Duit Simpanan Cukup Cukup Je Masa Tu Menangis Bila Pandang Muka Anak Wawa Zainal Berubah Demi Anak


Setiap kali melewati Instagram pelakon, Wawa Zainal, jarang sekali kita menyaksikan perkongsian yang menyentuh hati. Baik Wawa mahupun suaminya, Aeril Zafril, kedua-duanya dilihat cukup ceria, kelakar, sweet dan aktif.
Tidak dibuat-buat tetapi inilah kebahagiaan yang dimiliki pasangan ini. Malah inilah kebahagiaan Wawa Zainal selepas bergelar ibu. Kata Wawa, dia bersyukur di kala usianya 29 tahun kini, dia bersyukur dengan anugerah kurniaan Allah SWT akan tiga zuriatnya yang sentiasa memberi kebahagiaan.

Berubah demi anak-anak
” Untuk sampai ke tahap ini sebenarnya alhamdulillah. Banyak yang Wawa dan suami lalui untuk sampai ke tahap ini. Apa yang boleh Wawa katakan, kejayaan Wawa dan suami ini bukan datang bergolek, kena usaha sebaik mungkin, segila-gila yang mungkin.

“Macam Wawa dan Aeril, banyak yang kita dah lalui di masa lalu, kena tipu, rugi beratus ribu. Itu adalah normal kita langgar beberapa dinding sebelum kita mencapai apa yang kita sekarang. Apa yang Wawa boleh katakan bukan mudah.

“Actually kita punya pencapaian hari ini pastinya adalah anak-anak. Setiap kali pandang muka anak-anak, saya selalu fikir, apa saya nak beri dan lakukan untuk pastikan masa depan anak-anak baik, dapat kehidupan yang lebih baik, pendidikan lebih baik, dapat permainan yang anak-anak inginkan, jadi saya kena usaha lebih,” kongsi Wawa lagi yang merupakan penerima anugerah Pa&Ma Gala Moms.

Pernah hidup susah di awal perkahwinan
Kata Wawa lagi, di awal perkahwinannya dahulu, dia pernah melalui kesusahan dan acapkali selalu memikirkan pelbagai perkara terutama mengenai kehidupannya selepas dikurniakan anak.

“Bila Wawa lahirkan anak pertama dahulu, bukan mudah sebab Wawa ingat lagi masa tu, duit simpanan kami masa tu cukup-cukup je. Bila pandang muka anak, kami menangis sama-sama, di situlah kami decide utnuk ubah kehidupan kami masa tu.
“Masa awal perkahwinan kami dulu pun ramai orang yang memandang rendah keputusan kami. Ada juga mulut-mulut yang cakap perkahwinan kami tak akan kekal lama, akan hidup susah dan akan kembali merayu minta job dan sebagainya.

“Jadi semua itu jadi pembakar semangat untuk kami ubah hidup kami waktu itu dan buktikan pada semua yang kami pun boleh berjaya,” luah Wawa lagi.
Menangis marah anak-anak
Ketika ditanya mengenai cabaran dalam mendidik anak-anak yang sedang membesar, berkongsi menerusi Live Pa&Ma Gala Moms, Wawa mengakui dia juga sama seperti ibu lain yang adakalanya sering marah pada anak-anak, kadang kala menangis dan bermacam ragam lagi.

“Kita ni macam-macam emosi ada, lepas marah anak rasa menyesal lepas anak tidur. Itu biasa. Wawa kalau nak marah anak, dulu ye memang selalu marah anak tapi sekarang Wawa ambil pendekatan Aeril yang lebih tenang, marah tapi lebih terkawal.

“Of courselah kita semua nak yang terbaik buat anak. Pada Wawa, Wawa nak anak-anak jadi anak yang berguna pada penciptaNya, biar mereka menjadi anak yang soleh solehah dan sentiasa mendoakan Wawa dan Aeril kelak,” kata Wawa lagi berkongsi.
Menarik: Anak Pulak Nak Direct Feed Je, Memang Struggle Susukan Anak Sampai 2 Tahun, Ameera Zaini Jadi Inspirasi

Sertai Webinar penyusuan terbesar ‘Mama Tak Penat Susukan Anak’ yang dianjurkan Pa&Ma tahun ini. Webinar PERCUMA ini menampilkan panel-panel hebat seperti Dato’ Dr Sheikh Muszaphar, Dr Seri Suniza, Dr Hairin Anisa, Puan Asiah Maharam dan perkongsian istimewa oleh Dato’ Siti Nurhaliza.
Selain mendapat ilmu penyusuan, peserta juga berpeluang memenangi hadiah cabutan bertuah.
Daftar segera di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-mama-tak-penat-susukan-anak/ atau terus scan QR Code pada poster.

Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post “Duit Simpanan Cukup-Cukup Je Masa Tu” Menangis Bila Pandang Muka Anak, Wawa Zainal Berubah Demi Anak! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/duit-simpanan-cukup-cukup-je-masa-tu-menangis-bila-pandang-muka-anak-wawa-zainal-berubah-demi-anak/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Plan Simpanan Hybrid Untuk Anak Anak Di Masa Hadapan Dengan Pulangan Antara 6 12 Sebulan

Plan Simpanan Hybrid Untuk Anak Anak Di Masa Hadapan Dengan Pulangan Antara 6 12 Sebulan

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 238 hits
Jom Mulakan Pelaburan Anda Untuk Pasif Income Setiap Hari Di Platform Terbaik Dan Selamat Bersama B4U Trades Investment Dari B4U Global MalaysiaPeluang Menjana Income Pasif Untuk Semua Tanpa Perlu Menaja Sesiapa Jika Mahu Dan Minat Untuk Me...
Wawa Zainal 3 Anak Bebas Covid 19

Wawa Zainal 3 Anak Bebas Covid 19

papar berkaitan - pada 8/8/2021 - jumlah : 250 hits
WAWA Zainal bersyukur kerana dia dan tiga anaknya disahkan bebas Covid 19 PETALING JAYA Pelakon Wawa Zainal dan tiga cahaya mata Hayla Maghfirahtul Adzkiyaa Suhairil Ahmad Fakharuddin Attar Suhairil dan Aya Soffya Suhairil disahkan bebas wa...
Abah Abah Kena Kuat Menangis Video Call Bapa Hasrat Terakhir Arw4h Minta Anak Ajar Mengvcap Tertunai

Abah Abah Kena Kuat Menangis Video Call Bapa Hasrat Terakhir Arw4h Minta Anak Ajar Mengvcap Tertunai

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 157 hits
Berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul Itulah ungkapan paling sesuai menggambarkan situasi p1lu yang dilalui keluarga ini apabila terp4ksa menerima hakikat bahawa bapa tercinta akan ditidurkan selepas dij4ngkiti w4bak m4ut C0v1d ...
Siapa Buat Adik Meh Mama Pukul Batu Ni Bukan Begini Cara Redakan Anak Menangis

Siapa Buat Adik Meh Mama Pukul Batu Ni Bukan Begini Cara Redakan Anak Menangis

papar berkaitan - pada 3/8/2021 - jumlah : 243 hits
Siapa tak sayang anak kan Kalau boleh memang kita nak manjakan dia sampai dia besar Ya Allah sayang sangat kalau boleh nyamuk pun tak nak bagi hinggap Atas dasar sayang sangat ni lah kadang kadang kita tersalah didikan Macam mana tu Anak ni...
Masa Lahirkan Anak Pertama Mental Fizikal Tak Kuat Masa Tu Irma Hasmie Imbau Dua Momen Lahirkan Anak Di Pa Ma Gala Moms

Masa Lahirkan Anak Pertama Mental Fizikal Tak Kuat Masa Tu Irma Hasmie Imbau Dua Momen Lahirkan Anak Di Pa Ma Gala Moms

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 340 hits
Pertama kali melahirkan anak pastinya mencatatkan bermacam ragam pengalaman Takut tidak bersedia dan banyak lagi yang menggangu fizikal Satu pengalaman yang meninggalkan kenangan cukup manis buat semua ibu Bagi pengacara Irma Hasmie pengala...
Bukan Main Selera Makan Eusoff Emelia Cukup Suka Makan Dr Sheikh Muszaphar Kongsi Tip Elak Anak Memilih Makan

Bukan Main Selera Makan Eusoff Emelia Cukup Suka Makan Dr Sheikh Muszaphar Kongsi Tip Elak Anak Memilih Makan

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 262 hits
Setiap kali berkongsi video di Instagram ada sahaja gelagat comel anak anak Datuk Dr Sheikh Muszaphar yang membuatkan kita rasa tertarik Mana tidaknya bukan hanya berkongsi tip bahkan bapa kepada enam cahaya mata ini cukup gemar berkongsi t...
Mca Kekal Bersama Bn Tapi Sokong Pn Buat Masa Ini Demi Kestabilan

Mca Kekal Bersama Bn Tapi Sokong Pn Buat Masa Ini Demi Kestabilan

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 152 hits
MCA kekal bersama BN tapi sokong PN buat masa ini demi kestabilan Tiada satu parti atau gabungan politik dapat membentuk kerajaan yang stabil sekiranya kerajaan Perikatan Nasional jatuh ketika ini Perkara itu dinyatakan Biro Politik MCA sek...
Tunjuk Muka Masam Senyap Anak Dah Takut Belle Akui Tak Pernah Marah Atau Pukul

Tunjuk Muka Masam Senyap Anak Dah Takut Belle Akui Tak Pernah Marah Atau Pukul

papar berkaitan - pada 12/8/2021 - jumlah : 292 hits
Nampak orangnya lemah lembut tapi ibu kepada Ammara dan Umar bukanlah calang calang orang Pengasas jenama busana Muslimah Bella Ammara Sharifah Nabilla Al Yahya Syed Shah atau mesra dipanggil Belle Al Yahya akui anak adalah pembawa rezekiny...
Laws On Caning Make Ratifying Un Convention Hard Says Saifuddin

Unseen Power Of The Administrative State

Ada Apa Sebenarnya Dengan Ikhlas

Seludup Dadah Dari Luar Negara Guna Kurier

Anwar Lebih Untung Dari Sunak Dan Biden

Bitcoin Bull Market Is Over

Malaysia Perlu Anjakan Sektor Pelancongan Kata Pm

Palestin Hancur M Sia Masih Konsert S Norhaliza



Berapakah Tahap Kepanasan Suhu Api Dapur Gas Anda

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dedaun Hijau Di Angin Lalu Slot Megadrama Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Nuh Dan Nayla Slot Akasia TV3

Resepi Nasi Goreng Seafood Paling Mewah dan Terliur Meriah Ramuan Didalamnya

5 Perangai Pemandu Malaysia Yang Buat Memandu Jadi Tak Seronok


Aeon Bank Bank Digital Patuh Syariah Pertama Malaysia

Menyemai Literasi Di Era Artificiai Intelligence

Pemandu E Hailing Didakwa Heret Penumpang Keluar Tinggalkan Di Tengah Lebuh Raya

Happy Birthday Rania Izzara Turns One

Kerajaan Tak Kawal Tiktok Kementerian Komunikasi

42 Wanita Warga Asing Ditahan Dalam Op Noda Khas Di Seremban