Cara Membolehkan Google Indeks Blog Wordpress


Mana-mana perniagaan yang ingin kekal di dunia moden ini mesti mempunyai kehadiran dalam talian. Itulah sebabnya sangat penting untuk memastikan laman web anda mempunyai kedudukan SEO (Search Engine Optimization) yang tinggi. Dengan menggunakan taktik SEO ia dapat meningkatkan laman web anda dalam hasil carian di Google dan enjin carian lain, mengarahkan lebih banyak trafik ke WordPress anda dan dengan itu dapat menjana lebih banyak jualan. Pelanggan saya baru-baru ini melancarkan blog WordPress baru, dan mahu menggunakan hasil carian di Google, terdapat beberapa perkara yang perlu dilakukan.
Pemikiran pelanggan saya adalah Google memerlukan beberapa hari atau minggu untuk laman webnya dapatkan diindekkan oleh Google. Jadi dia tidak memikir banyak dan terus menulis blog baru. Hampir sebulan berlalu, dan masih tidak ada mana-mana kandungan blognya dapat diindekkan oleh Google dan enjin carian lain seperti Bing, Yahoo, Yandex dan banyak lagi. Secara teknikal, “Google Spiders” secara automatik akan merangkak ke setiap laman web baru dan kandungannya di internet. “Google Spiders” mempunyai kebijaksanaan buatan (AI) dan akan merangkak jika terdapat sebarang aktiviti di dalam talian. Tetapi tidak ada keputusan yang baik menghasil dan semua enjin carian mengabaikan blognya.
Mempunyai laman web ataupun blog dan tiada sesiapa pun yang menemui laman anda di web? Itu menjadi masalah yang besar. Ianya tidak lucu jika anda telah menulis 20 artikel dan tiada sesiapa yang membaca blog anda selain anda sendiri. Saya telah mengumpulkan beberapa petua hanya untuk anda, dan memastikan anda boleh dapat manfaat SEO serta mendapat indeks Google dan enjin carian lain.
Periksa robots.txt Fail robots.txt mungkin mempunyai perintah yang menghalang “Google Spider” merangkak laman web anda dan memberhentikan proses indeks. Periksalah fail robots.txt dalam laman WordPress anda. Atau anda hanya boleh memadam fail itu atau menamakan fail tersebut.
Anda boleh semak tempat lain seperti dalam seting bacaan di WordPress. Pergi ke “Settings > Reading”. Pastikan bahawa “Discourage search engines from indexing this site” dalam keadaan nyahaktif. Sesetengah pembekal hosting yang memasang WordPress secara automatik akan menyahaktifkan pilihan itu semasa pemasangan, jadi terpulang kepada anda untuk menyahaktifkannya secara manual. Selepas anda menyahaktifkannya, pastikan anda klik butang Simpan.
Yang Berkaitan Semua yang anda lakukan di laman web anda mestilah berkaitan dengan anda dan perniagaan anda. Jika anda membuat kandungan blog atau laman web tentang menjual pakaian tetapi anda menjual buah-buahan, Google tidak akan melayan kandungan dan laman web anda. Lama kelamaan anda akan kehilangan kedudukan dalam enjin carian, semua hasil kerja keras yang telah anda lakukan akan membazir.
Nama Imej Kebanyakkan orang ramai dan juga saya sering lupa untuk menamakan imej, sering meninggalkan mereka dengan nama-nama seperti ‘screenshot_20200921’. Ini bukan sahaja kelihatan tidak produksi, ia bukan sesuatu yang seseorang akan mencari di Google dan anda akan kehilangan banyak trafik dalam talian.
Media Sosial Cubalah pelbagai saluran media sosial dan pautkan ke laman WordPress anda, ianya akan mengarahkan lebih banyak trafik, terutamanya jika anda ada plugin WordPress yang menambah butang kongsi kandungan di laman web anda. Bukan hanya menggunakan sekadar media sosial seperti Facebook dan Twitter sahaja. Platform media sosial lain juga boleh digunakan, seperti Instagram dan Tik Tok jika anda mensasarkan anak-anak muda bergantung pada fokus perniagaan atau laman web anda.
Sijil SSL Google mengumumkan bahawa laman web yang menggunakan HTTPS melalui HTTP adalah selamat dan akan berada pada kedudukan yang lebih tinggi sedikit. Jadi dengan mendapatkan Sijil SSL ke dalam laman WordPress anda, anda akan mendapat manfaat kepercayaan pelanggan anda yang menggunakan laman web anda terutamanya untuk perniagaan serta anda juga akan mendapat manfaat ranking Google.
Links Pautan ke laman WordPress anda dari sumber lain. Jika sumber mempunyai jumlah trafik yang tinggi, ia boleh menambahkan lagi trafik berapa kali ganda. Kongsi alamat web anda di blog yang bereputasi atau laman web berprestasi adalah lebih dipercayai. Jangan nilai kuantiti pautan dengan kualiti laman web.
Enjin Carian Daftar ke “Google Webmaster Tools” sekarang yang dipanggil “Search Console”. Atau log masuk dengan akaun Google anda yang sedia ada dan tambahkan laman web anda sebagai property anda di sana. Saya cadangkan menambah semua alamat URL laman web anda, contohnya, http://jonloh.com, https://jonloh.com dan http://www.jonloh.com.
Selepas menambah URL laman anda, Google akan meminta anda mengesahkan laman anda. Anda boleh memilih untuk mengesahkan laman anda menggunakan kaedah yang disyorkan, dengan memuat turun fail pengesahan HTML yang diberikan oleh Google dan kemudian memuat naiknya ke direktori asal dalam pelayan web hosting anda. Anda juga boleh memilih “Alternatemethod” jika anda suka. Dan kemudian ikut arahan Google.
Membuat Indeks Dalam halaman “Search Console”, sekarang sudah tiba masanya untuk meminta Google mengindeks laman web anda dengan serta-merta. Untuk melakukan ini dalam “Search Console” pergi ke menu bar sebelah kiri klik pada “Crawls”, kemudian dalam sub-menu jatuh bawah klik “Fetch as Google”. Dan kemudian klik “Fetch” serta klik “Request Indexing”. Dialog baru akan timbul meminta anda memilih kaedah hantar. Pilih “Crawl this URL”. Oleh kerana Google telah mengemas kini “Search Console”, ia memudahkan anda untuk meminta pengindeksan halaman laman web anda.
Menubuhkan Sitemap Membuat XML Sitemap, ia memberitahu enjin carian mengenai senarai halaman-halaman yang terdapat di laman web anda. Untuk melakukannya, anda hanya memasangkan plugin WordPress yang dipanggil “Google XML Sitemaps” ataupun “Yoast SEO”. Anda boleh mencari plugin ini pada halaman plugin WordPress, kemudian memasangkannya dan menyaktifkannya. Maklumlah, Yoast menjana sitemap secara automatik untuk anda.
Selepas memasang plugin, pergi ke “Search Console” lagi, kali ini pergi ke menu kiri mencari “Crawl > Sitemaps”. Dalam halaman sitemap, klik pada butang merah di sebelah kanan atas halaman “ADD/TEST SITEMAP” kemudian taiplah “sitemap.xml”, pada akhir URL.
The post Cara Membolehkan Google Indeks Blog WordPress appeared first on Wordpress Tip Guide Support Solution.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.jonloh.com/cara-membolehkan-google-indeks-blog-wordpress/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
How To Make Wordpress Blog Index By Google

How To Make Wordpress Blog Index By Google

papar berkaitan - pada 23/9/2020 - jumlah : 686 hits
Any business that wants to survive in the modern world must have an online presence That s why it s so important to make sure your site with a fine SEO ranking SEO tactics boost your site and rank up the search results on Google and other s...
Menulis Untuk Seo Cara Membuat Artikel Blog Peringkat 1 Google

Menulis Untuk Seo Cara Membuat Artikel Blog Peringkat 1 Google

papar berkaitan - pada 25/9/2020 - jumlah : 227 hits
SEO menjadi bagian dari blogging Menulis artikel di blog harus menerapkan SEO agar bisa tampil di halaman 1 Google bahkan ada di peringkat 1 atau teratas Google menyebut konten berkualitas itu menarik dan bermanfaat BLOGGING makin sulit Per...
Google Chrome Untuk Ios Kini Membolehkan Anda Menetapkan Ia Sebagai Pelayar Utama Di Iphone Dan Ipad

Google Chrome Untuk Ios Kini Membolehkan Anda Menetapkan Ia Sebagai Pelayar Utama Di Iphone Dan Ipad

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 205 hits
Google Chrome kini telah memperkenalkan kemaskini terbaru untuk aplikasi pelayar web di iOS mereka sekaligus menyertakan salah satu ciri yang dinantikan ramai sekian lama 8211 menjadikannya sebagai pelayar web utama di iPhone atau iPad Sehi...
Pembangunan Blog 2020 Cara Buat Drop Down Menu Di Header Menu Blog

Pembangunan Blog 2020 Cara Buat Drop Down Menu Di Header Menu Blog

papar berkaitan - pada 12/9/2020 - jumlah : 301 hits
Tutorial kali ini ialah bagi menghasilkan drop down menu di header menu di dalam blog seperti gambar di atas 1 Dashboard Theme Edit HTML2 Pada kod HTML cari kod berikut b skin 3 Paste kan kod berikut di atas kod pada langkah 2 tadi tabs inn...
Cara Mengetahui Id Blog Sendiri Dengan Mudah

Cara Mengetahui Id Blog Sendiri Dengan Mudah

papar berkaitan - pada 13/9/2020 - jumlah : 335 hits
ID blog adalah sebuah nomor identitas yang digunakan untuk memperkenalkan kepemilikan akun blog kamu Setiap blog yang ada di internet memiliki ID blog yang berbeda dan tidak akan bisa sama layaknya manusia yang hanya memiliki satu identitas...
Cara Setting Gambar Thumbnail Tak Keluar Di Blog

Cara Setting Gambar Thumbnail Tak Keluar Di Blog

papar berkaitan - pada 28/9/2020 - jumlah : 294 hits
Jom k fiezz nak tutorial cara membaikpulih thumbnail gambar yang tak keluar di blog Ewah tutorial sangat Kezahnya k fiezz baru tahu trick nak membaikpulih gambar yang tak keluar di thumbnail Mungkin blogger lain lama dah tahu K fiezz ko yan...
Best Ni Cara Buat Duit Di Google

Best Ni Cara Buat Duit Di Google

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 535 hits
Boleh buat duit ke dekat Google Ya sudah tentu Jom belajar cara buat duit di Google Google ni ibarat pasaraya besar di dunia 3 5 Billion orang akan cari macam macam benda dekat Google Sudah pasti di situ boleh dapat duit yang banyak Cuba ba...
Comment On Bertukar Ke Blog Wordpress By Mrhanafi

Comment On Bertukar Ke Blog Wordpress By Mrhanafi

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 266 hits
Kelebihan wordpress ialah plug in dan wiget yang menarik Guna blogspot pun bagus free mrhanafi recently posted
Target Google Adsense Blog Bahasa Melayu Optimis Walau Satu Usd Sehari

Target Google Adsense Blog Bahasa Melayu Optimis Walau Satu Usd Sehari

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 390 hits
Adsense merupakan salah satu pendapatan pasif yang boleh kita dapat apabila memasang iklan pada blog Apa itu pandapatan pasif Ia tak memerlukan orang membeli untuk kita dapat perolehi komisen Cukup dengan impression dan sekiranya orang ada ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api

Kp Umno Tidak Perlu Layan Teguran Dari Sikitol Kluster Pengkhianat

Rights Group Calls For Police Probe Into Inciting Statements On Allah Socks

In Src International Civil Suit Former Director Says Najib Was Chess Grandmaster In Company S Scheme Of Things