Calon Bn Ada Kelebihan Untuk Menang



TANJUNG MALIM: Di atas kertas, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Tanjung Malim Mohd Zaidi Aziz mempunyai peluang cerah mempertahankan kerusi Barisan Nasional (BN) di Dewan Undangan Negeri (DUN) Slim berbanding dua lawannya.
Bagaimanapun, menurut penganalisis politik, jentera BN perlu memastikan setiap penyokong parti dan pengundi keluar menunaikan tanggungjawab mereka dalam kebiasaan baharu ekoran wabak COVID-19.
Ketua Jabatan Pengajian Kemasyarakatan dan Kewarganegaraan, Fakulti Sains Kemanusiaan, Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) Dr Noor Azlan Hadi Yaacob berkata Mohd Zaidi perlu mengatur gerak kerja kempen yang bersesuaian supaya dapat menemui ramai pengundi seterusnya mengajak mereka keluar mengundi.
“Satu perkara penting adalah sejauh mana ahli parti akan keluar mengundi lebih-lebih lagi  ketika kebimbangan masyarakat terhadap COVID-19, selain kempen akan kurang rancak kerana prosedur operasi standard (SOP) kempen,” katanya kepada Bernama, hari ini.
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan sepanjang tempoh berkempen yang bermula hari ini, setiap calon perlu mematuhi beberapa peraturan termasuk penjarakan fizikal, pemakaian pelitup muka, saringan suhu badan, penggunaan pensanitasi tangan, selain mengehadkan kehadiran tidak melebihi 250 orang bagi aktiviti ceramah.
Sementara bagi aktiviti ziarah rumah pengundi pula, calon atau wakil tidak dibenarkan bersentuhan dan bersalaman dengan penghuni rumah serta calon digalakkan memaksimum kaedah kempen menggunakan medium dalam talian atau melalui saluran media sosial.
PRK DUN Slim pada 29 Ogos ini menyaksikan pertandingan tiga penjuru antara Mohd Zaidi, 43, dan dua calon Bebas iaitu bekas guru, S. Santharasekaran, 44, dan peguam, Amir Khusyairi Mohamad Tanusi, 38, mewakili Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) yang belum didaftar secara rasmi.
Mengulas lanjut, Noor Azlan berkata Mohd Zaidi juga mempunyai kelebihan kerana merupakan anak tempatan selain disokong jentera kempen yang teratur.
Menurutnya, Amir Kusyairi dilihat bergantung kepada pengaruh bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang mengumumkan penubuhan parti Pejuang dalam mendapat sokongan pengundi.
“Latar belakang keluarga beliau juga sangat baik, ditambah dengan sokongan dan pengaruh Dr Mahathir, ini juga sebagai faktor yang akan menarik pengundi,” katanya.
Timbalan Pengarah Institut Kajian Etnik (KITA), Universiti Kebangsaan Malaysia Prof Madya Dr Kartini Aboo Talib berpandangan, BN mampu menang dengan mudah berdasarkan kekuatan parti itu pada PRU14 lalu.
“Dalam melihat rekod di Slim, ini adalah kubu kuat BN dan mungkin BN boleh menang dengan mudah jika dibandingkan dengan Pejuang yang merupakan sebuah parti baharu, namun semuanya bergantung kepada pengundi sendiri,” katanya.
Kartini juga menyarankan supaya semua calon merangka strategi sesuai selari dengan saranan SPR sepanjang kempen untuk sama-sama mengurangkan risiko jangkitan COVID-19.
PRK DUN Slim diadakan berikutan kematian penyandangnya Mohd Khusairi pada 15 Julai.
Allahyarham Mohd Khusairi memenangi DUN Slim semasa PRU11 pada 2004 dengan majoriti 4,875, PRU12 (majoriti 3,526), PRU13 (majoriti 3,853) dan PRU14 (majoriti 2,183).
— BERNAMA


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://mediaterjah.com/2020/08/calon-bn-ada-kelebihan-untuk-menang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Calon Bn Ada Kelebihan Dalam Persaingan Tiga Penjuru Penganalisis Politik

Calon Bn Ada Kelebihan Dalam Persaingan Tiga Penjuru Penganalisis Politik

papar berkaitan - pada 16/8/2020 - jumlah : 283 hits
TANJUNG MALIM Di atas kertas Timbalan Ketua UMNO Bahagian Tanjung Malim Mohd Zaidi Aziz mempunyai peluang cerah mempertahankan kerusi Barisan Nasional di Dewan Undangan Negeri Slim berbanding dua lawannya Bagaimanapun menurut penganalisis p...
Prk Slim N58 Apa Tujuan Sebenar Pejuang Letakkan Calon Walau Pun Tahu Tiada Peluang Menang

Prk Slim N58 Apa Tujuan Sebenar Pejuang Letakkan Calon Walau Pun Tahu Tiada Peluang Menang

papar berkaitan - pada 16/8/2020 - jumlah : 508 hits
Semalam 15 Ogos 2020 seperti yang telah diumumkan oleh Suruhanjaya Pilihanraya adalah hari penamaan calon bagi PRK Slim N58 Pegawai Pengurus Pilihanraya Shamsul Ridzuan Idris mengumumkan pertandingan 3 penjuru antara BN Muafakat Nasional Be...
Pdip Surabaya Yakin Megawati Pilih Calon Kepala Daerah Yang Berpotensi Menang

Pdip Surabaya Yakin Megawati Pilih Calon Kepala Daerah Yang Berpotensi Menang

papar berkaitan - pada 10/8/2020 - jumlah : 209 hits
Dewan Pimpinan Cabang Partai Demokrasi Indonesia Perjuangan Kota Surabaya merapatkan barisan jelang turunnya rekomendasi pasangan bakal calon wali kota dan wakil wali kota Surabaya PDIP Surabaya tidak ingin terpecah mengingat banyaknya baka...
Perludem Calon Tunggal Jadi Strategi Baru Menang Pilkada Tanpa Kompetisi

Perludem Calon Tunggal Jadi Strategi Baru Menang Pilkada Tanpa Kompetisi

papar berkaitan - pada 6/8/2020 - jumlah : 150 hits
Perkumpulan untuk Pemilu dan Demokrasi memprediksi 31 daerah memiliki calon tunggal dalam Pilkada 2020 Fenomena calon tunggal disebut menjadi salah satu strategi baru untuk menang Fenomena calon tunggal menjadi strategi baru untuk memenangk...
Prn Sabah Calon Km Akan Ditentukan Jika Bn Menang

Prn Sabah Calon Km Akan Ditentukan Jika Bn Menang

papar berkaitan - pada 18/8/2020 - jumlah : 231 hits
KUALA LUMPUR Calon Ketua Menteri Sabah hanya akan ditentukan sekiranya Barisan Nasional berjaya membentuk kerajaan negeri dalam Pilihan Raya Negeri itu bulan depan Pengerusi BN Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata ketika ini BN memfoku
Kajian Sains Tentang Kelebihan Bersuci Buatkan Kita Teruja Nak Tahu

Kajian Sains Tentang Kelebihan Bersuci Buatkan Kita Teruja Nak Tahu

papar berkaitan - pada 20/8/2020 - jumlah : 225 hits
Kajian Sains tentang kelebihan Bersuci buatkan kita teruja nak tahu Setiap perkara yang digariskan oleh Allah SWT kepada kita mempunyai banyak kelebihan atau hikmah hikmah tertentu untuk hamba hambaNya Maka makin ramailah ahli ahli sainstis...
E Wallet Rm50 Kelebihan Kepada Guan Eng

E Wallet Rm50 Kelebihan Kepada Guan Eng

papar berkaitan - pada 17/8/2020 - jumlah : 245 hits
Ipohmali Alhamdulillah Sekali lagi hikmah tertubuhnya Kerajaan tebuk atap Akhirnya Allah zahirkan Kebenaran untuk Lim Guan eng yang terfitnah selama ini Samalah dengan isu penanaman buluh sebelum ini kepada Teresa Kok Kebenaran itu hadir da...
Kelebihan Yang Ada Dalam Dalam Bisnes Mlm Yang Anda Mungkin Tidak Perasan

Kelebihan Yang Ada Dalam Dalam Bisnes Mlm Yang Anda Mungkin Tidak Perasan

papar berkaitan - pada 7/8/2020 - jumlah : 408 hits
Tahukah anda sebenarnya bisnes multi level marketing ada banyak kelebihan Simple Kalau bisnes ini tak ada kelebihan sudah tentu tak ada siapa yang berminat nak join syarikat yang membuka peluang kepada orang ramai untuk jadi pengedar meneru...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Reaching Out

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan

Heidi Moru Aku Ada Chord

Oliva Helmin Feat Kelvin Tunggu Tunggu Chord

Ada 3 Dituduh Bid Ah Padahal Tidak Bid Ah By Dr Hm Rakib S H M Ag

Gejala Cerebral Palsy Pada Kanak Kanak Berumur 5 Tahun Dan Cara Diagnosis Awal