Fahamilah Letihnya Isteri Lepas Bersalin Suami Tolong Jaga Hatinya Baik Baik


Peranan seorang suami ketika isteri dalam tempoh berpantang atau melepasi waktu itu, haruslah menjadi sistem sokongan paling kuat untuk si dia. Pernah melalui pengalaman apabila isterinya menghidap depresi, pengguna laman Facebook, Najmi Nawawi berkongsi cara terbaik untuk menjadi sistem sokongan yang baik buat insan tersayang.
Di dalam rancangan wawancara bersama Mingguan Wanita, Najmi memberitahu jika penghidap depresi mendapatkan rawatan dari doktor terbaik atau ubat paling bagus sekalipun, tanpa sistem sokongan yang kuat, tidak guna juga. Mengendalikan orang yang depresi memerlukan kita sentiasa menemaninya dan memberinya semangat.
Bagaimana cara untuk jadi SUPPORT SYSTEM yang baik. Nak juga tahu agar setidaknya kita tahu apa yang perlu kita buat untuk membantu. Aku cuba listkan antara 6 perkara yang kita boleh buat.
Artikel Menarik: [Kira-Kira 1 Daripada 10 Lelaki Berisiko ‘Meroyan’ Selepas Isteri Bersalin]

What people never understand is that depression isn’t about the outside; it’s about the inside. Dan benda-benda yang dalam ini, yang bermain dengan jiwa dan perasaan diakui memang susah untuk dirawat. Namun setidaknya kita cuba membantu kan.
1. Share artikel atau infografik berkenaan depresi di laman sosial. Apabila kita banyak berkongsi tentang hal depresi sebenarnya ia menggambarkan kita ambil tahu dan ambil kisah tentang perjuangan mereka. Ini ialah cara tunjuk sokongan yang paling mudah. Hanya share tanpa perlu mention atau tag yang berkenaan pun sudah mencukupi.

2. Bersedia untuk mendengar luahan pejuang depresi. Cukup menjadi seorang pendengar yang baik sudah banyak dapat membantu mereka sebenarnya. Mereka akan rasa mendapat sokongan dan perhatian sewajarnya.

3. Tunjukkan penghargaan dengan beri ‘surprise’ yang boleh menggembirakan perasaan mereka. Lagi banyak mereka rasa seronok, lagi mudah untuk mereka mengatasi kemurungan yang melanda. Mereka sangat perlukan penghargaan dan sokongan.
Artikel Menarik: [Jangan Ingat Diri Tu Kuat, Terus Lasak Lepas Bersalin. Czer Ke Normal, Luka Boleh Terbuka]
4. Kalau tidak mampu buat apa-apa, kadang-kadang berdiam itu lebih baik dari sibuk memberi kritikan atau memerli seperti budak-budak mengejek. Jadi matang, dan belajar untuk menghormati perjuangan orang lain.

5. Beri nasihat yang membina bukannya memburukkan lagi keadaan. Kerana ada wujud manusia yang mengambil kesempatan pada kondisi si pejuang depresi dengan terus cuba mencucuk jarum dalam senyap. Nampak bagai untuk membantu tetapi sebenarnya cuba menambah penderitaan pejuang depresi.

6. Sanggup untuk belajar tentang depresi. Kerana semuanya bermula dengan ilmu. Kalau kita masih enggan untuk belajar memahami atau kenal penyakit. Bagaimana mungkin kita mampu untuk membantu pesakit. Wajib bermula dengan ilmu, maka carilah ilmu tentang depresi terlebih dahulu.
Artikel Menarik: [Masih Tak Bersalin Walau Dah Sampai Waktu. Risiko Anak Tertelan Najis]
Seperti mana penyakit lain yang wujud. Depresi pun boleh sembuh. Maka sentiasalah berfikiran positif dan yakin.
p/s : Jika ‘circle’ anda sekarang tidak mampu untuk jadi support system yang baik. Tolong cari support system yang boleh berfungsi dengan baik.
Mungkin boleh bermula dengan kawan-kawan yang sama-sama ada depresi. Mereka inilah circle yang paling memahami sebenarnya sebab mereka pun lalui benda yang sama.
Seharusnya suami menjadi orang pertama yang menyedari jika ada yang tidak kena dengan isteri anda. Isteri sangat memerlukan sokongan dan perhatian dari suami sewaktu dia dalam keadaan yang tertekan dan emosinya terganggu. Jika anda tidak tahu cara terbaik untuk membantu isteri, carilah pertolongan dari luar.
 
The post Fahamilah Letihnya Isteri Lepas Bersalin, Suami Tolong Jaga Hatinya Baik-Baik appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/fahamilah-letihnya-isteri-lepas-bersalin-suami-tolong-jaga-hatinya-baik-baik/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Teringin Anak Yang Lahir Jadi Baik Isteri Mengandung Suami Pun Kena Jaga Perangai

Teringin Anak Yang Lahir Jadi Baik Isteri Mengandung Suami Pun Kena Jaga Perangai

papar berkaitan - pada 2/11/2019 - jumlah : 321 hits
Masa mengandung bukan ibu sahaja yang kena jaga kelakuan tetapi ayah pun sama Perangai ayah terhadap isteri semasa mengandung mempengaruhi kelakuan bayi kelak Pernah tak anda perasan si kecil yang baru menginjak usia setahun sudah semakin b...
Nak Masuk Syurga Dengan Isteri Suami Yang Baik Romantik Selalu Ingatkan Tentang Akhirat

Nak Masuk Syurga Dengan Isteri Suami Yang Baik Romantik Selalu Ingatkan Tentang Akhirat

papar berkaitan - pada 1/11/2019 - jumlah : 342 hits
Mungkin dengan memberikan hadiah buat kejutan istimewa atau bawa isteri pergi bercuti suami itu akan dianggap sweet dan romantik Betul memanglah suami begitu layak dikategorikan sebagai suami yang baik dan sayangkan isteri Definisi sebenar ...
Isteri Hamil Lagi Lepas 3 Kali C Zer Suami Nampak Macam Cool Tapi Dialah Paling Susah Hati

Isteri Hamil Lagi Lepas 3 Kali C Zer Suami Nampak Macam Cool Tapi Dialah Paling Susah Hati

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 436 hits
Bila isteri mengandung lagi suamilah orang yang paling gembira Pun begitu dalam rasa gembira sebenarnya suamilah orang yang paling risaukan keadaan kita Lebih lebih lagi yang pernah berdepan dengan pembedahan caesarian setiap kali hamil Mas...
Baru Suruh Teman Isteri Bersalin Suami Dah Berpinar Sebab Mabuk Darah

Baru Suruh Teman Isteri Bersalin Suami Dah Berpinar Sebab Mabuk Darah

papar berkaitan - pada 26/10/2019 - jumlah : 296 hits
Detik melahirkan adalah saat yang paling ditunggu tunggu oleh pasangan suami isteri Ketika itu sokongan suami dengan berada di sisi isteri ketika mengharungi kesakitan kontraksi amat diperlukan Jika hospital pilihan anda berdua membenarkan ...
Saat Suami Tengok Isteri Bertarung Nyawa Bersalin Baru Tahu Besarnya Pengorbanan Dia

Saat Suami Tengok Isteri Bertarung Nyawa Bersalin Baru Tahu Besarnya Pengorbanan Dia

papar berkaitan - pada 18/10/2019 - jumlah : 498 hits
Detik melahirkan adalah saat yang paling ditunggu tunggu oleh pasangan suami isteri Ketika itu sokongan suami dengan berada di sisi isteri ketika mengharungi kesakitan kontraksi amat diperlukan Jika hospital pilihan anda berdua membenarkan ...
Menurut Kajian Hidu Bau Kentut Suami Atau Isteri Baik Untuk Kesihatan

Menurut Kajian Hidu Bau Kentut Suami Atau Isteri Baik Untuk Kesihatan

papar berkaitan - pada 21/10/2019 - jumlah : 654 hits
Pastinya anda tidak percaya apa yang sedang anda baca ini bukan Tiada siapa yang sengaja ingin membau kentut siapa siapa pun di dalam dunia Suami isteri yang sudah lama berkahwin dapat mengesahkan bahawa bunyi dan bau kentut pasangan mereka...
Sepenat Mana Kerja Suami Takkan Dapat Lawan Penat Isteri Di Rumah

Sepenat Mana Kerja Suami Takkan Dapat Lawan Penat Isteri Di Rumah

papar berkaitan - pada 23/10/2019 - jumlah : 509 hits
Kadangkala isteri saya minta izin nak pergi beli barang dapur di pasaraya Saya kata wasap sahaja list nanti saya keluar belikan Lagi senang Dia tak letih Tapi tidak lama kemudian saya fikir balik Saya izinkan dia keluar pergi beli barang se...
Isteri Fobia Suami Suka Mencari Wanita Lain

Isteri Fobia Suami Suka Mencari Wanita Lain

papar berkaitan - pada 24/10/2019 - jumlah : 380 hits
Bila bergaduh dengan abang sayang jadi fobia Sebab apabila berlaku situasi ini saya yakin abang tidak sayangkan saya lagi BUAT para isteri fobia dengan tindakan suami yang gemar mencari rakan wanita bagi meluahkan masalah setiap kali selepa...
Suami Isteri Jerit Tengking Depan Anak Tercalar Emosi Membesar Ketakutan

Suami Isteri Jerit Tengking Depan Anak Tercalar Emosi Membesar Ketakutan

papar berkaitan - pada 24/10/2019 - jumlah : 447 hits
Tidak dinafikan setiap pasangan pasti pernah berselisihan faham Perkahwinan mana yang tidak pernah diuji Apabila sesebuah pasangan berkahwin itu mempunyai anak setiap keputusan yang diambil tidak bersifat peribadi dan melibatkan diri mereka...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik