Gaji Pemain Kedah Tertunggak Sebab Peruntukan Belum Lulus


Sedih melihat bola sepak Malaysia ni, sudah tahap profesional tetapi masih bermasalah kewangan. Bagaimana mereka merancang dengan wang yang belum tentu ada?
Seharusnya persatuan bola sepak di Malaysia sudah pandai uruskan kewangan, nama pun profesional, bukannya semi-pro. Kerja urus dan main bola sepak tu kerja sepenuh masa mereka, tetapi masalah macam kelab tanpa liga.
ALOR SETAR: Kerajaan negeri terdahulu belum meluluskan bayaran RM1.5 juta kepada Persatuan Bolasepak Kedah (KFA) bagi membayar tunggakan gaji pemain skuad Lang Merah.
Menteri Besar, Muhammad Sanusi Md Nor, berkata kerajaan negeri terdahulu hanya membuat cadangan bayaran, namun sebarang kelulusan tidak pernah berlaku kerana ia terlalu hampir ketika peralihan kerajaan negeri.
Jelasnya, beliau hanya dimaklumkan mengenai perkara itu pada mesyuarat EXCO hari ini, dan kerajaan negeri pimpinannya bersedia mempertimbang meluluskan bayaran itu.
"Pengumuman kerajaan lama bahawa sebanyak RM1.5 juta diguna untuk membayar gaji tertunggak pemain Lang Merah sebetulnya baharu dalam peringkat cadangan dan dibentangkan dengan pembayaran sememangnya tidak dibuat.
"Oleh itu pihak pentadbiran kerajaan negeri berpandangan sebaiknya kelulusan jumlah yang besar itu dibuat oleh kerajaan baharu.
"Jadi kita pertimbang untuk meluluskan bayaran itu di samping inisiatif lain yang diambil kerajaan untuk menyelesaikan masalah berbangkit dalam KFA," katanya pada sidang media di Wisma Darul Aman di sini, hari ini.
Mengulas lanjut, Muhammad Sanusi, berkata pihaknya sudah mengadakan pertemuan dengan KFA yang membentangkan prestasi semasa persatuan itu termasuk kedudukan kewangan.
Katanya, kerajaan negeri memandang serius masalah yang dihadapi KFA dan akan merujuk dan mendapat nasihat daripada Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) untuk mencari jalan penyelesaian terbaik.
"Presiden KFA sebelum ini patut menyelesaikan perkara berbangkit termasuk kontrak yang ditandatangani bersama pihak ketiga tanpa membuat kajian kewangan terlebih dahulu.
"Komitmen kewangan yang terlalu besar dalam kontrak yang ditandatangani mengakibatkan KFA berada dalam prestasi kewangan yang tenat, bagaimanapun kerajaan di bawah kepimpinan saya akan beri perhatian kepada masalah ini kerana bola sepak adalah sukan rakyat," katanya.
Pemain Kedah sebelum ini, mendakwa tidak mendapat bayaran gaji tiga bulan mulai Februari lalu, dan berharap masalah itu dapat diselesaikan segera.
Bagaimanapun pada 19 Mei, bekas Setiausaha Kehormat KFA, Asmirul Anuar Aris mengumumkan kerajaan negeri sebelum ini sudah meluluskan peruntukan RM2 juta untuk membayar tunggakan gaji mereka.
Katanya, bekas Menteri Besar merangkap Presiden KFA, Datuk Seri Mukhriz Mahathir sudah meluluskan peruntukan itu dua hari sebelum meletak jawatan pada 17 Mei.
sumber berita "Gaji pemain Kedah tertunggak sebab peruntukan belum lulus" disediakan oleh Noorazura Abdul Rahman dan diterbitkan di Berita Harian Online pada 20200527.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.interpretzz.com/2020/05/gaji-pemain-kedah-tertunggak-sebab.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Interpretzz+%28interpretZZ%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mukhriz Dakwa Kedah Guna Tuntutan Rm1 Bilion Lulus Lebih Banyak Konsesi Balak

Mukhriz Dakwa Kedah Guna Tuntutan Rm1 Bilion Lulus Lebih Banyak Konsesi Balak

papar berkaitan - pada 28/5/2020 - jumlah : 985 hits
Mukhriz Mahathir berkata tiada masalah yang terpaksa diselesaikan MB baru Muhammad Sanusi Md Nor yang baru 10 hari memegang jawatan itu ALOR SETAR Bekas menteri besar Kedah Mukhriz Mahathir berkata kerajaan negeri pimpinan PAS mereka cerita...
Kerajaan Pusat Hukum P Pinang Dengan Batal Peruntukan Projek Kereta Kabel

Kerajaan Pusat Hukum P Pinang Dengan Batal Peruntukan Projek Kereta Kabel

papar berkaitan - pada 3/6/2020 - jumlah : 276 hits
Ketua Menteri Pulau Pinang Chow Kon Yeow menyuarakan kekecewaannya berkenaan pembatalan peruntukan persekutuan berjumlah RM100 juta bagi membangunkan sistem kereta kabel di Bukit Bendera Chow berkata pembatalan itu pastinya memberi kesan ke...
Jumlah Penerima Bpn Seramai 10 77 Juta Peruntukan Sebanyak Rm11 5 Bilion Tengku Zafrul

Jumlah Penerima Bpn Seramai 10 77 Juta Peruntukan Sebanyak Rm11 5 Bilion Tengku Zafrul

papar berkaitan - pada 2/6/2020 - jumlah : 230 hits
KUALA LUMPUR 2 Jun Jumlah penerima Bantuan Prihatin Nasional daripada kumpulan pertama hingga ketiga dianggarkan seramai 10 77 juta melibatkan peruntukan sebanyak RM11 5 bilion pada akhir Jun kata Menteri Kewangan Tengku Datuk Seri Zafrul A...
Peruntukan Rm58 Juta Kepada Utar Pas Terdiam

Peruntukan Rm58 Juta Kepada Utar Pas Terdiam

papar berkaitan - pada 29/5/2020 - jumlah : 352 hits
Oleh Syam Ghaz Waktu Pakatan Harapan memerintah Malaysia diluluskan RM6 juga untuk 3 buah kolej Riuh satu Malaysia dimainkan oleh pemimpin parti politik UMNO PAS dll Kononnya PH mesra Cina tidak mesra Kolej Melayu Kononnya Lim Guan Eng seba...
Betul Ke Duit Peruntukan Ypc Syed Saddiq Hilang

Betul Ke Duit Peruntukan Ypc Syed Saddiq Hilang

papar berkaitan - pada 19/5/2020 - jumlah : 527 hits
Konon hilang duit RM250 000 di rumah Saddiq Tapi dengar cerita daripada geng Armada sendiri duit yang hilang tu duit Youth Power Club yang Saddiq dah ambil dahulu konon nak buat program YPC tapi nak dilencongkan ke tempat lain Mungkin nak b...
Dendang Syawal Mak Cik Kiah Keperluan Yang Tertunggak

Dendang Syawal Mak Cik Kiah Keperluan Yang Tertunggak

papar berkaitan - pada 22/5/2020 - jumlah : 256 hits
Pada 22 Mei 2020 menerusi Pakej Rangsangan Ekonomi Prihatin ternyata apa yang diterima jauh lebih rendah daripada itu Mungkin beberapa terma dan syarat bantuan itu tidak begitu jelas sewaktu pengumumannya dibuat Misalannya terdahulu Mak Cik...
Kedah Berdepan Penggantungan Fifa

Kedah Berdepan Penggantungan Fifa

papar berkaitan - pada 16/5/2020 - jumlah : 213 hits
PERSATUAN Bolasepak Kedah bukan sahaja berdepan bebanan hutang ekoran tunggakan gaji pemain malah skuad Lang Merah berhadapan hukuman penggantungan daripada Persekutuan Bolasepak Antarabangsa Episod malang yang menimpa Persatuan Bolasepak P...
Pn Dijangka Bentuk Kerajaan Baru Di Kedah Ahad Ini

Pn Dijangka Bentuk Kerajaan Baru Di Kedah Ahad Ini

papar berkaitan - pada 16/5/2020 - jumlah : 308 hits
Rakyat Kedah berkemungkinan besar akan mendapat kerajaan dan menteri besar baru Ahad ini Ketua Pembangkang Muhammad Sanusi Md Nor juga dijangka dilantik sebagai menteri besar menggantikan Mukhriz Mahathir Menurut sumber Sultan Kedah Sultan ...
Mb Baru Kedah Sah Angkat Sumpah Esok

Mb Baru Kedah Sah Angkat Sumpah Esok

papar berkaitan - pada 16/5/2020 - jumlah : 348 hits
Diterbitkan Hari ini 1 30 pmRakyat Kedah sah akan mendapat menteri besar dan kerajaan baru dengan majlis angkat sumpah akan diadakan pada pukul dua petang esok di Wisma Darul Aman Alor Setar Ia menandakan tamatnya pentadbiran Mukhriz Mahath...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Old Town White Coffee Old Town Asam Laksa Sedap

Nostalgia Raya Di Legoland Malaysia Resort

Embracing Happiness And Mental Well Being At Pasar Besties Bazaar

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

6 Pegawai Kanan Dan Anggota Polis Ditahan Semula Mengikut Sosma

Apple Dilaporkan Meminta Maaf Atas Iklan Kontroversial Ipad Pro Nya