Cara Tambah Susu Dengan Sapuan


Kalau tengok dekat group ibu menyusu memang boleh jumpa macam-macam tips untuk tambah susu badan tapi kena ingat juga yang rezeki setiap orang tak semua sama. Cuma usaha tu kena ada jangan nak harap redha tanpa usaha. So secara general nya ini tips untuk yang selalu bertanya cara untuk maintain susu badan.

TIPS MAINTAIN SUSU BADAN/ BREASTFEEDING

1) Kerapkan susu anak atau pam - Ini antara tips yang penting sebab susu badan ni guna konsep demand vs supply iaitu bila banyak demand maka banyak la supply insyaALLAH.

2) Banyakkan minum air kosong - Kalau biasa minum 2L air sehari tapi bila menyusukan anak ni cuba tambahkan lagi kuantiti pengambilan air tu dan jangan culas.

3) Milkbooster - Ini bergantung pada individu sebenar nya. Milkbooster ni ada banyak jenis. Kebiasaannya kita tahu milkbooster ni sejenis pemakanan kan tapi kejap lagi aku share satu lagi jenis milkbooster.

4) Jaga emosi - Bila emosi stabil secara tak langsung ibu pun happy dan boleh menghasilkan susu badan.




Bila susu banyak siapa tak happy kan tapi tahukan anda jika oversupply juga sebenarnya akan mendatangkan masalah pada si ibu. Aku cerita mengenai pengalaman sendiri. Ada orang bila susu banyak memang sanggup jadi ibu susuan kan tapi tak semua orang boleh bab ni. Gambar atas ni memang susu aku sendiri masa menyusukan Asyraf dulu. Oleh sebab aku exclusively pumping mom (EP mom) maka aku kena pastikan stok harian dia cukup. Tapi sebagai EP mom ni memang letih sangat sebab anak ada sebelah pun dia buka mau susu direct dengan kita. Still tiap malam kena bangun pam dulu dan baru bagi dia botol. Stress penat semua ada tapi tabahkan juga sampai setahun lebih masa ni. Jangan tanya macam mana boleh jadi EP mom kang panjang berjela pula post ni so masa mengandung anak kedua aku tekad kalau boleh nak direct feeding (DF) sebab aku tahu betapa penat nya jad EP mom sebab nak maintain susu tu susah sebab bukan secara natural nursing baby kan.


SUSU MERUDUM
Alhamdulilah masa breastfeed anak kedua ni Allah permudahkan urusan sebab adik boleh direct feeding dan okay dengan apa sahaja jenis botol susu. Stok susu pun banyak awalnya sampai kena tumpang deep freezer rumah makcik-makcik dan juga rumah mentua sikit. Tapi semua ni tak lama sebab akan ada fasa susu akan drop, ni terjadi bila kita leka dan tak jaga konsep demand vs supply. Sama masa menyusu Asyraf dulu pun ada masa susu drop bila susu drop automatik stress maka makin susut la susu. Nampak simple kan tapi masa Asyraf dulu memang takde pengalaman langsung so gelabah, stress, penat semua la ada dan endup slow-slow bagi dia fm tapi kali ni dengan adik aku dah pandai manage stress bila susu drop.


Boleh bayang tak perasaan biasa susu banyak tapi atas sebab tertentu susu merudum. Dari biasa pam dapat 10oz tapi tiba-tiba nak dapat 5oz pun susah. Memang ada waktu macam ni. Anak kedua aku ni pula tak suka makan dan bergantung sepenuhnya pada susu badan. Ni je masalah aku kali ni. Masa adik nak masuk 11 bulan baru ni susu aku makin kurang. Kebetulan aku pun on off sakit dan banyak MC masa ni. Mungkin juga sebab stress kan. Aku dah cuba pam kerap, minum air masak banyak-banyak dan amalkan susu kurma macam biasa aku amalkan pun macam sama je. Aku taknak la gagal lagi kali ni. Masa Asyraf aku surrender awal la juga sebab tak sanggup nak jadi EP mom lama masa tu. Sepanjang menyusu adik aku memang cuba jaga emosi dan taknak stress. Bila susu merudum dan pam dapat sikit pun aku cuba bertenang dan guna stok EBM yang ada TAPI stok ebm aku pun lama-lama makin sikit. Tinggal 1/3 peti dah sekarang terus aku risau hahhaha konon boleh bertenang la sangat kan. Bila jadi macam ni aku kena usaha sesuatu kan.


MILKBOOSTER - PUMP IT


Maka baru ni aku cuba guna milkbooster PUMP IT. PUMP IT ni special tau sebab tak payah makan. Hanya secara teknik sapuan je. Produk ni jenis essential oil dan menggunakan 100% bahan natural. Awalnya aku was-was la juga sebab boleh ke sapu je tambah susu. Tapi itu la keunikan produk ni yang berbeza dengan milkbooster yang lain. Aku guna 2 produk pump it iaitu RELAX MAMA dengan MILK FULL.

PUMP IT - RELAX MAMA
Pertama kali aku guna RELAX MAMA. Sapu 1 atau 2 titis RELAX MAMA dekat belakang leher dan telinga sebelum pam atau sebelum menyusu kan anak. Boleh juga titiskan dekat tapak tangan dan hidu je bau nya sebelum pam atau sebelum menyusu. Ini sebagai milk releaser dan mengalakkan oxytocin untuk memberikan ketenangan pada si ibu.

PUMP IT - MILK FULL


Selepas pam atau menyusu aku guna MILK FULL. Hanya sapu 1-2 titis dikeliling breast 2 kali sehari atau setiap kali lepas pam/ menyusukan anak. Sapu keliling breast dan jangan bagi kena kawasan gelap dan puting susu. MILK FULL ni yang bagus sebab menggalakan production susu sebab tu apply lepas pam atau selepas nursing. Nak cepatkan penghasilan susu baru. Biasa lepas guna MILK FULL boleh rasa breast penuh balik so kena kerapkan pam atau susukan anak tau.



Produk PUMP IT ni memang milkbooster yang sangat unik dan efisyen. Milkbooster pertama menggunakan teknik secara sapuan bila diperlukan. Gambar atas ni hasil sekali pam dapat dalam 9.5oz dari sebelum tu susu drop sampai nak dapat 5oz pun terseksa. Demand anak aku tinggi dengan taknak makan nya lagi so maknya kena super gigih la mengepam dan banyakkan susu badan. hahahhaha

Dari pengalaman sendiri guna produk PUMP IT ni memang menjadi dekat aku. Siap boleh merasa baju lencun sebab susu banyak macam dalam pantang balik. Memang kena jaga waktu pam tak boleh skip. Tapi ni memang rules breastfeeding pun. Permulaan guna baik ikut je arahan guna 2 kali sehari iaitu pagi dan malam dan kalau masih tak ada perubahan baru guna setiap kali menyusu atau pam. Kalau dah nampak kesan baru kurangkan penggunaan takut kena bengkak susu pula kang.

TESTIMONI




Ini antara testimoni pengguna lain. Kalau berminat boleh dapatkan dekat mikwithlove dan juga untuk maklumat lebih lanjut boleh ke laman web pump it.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.athirahassin.com/2019/03/cara-tambah-susu-dengan-sapuan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Basuh Botol Susu Penting Untuk Elak Anak Kerap Sakit Bukan Guna Sabun Saja

Cara Basuh Botol Susu Penting Untuk Elak Anak Kerap Sakit Bukan Guna Sabun Saja

papar berkaitan - pada 25/2/2019 - jumlah : 653 hits
Tak kira sama ada ibu bagi anak minum susu formula atau susu ibu penggunaan botol susu memang tak boleh dielakkan Bila sudah menggunakan botol susu pastilah ia perlu dicuci dengan betul Tahukah ibu semua kalau botol susu tidak dicuci betul ...
Anak Sembelit Lepas Tukar Susu Kurangkan Susu Makan Bukan Cara Pulihkan Mesti Buat 4 Tips Ni

Anak Sembelit Lepas Tukar Susu Kurangkan Susu Makan Bukan Cara Pulihkan Mesti Buat 4 Tips Ni

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 477 hits
Anak sembelit selepas minum susu formula Perkara ini sangat biasa didengari Tapi sejauh mana kebenarannya Ikuti kupasan pegawai dietetik ini Masalah sembelit pada kanak kanak selalu dikaitkan dengan penukaran susu formula sebagai punca Menu...
Misi Tambah Susu

Misi Tambah Susu

papar berkaitan - pada 1/3/2019 - jumlah : 315 hits
Assalamualaikum w b t Tambah Susu Untuk Babyfh Dah 7 bulan Babyfh dan masih lagi diberi rezeki susu badan untuk Babyfh walaupun susu merudum kuantitinya Mungkin sebab agak emosi sedikit susu badan terus drop Tapi seminggu lepas kuantiti sus...
Kereta Anda Bau Harum Seperti Baru Keluar Dari Showroom Dengan Cara Mudah Rileks Media

Kereta Anda Bau Harum Seperti Baru Keluar Dari Showroom Dengan Cara Mudah Rileks Media

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 355 hits
Tips Mudah Buat Kereta Anda Bau Harum Seperti Baru Keluar Dari Showroom Kereta bau busuk Kami nak ajarkan satu cara untuk memastikan kereta anda sentiasa wangi malah tak salah rasanya jika untuk mengatakan bau yang dihasilkan adalah sama se...
Cara Membayar Fidyah Dan Kiraan Kadar Fidyah

Cara Membayar Fidyah Dan Kiraan Kadar Fidyah

papar berkaitan - pada 24/2/2019 - jumlah : 428 hits
Berpuasa dibulan Ramadhan merupakan antara salah satu daripada 5 rukun islam yang wajib dipatuhi oleh seluruh umat islam Menunaikan puasa juga sesuatu ibadah yang mana dapat membentuk diri seorang muslim itu supaya hendak menjadi seorang ya...
Cara Mudah Dan Berkesan Untuk Melupakan Seseorang Dalam Tempoh Singkat

Cara Mudah Dan Berkesan Untuk Melupakan Seseorang Dalam Tempoh Singkat

papar berkaitan - pada 24/2/2019 - jumlah : 383 hits
Melupakan seseorang yang kita sayangi bukanlah perkara mudah ianya memerlukan hati yang kuat untuk melangkah pergi kadangkala hati kita ingin terus hidup dalam kenangan Kehidupan perlu diteruskan jua Cara Mudah Dan Berkesan Untuk Melupakan ...
Cara Membuat Udang Rambutan Spesial Nan Renyah

Cara Membuat Udang Rambutan Spesial Nan Renyah

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 478 hits
Cara membuat udang rambutan spesial nan renyah Dimsum goreng yang satu ini bisa menjadi camilan yang nikmat di sore atau malam hari
Sayur Jadi Layu Dan Lembik Ini Cara Simpan Sayur Dalam Peti Sejuk Supaya Tahan Lama Dan Sentiasa Segar

Sayur Jadi Layu Dan Lembik Ini Cara Simpan Sayur Dalam Peti Sejuk Supaya Tahan Lama Dan Sentiasa Segar

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 656 hits
4720 SHARES Di antara dilema yang selalu saja dihadapi oleh para isteri adalah untuk menimpan sayur sayuran yang baru saja dibeli Biasanya apabila membeli di pasaraya ataupun pasar basah pasti akan membeli stok makanan untuk jangka masa sek...
10 Cara Untuk Menghilangkan Flu Dan Susah Tidur

10 Cara Untuk Menghilangkan Flu Dan Susah Tidur

papar berkaitan - pada 23/2/2019 - jumlah : 226 hits
10 Cara Untuk Menghilangkan Flu dan Susah Tidur UN1X PROJECT Ketika terserang radang tenggorokan hidung mampet dan batuk batuk tentu yang Anda inginkan hanyalah naik ke ranjang dan tidur selama mungkin bahkan hingga 1 2 minggu Tapi gejala f...
Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Utilizing Crowdfunding For Business



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024

Reaching Out

Iddah Wanita Kematian Suami

Berebut Kasih

Tinggi Protein Dan Mikronutrien Ini Manfaat Ikan Susu Untuk Kesihatan

Upiak Hari Raya Duit Tak Ada Chord