Dua Kali Cubaan Terjun Jambatan Pulau Pinang Gagal


 

OP SAR: DUA KALI CUBAAN BUNUH DIRI GAGAL
Seorang wanita tempatan nekad  terjun Jambatan Kedua Pulau Pinang pagi tadi sekitar jam 7.00 pagi berjaya diselamatkan pada kedudukan 1.8 batu nautika Timur Teluk Tempoyak.
Pengarah Maritim Negeri Pulau Pinang, Kepten Maritim Abd Razak bin Mohamed berkata, Pusat Operasi Maritim Pulau Pinang menerima panggilan kecemasan dari Pusat Kawalan Jambatan Kedua Pulau Pinang pada jam 7.15 pagi mengenai seorang wanita tempatan telah terjun ke laut di kilometer 16.8 Jambatan Kedua Pulau Pinang menghala ke Batu Kawan.
“Sebaik menerima laporan berkenaan, bot Pemintas Maritim Negeri Pulau Pinang segera diaturgerak ke lokasi kejadian dan menemui mangsa bersama seorang lelaki di kedudukan 1.8 batu nautika Timur Teluk Tempoyak,” jelas beliau.
Menurut Razak, lelaki tersebut merupakan Polis Bantuan PLUS Jambatan Kedua Pulau Pinang yang sedang meronda menyedari tindakan wanita tersebut dan terus bertindak terjun ke laut bersama peralatan keselamatan bagi menyelamatkan mangsa.





"Anggota bot bertindak menyelamatkan mangsa serta anggota polis bantuan PLUS dan membawa mereka ke Jeti Pasukan Polis Marin Batu Uban bagi diserahkan kepada Balai Polis Bergerak, Bayan Baru untuk tindakan lanjut.


Mangsa berusia 22 tahun,  berasal dariKepala Batas, Pulau Pinang dikatakan mempunyai rekod masalah kesihatan mental. 


"Hasil siasatan awal mendapati, kejadian ini merupakan cubaan kali kedua mangsa terjun ke laut dari Jambatan Kedua Pulau Pinang. 


"Kejadian pertama dilaporkan pada 22 September lalu, namun digagalkan oleh tindakan pantas orang awam yang lalu di jambatan tersebut," tambah beliau. 


Orang awam diminta agar melaporkan sebarang kejadian kecemasan atau kemalangan di laut di talian kecemasan 24 jam MERS 999 atau Pusat Operasi Maritim Pulau Pinang di talian 04-2626146.


Kredit : Mamu Jarum


Terima Kasih anggota Peronda Jambatan Kedua Sdn Bhd (JKSB) Yang Sanggup Membahayakan Diri Demi Untuk Menyelamatkan Seorang Gadis Yang jatuh jambatan di km 16.5 jambatan Kedua PP dekat Batu Maung..


Kejadian kira-kira pukul 7.20 pagi tadi disedari selepas pihak peronda lebuh raya menemui sebuah kerera jenis Perodua Axia yang ditinggalkan mangsa di tepi jalan. Difahamkan, mangsa adalah seorang pelajar berikutan penemuan buku-buku dan beberapa anak patung beruang di dalam kereta tersebut.
Gadis itu disyaki terjun dari jambatan selepas dia meninggalkan kereta dan dokumen pengenalan diri di tepi jalan.


Seorang pegawai rondaan lebuh raya telah membuat tindakan awal penyelamatan dengan turun ke bawah jambatan menggunakan tali penyelamat dan jaket keselamatan.


Mangsa telah diselamatkan iaitu pada jarak kira-kira 100 meter dari lokasi dia terjun sebelum diambil oleh bot Maritim Malaysia dan dibawa ke jeti di Batu Uban. Mangsa ditemui dalam keadaan masih hidup dan diserahkan kpd polis utk tindakan selanjutnya sblm operasi tamat pada pukul 8.55 pagi.


Kredit– K! ONLINE



















Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penangkini.com/2020/12/dua-kali-cubaan-terjun-jambatan-pulau.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pkpb 1 000 Kenderaan Guna Jambatan Pulau Pinang Ke Tanah Besar Setiap Jam

Pkpb 1 000 Kenderaan Guna Jambatan Pulau Pinang Ke Tanah Besar Setiap Jam

papar berkaitan - pada 3/12/2020 - jumlah : 221 hits
GEORGE TOWN Secara purata kira kira 1 000 kenderaan menggunakan Jambatan Pulau Pinang dari pulau ke tanah besar setiap jam pada hari bekerja sepanjang pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat menurut seorang anggota polis yang meng...
Penglibatan 30 Peratus Wanita Dalam Dun Pulau Pinang Negeri Pertama

Penglibatan 30 Peratus Wanita Dalam Dun Pulau Pinang Negeri Pertama

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 304 hits
CHOW Kon Yeow sewaktu sidang akhbar mengenai inisiatif Tup Up Women Only Additional Seats di Kompleks Tun Abdul Razak Pulau Pinang hari ini GEORGETOWN Pulau Pinang akan menjadi negeri pertama yang mempunyai 30 peratus Ahli Dewan Undangan Ne...
Rm50 Juta Pulau Pinang Tidak Akan Bayar

Rm50 Juta Pulau Pinang Tidak Akan Bayar

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 233 hits
GEORGETOWN Kerajaan Negeri Pulau Pinang menegaskan tidak akan membayar tuntutan RM50 juta caj sumber air mentah setahun seperti dibangkitkan Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md Nor semalam Menurut Ketua Menteri Chow Kon Yeow ini kerana p...
Sungai Muda Tiada Asas Bagi Kedah Tuntut Caj Air Mentah Dari Pulau Pinang

Sungai Muda Tiada Asas Bagi Kedah Tuntut Caj Air Mentah Dari Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 347 hits
PBAPP mengabstrak air mentah dari Sungai Muda di wilayah Pulau Pinang Sungai Muda merupakan sungai yang mengalir secara semula jadi melalui Pulau Pinang Kedah tidak mengepam air mentah ke Pulau Pinang Pulau Pinang telah mengabstrak air ment...
Video Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang Sila Bayar Rm50 Juta Setahun Sebelum Komen Mb Kedah

Video Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang Sila Bayar Rm50 Juta Setahun Sebelum Komen Mb Kedah

papar berkaitan - pada 9/12/2020 - jumlah : 276 hits
Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang dituntut membayar RM50 juta setahun kepada kerajaan Kedah bagi caj air mentah dari negeri ini sebelum mengeluarkan sebarang maklum balas tentang bekalan air di Kawasan Ulu Muda Menteri Besar Kedah Muhamma...
Pulau Pinang Mohon Camputangan Pusat Henti Permit Nadir Bumi

Pulau Pinang Mohon Camputangan Pusat Henti Permit Nadir Bumi

papar berkaitan - pada 9/12/2020 - jumlah : 308 hits
Kerajaan negeri Pulau Pinang memberi amaran gangguan sumber air mentah di negeri negeri utara jika Kedah memulakan penerokaan mineral skala besar terhadap unsur nadir bumi di Ulu Muda Sik dan Baling Kerajaan negeri berpandangan bahawa mente...
Apakah Halal Pulau Pinang Dapat Air Tanpa Membayar Pas Kedah

Apakah Halal Pulau Pinang Dapat Air Tanpa Membayar Pas Kedah

papar berkaitan - pada 11/12/2020 - jumlah : 215 hits
PAS Kedah mempersoalkan apakah halal bagi Pulau Pinang mendapat manfaat bekalan air dari Kedah tanpa memberi sebarang bayaran Pesuruhjaya PAS Kedah Ahmad Yahaya berkata saban tahun Kerajaan Negeri Kedah terpaksa menanggung kos bagi pemuliha...
Resort Terbaru Pulau Pinang

Resort Terbaru Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 11/12/2020 - jumlah : 263 hits
RESORT TERBARU DI PULAU PINANG Angsana Teluk Bahang sebuah resort spa 5 bintang dengan 250 bilik suites semuanya menghadap laut Tak risau dah kalau pergi hotel tepi laut tapi dapat view jalan dan bukit bukau Fasiliti menarik disini antarany...
Warga Emas Dipercayai Terjun Jambatan

Warga Emas Dipercayai Terjun Jambatan

papar berkaitan - pada 25/11/2020 - jumlah : 270 hits
Oleh MOHAMAD FAHD RAHMAT BATU PAHAT Seorang warga emas berusia 72 tahun dikhuatiri lemas selepas dipercayai terjun dari jambatan di Sungai Batu Pahat di sini hari ini Menurut Komander Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Batu Pahat Penolong K...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights

Pesanan Datin Thalia Kepada Wanita Jadilah Wanita Yang Mahal

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Continuous Learning

Embark On The Journey Of Family Togetherness With Sharp This Parents Day

Pengangguran Hilang Kerja Dan Kerja Luar Bidang



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Beyond The Buzz Exploring The Science Behind Mushroom Gummie

Senandung Buruh Kasar

Dibunuh Kerana Tak Mahu Rujuk Selepas Bercerai Mayat Disumbat Dalam Bagasi

Pertahan Keharmonian Bagi Mengukuhkan Ekonomi Negara Mohamad Sabu

Jangan Nanti Plot Twist Didakwa Ambil Barang Terlarang Sarah Yasmine Tak Takut Buat Ujian Air Kencing

Cina Pun Main Sihir David Teo Hampir Mat Disantau Keluarga Terdekat Jumpa Ustaz Untuk Berubat