Bukit Gambang Waterpark Taman Tema Air Menarik Di Kuantan


Di Malaysia, waterpark atau taman tema air sangat popular di kalangan golongan berkeluarga, terutama sekali bagi mereka yang mempunyai anak-anak kecil dan remaja.
Sumber: Azman abu hassan Antara taman tema air yang perlu anda kunjungi ialah Bukit Gambang Waterpark. Merupakan sebuah destinasi percutian untuk seisi keluarga pada cuti sekolah nanti. Jom, kita lihat apa yang ada di sana!
Sumber: @BktGambangWaterPark Lokasi Bukit Gambang Waterpark terletak di Gambang, Pahang. Lebih kurang sejam dari bandar Kuantan, Bukit Gambang Waterpark ini sangat mudah untuk dikunjungi oleh pengunjung dari seluruh negara.
Sumber: FAKARUDDIN A.K Terletak di bahagian tengah Semenanjung Malaysia, Gambang tidak terlalu jauh buat masyarakat Pantai Timur, Selatan dan juga warga ibu Kota. Terletak di persekitaran hutan kelas kedua dan di kawasan berbukit, Bukit Gambang Waterpark ini berkeluasan sebesar 46 ekar. Dikelilingi hutan, taman tema air ini tentu amat nyaman dan mendinginkan ketika cuaca panas.
Baca: 32 Tempat Menarik Di Kuantan
Tarikan Bukit Gambang Waterpark ini menawarkan anda dan keluarga banyak tarikan menarik. Ada saja sesuatu yang hebat dan menarik untuk semua yang berkunjung.
Family Raft Ride Sumber: @BktGambangWaterPark Tarikan ini melibatkan gelongsor yang boleh anda dan keluarga naiki bersama. Menggunakan pelampung besar yang memuatkan empat sekeluarga, turun gelongsor yang penuh thrill dan pusingan ini.
6 Lane Racer Sumber: @BktGambangWaterPark 6 gelongsor air yang disusun secara sebelah menyebelah membolehkan anda dan keluarga atau rakan-rakan berlumba untuk sampai ke penghujung. Gelongsor menggunakan padding air. Ada cara ya nak turun lebih laju. Selamat mencuba!
Aqua Play Zone Sumber: Salmia Othman Lebih sesuai untuk golongan kanak-kanak dan remaja, aqua play zone atau zon mainan air ini menyediakan pelbagai aktiviti air menarik, termasuk gelongsor air. Kanak-kanak tentu teruja bermain di sini.
Penguin Island Sumber: @BktGambangWaterPark Kolam renang dan taman permainan air ini memberikan fokus kepada kanak-kanak kecil atau toddlers untuk memberikan mereka pengalaman yang istimewa di sini. Pancutan air dan taman permainan yang dibina ini tentu membuatkan mereka rasa cukup seronok.
Sumber: @BktGambangWaterPark Coco Beach Sumber: @BktGambangWaterPark Kolam renang berombak ini menawarkan 8 jenis ombak yang berbeza-beza. Memang rasa seperti berada di pantai. Simulasi 8 jenis ombak juga memberikan anda perasaan yang lebih seronok kerana tidak sentiasa yang sama sahaja, kan?
Di sinilah anda boleh berehat sambil menikmati suasana yang seronok. Di tepian juga ada pasir pantai di mana anda dan anak-anak boleh bermain dan membina istana pasir bersama.
Baca: 26 Taman Tema Air Di Malaysia Yang Seronok 
Penginapan Bagi anda yang ingin mencari penginapan terdekat, di sini, mereka mempunyai 2 pilihan penginapan yang akan memudahkan percutian anda. Anda boleh mendapatkan penginapan di:
Ataria Resort Suites Everia Villas Kedua-duanya berada dalam kawasan yang sama dengan Bukit Gambang Waterpark dan seluruh kawasan ini digelar sebagai Bukit Gambang Resort City. Ataria Resort Suites merupakan penginapan jenis hotel dan Everia Villas merupakan penginapan ala homestay dengan rumah-rumah villa yang boleh disewa untuk sebuah keluarga yang besar.
Fasiliti Dengan kadar pengunjung yang tinggi sepanjang tahun, Bukit Gambang Waterpark tentu memastikan fasiliti dan kemudahan yang mereka sediakan sentiasa mencukupi dan dalam keadaan yang terbaik. Jadi, anda jangan risau tentang keadaan di sini. Semuanya, bersih, cantik dan selesa. Antar kemudahan yang mereka sediakan termasuk:
Tandas awam lelaki & wanita Bilik Mandi awam lelaki & wanita Surau lelaki & wanita Bilik locker Sewaan boya Kedai Cenderahati System E-value (tanpa Wang) Sewaan kabana* *Tertakluk kepada ketersediaan dan perlu tempahan sehari sebelum kunjungan. Tempahan boleh dibuat melalui telefon.
Restoran Anda jangan risau tentang makanan ketika berkunjung ke sini. Mereka sudahpun menyediakan 2 restoran yang ada dalam taman tema air ini sendiri, iaitu:
Pizza Time Penguin Express Menawarkan seleksi makanan yang pelbagai, tentu rambang mata nanti. Lagipun, selepas seharian bermain air, tentu lapar, bukan?
Harga Tiket & Waktu Operasi Gambang Water Park Bukit Gambang Waterpark hanya beroperasi pada setiap Jumaat-Ahad sahaja dari jam 10am-6pm. Harga tiket pula adalah seperti berikut: 
Dewasa  
(13-59 tahun)
RM33
Kanak-kanak   
(4-12 tahun)
RM23
Warga Emas  
(60 tahun ke atas)
RM23
Tips
Seperti biasa, kami akan memberikan beberapa tips buat anda yang akan ke sini nanti.
Buat tempahan cabana awal untuk mengelakkan kesulitan nanti.  Bukit Gambang Waterpark ini taman tema air yang pertama mempraktikkan sistem E-value yang tidak menggunakan Wang. Semua Wang disimpan secara virtual di wristband mereka. Jadi anda tidak perlu mengeluarkan wang dari bank sebelum ke sini. Lindungi diri dan keluarga dari sinar UV dengan menggunakan sunscreen atau krim pelindung berSPF. Cuaca yang panas dan sinar matahari berterusan akan menyenangkan pelbagai masalah kulit dan kulit terbakar. Maskot penguin mereka akan sentiasa berjalan-jalan sekitar taman. Pastikan anda tidak lepaskan peluang bergambar dan menyapa si penguin comel ini nanti! Baca: 10 Taman Tema Menarik Di Kuala Lumpur
Bukit Gambang Waterpark sedia menanti kehadiran anda dan keluarga. Bawalah anak-anak dan orang-orang tersayang bercuti ke sini pada cuti sekolah atau cuti awam akan datang nanti. Tentu seronok dapat luangkan masa bersama dan bermain bersama-sama. Pastikan juga anda ikuti laman media sosial mereka untuk maklumat lanjut dan promosi terkini. Selamat Bercuti!
Media Sosial: Facebook | Instagram
Alamat: Bukit Gambang Resort City, 26300 Gambang, Kuantan, Pahang, Malaysia
The post Bukit Gambang Waterpark | Taman Tema Air Menarik Di Kuantan appeared first on Mai Singgah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.maisinggah.com/bukit-gambang-waterpark/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
45 Tempat Menarik Di Kuala Terengganu Bandaraya Warisan Pesisir Air

45 Tempat Menarik Di Kuala Terengganu Bandaraya Warisan Pesisir Air

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 146 hits
Negeri cantik budaya menarik itulah kata kata yang digunakan untuk menggambarkan sebuah negeri yang terletak di pantai timur Terengganu Darul Iman Negeri ini bukan sahaja kaya dengan hasil laut malahan ianya sebuah yang cukup lengkap sekali...
39 Tempat Makan Menarik Di Kuantan Hidangan Lazat Suasana Istimewa

39 Tempat Makan Menarik Di Kuantan Hidangan Lazat Suasana Istimewa

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 169 hits
Pahang adalah negeri yang terbesar di antara 14 negeri negeri lain yang terdapat di Malaysia Bukan hanya popular sebagai sebuah negeri yang terbesar dari segi saiz malahan Pahang juga turut terkenal dengan pelbagai aktiviti pelancongan yang...
Psi Janji Perbaiki Kualitas Danau Toba Kalau Airnya Bagus Akan Menarik Wisatawan

Psi Janji Perbaiki Kualitas Danau Toba Kalau Airnya Bagus Akan Menarik Wisatawan

papar berkaitan - pada 6/1/2024 - jumlah : 63 hits
Bila kualitas airnya baik maka secara tidak langsung akan menjadi daya tarik wisatawan ke Danau Toba
Doktor Sarankan Ibu Ambil Air Mencukupi Jadi Punca Lenguh Lenguh Badan

Doktor Sarankan Ibu Ambil Air Mencukupi Jadi Punca Lenguh Lenguh Badan

papar berkaitan - pada 20/12/2023 - jumlah : 109 hits
Rutin membesarkan anak setiap hari memerlukan tenaga yang bukan sedikit Perlu sihat dan kuat untuk menguruskan anak dan rumahtangga setiap hari Badan rasa lenguh dan sakit sakit dek kerana kepenatan Namun menurut Pakar Otak Dr Rizal Abu Bak...
Fakta Menarik Tentang Jerung Greenland Antara Haiwan Hidup Paling Lama Di Atas Muka Bumi Ini

Fakta Menarik Tentang Jerung Greenland Antara Haiwan Hidup Paling Lama Di Atas Muka Bumi Ini

papar berkaitan - pada 5/1/2024 - jumlah : 163 hits
Jerung Greenland antara haiwan purba yang masih hidupSalah satu haiwan tertua di planet ini iaitu jerung Greenland berusia 393 tahun mendiami Lautan Artik sejak tahun 1627 Ia juga dikenali sebagai Gurvy Shark atau Grey Shark Ia adalah jerun...
77 Tempat Percutian Menarik Di Malaysia

77 Tempat Percutian Menarik Di Malaysia

papar berkaitan - pada 3/1/2024 - jumlah : 351 hits
Ada tak tempat menarik selain dari hotel yang boleh saya tinggal ketika bercuti nanti Soalan ini sering timbul setiap kali kita merancang percutian Ini kerana selain daripada tempat menarik untuk dilawati tempat yang dipilih untuk menginap ...
46 Tempat Menarik Di Kundasang Ranau Percutian Dingin Yang Menyeronokkan

46 Tempat Menarik Di Kundasang Ranau Percutian Dingin Yang Menyeronokkan

papar berkaitan - pada 3/1/2024 - jumlah : 219 hits
Terletak 2000 meter dari aras laut Kundasang adalah sebuah pekan kecil yang cukup istimewa di Negeri Bawah Bayu ini Dikelilingi dengan kehijauan alam yang menyejukkan pandangan mata udaranya juga mendamaikan jiwa Tidak lengkaplah percutian ...
Video Resmikan Sumber Air Di Kuningan Prabowo Pesan Ke Masyarakat Dirawat Dan Dijaga

Video Resmikan Sumber Air Di Kuningan Prabowo Pesan Ke Masyarakat Dirawat Dan Dijaga

papar berkaitan - pada 22/12/2023 - jumlah : 97 hits
Menteri Pertahanan Prabowo Subianto meresmikan lima titik sumber air bersih di Desa Pamupukan Kecamatan Ciniru Kabupaten Kuningan Rabu
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Negara Paling Banyak Menang Tilawah Al Quran Peringkat Antarabangsa

Duit Syiling Peringatan 50 Tahun Lembaga Pertubuhan Peladang

Pulut Sambal

Plaza Premium Group Kembangkan Jenama Restoran Flight Club Di Terminal 1 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur

Apa Saja Yang Anda Berikan Tumpuan Dalam Fikiran Akhirnya Akan Jadi Kenyataan

Contact Lens Trial Experience The Difference Risk Free