Tunjuk Muka Masam Senyap Anak Dah Takut Belle Akui Tak Pernah Marah Atau Pukul


Nampak orangnya lemah lembut, tapi ibu kepada Ammara dan Umar bukanlah calang-calang orang. Pengasas jenama busana Muslimah Bella Ammara, Sharifah Nabilla Al-Yahya Syed Shah atau mesra dipanggil Belle Al-Yahya akui anak adalah pembawa rezekinya dan suami dalam perniagaan.
Terpilih sebagai salah seorang penerima Anugerah Pa&Ma Gala Moms kali ini, Belle yang memiliki darah campuran Arab- Palembang ini mengharapkan penghargaan ini dapat menjadikan dirinya seorang ibu yang lebih baik lagi.

Perlu ada pengorbanan
Mesra dipanggil umi oleh anak-anaknya, dari seorang pelajar jurusan arkitek, Belle tak sangka rezekinya dalam bidang perniagaan seperti pakaian, kosmetik dan telekung. Hingga hari ini cabang bisnes inilah yang membuatkan orang kenal Bella Ammara.
Memandangkan Belle yang menguruskan syarikat, isteri dan ibu kadang-kadang kita perlu korbankan salah satunya untuk pastikan keluarga sentiasa nombor satu. Kita tak akan mampu pikul semua dalam satu masa.

Alhamdulillah dalam hal uruskan syarikat, suami banyak sangat membantu dan ini memberi ruang untuk Belle fokus pada anak-anak yang masih kecil.
Tak mewahkan anak-anak 
Macam Belle bila dengan anak seimbang. Walaupun orang nampak kita ada segala-galanya, kemewahan pada anak bukan perkara utama. Belle lebih suka mengambil pendekatan bersederhana dengan anak.

Macam Belle jika anak nak sesuatu permainan, Belle akan bagi satu pilihan saja pada anak. Apa yang dia berkenan itu kena ambil. Tak boleh ambil banyak. Jadi dengan cara ini, anak akan pilih apa yang dia rasa betul-betul nak.
Cara ini Belle dan suami lakukan untuk bagi anak tahu bukan mudah nak dapatkan sesuatu kecuali kena berusaha dahulu. Jika mereka berkelakuan baik, sesekali kami suami isteri akan reward sebagai penghargaan untuk anak.

Anak sulung copy paste suami, anak kedua copy paste Belle
Sementara itu, Belle menjelaskan ramai yang kata anak sulung seperti muka suami manakala anak kedua seperti muka Belle. Itu memang betul. Macam anak sulung, bukan saja ikut muka je, perangai pun sama macam ayahnya.
Ibaratnya anak perempuan memang copy paste ayah dan anak lelaki copy paste Belle,” katanya.

Tak pernah marah atau pukul anak
Ketika ditanyakan oleh Hos Pa&Ma Gala Moms, Fizi Ali sekiranya anak buat salah apa pendekatan Belle lakukan pada anak?
Jawapan Belle, dia tak marah atau pukul. Hanya menunjukkan ekspresi muka saja anak akan faham dan tak melakukan lagi kesilapan. Dengan memandang sahaja dan senyap, anak-anak terus takut dan cepat-cepat minta maaf.

Memang Belle jarang marah. Sebab anak akan automatik tahu bila nampak muka uminya masam itu tanda umi tak suka apa yang mereka lakukan. Alhamdulillah setakat ini, itu je pendekatan Belle dan suami buat bila dengan anak.

Harapan Belle sebagai seorang ibu, walaupun anak-anak dibesarkan dalam kemewahan, tiada istilah untuk mereka dapat dengan mudah. Lagi satu buat Ammara dan Umar, umi minta maaf sekiranya ada kekurangan. Insyaallah selagi ada peluang akan buat yang terbaik untuk mereka. Kejayaan kita adalah melihat anak bahagia selamanya.
Mama jom rileks jap, klik link ni!

Sertai Webinar penyusuan terbesar ‘Mama Tak Penat Susukan Anak’ yang dianjurkan Pa&Ma tahun ini. Webinar PERCUMA ini menampilkan panel-panel hebat seperti Dato’ Dr Sheikh Muszaphar, Dr Seri Suniza, Dr Hairin Anisa, Puan Asiah Maharam dan perkongsian istimewa oleh Dato’ Siti Nurhaliza.
Selain mendapat ilmu penyusuan, peserta juga berpeluang memenangi hadiah cabutan bertuah. Daftar segera di https://toko.ideaktiv.com/product/webinar-mama-tak-penat-susukan-anak/ atau terus scan QR Code pada poster.

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post Tunjuk Muka Masam & Senyap, Anak Dah Takut. Belle Akui Tak Pernah Marah Atau Pukul! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tunjuk-muka-masam-senyap-anak-dah-takut-belle-akui-tak-pernah-marah-atau-pukul/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bawa Barang Berat Dengan Anak Anak Lagi Bukan Senang Intan Akui Struggle Jadi Ibu Tunggal Tapi Perlu Move On

Bawa Barang Berat Dengan Anak Anak Lagi Bukan Senang Intan Akui Struggle Jadi Ibu Tunggal Tapi Perlu Move On

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 271 hits
Pada awalnya tiada sesiapa mengenali sosok cantik ini sehinggalah kisah rumah tangganya menjadi sensasi dan trending di Malaysia pada empat tahun yang lalu Ketika itu wanita ini hanyalah seorang suri rumah dan penceraian mengubah 100 kehidu...
Duit Simpanan Cukup Cukup Je Masa Tu Menangis Bila Pandang Muka Anak Wawa Zainal Berubah Demi Anak

Duit Simpanan Cukup Cukup Je Masa Tu Menangis Bila Pandang Muka Anak Wawa Zainal Berubah Demi Anak

papar berkaitan - pada 10/8/2021 - jumlah : 346 hits
Setiap kali melewati Instagram pelakon Wawa Zainal jarang sekali kita menyaksikan perkongsian yang menyentuh hati Baik Wawa mahupun suaminya Aeril Zafril kedua duanya dilihat cukup ceria kelakar sweet dan aktif Tidak dibuat buat tetapi inil...
Comel Cerah Tapi Muka Macam Mommy Lagi Isteri Dr Say Selamat Lahirkan Anak Ke 2

Comel Cerah Tapi Muka Macam Mommy Lagi Isteri Dr Say Selamat Lahirkan Anak Ke 2

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 218 hits
Doktor selebriti Dr Shazril Shaharuddin yang mesra dipanggil Dr Say berkongsi berita gembira tentang kelahiran anak keduanya di instagram hari ini Menurut Dr Say wajah bayi kedua mirip seperti isterinya Dr Azura Tambahnya lagi Dr Azura mela...
Tunjuk Sayang Pada Anak Bagus Tapi Jangan Cium Mulut Ini Demi Kebaikan Anak

Tunjuk Sayang Pada Anak Bagus Tapi Jangan Cium Mulut Ini Demi Kebaikan Anak

papar berkaitan - pada 31/7/2021 - jumlah : 264 hits
Ciuman dan pelukan pada anak adalah salah satu cara nak mengungkapkan rasa kasih sayang Tapi masih ada ibu bapa yang keliru bahagian mana sebenarnya tempat untuk mencium anak anak Bahagian paling digalakan untuk memberi ciuman pada anak ana...
Tak Pandai Tiru Bunyi Dan Tunjuk Jari Petanda Awal Anak Ada Masalah Lambat Bercakap Awas

Tak Pandai Tiru Bunyi Dan Tunjuk Jari Petanda Awal Anak Ada Masalah Lambat Bercakap Awas

papar berkaitan - pada 31/7/2021 - jumlah : 275 hits
Ada ketikanya kita sebagai mak ayah tak perasaan pun anak kita terlambat perkembangannya lebih lebih lagi terlambat memulakan percakapan sama macam kanak kanak yang lain Apa mak ayah perlu buat Patalogis Pertuturan Bahasa menggariskan beber...
Main Teka Teka Berdebar Nak Bezakan Anak Kembar Sebab Sama Sangat Zizie Izette Akui Keliru Tertukar

Main Teka Teka Berdebar Nak Bezakan Anak Kembar Sebab Sama Sangat Zizie Izette Akui Keliru Tertukar

papar berkaitan - pada 2/8/2021 - jumlah : 390 hits
Pelakon Datin Sri Zizie Ezette menerusi laman instagramnya berkongsi sebuah video berkenaan anak kembar Adam Zac Izette dan Aaleph Zeke Izette yang kini sudah berusia 4 tahun Video yang dimuatnaik di laman instagram Datin Zizie mendapatkan ...
Terungkap Di Sidang Korupsi Bansos Eks Anak Buah Juliari Pernah Diminta Hilangkan Barang Bukti

Terungkap Di Sidang Korupsi Bansos Eks Anak Buah Juliari Pernah Diminta Hilangkan Barang Bukti

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 221 hits
Terungkap di Sidang Korupsi Bansos Eks Anak Buah Juliari Pernah Diminta Hilangkan Barang BuktiSource https www tribunnews com nasional 2021 08 06 terungkap di sidang korupsi bansos eks anak buah juliari pernah diminta hilangkan barang bukti...
Selalu Sangat Pukul Kawan Cara Anak Lepaskan Emosinya Mak Ayah Kena Bantu Anak Kawal Diri

Selalu Sangat Pukul Kawan Cara Anak Lepaskan Emosinya Mak Ayah Kena Bantu Anak Kawal Diri

papar berkaitan - pada 29/7/2021 - jumlah : 311 hits
Mula mula elok saja main sama sama bila dah mula bosan sudahnya pasti ada aksi memukul kawan Asal sahaja bergaduh mesti cepat naik tangan Jangan dibiarkan sahaja mak ayah perlu cepat bertindak Anak memukul kawan ketika bermain sebenarnya di...
Takut Allah Atau Takut Virus

Takut Allah Atau Takut Virus

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 295 hits
Takut Allah Atau Takut Virus Tentulah dengan yakin kita akan jawab takut Allah Tapi macam mana dengan virus yang sedang melanda seluruh dunia ini Ya Virus pun makhluk Allah Jadinya kita takut Allah dan sekaligus kerana takutkan Allah la kit...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence

Let S Pay Tribute To Life As The Ultimate Teacher

Hadiah Hari Guru



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Kidzania Goodday Charge Smoothie Gym Kanak Kanak Pertama Di Malaysia

Kelebihan Berpuasa Hari Putih

Ppim Sedia Bantu Cari Penyelesaian Harian Metro 17 05 2024

Kes Akhyar Rashid Faisal Halim Diharap Adalah Yang Terahir

Telefilem Disgrafia