Dari Susah Ke Senang Ini 10 Selebriti Korea Bejaya Mengubah Kehidupan


Ada tak korang terfikir yang selebriti K-Pop ni sebenarnya asal dari golongan yang macam mana? Adakah mereka dari golongan yang memang sudah kaya atau dari golongan yang biasa-biasa je?

ARTIKEL BERKAITAN Sambut Hari Jadi Ke-28, IU Sumbang RM1.8 Juta Buat Golongan Memerlukan Kalau korang nak tahu ada sesetengah selebriti K-Pop ini berasal dari golongan miskin kemudiannya berjaya menjadi kaya selepas debut menjadi bintang terkenal. Nak tahu siapakah mereka? Jom, KimchiDaily dedahkan identiti seleberiti itu.
1. IU
Seperti yang diketahui ramai, IU merupakan bintang idola K-Pop yang berjaya menjadi seorang yang terkenal di Korea.
Untuk pengetahuan korang, IU sebenarnya membesar dibawah jagaan neneknya disebabkan ibubapa IU tidak mampu untuk menjaga dirinya bersama adik lelakinya. Oleh itu, IU tekad untuk mengubah hidupnya dan dia menyertai ujibakat nyanyian walaupun gagal dalam sesi pemilihan. Tetapi, IU tetap berusaha sehingga agensi LOEN mengambil dirinya untuk menjadi bintang idola K-Pop yang terkenal.
Berkat kesungguhan IU itulah telah membuahkan hasil buat dirinya dan agensi tersebut.
2. V dan SUGA BTS
Kepada peminat BTS iaitu ARMY, korang mesti tahu kan kisah V dan SUGA mengenai kehidupan keluarga mereka berdua?
V BTS dilahirkan dalam golongan keluarga yang sederhana yang hanya mempunyai sebuah ladang sahaja. Dia dibesarkan oleh datuk dan neneknya di kampung dan disebabkan itulah, V telah beranggap mungkin dirinya akan menjadi seorang peladang sama seperti datuk dan neneknya. Tetapi tuah menyebelahi dirinya apabila dia hanya menemani kawannya pergi ke ujibakat tetapi krew disitu meminta agar V menyertai ujibakat tersebut. Dari situlah, V terpilih menjadi pelatih dan debut dibawah kumpulan BTS.
Manakala, kisah tentang SUGA pula sedikit berbeza dengan V dimana, dia perlu melakukan kerja-kerja sambilan untuk menampung hidupnya. SUGA pernah menyatakan yang dia perlu untuk memilih sama ada membeli makanan atau membayar tiket bas. Kalau dia pilih membeli makanan untuk dirinya, mungkin dia tidak dapat pulang ke rumahnya di Daegu.
Hasil kesungguhan mereka berdua telah membuktikan ada kejayaan yang menanti di masa hadapan.
3. Eun-hyuk SUPER JUNIOR
Korang tahu tak, sebenarnya Eun-hyuk pernah dibesarkan dalam keadaan yang agak menyedihkan. Dia pernah menyatakan bahawa dahulunya dia tinggal di sebuah rumah yang tiada tandas dan terpaksa menggunakan tandas awam yang berhampiran dengan rumahnya.
Walaupun dia tinggal di kawasan perumahan tersebut, dia tidak pernah merungut tentang kehidupannya malah meneruskan rutin hariannya seperti biasa. Disebabkan Eun-hyuk tidak pernah merungut akan kehidupannya dulu, kini dirinya telah berjaya menjadi bintang idola K-Pop generasi ke-2.
4. BamBam GOT7
Siapa yang mengenali GOT7, korang mesti tahu kisah BamBam kan? Kisah kehidupannya di Thailand juga memberi insipirasi kepada peminatnya.
BamBam berasal dari keluarga miskin di Thailand. Bapanya telah meninggal dunia ketika dia baru berusia tiga tahun dan meninggalkan ibunya untuk menjaga empat orang anak. Untuk membantu keluarganya, ibu BamBam membuka sebuah restoran kecil untuk menjana pendapatan harian mereka.
Disebabkan minat yang mendalam terhadap dunia tarian, BamBam berpeluang untuk menyertai kelas tarian di Thailand. Selepas berjaya debut menjadi ahli kumpulan GOT7, BamBam dapat membantu ibunya untuk membeli rumah buat keluarganya di Thailand.
5. Taeyang BIGBANG
Penyanyi yang terkenal dengan lagu “Eyes, Nose, Lips” iaitu Taeyang juga pernah berada dalam kehidupan yang kurang bernasib baik.
Taeyang melalui pelbagai kesukaran ketika membesar. Pada ketika itu, keluarganya sangat miskin dan perlu mengumpul duit yang mencukupi untuk menyara kehidupan mereka. Namun, kesusahan ditanggungnya itulah yang mendorong dirinya untuk menceburi kerjaya sebagai seorang bintang idola K-Pop untuk membantu keluarganya.
Akhirnya, Taeyang kini berjaya menempah namanya sebagai penyanyi hebat di Korea dan menjadi idola semua orang.
6. Kim Se-jeong
Korang tahu tak, Kim Se-jeong yang popluar dengan drama “Business Proposal” pernah melalui kehidupan yang susah bersama keluarganya.
Dia pernah menyatakan bahawa dirinya pernah mendapat bantuan dari kerajaan Korea dimana dia boleh menggunakan kad yang telah diberikan itu untuk membeli makanan. Selain dari itu, Kim Se-jeong juga pernah memberitahu bahawa ketika cuti persekolahan dia perlu menggunakan kad tersebut untuk mendapatkan makan percuma dari pihak sekolahnya.
Sedihnya dengar kisah Kim Se-jeong ni. Tak sangka kehidupannya agak menyedihkan hati.
7. Han So-hee
Pelakon yang meningkat naik iaitu Han So-hee pernah berada dalam fasa yang susah dimana dirinya berbekalkan sedikit wang tunai untuk menyara kehidupanya di Seoul demi mencapai cita-citanya sebagai seorang pelakon terkenal.
Han So-hee juga pernah bekerja di sebuah bar untuk jangka masa yang panjang bagi menampung hidupnya di Seoul. Selepas kegigihannya untuk mengejar impian, kini Han So-hee berjaya mendapat nama dalam dunia lakonan di Korea.
8. Seo In-guk
Watak utama dalam drama “Doom At Your Service” iaitu Seo In-guk juga membesar dalam kesusahan dimana ibunya mengumpul kotak di tepi jalan dan mengitar semula kotak tersebut untuk mendapatkan duit, demi menyara kehidupan mereka.
Tetapi, nasib Seo In-guk menyebelahi dirinya apabila dia memenangi pertandingan nyanyian “Superstar K” dan dari situlah kejayaannya bermula sebagai seorang penyanyi dan pelakon.
9. Park Bo-gum
Korang tahu tak tentang kisah hidup Park Bo-gum? Kalau nak tahu, kisahnya agak menyedihkan hati.
Kisah ini bermula dimana Park Bo-gum telah kehilangan ibunya pada usia yang muda. Disebabkan itulah, bapanya terpaksa menyediakan keperluan untuk menjaga dia dan adik-beradiknya. Apabila umur dia mencecah 20-an, keluarganya telah jatuh muflis. Namun siapa sangka, usahanya yang tidak pernah putus telah membuahkan hasil. Kini, dirinya telah menjadi seorang pelakon yang hebat di Korea dan disayangi oleh peminatnya sehingga ke harini.
10. Sung-gyu INFINITE 
Siapa disini peminat INFINITE? Korang ingat tak kisah hidup Sung-gyu suatu ketika dahulu? Kisahnya juga memberi inspirasi buat semua.
Dulu, Sung-gyu pernah membesar dalam persekitaran yang menyedihkan. Kalau korang nak tahu, keluarganya pernah berada dalam kesempitan hidup dan telah membuatkan dirinya banyak menghabiskan masa tinggal di rumah rakannya. Sesungguhnya, keluarga Sung-gyu menentang impiannya untuk menjadi seorang penyanyi. Demi mengejar impian, dia menyertai pelbagai ujibakat dan akhirnya Sung-gyu diterima untuk menjadi pelatih di bawah agensi Woollim.
Ha, korang rasa bermotivasi tak dengar cerita tentang usaha-usaha selebriti K-Pop yang berasal dari keluarga susah dan akhirnya berjaya sehingga ke harini? Kesabaran yang ditunjuk mungkin memberi inspirasi untuk diri korang.
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram dan Telegram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/dari-susah-ke-senang-ini-10-selebriti-korea-bejaya-mengubah-kehidupan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bersinar Pada Tahun 2022 Ini 10 Selebriti Bakal Jadi Pelapis Pelakon Hebat Di Korea

Bersinar Pada Tahun 2022 Ini 10 Selebriti Bakal Jadi Pelapis Pelakon Hebat Di Korea

papar berkaitan - pada 15/1/2023 - jumlah : 277 hits
Nampaknya bakal ada ramai yang akan menjadi pelapis pelakon hebat di Korea Selatan ARTIKEL BERKAITAN Pada tahun 2022 penonton telah disajikan dengan pelbagai drama dan filem Korea yang menarik Malahan ramai juga pelakon baru yang semakin me...
Korea Utara Dakwa As Cuba Wujudkan Nato Versi Asia

Korea Utara Dakwa As Cuba Wujudkan Nato Versi Asia

papar berkaitan - pada 1/1/2023 - jumlah : 106 hits
PEMIMPIN Korea Utara Kim Jong un pada Ahad berkata Amerika Syarikat dengan alasan mengukuhkan kerjasama dengan Korea Selatan dan Jepun sedang mewujudkan Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara versi Asia lapor Sputnik Pada 2022 AS kerap m
Pelbagai Genre Dihasilkan Inilah 10 Filem Box Office Korea Terbaik Bagi Tahun 2022

Pelbagai Genre Dihasilkan Inilah 10 Filem Box Office Korea Terbaik Bagi Tahun 2022

papar berkaitan - pada 30/12/2022 - jumlah : 138 hits
Sebelum berakhirnya tahun 2022 kita telah disajikan dengan pelbagai filem yang menarik dan menjadi perbualan hangat di media sosial ARTIKEL BERKAITAN Nak ketahui filem Korea yang mana telah dominasi carta perfileman Jom KimchiDaily senaraik...
Awal Tahun 2023 Korea Utara Pamer Deretan Rudal Baru Berukuran Besar

Awal Tahun 2023 Korea Utara Pamer Deretan Rudal Baru Berukuran Besar

papar berkaitan - pada 2/1/2023 - jumlah : 128 hits
Awal Tahun 2023 Korea Utara Pamer Deretan Rudal Baru Berukuran Besar Pemimpin Korea Utara Kim Jong un menggelar upacara militer yang memamerkan deretan rudal jarak jauh terbarunya saat rapat pleno Partai Buruh Korea yang berkuasa di Pyongya...
Hamil Anak Kedua Ini 5 Potret Rinni Wulandari Liburan Ke Korea Dipuji Makin Cantik

Hamil Anak Kedua Ini 5 Potret Rinni Wulandari Liburan Ke Korea Dipuji Makin Cantik

papar berkaitan - pada 3/1/2023 - jumlah : 98 hits
Penyanyi Rinni Wulandari menghabiskan momen liburan bersama keluarga Kali ini Rinni bersama suami Jevin Julian dan anaknya Nord Kiano Julian berlibur ke Korea Selatan Rinni sendiri kini sedang hamil anak kedua Intip yuk deretan foto Rinni W...
Presiden Korea Selatan Gesa Tingkat Kepelbagaian Dalam Pendidikan

Presiden Korea Selatan Gesa Tingkat Kepelbagaian Dalam Pendidikan

papar berkaitan - pada 6/1/2023 - jumlah : 118 hits
PRESIDEN Yoon Suk Yeol mahu Korea Selatan mempertingkatkan kepelbagaian dalam sektor pendidikan memandangkan program pendidikan terdahulu sudah tidak lagi mampu untuk memenuhi keperluan negara nbsp nbsp Yoon berkata demikian pada taklimat d...
Waspada Lonjakan Covid 19 Korea Selatan Perketat Kedatangan Pelancong Asal China

Waspada Lonjakan Covid 19 Korea Selatan Perketat Kedatangan Pelancong Asal China

papar berkaitan - pada 6/1/2023 - jumlah : 95 hits
Waspada Lonjakan Covid 19 Korea Selatan Perketat Kedatangan Pelancong Asal China Lonjakan Covid 19 yang terjadi di China membuat Korea Selatan mulai waspada dengan mewajibkan para pelancong dari Negeri Tirai Bambu itu untuk menjalani tes PC...
Drama Korea The Glory

Drama Korea The Glory

papar berkaitan - pada 4/1/2023 - jumlah : 184 hits
Dah lama tak tulis review drama dan movie Malas lagi senang buat entry masak dan makan Letak je gambar makanan Lepas tu cerita pasal makanan Nampak tak pemalasnya tebal amat di situ Tajuk Drama The GloryPenulis Kim Eun sookPengarah Ahn Gil ...
Video Alolo Cutenya Bunga Dah Macam Anak Korea Pulak Gelagat Bunga Bersama Tok Sidang Cuit Hati Ramai

Video Alolo Cutenya Bunga Dah Macam Anak Korea Pulak Gelagat Bunga Bersama Tok Sidang Cuit Hati Ramai

papar berkaitan - pada 29/12/2022 - jumlah : 132 hits
Cahaya mata pertama pelakon cantik Elisya Sandha sering menjadi perhatian ramai setiap kali di muat naik ke laman media sosial Menamakan anak perempuannya dengan nama Bunga Elhaq juga merupakan cucu kepada pasangan pengarah dan penerbit pop...
E Jamin Judiciary Bar Agree On Proposal To Reinstate Similar E Bail System

Video Suspek Serang Balai Polis Ulu Tiram Maut Ditembak

Adakah Batuk Membatalkan Solat Ust Azhar Idrus

Buasir Otak Tv Hadiah Hari Guru Ikut Kerja Bapa Be Like

More Than 20 Ji Members In Johor Igp

Kidzania Goodday Charge Smoothie Gym Kanak Kanak Pertama Di Malaysia

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Nepal Haram Produk Rempah Dari India Selepas Hong Kong Singapura



Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan


Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Punca Otot Kejang

Aktiviti Majlis Forum Dan Pelancaran Buku Halatuju Nasionalis Ppim 18 05 2024

Status Hartanah Hakmilik Sementera Kekal Freehold Leasehold

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pantangnya Dicampur Belacan