Bmf Antara Baja Keluaran Nafas Dan Minyak Saji Keluaran Felda




Masjid rusila...


Tadi AKU baca hampir semua portal PAS.. FB Pemimpin PAS meletakkan TAJUK Skandal 1.4 Billion NAFAS, Begitulah jahil DAN jahatnya PAS, Wajarlah mereka ini digambarkan sebagai BMF (BARUAN MCA FIRST)..

Kalau Wee Ka siong Bangkitkan tender NAFAS tu dia tak Bodoh, Sebab dia CUBA bangkitkan sentimen kelompok Kapitalis CINA..Sokong Kilang2 Cina yang boleh berikan Harga yg lebih murah, Tapi ADA Pemimpin PAS seperti Tuan Ibrahim, MP Pendang jadi Alat Wee Ka Siong.. Kononnya nak JADI hero Ummat Islam.. akhirnya Jadi Alat dan barua MCA..

Kalau MP PAS nak berpolitik, Study Lah DDULU.. Kalau IQ tu terlalu rendah, mari aku fahamkan dalam bahasa yang MUDAH, Baja keluaran NAFAS tu Ibarat Minyak MASAK Saji Keluaran FELDA.. Jika dalam FELDA itu ada kepentingan beratus ribu feneroka FELDA.. Begitu JUGA Nafas ADA Kepentingan 900 ribu Peladang, Boleh KATA 99%nya adalah MELAYU dan Bumiputera..

Kalau Diibaratkan BAJA itu seperti MINYAK Masak Saji, Salah ker KALAU Kerajaan BELI PADA harga minyak SAJI dengan Harga YANG LEBIH tinggi berbanding Minyak BURUH keluaran TAUKE Cina ? Tujuan Kerajaan ITU BAGI melindungan beratus ribu Peneroka..  Begitulah DALAM isu Baja.. MANA Pergi Hilangnya slogan BMF ( Buy Muslim First) PAS ?

MEMANG Betul, PADA Awalnya Menteri Pertanian nyatakan DALAM Parlimen.. Dia AKAN Buat Tender Terbuka.. Tapi BILA mendapat maklum BALAS dalam parlimen termasuk kenyataan AHLI Parlimen SUNGAI PETANI, Johari Abdul DARI PKR.. Kalau NAFAS tidak diberikan Tender SEPERTI Kebiasaan, Bukan HANYA NAFAS, Puluhan RIBU Pekerja, Industri hiliran, Logistik hatta Peladang YANG ada SAHAM di dalamnya Mengalami Kerugian.. Ramai orang MELAYU Kehilangan KERJA..

Bila DAPAT maklum BALAS dari semua AHLI Parlimen, NAFAS.. Adalah perlu NAFAS TERUS diberi Kontrak sebelum MEREKA mampu KELUAR DARI Kebergantungan KEPADA Kerajaan.. SEBAB Tender TERUS ini TELAH dilaksanakan berpuluh tahun.. Apakah TUAN Ibrahim Begitu Jahil ? PAS begitu JAHAT ?

Bagi AKU Pertimbangan Menteri Pertanian ITU Betul.. Ia bagi mengelakkan Mudharat YANG lebih BESAR kepada Agensi seperti Peladang, Pekerja Bumiputera.. hatta Hasil Zakat YANG mungkin HILANG dari keuntungan NAFAS.. Jadi antara Tender Terbuka YANG kita akui baik, DAN kepentingan umum menepati Kaedah Fiqh..

 ﺩﺭﺀ ﺍﻟﻤﻔﺎﺳﺪ ﻣﻘﺪﻡ ﻋﻠﻰ ﺟﻠﺐ ﺍﻟﻤﺼﺎﻟﺢ

(Menolak mafsadah (kerosakan) didahulukan daripada mengambil kemaslahatan) ...

Dalam Muamalah, Imam Syafi’ di dalam kitabnya al-Umm, diantaranya menyebut satu kaedah kesan BAGI kelompok besar seperti NAFAS..itu akan memberikan kesan YANG kecil..

ﺍﻷﻋﻈﻢ ﺍﺫﺍ ﺳﻘﻂ ﻋﻦ ﺍﻟﻨﺎﺱ ﺳﻘﻂ ﻣﺎ ﻫﻮ ﺃﺻﻐﺮ ﻣﻨﻪ

(apabila yang BESAR gugur, YANG kecilpun gugur)

Bagi PAS... Biar lah JADI Jahil(bodoh).. JANGAN leh terlalu JAHAT sampai USAHA menyelamatkan agensi dan GLC Bumiputera dipolitikkan.. Inilah WATAK Melayu dulu YANG jadi BARUA Komunis dan Jepun , DEMI Politik..DEMI kuasa sanggup Khianat ORANG ISLAM.. Inilah wajah sebenar Khawarij.. JADI alat MCA.. seperti ISIS dan Al Qaeda JADI alat US DAN Israel..

Keputusan kerajaan INI tak LAYAK dipanggil Skandal.. yang Skandal tu Duit Tabung Amanah Pencen(KWAP) RM 2 Billion yang Najib BAGI kepada CINA Gemuk Jho Low.. Ini YANG Tuan Ibrahim dan dan PAS puas HATI dulu..

Jauhilah Kelompok Asahbiyah Kahwarij seperti PAS dan MCA..


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2019/11/bmf-antara-baja-keluaran-nafas-dan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isu Tender Terbuka Baja Pertubuhan Peladang Kebangsaan Nafas

Isu Tender Terbuka Baja Pertubuhan Peladang Kebangsaan Nafas

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 1002 hits
Oleh nizam Aka PM dah setuju sambung bagi kat NAFAS secara runding terus Sebelum ini sejak 1986 program pembekalan baja petani memang diberi secara runding terus kepada NAFAS Kilang baja NAFAS tu pun dulu Tun M suruh buat masa dia PM4 Pada ...
Isu Nafas Tmm 2020 Antara Menarik Di Dewan Rakyat Hari Ini

Isu Nafas Tmm 2020 Antara Menarik Di Dewan Rakyat Hari Ini

papar berkaitan - pada 27/11/2019 - jumlah : 382 hits
SELANGORKINIKUALA LUMPUR Status terkini isu kontroversi membabitkan Pertubuhan Peladang Kebangsaan dijangka menghangatkan persidangan Dewan Rakyat hari ini Ia terkandung pada soalan pertama dalam sesi Waktu Pertanyaan Pertanyaan Menteri yan...
Ragu Ragu Minyak Khinzir Terlekat Pada Tangan Atau Tidak

Ragu Ragu Minyak Khinzir Terlekat Pada Tangan Atau Tidak

papar berkaitan - pada 21/11/2019 - jumlah : 232 hits
SOALAN Saya telah melancong ke luar negara dan ingin makan tengahari Saya telah pergi ke sebuah kedai yang disangkakan Muslim Friendly untuk makan saya ingat mereka tidak menjual daging khinzir Saya ingin mengambil makanan dan kedai tersebu...
Cadangan Idea Perdagangan Untuk Minyak

Cadangan Idea Perdagangan Untuk Minyak

papar berkaitan - pada 22/11/2019 - jumlah : 208 hits
Selamat petang pedagang yang dihormati Tahniah kepada mereka yang mengambil kesempatan daripada cadangan perdagangan kami untuk minyak Oleh itu idea dagangan untuk minyak adalah untuk membentuk peningkatan berdasarkan rancangan yang dinyata...
20 Cara Memanfaatkan Minyak Kelapa Untuk Perawatan Wajah Tubuh Kuku Dan Rambut

20 Cara Memanfaatkan Minyak Kelapa Untuk Perawatan Wajah Tubuh Kuku Dan Rambut

papar berkaitan - pada 25/11/2019 - jumlah : 232 hits
Minyak kelapa dalam kondisi padat maupun cair ternyata memiliki banyak manfaat untuk kecantikan
15 Manfaat Minyak Kelapa Untuk Kecantikan Yang Sudah Terbukti Penelitian

15 Manfaat Minyak Kelapa Untuk Kecantikan Yang Sudah Terbukti Penelitian

papar berkaitan - pada 24/11/2019 - jumlah : 200 hits
15 Manfaat minyak kelapa yang sudah terbukti penelitian antara lain melindungi kulit dari sunburn dan mencegah hilangnya protein dari batang rambut
Menurut Kajian Minyak Wangi Buat Wanita Kelihatan Lebih Cantik

Menurut Kajian Minyak Wangi Buat Wanita Kelihatan Lebih Cantik

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 334 hits
Ramai yang menjaga penampilan diri mahu kelihatan cantik pada paras rupa tetapi abaikan beberapa part penting Antara yang sering diabaikan ialah bau badan Ramai diantara kita yang tidak menjaga bau badan dengan baik Rupa paras dan cantik te...
Saya Nak Start Enjin Kereta Awas Suspek Cuba Buka Pintu Kereta Mangsanya Di Stesen Minyak

Saya Nak Start Enjin Kereta Awas Suspek Cuba Buka Pintu Kereta Mangsanya Di Stesen Minyak

papar berkaitan - pada 19/11/2019 - jumlah : 351 hits
https ift tt 2O2vaHv Baru baru ini seorang pengguna Facebook Sydnie Cheng memuat naik situasi cemas yang dialaminya ketika dia dan anak lelakinya didatangi seorang lelaki tidak dikenali yang dipercayai cuba menyamunnya Menurut Sydnie kejadi...
Berapa Liter Minyak Dari Kota Kinabalu Ke Kundasang

Berapa Liter Minyak Dari Kota Kinabalu Ke Kundasang

papar berkaitan - pada 15/11/2019 - jumlah : 555 hits
Perjalanan dari Kota Kinabalu ke Kundasang hanya melibatkan jarak 90 kilometer Jika dikira pergi balik keseluruhan jarak hanya akan melibatkan 180 kilometer Mengikut statistik yang Tedi buat selama ini Proton SAGA BLM IAFM 1 3MT hanya mengg...
Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

218 Fibonaci

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Persediaan Awal Haji

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Shenzhen Digital Art Park By Jc Design In Futian China

Zayn Rayyan Murder Case My Debt To People Says Cid Chief

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

2 Direman Kemuka Butiran Palsu Pelaburan Rm38 Juta

Pusing Jalan

Pentingnya Muhasabah Diri