Cara Kurangkan Rasa Lapar Pesakit Diabetes


Penghidap diabetes yang mengalami banyak masalah kesihatan dan mencari alternatif terbaik untuk tingkatkan tahap kesihatan tubuh. Jemput baca, ilmu baru yang Cikgu Ije dapat kita sama-sama dalami. Moga boleh membantu masalah diabetes kita dan elak diabetes dari melarat.
Antara tanda-tanda penghidap diabetes ialah..
rasa cepat lapar cepat letih dan lesu dahaga yang berlebihan paras gula dalam darah yang tinggi dll Pengambilan makanan dengan GI rendah seperti ESP Shaklee boleh membantu mengurangkan simptom dan memperbaiki tahap kesihatan.
Apakah Indeks Glisemik (GI)?
Indeks glisemik menentukan paras karbohidrat berdasarkan kesannya terhadap paras gula dalam darah.
Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik yang tertinggi, manakala karbohidrat dengan indeks glisemik yang rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan.
Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangkamasa panjang. Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee mempunyai GI yang rendah tapi dalam masa sama membantu mengurangkan rasa lapar dan memberikan tenaga yang berpanjangan.
Oleh sebab tu, ESP sangat sesuai untuk penghidap kencing manis (diabetes).
Keistimewaan ESP untuk pesakit diabetes
ESP diproses dengan air, bukan alkohol – Sesetengah protein soya diproses dengan alkohol. Cara pemprosesan ini bukan sahaja menghilangkan khasiat isoflavones yang bermanfaat, malah membentuk kontaminasi bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan.
Sangat menarik untuk kita tahu bahawa Energizing Soy Protein (ESP) dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavones, genistein, dan daidzein yang kritikal demi membekalkan tubuh dengan keseluruhan kebaikan soya. Ini membuatkan ESP sangat istimewa dan berbeza berbanding jenama lain.
 
ESP daripada soya NON-GMO – Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Ia memastikan kacang soya bebas daripada pendedahan perubahan genetik, daripada benih, proses penanaman sehingga kepada pengeluarannya.
Oleh itu produk soya ESP adalah selamat daripada bahan kimia bahaya dan bukan produk Genetically Modified Organism (GMO) yang boleh memberikan kesan jangka masa panjang terhadap kesihatan.
Kebaikan protein untuk penghidap diabetes
Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi. Maka, setiap organ kita memerlukan protein.
Kekurangan protein menyebabkan:
kelemahan dalam sistem imun untuk melawan penyakit masalah lebihan air yang tinggi dalam badan kehilangan kepejalan otot perubahan warna rambut membantutkan pertumbuhan masalah penghadaman masalah penghasilan darah dan hormon Kekurangan protein kronik boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian. Oleh itu, penghidap diabetes memerlukan protein dengan GI rendah untuk menstabilkan bacaan gula dalam darah.

Apa Itu Asid Amino?
Protein terdiri lebih daripada 20 jenis asid amino yang setiap satunya akan menghasilkan jenis protein yang berbeza mengikut kepada keperluan protein dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia.
Terdapat 2 kategori asid amino:
Asid amino tertentu yang dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia:Ini dikenali sebagai asid amino tak perlu. Manakala, Asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan harus diperolehi dari sumber pemakanan dikenali sebagai asid amino perlu. ESP menyediakan kesemua asid amino perlu tersebut. ESP Shaklee sesuai untuk ibu mengandung normal atau dengan GDM, ibu bersalin, pesakit diabetes, penghidap darah tinggi, orang berpuasa dan ramai lagi
 

Manfaat dan kebaikan utama ESP
Khasiat asid amino protein ESP dapat memberikan manfaat dan kebaikan untuk kesihatan seperti berikut:
Awet Muda– Asid Amino amat penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar dan lain-lain. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda. Baik Untuk Hormon– Kacang soya adalah satu-satunya tumbuhan yang kaya dengan isoflavones, fungsinya bersamaan dengan hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung. Baik Untuk Prostat– Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel badan sebelum menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovari, menopause dan pembesaran prostat. Kulit– Merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen antipenuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan otot, mempercepatkan penyembuhan luka dan mengurangkan kesan parut. Pembekal Tenaga– Membekal tenaga dengan segera dan meningkatkan sistem imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga, mencegah migrain, insomnia dan tekanan. Membaiki Pigmentasi– Membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki masalah pigmentasi, kedutan dan kesan tua. Membaiki Memori– Meningkatkan kualiti ovari, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.  

 
Cara Dapatkan Produk Shaklee? Untuk dapatkan info lanjut mengenai masalah atau produk seperti di atas serta konsultasi eksklusif khas untuk anda, sila hubungi saya segera:
Hawa Rashid
Shaklee Independent Distributor
C.O.D Kawasan Kuala Nerus,UMT,UNISZA, Kuala Terengganu & Postage Seluruh Malaysia
Call | SMS | Whatsapp:
013 – 4076351
SID No.:
915471
Email:
[email protected]
The post Cara Kurangkan Rasa Lapar Pesakit Diabetes appeared first on Hawa2u.com.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://hawa2u.com/cara-kurangkan-rasa-lapar-pesakit-diabetes/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ini Cara Kurangkan Bahang Walaupun Kereta Anda Parking Di Tengah Panas Terik Mesti Cuba

Ini Cara Kurangkan Bahang Walaupun Kereta Anda Parking Di Tengah Panas Terik Mesti Cuba

papar berkaitan - pada 20/3/2019 - jumlah : 472 hits
Selalu kalau parking kereta dibawah terik matahari Bila masuk tudia bahang memang panas Macam sauna Duduk sejam keluar boleh kurus Masalah ini akan dihadapi kebanyakkan kereta Kereta yang mempunyai tinted gelap juga tidak terkecuali Namun t...
Anak Sembelit Lepas Tukar Susu Kurangkan Susu Makan Bukan Cara Pulihkan Mesti Buat 4 Tips Ni

Anak Sembelit Lepas Tukar Susu Kurangkan Susu Makan Bukan Cara Pulihkan Mesti Buat 4 Tips Ni

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 478 hits
Anak sembelit selepas minum susu formula Perkara ini sangat biasa didengari Tapi sejauh mana kebenarannya Ikuti kupasan pegawai dietetik ini Masalah sembelit pada kanak kanak selalu dikaitkan dengan penukaran susu formula sebagai punca Menu...
Teknik Pernafasan Betul Bantu Kurangkan Rasa Sakit Ketika Tempoh Kontraksi Bersalin

Teknik Pernafasan Betul Bantu Kurangkan Rasa Sakit Ketika Tempoh Kontraksi Bersalin

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 325 hits
Pernafasan yang bagus memainkan peranan penting sewaktu anda berada dalam fasa pelahiran Selain membantu kelangsungan proses bersalin pernafasan yang lancar dapat mengelakkan otot daripada mengalami ketegangan atau kekejangan Jika tidak ia ...
Diy Dinding Cara Akzonobel Terbit Rasa Gembira Dalam Jiwa Juga Kediaman

Diy Dinding Cara Akzonobel Terbit Rasa Gembira Dalam Jiwa Juga Kediaman

papar berkaitan - pada 21/3/2019 - jumlah : 240 hits
Tahukah kamu bahawa Hari Gembira Sedunia disambut setiap tanggal 20 Mac secara global di seluruh dunia Ini adalah bagi memberi kesedaran kepada masyarakat dunia betapa pentingnya meraikan kegembiraan diri bagi meningkatakan positiviti dalam...
Cara Yang Betul Mencuci Dan Menanam Uri

Cara Yang Betul Mencuci Dan Menanam Uri

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 498 hits
Cara yang betul mencuci dan menanam uriBagi yang bakal menjadi bapa haruslah mengetahui cara cara menguruskan uri Ia tidaklah sukar sekiranya anda baca dengan teliti Pertama basuh uri dengan air bersih supaya hilang segala darah darah yang ...
Cara Tambah Susu Dengan Sapuan

Cara Tambah Susu Dengan Sapuan

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 353 hits
Kalau tengok dekat group ibu menyusu memang boleh jumpa macam macam tips untuk tambah susu badan tapi kena ingat juga yang rezeki setiap orang tak semua sama Cuma usaha tu kena ada jangan nak harap redha tanpa usaha So secara general nya in...
Cara Nak Buat Ayam Double Glaze Bbq Ringkas Dan Sedap

Cara Nak Buat Ayam Double Glaze Bbq Ringkas Dan Sedap

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 352 hits
Ayam yang diperap lama rasa perapannya lebih meresap Apatah lagi kalau dibakar dua kali Lagi bertambah sedap DOUBLE GLAZE BBQ CHICKENBahan Perapan Ayam 10 keping ayam Garam 1 sudu besar jintan manis kisar 1 sudu besar jintan putih kisar Lad...
Cara Mohon Mysalam Skim Perlindungan B40

Cara Mohon Mysalam Skim Perlindungan B40

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 408 hits
Original Content Untuk penerima Bantuan Sara Hidup anda layak menuntut wang sehingga RM8 000 melalui program mySalam Skim Perlindungan B40 Belanjawan 2019 yang telah dibentangkan di Dewan Rakyat pada 2 November 2018 lalu telah meluluskan be...
Ini 4 Cara Kesan Telur Ayam Baru Atau Lama

Ini 4 Cara Kesan Telur Ayam Baru Atau Lama

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 418 hits
Telur adalah lauk wajib ada dalam kebanyakan dapur selain murah ia sedap dan mudah dimasak dengan pelbagai cara Telur juga tahan disimpan lebih seminggu Namun walaupun disimpan dalam peti sejuk jika dibiarkan lama telur juga akan hilang kes...
Kanak Kanak Usia 3 Tahun Sudah Boleh Diajar Berdikari Tahu Urus Diri Sudah Cukup Baik

Asal Usul Coca Cola

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Sejarah Hitam Bola Sepak Berulang

Unleashing The Miracle Of Retinol For Your Skin

Hukuman Masyarakat Sangat Berat Jika Anda Punya Pendapat Berbeza Dari Mereka

Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

Crisis Management 101



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Nak Rasa Musim Sejuk Jom Bawa Anak Ke Immersive Winterland Tarikan Terbaharu Di I City Shah Alam

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat

Lori Tanah Jatuh Gaung Wanita Maut Suami Patah Tangan

Nga Asks Saifuddin To Halt Probe On Teoh Beng Hock S Family

Sudah Bersedia Terima Surat Bersatu Apapun Terjadi Tetap Sokong Kepimpinan Pm