Dap Cela Pkr Maki Beginikah Cara Berkawan Sindir Pas Kepada Umno


sgendaily.com17/01/2023
Dua pemimpin kanan DAP dan PKR menghina dan merendah-rendahkan harga diri UMNO.
Setiausaha Perhubungan PAS Selangor Roslan Shahir Datuk Mohd Sahir mempersoalkan tindakan DAP dan PKR yang menghina UMNO setelah parti keramat Melayu itu menganggap mereka lebih setia dalam berkawan.

Namun, pada masa sama Roslan turut menasihatkan ahli UMNO supaya menerima sahaja penghinaan itu, kerana hal itulah yang mereka peroleh dalam kemenangan mendapatkan kuasa pemerintahan negara.

Beliau berkata demikian ketika mengulas penghinaan pemimpin DAP dan PKR – Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang P Ramasamy dan Ahli Parlimen PKR Pasir Gudang, Hassan Karim, kelmarin dan semalam.

Menurut Roslan lagi, pada satu peringkat, UMNO yang cuma mempunyai 26 kerusi Parlimen telah diberi jawatan kedua tertinggi negara apabila Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi diangkat menjadi Timbalan Perdana Menteri kerana membantu PH, khususnya Datuk Seri Anwar Ibrahim, menjadi Perdana Menteri (PM).

Katanya PH juga sebenarnya tertekan kerana tanpa menunggang UMNO mereka tidak mungkin menjadi kerajaan dan Anwar sebagai PM, menjadikan gabungan itu satu situasi menang-menang antara kedua-dua gabungan itu.

“Lantas berkahwinlah dua musuh politik yang berbeza ini semata-mata kerana kuasa, sedangkan sepanjang kempen PRU-15 mereka berperang sakan, memaki hamun dan serang-menyerang antara satu dan lain.

“Anwar dan kumpulannya mendakwa BN dan UMNO adalah parti penyamun, kaki sakau, ketua perompak sambil mendendangkan di mana-mana sahaja lagu “Hoi hoi ya hoi kami semua penyamun”

“Zahid dan kumpulannya pula mendakwa Anwar dan PH “kaki kencing” menipu rakyat selama 22 bulan memerintah. DAP didakwa ekstrem dan rasis,” katanya dalam satu kenyataan.

Bagaimanapun, Roslan berkata selesai sahaja PRU-15 PH dan UMNO berpelukan kerana tanpa berbuat demikian mereka tidak akan memperoleh kuasa, sementara ahli dan penyokong serta pengundi garu kepala sambil ternganga, ketika ketua-ketua parti itu membahagi-bahagikan kuasa.

“Tak mengapalah segalanya telah berlaku. Namun rupanya rumah siap pahat masih berbunyi. Bukan sahaja ahli dan akar umbi sahaja malah sesama pimpinan pun rupanya rimas dan sukar menerima perkahwinan ini.

“Rupanya api ketidakpuasan hati terhadap Zahid dan UMNO panas membara. Itu DAP. Ini PKR pula. Ahli Parlimen PKR Pasir Gudang Hassan Abd Karim pula melahirkan ketidakpuasan hati beliau dan menyifatkan BN dan UMNO adalah daripada kelompok kes jenayah rasuah dan pecah amanah,” kata Roslan lagi.

Menurutnya dakwaan PKR bahawa BN dan UMNO adalah virus yang sedang menjangkiti Anwar serta PH selain dianggap sebagai racun toksik yang mampu membunuh adalah satu penghinaan yang dahsyat.

“PKR dakwa BN UMNO adalah virus yang sedang menjangkiti PM10 dan PH serta PKR. BN Umno dianggap racun toksid yang mampu membunuh PH dan PKR. Begitu sekali hinanya BN UMNO di mata orang-orang PKR.

“DAP cela PKR maki, beginikah caranya berkawan? Hakikatnya UMNO yang memberi talian hayat pada PH tetapi UMNO pula dianggap virus yang boleh membunuh.

“Saya tidak tahu apakah ahli-ahli akar umbi UMNO yang bertungkus-lumus mempertahankan parti mereka boleh berdiam diri menerima asakkan bertalu-talu dari DAP dan PKR ini khasnya terhadap pemimpin dan parti mereka.

“Zahid mungkin sudah selesa dengan jawatan TPM dan tidak mahu ambil pusing atau membesarkan pergeseran ini tetapi pimpinan dan ahli-ahli Umno lain bagaimana? Biarkan DAP dan PKR menghina, merendah-rendah maruah dan harga diri Umno?

“Terpulanglah, pastinya pejuang sebenar UMNO yang telah menebus kemerdekaan negara dengan darah dan air mata tidak sesekali akan mengizinkan parti Melayu ini dihina begitu rupa,” katanya


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/01/dap-cela-pkr-maki-beginikah-cara.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Perang Dap Pkr Umno Kerajaan Perpaduan Ibarat Fatamorgana

Perang Dap Pkr Umno Kerajaan Perpaduan Ibarat Fatamorgana

papar berkaitan - pada 22/1/2023 - jumlah : 129 hits
agendaily com21 01 2023Bekas Ketua Setiausaha Sulit Kanan Perdana Menteri Kelapan Datuk Dr Marzuki Mohamad Perang mulut antara pemimpin DAP PKR dan UMNO sejak kebelakangan ini menunjukkan bahawa kerajaan perpaduan yang dibentuk antara Pakat...
No Anwar No Dap Hantui Ph Umno Hadapi Prn Enam Negeri

No Anwar No Dap Hantui Ph Umno Hadapi Prn Enam Negeri

papar berkaitan - pada 6/1/2023 - jumlah : 165 hits
agendaily com06 01 2023PH dan BN wajar berasa bimbang melihat kepada gelombang hijau pada PRU 15 lalu kata Ketua Program Komunikasi Fakulti Sains Sosial Kemanusiaan Universiti Malaysia Sabah Prof Madya Dr Lee Kuok Tiung Perkahwinan antara P...
Rakyat Muak Bosan Dengan Cara Umno Amaran Hishammuddin

Rakyat Muak Bosan Dengan Cara Umno Amaran Hishammuddin

papar berkaitan - pada 14/1/2023 - jumlah : 133 hits
agendaily com13 01 2023Bendahari Agung Barisan Nasional Datuk Seri Hishammuddin Hussin Bendahari Agung Barisan Nasional Datuk Seri Hishammuddin Hussin yang kesal dituduh pengkhianat kerana menyokong Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana ...
Pkr Needs Umno To Grow In Kelantan Terengganu Says Analyst

Pkr Needs Umno To Grow In Kelantan Terengganu Says Analyst

papar berkaitan - pada 24/1/2023 - jumlah : 111 hits
PKR has a suitable partner in Umno in wanting to make its mark in Kelantan and Terengganu says political analyst Awang Azman Pawi PETALING JAYA PKR needs to join forces with Umno if it wants to solidify its presence in Kelantan and Terengga...
Not Your Job To Police Booze Dap Rep S Sober Reminder To Pas Mp

Not Your Job To Police Booze Dap Rep S Sober Reminder To Pas Mp

papar berkaitan - pada 10/1/2023 - jumlah : 115 hits
PAS lawmaker Muhammad Fawwaz Mohamad Jan courted flak from a DAP assemblyperson in Penang for assuming the role of moral police regarding the promotion of alcoholic beverages at a mall in the state I am of the opinion that it is not the rol...
Dap Bersekongkol Dengan Umno Kerana Mahu Sekat Pengaruh Parti Islam Hadi

Dap Bersekongkol Dengan Umno Kerana Mahu Sekat Pengaruh Parti Islam Hadi

papar berkaitan - pada 10/1/2023 - jumlah : 96 hits
agendaily com09 01 2023Presiden PAS Tan Sri Abdul Hadi Awang Langkah DAP yang sanggup bersekongkol dengan UMNO adalah bertujuan untuk menyekat pengaruh parti Islam yang berjaya memenangi kerusi banyak pada Pilihan Raya Umum Ke 15 lalu Presi...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis