Teringin Anak Yang Lahir Jadi Baik Isteri Mengandung Suami Pun Kena Jaga Perangai


Masa mengandung bukan ibu sahaja yang kena jaga kelakuan tetapi ayah pun sama. Perangai ayah terhadap isteri semasa mengandung mempengaruhi kelakuan bayi kelak.
Pernah tak anda perasan si kecil yang baru menginjak usia setahun sudah semakin bijak dan adakalanya menunjukkan kelakuan seperti orang dewasa. Kadang kala perangainya saling tak tumpah seperti si ayah!
Si kecil sudah pandai bersuara garang dan meninggi suara, padahal tak pernah pula kita mengajar dia berkelakuan sedemikian. Dalam fikiran mulalah terbayang ini mesti pengaruh kawan-kawan yang sama tinggal di taska atau rumah pengasuh.
Sebenarnya tanpa kita sedari, tindak-tanduk kita sendiri yang telah mempengaruhi dan membentuk karektor si anak. Orang tua-tua selalu pesan kalau tengah mengandung, ibu perlulah menjaga kelakuan dan kata-kata. Takut nanti anak dalam kandungan ikut perangai yang tak elok.
Tetapi kita lupa bahawa bukan ibu sahaja yang perlu menjaga perilaku sebaliknya bakal ayah juga perlu menjaga perangai dan tindak-tanduknya terhadap isteri yang sedang hamil.

Perkongsian daripada Dr.Suriyakhatun,  sangat menarik untuk dijadikan panduan kepada bakal ibu dan ayah sekalian.
Menurut beliau perangai dan tindak-tanduk ayah terhadap isterinya dan perasaan serta emosi ayah semasa ibu sedang mengandung akan mempengaruhi bayi yang dikandung! Emosi ayah semasa ibu mengandung mempengaruhi perkembangan anak yang dikandung.
Beliau yang menghadiri bengkel Homeopathy di Cyberjaya University College of Medical Sciences turut tertarik dengan perkongsian daripada salah seorang pensyarah jemputan iaitu Professor Dr Parinaz Humranwala.
Dr Parinaz telah menghasilkan sebuah software yang boleh menganalisa ‘temperament’ seseorang dan dikaitkan dengan ubat homeopati yang serasi.
Dr. Suriyakhatun memberitahu pengalamannya menemui ramai ibu hamil yang tertekan dengan suami mereka dan mengadu tentang perbuatan suami sepanjang mereka mengandung.

Jaga Kelakuan Ya Bakal Ayah!
“Ada kalanya saya akan panggil suami mereka untuk terangkan kepadanya supaya lebih prihatin dan berikan perhatian yang lebih kepada isteri serta sabar melayan kerenah isteri yang sedang mengandung namun tidak semua suami boleh terima apa yang saya katakan.”
Kongsinya lagi, Dr Parinaz turut menceritakan sebuah kisah seorang suami yang pemabuk (di India) dan sering memukul isterinya setiap malam setelah balik dari ‘bar’ . Keesokan paginya dia amat menyesal dan berjanji tidak akan buat namun tetap mengulanginya juga.
Semasa isterinya mengandung, isterinya membuat keputusan untuk lari dari rumah maka semasa tujuh bulan mengandung dia berpindah ke bandar lain dan mengutus email kepada suaminya memberitahu untuk menuntut cerai dan tidak akan balik lagi.
Semasa anak lelakinya berumur 5 tahun, anaknya telah memukul ibunya pada waktu tengah malam dan keesokan pagi, apabila ibunya bertanya dia menjawab betapa dia sayang sangat kepada ibunya dan tidak pernah dan tidak akan memukul ibunya.
Nyata perbuatan memukul si ibu di tengah malam tidak disedarinya. Mujurlah Dr Parinaz berjaya merawat emosi pelik anak itu. Perangai pelik ini mungkin telah diturunkan kepadanya oleh si ayah semasa ibunya mengandung dahulu.
Apa jua pengaruh buruk yang berlaku semasa ibu mengandung mempengaruhi kandungan dan jangan ingat hanya emosi sahaja yang boleh terjejas, mungkin ada juga fizikal yang akan terjejas!
Sumber: Dr.Suriyakhatun
The post Teringin Anak Yang Lahir Jadi Baik, Isteri Mengandung Suami Pun Kena Jaga Perangai appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/teringin-anak-yang-lahir-jadi-baik-isteri-mengandung-suami-pun-kena-jaga-perangai/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Fahamilah Letihnya Isteri Lepas Bersalin Suami Tolong Jaga Hatinya Baik Baik

Fahamilah Letihnya Isteri Lepas Bersalin Suami Tolong Jaga Hatinya Baik Baik

papar berkaitan - pada 30/10/2019 - jumlah : 274 hits
Peranan seorang suami ketika isteri dalam tempoh berpantang atau melepasi waktu itu haruslah menjadi sistem sokongan paling kuat untuk si dia Pernah melalui pengalaman apabila isterinya menghidap depresi pengguna laman Facebook berkongsi ca...
Suami Isteri Dibuang Kerja Kerap Ambil Cuti Urus Anak Hidap Sawan Saraf

Suami Isteri Dibuang Kerja Kerap Ambil Cuti Urus Anak Hidap Sawan Saraf

papar berkaitan - pada 30/10/2019 - jumlah : 250 hits
TIUB dimasukkan melalui rongga hidung terus ke usus menyebabkan kanak kanak berusia dua tahun ini tidak punya daya untuk menangis lagi dan hanya terbaring sepanjang masa Nur Iman Fitriah Abdullah menghidap penyakit sawan saraf yang menyebab...
Nak Masuk Syurga Dengan Isteri Suami Yang Baik Romantik Selalu Ingatkan Tentang Akhirat

Nak Masuk Syurga Dengan Isteri Suami Yang Baik Romantik Selalu Ingatkan Tentang Akhirat

papar berkaitan - pada 1/11/2019 - jumlah : 349 hits
Mungkin dengan memberikan hadiah buat kejutan istimewa atau bawa isteri pergi bercuti suami itu akan dianggap sweet dan romantik Betul memanglah suami begitu layak dikategorikan sebagai suami yang baik dan sayangkan isteri Definisi sebenar ...
Isteri Dan Anak Dikerat Lapan Oleh Suami Berpunca Dari Hadiah Harijadi

Isteri Dan Anak Dikerat Lapan Oleh Suami Berpunca Dari Hadiah Harijadi

papar berkaitan - pada 21/10/2019 - jumlah : 1475 hits
Selepas kisah Mona Fandey yang pernah menggemparkan masyarakat suatu ketika dulu berikutan pembunuhun seorang ahli politik pada tahun 1993 kini kita dikejutkan pula dengan penemuan dua beranak yang turut menemui ajal dengan cara mengerikan ...
Suami Isteri Hamil Anak Kembar Maut Dalam Kemalangan

Suami Isteri Hamil Anak Kembar Maut Dalam Kemalangan

papar berkaitan - pada 30/10/2019 - jumlah : 637 hits
Anggota polis dan isterinya yang hamil anak kembar dilaporkan maut dalam kemalangan jalan raya ketika dalam perjalanan ke tempat kerja di Jalan Raja Laut lapor Harian Metro Motosikal yang ditunggang Muhammad Syakiran Shamsuddin 30 anggota p...
Suami Isteri Ramai Anak Lelaki Memang Letih Sikit Tapi Merekalah Pelindung Keluarga Nanti

Suami Isteri Ramai Anak Lelaki Memang Letih Sikit Tapi Merekalah Pelindung Keluarga Nanti

papar berkaitan - pada 3/11/2019 - jumlah : 329 hits
Setiap pasangan yang berkahwin pasti menginginkan cahaya mata Tidak kisahlah sama ada anak lelaki ataupun perempuan asalkan bayinya sihat sudah cukup membahagiakan Pun begitu ramai juga ibu dan ayah mengharapkan agar anak sulung mereka lela...
Suami Isteri Jerit Tengking Depan Anak Tercalar Emosi Membesar Ketakutan

Suami Isteri Jerit Tengking Depan Anak Tercalar Emosi Membesar Ketakutan

papar berkaitan - pada 24/10/2019 - jumlah : 450 hits
Tidak dinafikan setiap pasangan pasti pernah berselisihan faham Perkahwinan mana yang tidak pernah diuji Apabila sesebuah pasangan berkahwin itu mempunyai anak setiap keputusan yang diambil tidak bersifat peribadi dan melibatkan diri mereka...
Awal Kahwin Kucing Parsi Ada Anak 2 3 Isteri Bertukar Jadi Singa Suami Ke Puncanya

Awal Kahwin Kucing Parsi Ada Anak 2 3 Isteri Bertukar Jadi Singa Suami Ke Puncanya

papar berkaitan - pada 29/10/2019 - jumlah : 316 hits
Kalau dahulu sewaktu bercinta bukan main lembut dan manja bakal isteri Baharu berkahwin pun manjanya masih ada Cakap pun kadang kadang tak dapat dengar dek telinga punya perlahan Apabila sudah ada anak karakter isteri bertukar Kucing manja ...
Suami Aku Curang Dengan Janda Anak Satu Tindakan Si Isteri Yang Seterusnya Buat Netizen Puas Hati 100

Suami Aku Curang Dengan Janda Anak Satu Tindakan Si Isteri Yang Seterusnya Buat Netizen Puas Hati 100

papar berkaitan - pada 31/10/2019 - jumlah : 491 hits
SALAM KRT Saja nak luah ni Suami aku curang dengan janda anak satu Aku cuma tahu bila perempuan itu sendiri berani call dan WhatsApp aku untuk izinkan suami nikah lagi So aku tanya suami dia cakap ye dia nak nikah Aku cakap bagi aku masa ti...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat

Lori Tanah Jatuh Gaung Wanita Maut Suami Patah Tangan

Nga Asks Saifuddin To Halt Probe On Teoh Beng Hock S Family

Sudah Bersedia Terima Surat Bersatu Apapun Terjadi Tetap Sokong Kepimpinan Pm

Umno Pas Bersatu Amanah Mengail Dalam Kolam Yang Sama

Fella Aufiyya Pengalaman Kedua Bersalin Secara Normal