Ibu Lepas Bersalin Standby Keperluan Ni Untuk Luka Jahit Czer Cepat Baik


Ibu yang sedang menunggu hari nak bersalin, pasti dah buat persediaan untuk menyambut orang baru dalam ahli keluarga. Selain menyediakan kelengkapan bayi, barangan ibu juga penting terutama bab penjagaan luka.
Dalam tempoh berpantang ini, ibu harus betul-betul jaga kesihatan diri bagi memastikan emosi ibu terkawal dan luka bersalin cepat sembuh. Bagi memudahkan semua ibu, panduan yang dikongsikan oleh Puan Azlina Ina melalui pengalamannya sendiri selepas melahirkan anak diharapkan dapat membantu.
Perkongsian baik untuk ibu-ibu yang akan bersalin dan akan mengalami luka episiotomi, melecet, koyak, pembedahan atau jahit yang banyak. Sumpah sekejap je baik dan cantum lukanya.

Boleh cari di farmasi atau mana-mana shopee farmasi kesihatan. Jadi dah boleh siap sedia awal-awal ya. Semoga membantu ibu-ibu yang sedang menunggu hari bersalin.
Guna yang ni lepas bersalin sumpah selesa dan lembut. Tak bergulung macam pad biasa jadi tak sakit pun. Boleh je masa nak bersalin bagi pad ni pada nurse dan pesan lepas bersalin pakai yang ni inshaAllah mereka bantu pakaikan. Sangat-sangat membantu.
Kalau ibu yang czer pun bagus pakai ni sebab tak perlu dah pakai seluar dalam nak buka. Cuma koyak tepi jadi tak payah membongkok buka seluar dalam.

Ni kalau ibu takut buang air besar yang keras, boleh minum start pertama kali lepas bersalin dan lepas tu nak buang air tak risau dah. Macam saya sebab buasir selain kena makan buah-buah segar, kena minum ni juga bagi najis lembut.

Ini pula pencuci luka paling baik selain Dermacyn. Spray je dan dap dengan cotton ball. Mudah resap, bagus elakkan luka bernanah atau bengkak akibat jangkitan kuman sebab bahagian Miss V kerap basah sebab kita kerap buang air kecil. Jadi kalau setiap kali buang air besar, spray dan dap bagi bersih.

Gel paling baik untuk cantumkan luka jahit dan czer seawal mungkin inshaAllah. Tak melekit macam gel yang mudah meresap dan sejuk je bila di sapu kat luka. Mahal sikit tapi sangat-sangat membantu luka cepat sembuh dan sangat berkesan. Disyorkan sapu malam nak tidur.

Biasa sapu waktu pagi lepas mandi. Tugas dia antiseptik bagi kurangkan kesan jangkitan kuman atau luka bernanah. Tapi tak membantu untuk cantumkan luka.
Jadi ia sesuai untuk luka-luka yang ringan dan bukan dalam. Kalau luka agak dalam dan banyak jahit better guna hydrocyn sapu 2 kali sehari kalau luka sekadar melecet dan jahit luar cream ni memadai.
Kredit: Azlina Ina

Selain Bahasa Melayu, mama papa mesti nak anak pandai Bahasa Inggeris juga kan? Bila dia pandai, dah tentu akan jadi lebih yakin nak bertutur dan menggunakan Bahasa Inggeris dalam kehidupan seharian. Jom, mama papa belajar macam mana nak didik anak untuk mahir bahasa ini di E-Workshop Panduan Ajar Anak Pandai English, Mudah Sangat! Dengan hanya RM20, bukan saja ilmu tapi mama papa berpeluang memenangis pelbagai hadiah istimewa dari Pa&Ma. Daftar sekarang di https://toko.ideaktiv.com/product/panduan-ajar-anak-pandai-english/

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents) atau channel Telegram Pa&Ma (https://t.me/majalahpama) sekarang!)
The post Ibu Lepas Bersalin, Standby Keperluan Ni Untuk Luka Jahit & Czer Cepat Baik appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/ibu-lepas-bersalin-standby-keperluan-ni-untuk-luka-jahit-czer-cepat-baik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Bersalin Normal Lepas Czer Doktor Ini Jelaskan Apa Perlu Ibu Tahu

Nak Bersalin Normal Lepas Czer Doktor Ini Jelaskan Apa Perlu Ibu Tahu

papar berkaitan - pada 2/2/2022 - jumlah : 189 hits
Wanita yang pernah melahirkan anak melalui pembedahan biasanya mengharapkan untuk bersalin normal untuk kelahiran yang seterusnya Ada sesetengah kes yang berlaku seperti bekas pembedahan terbuka dan sebagainya membuatkan si ibu merasa gerun...
Risiko Bayi Tanpa Tempurung Kepala Ibu Hamil Ada Gdm Jangan Buat Main Ini Pesanan Doktor

Risiko Bayi Tanpa Tempurung Kepala Ibu Hamil Ada Gdm Jangan Buat Main Ini Pesanan Doktor

papar berkaitan - pada 9/2/2022 - jumlah : 197 hits
Benar kita tidak cukup ilmu mengenai kehamilan yang kita lalui Namun bila mana setiap pemeriksaan bulanan atau apa jua rutin kehamilan yang diminta doktor jangan sekali kita abaikan Setiap temujanji amatlah penting lebih lebih lagi bagi ibu...
Tanda Bahaya Selepas Bersalin Ibu Berpantang Kena Jaga Jaga

Tanda Bahaya Selepas Bersalin Ibu Berpantang Kena Jaga Jaga

papar berkaitan - pada 14/2/2022 - jumlah : 214 hits
Tanda bahaya selepas bersalin yang mungkin terkena pada ibu berpantang boleh mengancam kesihatan dan nyawa Jadi ibu selepas bersalin kena tahu apa antara masalah bahaya tersebut supaya dapat mengawasi diri sendiri Selain gembira menyambut k...
Pkr Tak Semudah Itu Untuk Menerima Kembali Masuk Pun Tak Halang Nak Keluar Lebaih Baik Cepat Cepat

Pkr Tak Semudah Itu Untuk Menerima Kembali Masuk Pun Tak Halang Nak Keluar Lebaih Baik Cepat Cepat

papar berkaitan - pada 5/2/2022 - jumlah : 141 hits
AHMAD SHAHRIL SHAHRILPkr ada dlm hati dia sorry la pkr dah takde hati kat dia bayor jea la saman tu
Hiburan Ingat Dia Akan Baik Baik Saja Ibu Tinggal Anak Berseorangan Seminggu Pergi Bercuti Dengan Bf

Hiburan Ingat Dia Akan Baik Baik Saja Ibu Tinggal Anak Berseorangan Seminggu Pergi Bercuti Dengan Bf

papar berkaitan - pada 13/2/2022 - jumlah : 163 hits
Mahkamah Daerah Tokyo menjatuhkan hukuman penjara 8 tahun terhadap seorang wanita selepas didapati bersalah mengabaikan anaknya sehingga menyebabkan mangsa meninggal dunia Menurut kejadian itu berlaku di Jepun pada tahun 2020 yang lalu di m...
Buat Beras Frozen Ikut Teknik Ni Bubur Anak Lagi Cepat Masak Superb

Buat Beras Frozen Ikut Teknik Ni Bubur Anak Lagi Cepat Masak Superb

papar berkaitan - pada 14/2/2022 - jumlah : 172 hits
Menyediakan bubur nasi anak sememangnya memerlukan tempoh masa yang agak lama Bagi memudahkan kerja dan menjimatkan masa kita menyediakan bubur anak ini teknik membekukan beras antara yang begitu disarankan Nak bekukan beras macam mana Tekn...
Petua Buat Kuih Kole Kacang Sedap Cepat Masak Resipi Guna Cawan Je

Petua Buat Kuih Kole Kacang Sedap Cepat Masak Resipi Guna Cawan Je

papar berkaitan - pada 14/2/2022 - jumlah : 181 hits
seperti Kuih Kole Kacang memang sedap Kalau tabur banyak tahi minyak lagi sedap Namun tak ramai yang berani nak cuba buat kuih ini secara homemade kerana beranggapan ia susah untuk dihasilkan Menerusi perkongsian saudari Nurul Jannah beliau...
Resipi Udang Goreng Kunyit Berkuah Senang Dan Cepat

Resipi Udang Goreng Kunyit Berkuah Senang Dan Cepat

papar berkaitan - pada 14/2/2022 - jumlah : 451 hits
RESIPI UDANG GORENG KUNYIT BERKUAH Assalammualaikum jika sebelum ni Cikza pernah berkongsi dengan anda semua resipi Udang Goreng Kunyit tapi itu versi kering Kalini perkongsian Cikza mengenai udang ni adalah sama cuma membezakan ianya versi...
Nak Rambut Panjang Dengan Lebih Cepat Cuba 5 Petua Ini

Nak Rambut Panjang Dengan Lebih Cepat Cuba 5 Petua Ini

papar berkaitan - pada 14/2/2022 - jumlah : 204 hits
Korang nak rambut panjang dan nampak sihat dengan lebih cepat Ada cara semulajadi yang lebih menjimatkan boleh dicuba Kalau nak ikutkan ada banyak cara tapi kalau tanpa sis sis lebih suka menggunakan bahan bahan semulajadi jer supaya rambut...
Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Penyokong Diseru Jalankan Tanggungjawab Sebagai Pemilik Sabah Fc

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Bila Duit Nak Masuk

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


First Impressions Make A Powerful Impact With A Creative Digital Business Card

Restoran Di Jepun Buang 25 Set Nasi Lemak Kena Tipu Ejen Dari Malaysia

Kumpulan Pro Palestin Kecam Kehadiran Syarikat Bekal Senjata Kepada Israel

Prk Kkb Boleh Tak Umno Tarik Undi Melayu

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock