Fizo Omar Kongsi Momen Anak Naik Basikal Nampak Simple Tapi Nikmat Paling Ultimate Bila Jadi Ayah


Kesibukan seharian kadang membuat kita terlupa bahawa anak-anak dan keluarga memerlukan kasih sayang daripada susuk tubuh bergelar ibu dan ayah. Dapat melihat anak membesar depan mata adalah satu momen yang sangat berharga untuk dikenang. Momen-momen yang mungkin nampak simple namun memberikan kesan yang mendalam pada hati insan yang bergelar ibu dan ayah.
Pelakon dan usahawan, Fizo Omar menerusi Instagramnya berkongsi momen bersejarah saat pertama kali anaknya, Maryam menaiki basikal sendiri.
Bagi Fizo, momen-momen seperti itu sering kali dipandang remeh bagi sesetengah orang, tapi baginya ia merupakan pengalaman yang tak dapat dibeli dengan wang ringgit dan sesuatu yang perlu dihargai.

Baca: 3 Kali Tunda Majlis Sebab Covid-19, Eka Sharif Kini Hamil 3 Bulan, Dah Nampak Baby Bump!
“ALA NAIK BASIKAL JER!
“Nampak simple je kan, gambar anak naik basikal?
“Perasaan seorang bapa pergi ke kedai basikal untuk belikan hadiah basikal kepada anak berbeza dengan pergi ke kedai kereta untuk beli kereta mewah untuk diri sendiri.
“Syukur Allah masih beri peluang dan nikmat rasa dan perasaan untuk menggembirakan hati si buah hati.bila tengok betapa excitednya si anak dapat basikal dan trying so hard untuk kayuh dengan penuh perasaan, itulah nikmat sebagai seorang ayah yang tak dapat dibeli dengan nilai wang ringgit.
Tambah Fizo lagi, dalam kesibukan mencari wang ringgit demi membahagiakan seluruh ahli keluarga, janganlah pula sehingga mengabaikan masa-masa berharga bersama orang tersayang.

“Si anak kecil tidak tahu menilai dari segi berapakah harganya, tapi moment yang dicipta oleh kita sendiri disebalik kesibukan mengejar dunia sehingga kita terlupa inilah nikmat yang paling ultimate bila bergelar ayah.
Kadang si Ayah terlupa apa yang si anak perlukan kerana ayah terlalu sibuk dengan ‘dunia’ ayah.
“Ayah berkerja siang malam, cari makan untuk anak-anak”…. ye betul, tapi adakah hanya beri ‘makan’ akan terus membahagiakan anak-anak? Kadang simple effort in shot moment tu memberi impak yang besar terhadap anak-anak.

Dalam pada itu, Fizo turut menyifatkan momen-momen seperti inilah yang membuatkan dirinya lebih menghargai jasa ibu bapa sewaktu membesarkannya suatu ketika dahulu.
“Bila dah ada anak ni membuatkan kita sebagai ayah yang juga pernah bergelar anak,lebih menghargai jasa ibu bapa kita sebelum ni.
“Ayah,daddy,baba,papa,abah dan sesiapa yang bergelar bapa, appreciate this moment sebab bila ianya berlalu dan takkan mungkin dapat berpatah balik.dunia yang dikejar takkan pernah dapat,tapi kebahagian yang dicipta akan mewarnai dunia,” tulisnya.
 
 
View this post on Instagram  
ALA NAIK BASIKAL JER! . Nampak simple je kan, gambar anak naik basikal? . Perasaan seorang bapa pg ke kedai basikal utk belikan hadiah basikal kpd anak berbeza dgn pg ke kedai kereta utk beli kereta mewah utk diri sendiri. . Syukur Allah masih beri peluang dan nikmat rasa dan perasaan utk menggembirakan hati si buah hati.bila tgk betapa excitednya si anak dpt basikal dan trying so hard utk kayuh dgn penuh perasaan, itulah nikmat sbgai seorang ayah yg tak dpt dibeli dgn nilai wang ringgit.si anak kecil tidak tahu menilai dari segi berapakah harganya, tapi moment yg dicipta oleh kita sendiri disebalik kesibukan mengejar dunia sehingga kita terlupa inilah nikmat yg paling ultimate bila bergelar ayah. . Kadang si Ayah terlupa apa yg si anak perlukan kerana ayah terlalu sibuk dgn ‘dunia’ ayah. . “Ayah berkerja siang malam, cari makan utk anak-anak”…. ye betul, tapi adakah hanya beri ‘makan’ akn terus membahagiakan anak2? Kadang simple effort in shot moment tu memberi impak yg besar terhadap anak2. . Bila dah ada anak ni membuatkan kita sbgai ayah yg juga pernah bergelar anak,lebih menghargai jasa ibu bapa kita sebelum ni. . Ayah,daddy,baba,papa,abah dan sesiapa yg bergelar bapa, appreciate this moment sbb bila ianya berlalu dan takkan mungkin dpt berpatah balik.dunia yg dikejar takkan pernah dapat,tapi kebahagian yg dicipta akan mewarnai dunia.
A post shared by fizoomar (@fizoomar) on Nov 1, 2020 at 7:40am PST

Terdahulu, Fizo telah pun mendirikan rumah tangga bersama usahawan, Mawar Karim pada tanggal 10 November 2013 namun memutuskan untuk berpisah pada Julai 2019. Hasil perkahwinan tersebut, pasangan ini dikurniakan seorang cahaya mata yang diberi nama Wan Maryam.
Sumber: Media Hiburan & IG Fizo Omar
Baca: Sakit Bersalin Bukan Main-main, Doktor Terangkan Fungsi Epidural Buat Ibu Bersalin. Kalau Perlu Jangan Takut Nak Guna!
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
 
 
 
 
 
The post Fizo Omar Kongsi Momen Anak Naik Basikal. “Nampak Simple Tapi Nikmat Paling Ultimate Bila Jadi Ayah!” appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/fizo-omar-kongsi-momen-anak-naik-basikal-nampak-simple-tapi-nikmat-paling-ultimate-bila-jadi-ayah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hari Hari Borak Tapi Anak Masih Lambat Bercakap Ini 7 Tip Paling Efisyen Bantu Anak

Hari Hari Borak Tapi Anak Masih Lambat Bercakap Ini 7 Tip Paling Efisyen Bantu Anak

papar berkaitan - pada 7/11/2020 - jumlah : 307 hits
Bercakap bukanlah hanya sekadar mengeluarkan suara dan perkataan tetapi ia lebih dari itu Fungsi bercakap adalah bertujuan untuk berkomunikasi dengan orang lain Setiap orang bercakap untuk tujuan yang berbeza seperti meminta sesuatu memberi...
Nak Anak Bijak Tapi Mak Ayah Selalu Tersalah Langkah Betulkan 2 Perkara Ni Dulu

Nak Anak Bijak Tapi Mak Ayah Selalu Tersalah Langkah Betulkan 2 Perkara Ni Dulu

papar berkaitan - pada 29/10/2020 - jumlah : 389 hits
Ibu bapa mana yang tidak mahu anaknya bijak dalam serba serbi Malah untuk pastinya anak bijak dan cemerlang awal awal lagi kita sudah mencari tadika yang dirasakan cukup baik untuk anak kita menimba ilmu Hakikatnya ilmu asas bermula dari ru...
Ayat Ini Tak Patut Dicakap Pada Anak Bila Marah Nampak Biasa Tapi Cukup Terkesan

Ayat Ini Tak Patut Dicakap Pada Anak Bila Marah Nampak Biasa Tapi Cukup Terkesan

papar berkaitan - pada 23/10/2020 - jumlah : 347 hits
Sepanjang membesarkan anak pelbagai kesilapan dilakukan tanpa kita sedari Kesilapan ini berlaku kerana mungkin kita tak perasan kelemahan dari tutur katanya atau perbuatan Apa yang kita nampak marah anak itu sebenarnya untuk mengajar anak s...
5 Manfaat Anak Diajari Bercocok Tanam Sejak Dini Nggak Cuma Seru Tapi Banyak Manfaatnya

5 Manfaat Anak Diajari Bercocok Tanam Sejak Dini Nggak Cuma Seru Tapi Banyak Manfaatnya

papar berkaitan - pada 2/11/2020 - jumlah : 243 hits
Di masa pandemi begini aktivitas bercocok tanam jadi primadona Kebiasaan baik ini sudah ditularkan ke anak belum Ma
Rupanya Kerabat Diraja Paling Kaya Di Dunia Bukan Sultan Brunei Tapi

Rupanya Kerabat Diraja Paling Kaya Di Dunia Bukan Sultan Brunei Tapi

papar berkaitan - pada 1/11/2020 - jumlah : 432 hits
Boleh dikatakan ramai yang berpendapat bahawa kerabat diraja yang paling kaya di dunia adalah Sultan Brunei Sultan Hassanal Bolkiah Lagi Sultan Brunei memang tidak pernah menyembunyikan kekayaan yang dirinya miliki tetapi siapa sangka rupan...
Risau Anak Suka Mengempeng Susahkan Pengasuh Ini Cara Paling Mudah Mama Nak Tinggalkan Anak Tanpa Rasa Risau

Risau Anak Suka Mengempeng Susahkan Pengasuh Ini Cara Paling Mudah Mama Nak Tinggalkan Anak Tanpa Rasa Risau

papar berkaitan - pada 3/11/2020 - jumlah : 426 hits
Bila habis tempoh berpantang ibu yang berkerja perlu kembali ke pejabat Apa yang membuatkan ibu ibu risau adalah bila keadaan anak yang suka mengempeng Apa yang menjadi kebimbangan adalah bayi anda akan menangis dan keadaan itu akan menyusa...
Wanita Ini Kerap Dipertanyakan Kenapa Mesra Dengan Ayah Ternyata Bukan Ayah Tapi Suami

Wanita Ini Kerap Dipertanyakan Kenapa Mesra Dengan Ayah Ternyata Bukan Ayah Tapi Suami

papar berkaitan - pada 26/10/2020 - jumlah : 289 hits
Wanita itu membagikan kisahnya setelah menikah dengan pria berjarak usia 23 tahun dan kemudian viral di TikTok Mendapat cibiran dan dipandang menikah karena harta jawaban perempuan asal Malaysia ini cukup membuat netizen diam Pada salah sat...
Dah Masuk Sekolah Tapi Anak Tak Pandai Membaca Dengan Lancar Cuba Cara Ini

Dah Masuk Sekolah Tapi Anak Tak Pandai Membaca Dengan Lancar Cuba Cara Ini

papar berkaitan - pada 30/10/2020 - jumlah : 261 hits
Sudah masuk bulan tiga tapi anak masih belum pandai membaca dengan lancar Tentu ibu ayah risau Namun tentu ada puncanya yang ibu ayah kena tahu supaya dapat mencari penyelesaian supaya anak membaca Menurut perkongsian seorang ibu dan juga P...
Allah Bagi Nikmat Rasa Jadi Ibu Itu Pada Minggu Lepas Tapi Dia Dah Ambil Balik

Allah Bagi Nikmat Rasa Jadi Ibu Itu Pada Minggu Lepas Tapi Dia Dah Ambil Balik

papar berkaitan - pada 10/11/2020 - jumlah : 261 hits
Kuala Lumpur Pelakon dan penyampai radio Siti Elizad Sharifuddin 36 akur dengan ketentuan Yang Maha Esa apabila mengalami keguguran baru baru ini Siti Elizad yang menjalani proses pengambilan telur untuk rawatan kesuburan in vitro pada
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nostalgia Bedak Sejuk

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional