Cuma Pakai Tips Diet Mudah Ini Berat Badan Wanita Ini Turun 138 Kg


Memiliki berat badan ideal tak semata-mata agar penampilan terlihat cantik. Lebih dari itu, berat badan ideal biasanya jadi salah satu indikator tubuh yang sehat.
Untuk kurus sebenarnya bukanlah satu perkara yang sukar (seperti menawan puncak Everest).
Semua orang, tidak kira umur, atau pangkat, mampu untuk menjadi kurus, dengan syarat anda mestilah kekalkan disiplin dalam pemakanan seharian serta melakukan senaman sekerap yang mungkin.
Hal inilah yang kemudian sering jadi motivasi banyak orang untuk bisa diet mendapatkan berat badan ideal, yaitu agar tubuh selalu sihat dan terhindar dari berbagai penyakit berbahaya.
Lexi Reed dari Terre Hauteu, Indiana, pada tahun 2016 lalu berat badannya sekitar 219 kg. Sementara suaminya, Danny memiliki berat badan 127 kg. Keduanya kemudian memutuskan untuk diet menurunkan berat badan karena ingin menjadi orang tua dan hidup lebih lama bersama.
Dalam waktu lapan bulan, keduanya berhasil menurunkan berat badan yang ditotal mencapai 181 kg. Wah, cukup drastik juga ya. Kira-kira apa rahsianya?

“Kami tak punya perencanaan pola makan, operasi, pelatih pribadi, tapi yang kami miliki adalah satu sama lain dan motivasi untuk bekerja keras setiap hari,” tulis Lexi di akun Instagramnya @fatgirlfedup.
Pasangan yang menikah tahun 2015 lalu, mereka biasanya mengambil 8000 jumlah kalori setiap harinya. Tapi setelah memutuskan untuk diet menurunkan berat badan, mereka berhenti mengambil junk food. Keduanya pun memilih untuk mengambil makanan yang dimasak sendiri dari rumah
Demi tubuh sihat, perjuangan dilakukan bersama.
Selain menukar tabiat makan, Lexi dan Danny juga makin rajin bersenam. Mereka pergi ke gym 5-6 kali seminggu dan juga mengikuti kelas Zumba. Dengan melakukan perubahan dan melakukan diet sederhana seperti itu, dalam 12 bulan berat badan mereka sudah turun hampir separuh dari asal.
Lexi sendiri mengalami perubahan drastik. Tubuhnya yang gemuk dengan berat badan 219 kg, setelah menukar kebiasaan makan dan rutin senaman, berat badannya turun sebanyak 138 kg. Kini ia tampak lebih sihat dengan berat badan 81 kg.
Kisah Lexi pun menjadi inspirasi ramai orang. Dia sudah memiliki followers lebih dari 501 ribu di akaun Instagramnya. Banyak yang terinspirasi dari kisah kesungguhan dan perjuangan Lexi menurunkan berat badannya tersebut.

Lexi juga mengaku bahawa sang suami adalah motivasi terbesarnya. Suaminya tetap mencintainya apa adanya, sejak dulu ketika masih gemuk hingga sekarang sudah lebih kurus, cintanya masih sama besarnya.
Dengan tips diet sederhana tapi dilakukan secara rutin dan konsisten, hasilnya ternyata sangat luar biasa, ya ladies. Untuk berhasil diet memang perlukan komitmen yang kuat dan kerja keras yang tak ada habisnya.
Berikut Adalah 9 Cara-Cara Untuk Kurus
Cara Kurus #1 – Jangan Berlapar Dalam Pemakanan
Makanan memberi kita tenaga dan bila kita menggunakan tenaga kurang dari apa yang kita ambil, tubuh akan terkejut. Tubuh akan mula membakar ‘muscle'(otot) untuk menggantikan makanan. Ini menyebabkan kadar metabolisma tubuh menjadi rendah.
Bila anda tidak tahan berlapar, pada kebiasan nya anda akan makan dengan lebih banyak. Pada masa ini, walaupun tahap pengambilan makanan anda telah kembali ke paras normal, tetapi metabolisma tubuh masih lagi rendah. Ini menyebabkan ia tidak membakar kalori pada tahap yang sama lagi
Cara Kurus #2 – Ambil Sesuatu Yang Pahit Sebelum Makan

Minumlah kopi dan kumur beberapa saat sebelum makan. Cara ini menyebabkan tekak merasa pahit dan menghantar isyarat melalui otak bagi menggalakan rembesan enzim dan asid HCL. Kekurangan enzim dan asid HCL di dalam perut boleh menyebabkan ketidakcekapan penghadaman.
Cara Kurus #3 – Minum Sekurang-Kurangnya 8 Gelas Air Kosong Setiap Hari
Air mengurangkan selera makan anda secara semulajadi dan membantu badan memetabolisma simpanan lemak di dalam tubuh. Sebelum makan makanan yang berat-berat, cuba minum air, pasti anda tidak akan makan dengan banyak.
Cara Kurus #4 – Elakkan Minum Minuman Yang Bergas
Minuman bergas biasanya mengandungi 7-8 sudu gula dan sangat tidak baik untuk kesihatan tubuh.
Cara Kurus #5 – Elakkan/Kurangkan Pengambilan Garam Dalam Makanan Seharian
Pengambilan garam yang tinggi menggalakan penangkungan air. Mengurangkan pengambilan garam bermakna badan anda menangkung sedikit air. Ini bermakna anda kurang berat yang disebabkan air.
Cara Kurus #6 – Jangan Skip Sarapan Pagi
Anda juga boleh menurunkan berat badan dengan pengambilan sarapan pagi. Menurut satu kajian, mereka yang tidak mengambil sarapan pagi lebih cenderung untuk gemuk berbanding dengan mereka yang mengambilnya. Bagaimana ia terjadi?
Sarapan pagi menstabilkan hormone dan paras gula di dalam darah. Kadar metabolsima juga meningkat untuk membakar kalori.
Cara Kurus #7 – Makan Secara Perlahan-Lahan

Nikmatilah makanan dengan perlahan-lahan dan jangan gopoh. Kerana apabila kita makan secara perlahan-lahan, tubuh akan menghantar isyarat menunjukan kepuasan.
Cara Kurus #8 – Kunyah Makanan Kepada Cebisan Kecil
Kunyahlah makanan kepada cebisan lebih kecil sebelum menelan kerana dengan cara ini ia lebih mudah dihadam.
Cara Kurus #9 – Makan Dengan Kerap Tetapi Pada Jumlah Yang Sedikit
Biar makan kerap dengan kuantiti yang sedikit daripada makan hanya sekali, dua tetapi dengan kuantiti yang banyak.
Sumber : Buletin Semasa
The post Cuma Pakai Tips Diet Mudah Ini, Berat Badan Wanita Ini Turun 138 Kg appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/11/08/cuma-pakai-tips-diet-mudah-ini-berat-badan-wanita-ini-turun-138-kg/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Turunkan Berat Badan Dengan Diet Es Batu Begini Caranya

Turunkan Berat Badan Dengan Diet Es Batu Begini Caranya

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 320 hits
Turunkan berat badan dengan diet es batu Begini caranya Konsumsi es batu setiap usai makan Es batu dapat dimasukkan ke air atau dikonsumsi langsung
Tips Kurus 20 Cara Berkesan Turunkan Berat Badan Dalam Masa Seminggu

Tips Kurus 20 Cara Berkesan Turunkan Berat Badan Dalam Masa Seminggu

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 895 hits
tips kurus Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua One of the azam saya pada awal tahun 2018 dulu dan tahun tahun yang sebelumnya adalah nak kurus Tapi sampai sekarang tak capai capai lagi Hahahahhaa Ni dah makin menghampiri 2019 I will...
3 Tips Mudah Minum Air Putih Ikut Keperluan Badan

3 Tips Mudah Minum Air Putih Ikut Keperluan Badan

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 899 hits
Korang tak tak setiap 25kg berat badan kita perlu minum sekurang kurangnya 1 liter air putih So kalau berat badan 50kg paling kurang kena minum air putih 2 liter Cuma yang lebih baik ialah 3 liter sebab air sangat penting untuk aktiviti dan...
Berat Badan Hilang 2kg Alhamdulillah

Berat Badan Hilang 2kg Alhamdulillah

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 480 hits
Hi korang Haa x tau nak cakap la entry ni nak show off ke apa kan baru hilang 2kg je kot ada 5 kg lagi to go ingat senang ke sejak sakit ni la jaga makan kalau tak kang main belasah je makan tak fikir bagus ke tak main hentam je sekali alla...
Makan Sedikit Berat Badan Tetap Naik Ini 9 Kemungkinan Alasannya

Makan Sedikit Berat Badan Tetap Naik Ini 9 Kemungkinan Alasannya

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 257 hits
Makan sedikit bobot tetap naik Ini 9 kemungkinan alasannya Antara lain konsumsi obat sembelit menstruasi perubahan hormon hipotiroid fluid retention dan sindrom Cushing
Tips Dan Trick Berpakaian Untuk Wanita Berbadan Besar

Tips Dan Trick Berpakaian Untuk Wanita Berbadan Besar

papar berkaitan - pada 1/11/2018 - jumlah : 294 hits
Siapa kata wanita berbadan gempal dan gemok tidak boleh kelihatan menarik Bentuk badan bukan faktor utama untuk kelihatan cantik dipandangan tetapi apa yang penting ialah bagaimana anda menggayakan pakaian dan fesyen yang sesuai Berikut kam...
Gara Gara Paksa Dan Ancam Wanita Pujaan Hati Menikah Pakai Belati Joko Dibui

Gara Gara Paksa Dan Ancam Wanita Pujaan Hati Menikah Pakai Belati Joko Dibui

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 296 hits
Dari pengakuan korban pelaku Joko hanya sebatas teman dekatnya Tapi korban ini menolak Alasannya anak anaknya tidak setuju Nah pernyataan korban ini membuat pelaku naik pitam dan marah
5 Selebriti Cantik Berbagi Tips Pakai Lipstik Bold

5 Selebriti Cantik Berbagi Tips Pakai Lipstik Bold

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 238 hits
5 Selebriti cantik berbagi tips pakai lipstik bold Ada tips agar lipstik bold tahan lama oleh Taylor Swift cara bikin bibir terlihat lebih penuh ala Kylie Jenner hingga tips makeup dari Yoon Eun hye
Suku Suku Separuh Bantu Kurangkan Berat Badan Jom Cuba

Suku Suku Separuh Bantu Kurangkan Berat Badan Jom Cuba

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 1772 hits
Amal Suku suku Separuh untuk dapatkan berat badan idealTeringat ketika raya Aidilfitri beberapa bulan lepas Ada seorang ibu saudara menegur Mai katanya badan Mai nampak berisi Depan orang lain pula tu dia cakap Terasa jugalah hati dengan ka...
Pengalaman Menarik Menaiki Langkawi Skycab Menuju Ke Langkawi Skybridge

Perunding Berdaftar Harta Pusaka Islam Hans Legacy Sdn Bhd

Pembangkang Perlu Ketepi Ego Contohi Langkah Ph Meterai Mou Bersama Kabinet Ismail Sabri

A Triple Somersault Wearing A Sarong In C Wealth Games 2026

Indonesia Perkenal Insentif Tingkat Jualan Kereta Elektrik

Penurunan Wall Street Didorong Oleh Sektor Teknologi Dan Kadar Fed

Rawatan Urutan Badan Chiropractic Dan Acupressure Dari Tukang Urut Skudai

Naik Lrt Mrt Kl Central Ke Star Hill Pavilion 2024



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hero Seorang Cinderella Musim 2 Astro Ria

10 Filem Drama Seram Melayu Berhantu Terbaru 2024 Mesti Tonton

5 Budaya Barat Yang Dah Jadi Ikutan Pasangan Melayu

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Wanita Syurga Slot Akasia TV3

5 Fakta Tentang Dragonball Mutiara Naga Yang Anda Perlu Tahu


Kadar Zakat Fitrah 2024m 1445h Setiap Negeri

9 Kelebihan Malam Lailatul Qadar Maksud Doa Tanda Dan Amalan Disertakan

Stoking Ambil Tindakan Tegas Kalimah Allah Amat Suci

Elegant Nostalgia Old Money Bedroom Makeover Ideas

Bufet Ramadan 2024 The Pearl Kuala Lumpur

Kena Pindah Tempat Duduk