Cara Tukar Lagu Copyright Claim Guna Lagu Audio Library Youtube


Cara Tukar Lagu Copyright Claim Guna Lagu Audio Library Youtube | Salam semua, entri yang lepas sis ada kongsi cara nak tahu lagu yang kita letak dalam video terkena copyright atau tidak selepas upload di youtube ? Kali ini nak kongsi dengan korang cara nak tukar lagu yang terkena copyright claim pulak. Sis ingat, video di akaun youtube tak ada terkena copyright claim. Tiba - tiba terasa nak cek tengok di bahagian copyright. Sekali klik keluar ada 3 video yang lagunya terkena copyright claim. Dulu - dulu tak ada ilmu sangat. 




3 video yang terkena copyright claim itu pun yang buat pada tahun 2018. Tapi bulan lepas baru dapat amaran. Lagu dalam ketiga - tiga video tu ambil dalam aplikasi video editing yang sedia ada. Tak boleh harap sangat lagu yang diambil dalam aplikasi ni, kita tak tahu lagu dalam tu bila - bila masa boleh terkena copyright claim. 


Nasib baik bila terkena copyright claim macam ni akaun youtube kita masih ok ya, ramai youtuber risau takut kena copyright strike. Sebab copyright claim macam ni kita guna lagu orang lain yang dimasukkan dalam video kita. Kalau pemilik lagu tersebut tak rela nak bagi, memang dia hantar amaran dekat kita. Kena cek balik tengok video awal - awal upload dulu, sebab banyak guna lagu dalam aplikasi video editing yang sedia ada. 


Nak selamat, korang ambillah lagu - lagu yang muzik percuma di audio library di youtube. Tak payah pening kepala nak fikir. Kalau lagu yang kita ambil luar dari audio library di youtube ni belum tentu selamat. Tengok kes macam video sis, video tahun 2018 lagi, bulan lepas baru sampai surat cinta, katanya guna lagu yang pemilik asal. 


Cara Tukar Lagu Copyright Claim Dulu, sis fikir bila lagu terkena copyright claim, nampak nya kena private video atau delete sebab dah guna lagu orang kan. Sedang elok tengah monitize, terkena copyright claim. Ruginya kalau kena private atau delete. Rupanya, lagu yang kena copyright claim boleh tukar. Macam mana cara nak tukar tu ? Ini lah sis nak cerita langkah demi langkah cara nak tukar lagu yang kena copyright claim. 


Tentang lagu tak payah fikir nak ambil kat mana. Sebab lagu free music boleh diambil dari audio library di youtube. Nasib baik pihak youtube nak buat macam ni kan. Memudahkan youtuber untuk tukar lagu hanya klik - klik saja. 


Ok, ini langkah demi langkah macam mana nak buat untuk tukar lagu. 


1. 



Mula - mula sekali pergi di dashboard youtube, scroll bawah sikit klik "copyright" 

2. 


Di sini biasanya kalau tak ada apa - apa amaran memang kosong kat sini. Sebab kat ruangan copyright kita boleh semak tengok takut ada channel lain ambil video kita pergi upload di channel dia. Sis pun dah lama tak semak sebenarnya.


Bila klik, baru tahu ada orang ambil upload video sis punya. Dah la dia upload tu penuh. Tak apa kita tunggu sekejap kes ni, sis nak tunjuk cara yang nak tukar lagu dulu. 


Di sini, klik "video list".


3. 


Bila dah klik "video list", akan keluar seperti gambar di atas. Sebenarnya ada 3 video, satu video sis dah tukar sebab nak tengok macam mana. Jadi, sekarang tinggal 2 lagi. Tengok lah kat situ nak monetise pun tak boleh dah ya. Video dah lama tahun 2018, baru sekarang pemilik lagu nak tuntut balik. Ini lah sis cakap tak boleh nak harap sangat lagu yang diambil luar dari audio library di youtube ni. Takut jadi kes macam ni. 


4. 


Kemudian, pergi ke "copyright" akan keluar arahan dan klik "see details". 


5. 

Ini lah dia details lengkap kenapa video kita kena copyright claim. Di sini lah boleh tengok semuanya. Seterusnya, klik "select action".


6. 

Di sini ada 2 cara untuk kita keluarkan lagu copyright dari video. Sama ada nak tukar lagu "replace song" atau nak mute kan lagu. Nak mute kan tak berapa best sebab tak ada lagu keluar dalam video kita. Nanti penonton tonton pun rasa boring.

Sis ambil keputusan nak pilih untuk tukar lagu dan pilih "replace song". Lagipun lagu yang dipilih pun dalam audio library yang youtube sediakan.

7. 
Selepas klik akan keluar senarai lagu yang percuma. Di sini, boleh pilih mana - mana lagu kegemaran.

8
 Lagu boleh dengar terlebih dahulu yang mana berkenan. Pastikan nak pilih lagu kat sini, biar cover semua lagu yang terkena copyright. Video sis keseluruhan kena copyright dalam masa 2:11 minit. Sis pilih lagu Piano Trap Beethoven walaupun lagu agak panjang dalam 3:14, tapi tak apa panjang asalkan jangan kurang dari 2:11.


9. 

Kemudian klik atas lagu akan keluar "add". Klik add


10
 
Lagu yang kena copyright berwarna merah tadi terus bertukar warna kelabu. Tandanya dah ok dengan lagu yang cukup. 

11.
Bila dah keluar macam ni, langkah seterusnya klik "save". 
12. 
Bila dah klik save akan keluar macam ni untuk proses bertukar lagu. Ambil masa sikit


13. 
Akhir sekali bila dah siap, tengok ikon dekat monetisation dah bertukar warna hijau. Maknanya video ini dah boleh untuk dimonetasi balik. 
Ok, faham semua, harap faham ya. syukur rasanya bila ketiga - tiga video dah dapat dimonetasi balik. Dah banyak views tu. Kalau dapat amaran macam ni untuk copyright claim untuk lagu jangan risau ya, sebab boleh tukar lagu. 
Pesan sis cuma satu jer, kalau nak selamat, ambil lagu bebas copyright di audio library youtube ya. 
Baca Artikel Lain 1. Cara Nak Tahu Video Terkena Copyright Claim Atau Tidak Di Youtube
2. 5 Rahsia Cara Youtubers Naikkan Views Dengan Headline
3. Maksud "Audience Retention" Di Youtube Dan Apa Kesannya Terhadap Jumlah Views Di Youtube

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.wanisukarno.com/2020/12/cara-tukar-lagu-copyright-claim-guna-audio-library-youtube.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menari Guna Lagu Iklan Beras Cap Rambutan Remaja Dapat Beras Dari Syarikat Sama

Menari Guna Lagu Iklan Beras Cap Rambutan Remaja Dapat Beras Dari Syarikat Sama

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 362 hits
Seorang remaja yang dikenali sebagai Muhammad Shazani Shamsor telah menghasilkan sebuah video kreatif menerusi akaun aplikasi TikTok dengan menggunakan lagu legend iklan Beras Cap Rambutan Video berdurasi 25 saat itu kini tular di pelbagai ...
Mary Kay Timewise Miracle Set 3d Kebaikan Dan Cara Guna

Mary Kay Timewise Miracle Set 3d Kebaikan Dan Cara Guna

papar berkaitan - pada 14/12/2020 - jumlah : 445 hits
Assalamualaikum Ayue tahu anda mesti tercari cari kebaikan dan kelebihan Mary Kay Timewise Miracle 3D set ni kan Ok takpa jom Ayue share dengan anda apa kebaikan dan kelebihan Timewise 3D ni dan step by step cara menggunakannya Tapi sebelum...
Habislah Rosak Kulit Si Kecil Ni Jangan Takut Guna Cara Ini Untuk Lindungi Mereka

Habislah Rosak Kulit Si Kecil Ni Jangan Takut Guna Cara Ini Untuk Lindungi Mereka

papar berkaitan - pada 20/12/2020 - jumlah : 260 hits
Sebagai ibu bapa kita sangat mengambil berat dan memastikan anak anak kita sentiasa dalam keadaan yang baik Ini termasuklah memastikan kulit anak kita bersih sihat dan selesa untuk mereka Tetapi ada perkara yang membimbangkan kita ketika an...
Cara Buat Baja Guna Telur Yakult Dan Ajinomoto Untuk Tanaman Subur Dan Berbuah Lebat

Cara Buat Baja Guna Telur Yakult Dan Ajinomoto Untuk Tanaman Subur Dan Berbuah Lebat

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 855 hits
Satu kegembiraan bila tengok tanaman hidup subur berbuah lebat berbunga lebat dan daun yang rimbun Pendek kata menjadi dan berhasil Bila tanaman tak hidup subur ni kita pun rasa macam down juga Orang yang suka bercucuk tanam tahu lah perasa...
Bercinta Sudah Lama Ajak Kahwin Beri Seribu Alasan Ini 5 Cara Tukar Fikiran Si Dia

Bercinta Sudah Lama Ajak Kahwin Beri Seribu Alasan Ini 5 Cara Tukar Fikiran Si Dia

papar berkaitan - pada 24/12/2020 - jumlah : 329 hits
Bercinta sudah lama ajak kahwin beri seribu alasan Ini 5 cara tukar fikiran si dia BERCINTA sudah lama tapi nampaknya impian mahu mendirikan rumah tangga seperti hanya angan angan apabila pasangan seperti belum bersedia untuk berkahwin Ibar...
5 Cara Yang Aku Guna Ajar Anak Bahasa Mandarin

5 Cara Yang Aku Guna Ajar Anak Bahasa Mandarin

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 1764 hits
5 Cara Yang Aku Guna Ajar Anak Bahasa Mandarin hi there Sejak sekolah ditutup aku jadi naik pangkat jadi cikgu gantian untuk anak anak Aku yakin ramai parents juga sama seperti aku perlu mengajar anak di rumah dan menyelia tugasan sekolah m...
Cara Tukar Nombor Tac Cimb Clicks

Cara Tukar Nombor Tac Cimb Clicks

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 399 hits
Assalamualaikum Sekarang ni banyak urusan yang kita kena buat secara online kan Lagi lagi internet banking sebabnya musim COVID 19 ni kita banyak shopping online Tapi ramai juga ye yang ada masalah dengan nombor TAC Tak tahu cara nak tukar ...
Cara Buat Sambal Belacan Kisar Yang Sedap Tak Perlu Guna Tomato Bawang

Cara Buat Sambal Belacan Kisar Yang Sedap Tak Perlu Guna Tomato Bawang

papar berkaitan - pada 28/12/2020 - jumlah : 534 hits
Resipi sambal belacan kisar ini memang menjadi dan sedap tak terkata Boleh buat stok selama 2 minggu Boleh makan berpinggan pinggan nasi dibuatnya Istimewa resipi perkongsian saudari Mariana Abd Majid ini adalah tidak menggunakan tomato dan...
Cara Mudah Ukur Size Cincin Emas Perempuan Guna Pembaris Dan Kertas

Cara Mudah Ukur Size Cincin Emas Perempuan Guna Pembaris Dan Kertas

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 332 hits
Cara Mudah Ukur Size Cincin Emas Perempuan Guna Pembaris Dan Kertas Bagaimana cara nak dapatkan saiz cincin emas perempuan yang betul Sebenarnya tak ramai yang tahu cara untuk mengukur saiz cincin pada jari masing masing Disebabkan itu jika...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan

Kunjung Marhaban Aidilfitri 2024

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal