalah Saloon, seorang pengemas bilik mengakui yang ada satu perkara yang pelik mengenai cerek air.
Cerek sebenarnya kerap dijadikan tempat meletak kon d0m terpakai.
Menurutnya, beliau mempunyai satu pen yang digunakan khusus untuk mengambil kon d0m tersebut. Begini rutin pembersihan beliau. Pertama buang benda tersebut. Kemudian sembur pencuci, bilas dengan air panas dan ulang jika lekit cecair masih ada.
Tambahnya lagi, beliau terlalu kerap menemui sisa tersebut di dalam cerek sehingga apabila beliau menjerang air di rumah, beliau kerap terbayang apa yang terjadi di bilik hotel.
Kesilapan 3 : Pintu Hotel Mudah Dibuka
Tidak kisahlah samada anda bercuti di hotel bajet ke atau hotel mewah, bawa sendal pintu anda untuk keselamatan.Mengapa?
Setiap kali anda berada di bilik, letak sendal di pintu. Mengapa? Sebab tak kiralah betapa canggihnya sistem keselamatan pintu anda, ia tidak se-selamat yang anda sangka. Sistem kunci rantai dan sistem kad elektronik mudah dibuka — tidak kiralah samada oleh orang luar ataupun staff hotel sendiri. Mudahkan?
Jadi anda perlukan sendal anda. Walaupun murah, sendal pintu adalah cara paling efektif menghalang orang yang tidak dikenali dari masuk ke dalam bilik sewaktu anda, pasangan anda dan anak-anak sedang tidur. Sila Ambil Perhatian.
Rahsia 4 : Jangan Guna Air Dari Paip Untuk Minum
Jika anda menginap lama di hotel, guna air mineral sebagai air minuman. Jangan gunakan air paip dari bilik air, terutamanya jika anda bercuti di kawasan yang mempunyai air tercemar dari sisa najis manusia dan ra cun serangga .Kisah anak-anak atau ibu mengan dung yang cirit bi rit selepas pulang dari situ adalah perkara biasa.
Kalau itu belum membuatkan anda risau, pernah dengar kisah dua pelancong Britain Tidak tahan dengan rasa air yang agak pelik mereka melaporkannya kepada pihak hotel.
Setelah di selidiki, staff hotel mendapati bahawa selama ini memang mereka menggunakan air yang kotor untuk mandi, minum dan menggosok gigi. Kenapa ?
Kerana ada ma yat seorang wanita Cina telah mereput lebih 2 minggu di dalam tangki air yang digunakan di seluruh hotel.
Rahsia 5 : Jangan Bersandar di Tingkap Bilik
Ya. Bersandarlah di tingkap bilik, jika anda ingin mati muda. Tingkap di bilik hotel selalunya tidak diperiksa dengan kerap, walaupun di bilik-bilik hotel mewah dengan staff high-class berbahasa Inggeris seperti di Kuala Lumpur.
Setiap bulan, ada saja berita dari seluruh dunia mengenai kanak-kanak dan juga orang dewasa yang j atuh disebabkan mereka bersandar di tingkap hotel. Tidak kiralah samada hotel tersebut hotel murah atau hotel mewah, kedua-duanya tidak selamat.
Tak percaya? Lihat apa yang anda jumpa bila anda google hotel window fall.
5 rahsia ini hanya kakitangan hotel sahaja yang tahu. Jadi nanti bila anda bercuti lagi, pastikan anda bawa sendiri cawan anda dan gunakan air mineral untuk minum.
Tapi shhhh… ini rahsia. Jangan share maklumat ini dengan orang lain. Sumber :jomjalan.com
Source link
The post Ini 10 ‘Free Gift’ Hotel Yg Tak Berd0sa Pun Jika Anda Bawa Balik – Rileks Media appeared first on Rilekslah.my.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.rilekslah.my/ini-10-free-gift-hotel-yg-tak-berd0sa-pun-jika-anda-bawa-balik-rileks-media/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suami C1umlah Kening Isteri Ketika Hendak Pergi Kerja Anda Akan Terk3jut Dengan Kesannya Rileks Media

Suami C1umlah Kening Isteri Ketika Hendak Pergi Kerja Anda Akan Terk3jut Dengan Kesannya Rileks Media

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 411 hits
Sebelum berangkat bekerja dipagi hari biasakanlah ci um anak dan isteri Anda Dengan begitu ada kebahagiaan yang mereka dapatkan dari ayah tercinta Ci um kening mereka satu persatu dan ci umlah pipi kanan dan kiri mereka dengan penuh kelembu...
Pelajar B4ngsa Cina Dapat A Dalam Semua Subjek Ujian Penilaian Kelas Kafa Rileks Media

Pelajar B4ngsa Cina Dapat A Dalam Semua Subjek Ujian Penilaian Kelas Kafa Rileks Media

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 458 hits
Bangga ibu bapa dengan keputusan anak dia Kami pun tumpang gembira dan bangga Seorang pelajar Cina dari Kampung Gong Pak Damak Taman Dea Jaya berjaya dapat keputusan cemerlang dalam Ujian Penilaian Kelas Kafa baru baru ini Menurut Berita Ha...
Selepas Setahun Solat Baru Sedar Salah Kiblat Sah Atau Tidak Rileks Media

Selepas Setahun Solat Baru Sedar Salah Kiblat Sah Atau Tidak Rileks Media

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 238 hits
Soalan Salam ust kami duduk dalam sebuah rumah sewa setelah setahun duduk baru kami sedar selama ini kami solat dalam keadaan kiblat tersalah Jadi adakah kami perlu qada kesemua solat tersebut Jawapan Wasalam pertamanya kita perlu faham bah...
Hukum C1um Mushaf Al Quran Dengar Apa Kata Dari Ss Dato Dr Asri Tentang Perkara Ini Rileks Media

Hukum C1um Mushaf Al Quran Dengar Apa Kata Dari Ss Dato Dr Asri Tentang Perkara Ini Rileks Media

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 306 hits
Waktu saya kecil setiap selesai belajar Al Qur an saya selalu menci umnya Ini ajaran orang tua saya Kebiasan ini kemudian saya teruskan kepada anak anak saya Saya yakin ini adalah kebiasaan yang baik Saya ingin bertanya kepada redaksi Bahts...
Rezeki Turun Mencurah Curah Dari Langit Laut Dan Bumi Amalkan 20 Perkara Ini Rileks Media

Rezeki Turun Mencurah Curah Dari Langit Laut Dan Bumi Amalkan 20 Perkara Ini Rileks Media

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 315 hits
Amalan amalan ini menjadi sebab Allah limpahi hamba Nya dengan keluasan rezeki dan rasa kaya dengan pemberian Nya Berdasarkan konsep rezeki yang telah diperkatakan Allah memberi jalan buat setiap hamba Nya untuk memperolehi rezeki dalam pel...
Menahan Kentut Ketika Solat Makruh Atau Batal Rileks Media

Menahan Kentut Ketika Solat Makruh Atau Batal Rileks Media

papar berkaitan - pada 24/12/2018 - jumlah : 292 hits
Soalan Apa hukum menahan kentut ketika solat Jawapan UAI Semasa solat ada beberapa perkara yang mungkin kita hendak buat Contohnya hendak kencing berak tidur makan minum dan ji m4k bagi sesiapa yang ketika itu hendak menunaikan solat tetapi...
10 Makanan Malaysia Yang Buatkan Lelaki Jadi Penyayang Dan Setia Perempuan Pasti Suka Rileks Media

10 Makanan Malaysia Yang Buatkan Lelaki Jadi Penyayang Dan Setia Perempuan Pasti Suka Rileks Media

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 412 hits
Lelaki buncit itu penyayang dan setia Dan ini 10 makanan tempatan yang boleh buat anda buncit Heh Mengikut Majalah Forbes Malaysia berada di tempat ketiga sebagai negara yang mempunyai masakan paling sedap di dunia Malaysia berada di belaka...
Selagi Tak Mandikan Tak Boleh Pakai Mufti Bidas Amalan Guna Air Solat Hajat Untuk Tolak B4la Rileks Media

Selagi Tak Mandikan Tak Boleh Pakai Mufti Bidas Amalan Guna Air Solat Hajat Untuk Tolak B4la Rileks Media

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 478 hits
Amalan bacaan Yasin dan solat hajat bagi melancarkan sesuatu majlis atau memohon diberikan kemudahan dalam menjalankan sesuatu perkara sudah menjadi kebiasaan bagi masyarakat beragama Islam Namun ada juga yang terlalu bergantung kepada amal...
Baca Doa Doa Ini Sebelum Memulakan Perjalanan Dan Ketika Berulang Alik Ke Tempat Kerja Rileks Media

Baca Doa Doa Ini Sebelum Memulakan Perjalanan Dan Ketika Berulang Alik Ke Tempat Kerja Rileks Media

papar berkaitan - pada 25/12/2018 - jumlah : 752 hits
Pesanan arw4h ayah captain dahulu baca doa doa ini untuk berulang alik ke tempat kerja Jika berlaku kem4l4ngan Allah SWT akan melindungi kamu serta memelihara dari sebarang kec3deraan Pernah suatu hari pada tahun 1992 captain terlibat dalam...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

Spiritual Leader Indians May Vote For Bersatu Candidate Because Of Pas

Rumah Terbuka Di Rumah Baru Cyra



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


1 Kebaikan Kakak Ipar

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Kpm Guru Perlu Runding Umum Tarikh Spm Kata Ahli Akademik

Expect More Royal Reprimands After Agong Sultan Ibrahim S Maiden Visit To Singapore Parliament

Tuai Nenas Md2 Belakang Rumah

Mee Goreng Mamak Udang Galah Lempeng Kelapa Gula Merah Di Hotel Tamu