Benda Pertama Saya Akan Buat Adalah Memecat Kamu Kerana Mempunyai Iq Lobak Merah 8589



ICERD: Sanggupkah kita lihat perkahwinan sesama jantina? 
ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 20 minit yang lalu*Oleh Ainul Illia Meor Suzurudin **‘Baru 7 bulan Pakatan Harapan tadbir negara, sudah porak peranda’* *KUALA* *LUMPUR*, – Sepanjang Barisan Nasional (BN) memerintah selama 61 tahun, tidak sekali pun terdengar suara hendak meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD). Namun, baru sahaja tujuh bulan Pakatan Harapan (PH) memerintah negara, ICERD mula diperkenalkan, kata Ketua Pemuda Parti Ikatan Bangsa Malaysia, Shahir Adnan. Beliau berkata, rakyat perlu tahu dua perkara penting yang akan tergugat sekiranya kerajaan meratifikasi IC... lagi »
AHAD, 4 NOVEMBER 2018
ICERD: Sanggupkah kita lihat perkahwinan sesama jantina?OLEH AINUL ILLIA MEOR SUZURUDIN ‘BARU 7 BULAN PAKATAN HARAPAN TADBIR NEGARA, SUDAH PORAK PERANDA’Seramai 5,000 peserta hadir, di sini, hari ini bagi menyuarakan bantahan terhadap kerajaan yang mahu meratifikasi ICERD.KUALA LUMPUR, – Sepanjang Barisan Nasional (BN) memerintah selama 61 tahun, tidak sekali pun terdengar suara hendak meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).
Namun, baru sahaja tujuh bulan Pakatan Harapan (PH) memerintah negara, ICERD mula diperkenalkan, kata Ketua Pemuda Parti Ikatan Bangsa Malaysia, Shahir Adnan.
Beliau berkata, rakyat perlu tahu dua perkara penting yang akan tergugat sekiranya kerajaan meratifikasi ICERD.
“Perkara 153 akan diperkotak-katikkan. Perlembagaan negara kita akan dirobek. Tidak ada lagi keistimewaan anak anak Melayu, Sabah dan Sarawak.
“Jika menteri agama rujuk artikel 5 ICERD, dia kata ‘Setiap warganegara boleh menukar agama masing-masing. Setiap rakyat di sesebuah negara bakal boleh berkahwin tanpa mengira jantina. 
Adakah tuan-tuan mahu perkara sebegini berlaku?” katanya dalam ucapan berdegar-degar di hadapan dataran Sogo, di sini, hari ini.
Pada masa sama, beliau menegaskan, ICERD sama sekali tidak sesuai dilaksanakan di Malaysia.
“Kerana apa tuan-tuan dari sejak merdeka hingga hari ini kita hidup dengan harmoni. ICERD ini hanya sesuai kepada negara yang melakukan diskriminasi ke atas kaum.
“Adakah Malaysia seperti Myanmar yang menindas Rohingya. Adakah Malaysia seperti Israel menindas rakyat Palestin? Minggu depan raya Deepavali. Semua yang merayakannya boleh sambut, betul? Ini menunjukkan bahawa kita mengamalkan keharmonian dalam negara,” katanya.
Seramai 5,000 peserta hadir, di sini, hari ini bagi menyuarakan bantahan terhadap kerajaan yang mahu meratifikasi ICERD.
Turut hadir, Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Dr Asyraf Wajdi, Ketua Pemuda PAS, Khalil Abdul Hadi, Ahli Parlimen Pasir Mas, Ahmad Fadhli Shaari, Presiden dan Naib Presiden Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS), Muhammad Faizzuddin Mohd Zai serta beberapa perwakilan badan bukan kerajaan (NGO) lain.
Dicatat oleh ELBI RISALAH di 11/04/2018 06:42:00 PTGDIALOG RAKYAT: ICERD: Sanggupkah kita lihat perkahwinan sesama jantina?https://dialograkyat.blogspot.com/2018/11/icerd-sanggupkah-kita-lihat-perkahwinan.html

Mereka dah biasa jadi barua. - Itu sebab mereka menganggap orang lain pun bersikap seperti mereka.  


Pemimpin PH jangan jadi ‘barua’ ICERDELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 25 minit yang laluOleh Ainul Illia Meor Suzurudin *Rakyat akan terus desak kerajaan batal hasrat ratifikasi ICERD: PAS* *KUALA* *LUMPUR* – Pemuda PAS bersama parti-parti pembangkang dan badan bukan kerajaan (NGO) akan terus mendesak kerajaan membatalkan hasrat untuk meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD). Ketua Pemudanya, Muhammad Khalil Abdul Hadi dalam ucapan di Himpunan Bantah ICERD berkata, perhimpunan hari ini adalah permulaan dan akan diteruskan selagi kerajaan tidak mengambil endah suara rakyat. “Sebagaimana kita sudah maklum isu ini ... lagi »
AHAD, 4 NOVEMBER 2018
Pemimpin PH jangan jadi ‘barua’ ICERD Oleh Ainul Illia Meor Suzurudin 
RAKYAT AKAN TERUS DESAK KERAJAAN BATAL HASRAT RATIFIKASI ICERD: PAS 
KUALA LUMPUR – Pemuda PAS bersama parti-parti pembangkang dan badan bukan kerajaan (NGO) akan terus mendesak kerajaan membatalkan hasrat untuk meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

Ketua Pemudanya, Muhammad Khalil Abdul Hadi dalam ucapan di Himpunan Bantah ICERD berkata, perhimpunan hari ini adalah permulaan dan akan diteruskan selagi kerajaan tidak mengambil endah suara rakyat.

“Sebagaimana kita sudah maklum isu ini telah lama tetapi kita lihat kerajaan Pakatan Harapan tiba-tiba mahu mengesahkan ICERD.

“Sedangkan keutamaan yang patut diberikan dalam negara kita ialah menyelesaikan isu kos sara hidup yang tinggi, yang dijanjikan kerajaan PH. Tetapi tiba-tiba tidak ditunaikan. Pemimpin Pakatan Harapan jangan jadi barua ICERD,” katanya.

ICERD, adalah konvensyen yang bertujuan menghapuskan segala bentuk diskriminasi termasuk ‘diskriminasi positif’ seperti hak orang Melayu, kedudukan istimewa Islam serta Raja-Raja Melayu.
Mengulas lanjut Khalil berkata, himpunan hari ini merupakan sebuah himpunan yang bersejarah, namun perjuangan belum lagi selesai.
“Dalam kerajaan PH, parti yang berada di dalamnya bukanlah daripada parti-parti yang memperjuangkan kemerdekaan terdahulu.
“Dato Bahaman, Mat Kilau, Tok Janggut, Haji Abdul Rahman Limbong, antara mereka yang mati syahid meneruskan perjuangan. Kita anak cucu mereka, hari ini hanya bermandikan peluh, namun kita tetap memperjuangkan perkara yang sama.
“Negara kita telah ditegakkan oleh perjuangan orang terdahulu. Negara ini adalah negara Melayu, diperintah oleh orang Melayu. Kita merupakan penduduk asal,” katanya.
Dicatat oleh ELBI RISALAH di 11/04/2018 06:36:00 PTG
DIALOG RAKYAT: Pemimpin PH jangan jadi ‘barua’ ICERD
https://dialograkyat.blogspot.com/2018/11/pemimpin-ph-jangan-jadi-barua-icerd.html

ICERD wajib ditentang, gugatan kepada negaraELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 37 minit yang laluYB USTAZ HISHAMUDDIN ABDUL KARIM *KEPUTUSAN* PH untuk meratifikasi ICERD adalah sikap unilateral; tanpa merundingkannya dengan pelbagai pihak terutama Raja-raja Melayu. Juga dengan golongan rakyat terbesar sebagai pemegang taruh utama hal ini sebelum pelaksanaan yang bakal menyentuh sensitiviti *survival* Islam dan Melayu di tanah air ini. Ia jelas membelakangkan Raja-raja Melayu selaku Ketua Agama Islam di peringkat negeri dan Persekutuan. Ratifikasi ICERD diusahakan secepatnya tanpa rundingan, persetujuan mahu pun perkenan Raja-raja Melayu atau Majlis Raja-raja. Sedangkan isu in... lagi »
AHAD, 4 NOVEMBER 2018
ICERD wajib ditentang, gugatan kepada negara 
YB USTAZ HISHAMUDDIN ABDUL KARIM 
ICERD wajib ditentang, gugatan kepada negara http://www.harakahdaily.net/index.php/berita/15-tanah-air/8622-icerd-wajib-ditentang-gugatan-kepada-negaraKEPUTUSAN PH untuk meratifikasi ICERD adalah sikap unilateral; tanpa merundingkannya dengan pelbagai pihak terutama Raja-raja Melayu. Juga dengan golongan rakyat terbesar sebagai pemegang taruh utama hal ini sebelum pelaksanaan yang bakal menyentuh sensitiviti survival Islam dan Melayu di tanah air ini.
Ia jelas membelakangkan Raja-raja Melayu selaku Ketua Agama Islam di peringkat negeri dan Persekutuan. Ratifikasi ICERD diusahakan secepatnya tanpa rundingan, persetujuan mahu pun perkenan Raja-raja Melayu atau Majlis Raja-raja. Sedangkan isu ini cukup kritikal dan memberi impak ke atas survival negara bangsa Malaysia.
Ketiadaan usaha untuk merundingkan isu ratifikasi ini secara meluas dengan rakyat, sebaliknya tergesa-gesa dalam suku pertama 2019; jelas bercanggah dengan prinsip dilaungkan PH. Walhal kononnya selama ini PH memperjuangkan prinsip keterangkuman (inclusivity), ketelusan (transparency) dan demokrasi.
Ini menunjukkan PH begitu angkuh membelakangkan prinsip dan juga penghormatan kepada institusi beraja yang merupakan tiang seri negara kita. Persoalan juga, dalam keadaan begitu banyak janji Manifesto PH yang belum dan gagal ditunaikan, mengapa terburu-buru untuk menandatangani ICERD secepat ini?
Menerusi ratifikasi ICERD, pelbagai persetujuan telah dimeterai dalam konstruk ‘ala-kontrak sosial’ antara Raja-raja Melayu, kaum Melayu, anak negeri Sabah dan Sarawak, serta kaum bukan Melayu akan kembali dirungkai dan diperdebatkan. Sedangkan ia telah sedia tersemat dan termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.
ICERD jelas sekali membuka ‘kotak pandora’ apabila bakal memberi ruang kepada pihak yang kuat berusaha sejak sekian lama mahu mengubah landskap politik negara ditunjangi Melayu, Islam dan Beraja. Antaranya, Perkara 153 yang menyentuh kedudukan istimewa Melayu dan anak negeri Bumiputera Sabah dan Sarawak akan segera dicabar.
Sandaran bahawa negara-negara Arab yang tidak demokratik dan monarki sekalipun turut meratifikasi ICERD, menjelaskan lagi betapa sempit dan cetek pemikiran pemimpin PH. Hujah dangkal begini menunjukkan penuturnya tidak faham komposisi demografi kaum yang cukup berbeza antara negara Arab dengan Malaysia.
Malaysia masih berada dalam keadaan di mana kerajaan perlu untuk mengimbangi antara kepentingan umat Melayu Islam dengan bukan Melayu. Jika selama ini kita berjaya mengekalkan keamanan dan kestabilan politik akomodatif menerusi acuan sendiri, maka mengapa perlu tunduk kepada telunjuk tali barut dengan meratifikasi ICERD?
Suara penentangan terhadap keghairahan PH ini juga sedang dinyatakan begitu banyak pihak. Antaranya juga adalah bekas Ketua Hakim Negara Tun Abdul Hamid Mohamad yang amat dihormati. Beliau telah memberi amaran keras kepada Kerajaan PH berhubung hakikat dan implikasi terhadap keputusan meratifikasinya.
Sehubungan dengan itu, kami mendesak Kerajaan PH menghentikan segera usaha ini kerana ia bakal menggugat perpaduan, keharmonian, keselamatan dan keamanan negara. PH perlu sedar, sikap degil mereka hanya akan mengundang bantahan keras rakyat atas cinta mereka mempertahankan negara ini. 
“Islam Memimpin” “Terus Mara” *YB USTAZ HISHAMUDDIN ABDUL KARIM Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Malaysia* ICERD - International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination - HARAKAHDAILY
Dicatat oleh ELBI RISALAH di 11/04/2018 06:24:00 PTGDIALOG RAKYAT: ICERD wajib ditentang, gugatan kepada negara
https://dialograkyat.blogspot.com/2018/11/icerd-wajib-ditentang-gugatan-kepada.html

Arab Saudi, Malaysia dan Brunei terburuk di dunia bagi mereka yang tak beragamaBBC News Indonesia - Berita - 41 minit yang laluArab Saudi dipandang tempat terburuk untuk seorang ateis terutama karena undang-undang negara itu yang menyamakan orang tak beragama dengan teroris, sementara Indonesia dianggap masih dalam posisi buruk.
Arab Saudi, Malaysia dan Brunei terburuk di dunia bagi mereka yang tak beragama3 jam lalu
GETTY IMAGES Arab Saudi menyamakan atesime dengan terorisme dan mempersekusi pegiat liberal.Arab Saudi, Iran dan Afghanistan adalah tempat terburuk di dunia bagi seorang ateis atau humanis, demikian laporan yang dirangkum International Humanist and Ethical Union (IHEU) pada hari Senin (29/10) di depan Majelis Umum PBB.
Tahun ini Arab Saudi dipandang tempat terburuk untuk seorang ateis terutama karena undang-undang negara itu yang menyamakan tidak beragama dengan terorisme.
Pada pemeringkatan tahun 2018 ini, Malaysia dan Brunei Darussalam menduduki urutan terburuk ke delapan dan sepuluh sedunia.
Sementara Indonesia masih dianggap buruk walaupun tak ada lagi laporan individual seperti yang terjadi di Sumatra Barat pada 2012, Alexander A'an, PNS yang dihukum karena mengaku dirinya ateis.Hak atas foto IHEU Image caption Negara-negara terburuk di dunia terkait kebebasan berpikir.
"Ini adalah yang pertama di dunia. Untuk pertama kalinya laporan kami memperlihatkan, secara meyakinkan dan tepat, diskriminasi yang dihadapi orang di dunia karena tidak percaya pada agama. Laporan ini memperlihatkan gambaran yang suram, terkait dengan diskriminasi signifikan yang dihadapi teman dan kolega yang tidak beragama di dunia," demikian dikatakan Presiden IHEU, Andrew Copson lewat situsnya.
Dia mengatakan, saat terjadi peningkatan nasionalisme, orang-orang yang cukup berani mengecam pemimpin keagamaan konservatif masih dipandang buruk, tidak patriotik dan subversif.Apakah ateisme memang tidak punya tempat di Indonesia?Para ulama Tajik sisihkan sedekah umat untuk mendirikan lagi patung LeninPengakuan kaum muda Turki yang meninggalkan Islam dan menjadi ateis
Hak atas foto IHEU Image caption Negara-negara terbaik di dunia terkait kebebasan berpikir.Kinerja Indonesia tetap buruk Hak atas foto REUTERS Image caption Alexander Aan dihukum penjara 2,5 tahun karena terbukti menyebarkan kebencian lewat akun Facebook.Meskipun pemeringkatan baru dilakukan pertama kali, keadaan kebebasan berpikir di Indonesia tidak berubah banyak dan dipandang tetap buruk dengan peringkat 183 dari 196 negara yang diteliti IHEU. 
"Itu cukup tinggi, cukup buruk terkait dengan angka yang terakumulasi untuk sebuah negara. Dan ini terutama karena masalah kurangnya sekularisme. Terdapat banyak norma dan nilai agama yang ada di dalam ideologi negara. Ini tidak terlalu berubah (jika dibandingkan dengan sebelumnya) untuk negara-negara yang buruk (peringkatnya)," kata Bob Churchill, direktur komunikasi dan kampanye organisasi ini kepada Nuraki Aziz yang melaporkan untuk BBC Indonesia.
Terkait dengan kasus tuduhan ateisme, IHEU memandang tidak terjadi kasus sebesar dialami Alexander Aan, PNS di Sumatera Barat, yang dihukum 2,5 tahun penjara pada tahun 2012 karena terbukti menyebarkan kebencian lewat Facebook.
"Kami sama sekali tidak melihat jumlah kasus individual yang besar di Indonesia... Setahu kami, tidak terdapat lagi kasus individual."
"Tetapi yang perlu ditekankan adalah salah satu alasan tidak ditemukan lagi kasus adalah karena jika Anda diketahui sebagai ateis, Anda dibawa ke pengadilan dan dipenjara selama bertahun-tahun, sehingga ini membungkam orang," kata Churchill.Jika orang Indonesia menjadi ateis Mengapa kaum ateis secara naluriah dipandang 'kurang bermoral'? Berburu dengan waktu mengungkap G30S 
Sementara itu, tempat teratas bagi negara yang paling nyaman bagi ateis atau humanis adalah Taiwan, Belanda dan Belgia.
Para peneliti memandang Taiwan mengakui banyak agama tetapi tetap memberikan jaminan keamanan hak penduduk yang tidak mempercayai agama.
Laporan Kebebasan Berpikir ini membuat peringkat berbagai negara berdasarkan kriteria seperti pendidikan, konstitusi, masyarakat dan ekspresi.
IHEU mengeluarkan laporan tahunan ini untuk menggarisbawahi berbagai bentuk diskriminasi yang dialami penduduk jika mereka tidak beragama.
Arab Saudi, Malaysia dan Brunei terburuk di dunia bagi mereka yang tak beragama - BBC News Indonesiahttps://www.bbc.com/indonesia/dunia-46017919

Berita terkait 
Jika orang Indonesia menjadi ateis
29 Oktober 2018
Berburu dengan waktu mengungkap G30S
29 Oktober 2018
Pengakuan kaum muda Turki yang meninggalkan Islam dan menjadi ateis 11 Mei 2018
Para ulama Tajik sisihkan sedekah umat untuk mendirikan lagi patung Lenin
9 September 2018
Apakah ateisme memang tidak punya tempat di Indonesia?
10 Desember 2017

Penoreh tidak mampu sedia keperluan harianELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 49 minit yang laluBASIRON ABDUL WAHAB *CAMERON HIGHLAND:* Sekadar peruntukan RM50 juta bagi menampung kejatuhan harga getah dianggap pekebun tidak mampu mengeluarkan mereka dari garis kemiskinan. Ketua Muslimat Cameron Highlands, Dalmah Ismail berkata, penoreh getah yang ditemui sering merungut harga getah sekarang hanya RM2 sekilogram. Katanya, penoreh berdepan dengan situasi itu sejak beberapa bulan lalu tanpa ada langkah berkesan dilakukan kerajaan. “Keadaan menjadi lebih buruk apabila mereka terpaksa berhadapan musim tengkujuh sekarang yang akan berlarutan sehingga Januari depan. “Kerajaan seharu...lagi »‘Bantah ICERD’ bergema menuju ke SogoELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 2 jam yang laluMUHAMED NORAZIHA ABDULLAH | SYAHIRAH SALLEH *KUALA LUMPUR:* Laungan ‘Bantah ICERD’ bergema sepanjang jalan dari Masjid Jamek menuju ke tempat perhimpunan di pekarangan hadapan pusat membeli belah Sogo di ibu negara hari ini. Orang ramai berarak menunjukkan bantahan terhadap Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) yang didakwa akan diratifikasikan oleh kerajaan Pakatan Harapan pada 8 November nanti. Turut sama berarak membantah ICERD ialah Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Muhammad Khalil Abdul Hadi, Ketua Pemuda Umno, Dato’ Dr Asy... lagi »Penoreh tidak mampu sedia keperluan harian BASIRON ABDUL WAHABCAMERON HIGHLAND: Sekadar peruntukan RM50 juta bagi menampung kejatuhan harga getah dianggap pekebun tidak mampu mengeluarkan mereka dari garis kemiskinan.
Ketua Muslimat Cameron Highlands, Dalmah Ismail berkata, penoreh getah yang ditemui sering merungut harga getah sekarang hanya RM2 sekilogram.
Katanya, penoreh berdepan dengan situasi itu sejak beberapa bulan lalu tanpa ada langkah berkesan dilakukan kerajaan.
“Keadaan menjadi lebih buruk apabila mereka terpaksa berhadapan musim tengkujuh sekarang yang akan berlarutan sehingga Januari depan.
“Kerajaan seharusnya memberi bantuan khas kepada pekebun kecil bagi meringan beban mereka dengan pendapatan yang tidak mampu menyediakan keperluan harian,” katanya di sini.
Baru-baru ini ketika membentang Belanjawan 2019, Menteri Kewangan, Lim Guan Eng menyebut kerajaan memperuntukkan sebanyak RM50 juta sebagai insentif pengeluaran getah bagi membantu pekebun kecil jika harga getah jatuh bawah RM2.20 sekg.
Dalmah juga berkata, harga getah sekitar RM2 sekilogram sudah lama dialami penoreh getah di daerah ini. - HARAKAHDAILY
DIALOG RAKYAT: Penoreh tidak mampu sedia keperluan harianhttps://dialograkyat.blogspot.com/2018/11/penoreh-tidak-mampu-sedia-keperluan.html
Bila saya jadi presiden, saya akan pecat kamu, KJ beritahu LokmanELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 2 jam yang laluFMT Reporters PETALING JAYA: Kenyataan berbalas di antara ahli majlis tertinggi Umno Datuk Lokman Noor Adam dan Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin hangat diperkatakan selepas bekas calon presiden itu secara terbuka mengatakan dia ingin memecat Lokman. Khairy menyarankan Lokman berdoa dia tidak memenangi jawatan presiden pada pemilihan akan datang. “Lebih baik kamu doakan saya tidak menjadi presiden Umno. Benda pertama saya akan buat adalah memecat kamu kerana mempunyai IQ lobak merah,” katanya di Twitter hari ini. Beliau menjawab kata-kata Lokman sebelum itu mengatakan Barisa... lagi »
Bila saya jadi presiden, saya akan pecat kamu, KJ beritahu Lokman FMT Reporters PETALING JAYA: Kenyataan berbalas di antara ahli majlis tertinggi Umno Datuk Lokman Noor Adam dan Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin hangat diperkatakan selepas bekas calon presiden itu secara terbuka mengatakan dia ingin memecat Lokman.
Khairy menyarankan Lokman berdoa dia tidak memenangi jawatan presiden pada pemilihan akan datang.
“Lebih baik kamu doakan saya tidak menjadi presiden Umno. Benda pertama saya akan buat adalah memecat kamu kerana mempunyai IQ lobak merah,” katanya di Twitter hari ini.
Beliau menjawab kata-kata Lokman sebelum itu mengatakan Barisan Nasional (BN) tewas pada pilihan raya umum 9 Mei lalu kerana Umno memiliki seorang ketua pemuda yang bodoh dan tidak tahu mengkaji skandal 1MDB, merujuk kepada Khairy.
Khairy sebelum itu mengulas kenyataan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dengan berkata kekalahan BN pada pilihan raya umum lalu kerana skandal 1MDB.
Beliau berkata demikian selepas Najib berkata kekalahan BN berpunca daripada janji-janji palsu Pakatan Harapan dalam kempen pilihan rayanya.
Lokman membalas respon Khairy dengan berkata dia akan gagal dalam misi menjadi presiden parti. 
“Dengan sikap saling menuding jari, jangan pernah bermimpi untuk menjadi Presiden Umno,” katanya.
DIALOG RAKYAT: Bila saya jadi presiden, saya akan pecat kamu, KJ beritahu Lokman
http://dialograkyat.blogspot.com/2018/11/bila-saya-jadi-presiden-saya-akan-pecat.html

Dr M: “Jangan makan terlalu banyak“ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 2 jam yang laluTHE MALAYSIAN TIMES *SHAH ALAM:* Tun Dr Mahathir Mohamad mencadangkan agar kakitangan pejabat kerajaan mahupun swasta memperuntukkan masa selama 15 minit melakukan aktiviti senaman sebagai budaya mengamalkan gaya hidup sihat. Perdana Menteri berkata kakitangan boleh berbuat sedemikian dengan berehat seketika sekitar pukul 11 pagi di luar pejabat berhawa dingin. “Saya syorkan semua pejabat kerajaan mahupun swasta pukul 11 pagi berhenti kerja (seketika) dan membuat senaman…kalau boleh di luar bilik penghawa dingin. “Saya syorkan semua (kakitangan) keluar selama 15 minit buat senam... lagi »
Kereta mewah 1,500 cc dan kebawah tidak akan dapat subsidi petrol – LimELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 2 jam yang laluTHE MALAYSIAN TIMES *KUALA LUMPUR:* menegaskan bahawa kereta mewah tidak akan menerima subsidi petrol Ron 95 meskipun mempunyai kapasiti enjin 1,500cc ke bawah. Menteri Kewangan Lim Guan Eng berkata kajian sedang dibuat mengenai mekanisme pelaksanaan subsidi petrol berkenaan yang dijangka akan berkuat kuasa suku kedua tahun depan bagi memberi manfaat melangkaui golongan berpendapatan 40 peratus terendah (B40). “Kita nak kaji macam mana kita boleh perluaskan supaya kita tidak hanya hadkan kepada B40 tetapi yang saya ingin tegaskan yang pakai kereta mewah jangan harap, itu kita ti... lagi »
Dr M: “Saya satu-satunya diktator yang meletakkan jawatan”ELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 2 jam yang laluTHE MALAYSIAN TIMES *PUTRAJAYA:* Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, belum ada lagi keputusan oleh Pakatan Harapan (PH) untuk menerima anggota Parlimen (MP) dari Barisan Nasional (BN) secara beramai-ramai dan automatik. Bercakap kepada media selepas mesyuarat Majlis Presiden PH di Yayasan Kepimpinan Perdana di sini, Mahathir, yang juga pengerusi PH berkata, PH akan melihat kualiti orang yang hendak menyertainya. “Anggota (BN) yang cuma nak jadi wakil rakyat dan tidak ada tindakan apa kita akan consider (pertimbang). Tidak akan masuk secara automatik,” katanya. “Jik... lagi »
ICERD: Amaran untuk kerajaan PHELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 2 jam yang laluMuhammad Afham Ramli & Hidayah Hairom [image: ICERD: Amaran untuk kerajaan PH] *Himpunan Bantah ICERD, di Kompleks Sogo, di sini, hari ini.* KUALA LUMPUR - Gabungan Mahasiswa Islam SeMalaysia (Gamis) memberi amaran kepada kerajaan PH untuk tidak bertindak melampaui batas. Presidennya, Mohd Faizzuddin Zai berkata demikian berhubung isu Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD). Menurutnya, ICERD adalah untuk menjual negara. "Amaran kepada kerajaan PH usah cabar kami. Sekiranya kamu melampaui batas, kami tidak akan teragak-agak mencipta... lagi »
Serap guru Kafa jawatan tetapELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 2 jam yang laluAiman Sadiq Abdullah *[image: Serap guru Kafa jawatan tetap]* *Fuziah menyampaikan sumbangan kepada penduduk kampung pada Majlis Penutupan Program Kayuhan Prihatin Wakaf 2018 di Dewan Orang Ramai Kampung Cherok Paloh, di sini, hari ini.* KUANTAN - Sebagai langkah membela kebajikan guru Kelas Al-Quran dan Fardu Ain (Kafa), kira-kira 5,000 guru tersebut bakal diserapkan ke jawatan tetap. Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Fuziah Salleh berkata, Pasukan Petugas Khas telah ditubuhkan pada Oktober lalu dijangka melengkapkan kajian mereka pada bulan Mac tahun depan bagi memant... lagi »
List of Islamic banks in Malaysia as at 4 November 2018Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - 3 jam yang laluList of Islamic banks in Malaysia as at 4 November 2018 Source: http://www.bnm.gov.my/index.php?ch=li&cat=islamic&type=IB&fund=0&cu=
Ada ahli UMNO datang secara kumpulan mahu masuk Pakatan Harapan - Tun MahathirELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 3 jam yang lalu*Afiezy Azaman, *Astro Awani *[image: Ada ahli UMNO datang secara kumpulan mahu masuk Pakatan Harapan - Tun Mahathir] * *MAHATHIR: Saya tidak pernah panggil sesiapa, mereka yang nak datang jumpa.* *PUTRAJAYA*: Terdapat pelbagai cara digunakan oleh Ahli UMNO yang mahu menyertai Pakatan Harapan (PH), kata Pengerusinya Tun Dr Mahathir Mohamad. "Ada yang nak masuk dengan satu kumpulan, tidak boleh, sebab dia akan jadi lebih besar dari kita. "Kalau nak masuk kena masuk seorang demi seorang setelah mereka tinggalkan UMNO dan sokong kerajaan dan ditapis," katanya selepas ditanya mengenai ... lagi »Penduduk pedalaman ternanti-nanti agihan peruntukan RM5 bilion untuk SabahELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 3 jam yang laluBernama [image: Penduduk pedalaman ternanti-nanti agihan peruntukan RM5 bilion untuk Sabah] *DI kawasan luar bandar, masyarakatnya mengharapkan akses jalan raya, bekalan air bersih, pembangunan pertanian dan akses jalur lebar kepada penduduk luar bandar. - Gambar hiasan* *KENINGAU*: Peruntukan lebih RM5 bilion kepada Sabah dalam Belanjawan 2019 sangat menarik bagi penduduk pedalaman negeri ini namun mereka juga masih ternanti-nanti bagaimana peruntukan itu diagihkan kelak. Mereka masih tertanya-tanya sama ia akan memihak kepada kepentingan mereka terutama penyediaan infrastruktur ... lagi »Golongan miskin tegar terpinggir dalam Belanjawan 2019 - Ahmad ZahidELBI RISALAH pada DIALOG RAKYAT - 3 jam yang laluBernama [image: Golongan miskin tegar terpinggir dalam Belanjawan 2019 - Ahmad Zahid] *ZAHID: Mereka adalah golongan miskin tegar dan dalam keadaan harga komoditi merosot, sewajarnya perhatian lebih diberikan kepada mereka.* *KUALA LUMPUR*: Penduduk luar bandar khususnya golongan petani, nelayan dan pekebun kecil tidak mendapat manfaat langsung daripada Belanjawan 2019 yang dibentangkan di Dewan Rakyat semalam, kata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Ahmad Zahid, yang juga presiden UMNO, berkata belanjawan tersebut tidak menyentuh secara khusus pakej untuk golon... lagi »Pemimpin PH jangan jadi ‘barua’ ICERDainulillia pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 3 jam yang laluOleh Ainul Illia Meor Suzurudin KUALA LUMPUR, 26 Safar 1440H, Ahad – Pemuda PAS bersama parti-parti pembangkang dan badan bukan kerajaan (NGO) akan terus mendesak kerajaan membatalkan hasrat untuk meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD). Ketua Pemudanya, Muhammad Khalil Abdul Hadi dalam ucapan di Himpunan Bantah ICERD berkata, perhimpunan hari ini … The post Pemimpin PH jangan jadi ‘barua’ ICERD appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.Asyraf Wajdi ajak Syed Saddiq berdebat isu Ketuanan Melayuainulillia pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 3 jam yang laluOleh Ainul Illia Meor Suzurudin KUALA LUMPUR, 26 Safar 1440H, Ahad – Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Dr Asyraf Wajdi mencabar Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman untuk berdialog dengannya berhubung isu Ketuanan Melayu. Beliau dalam Himpunan Bantah ICERD yang diadakan di ibu negara, hari ini berkata, tujuan dialog itu diadakan adalah … The post Asyraf Wajdi ajak Syed Saddiq berdebat isu Ketuanan Melayu appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.ICERD: Sanggupkah kita lihat perkahwinan sesama jantina?ainulillia pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 3 jam yang laluOleh Ainul Illia Meor Suzurudin KUALA LUMPUR, 26 Safar 1440H, Ahad – Sepanjang Barisan Nasional (BN) memerintah selama 61 tahun, tidak sekali pun terdengar suara hendak meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD). Namun, baru sahaja tujuh bulan Pakatan Harapan (PH) memerintah negara, ICERD mula diperkenalkan, kata Ketua Pemuda Parti Ikatan Bangsa … The post ICERD: Sanggupkah kita lihat perkahwinan sesama jantina? appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.PH dimonopoli pihak beragenda hancurkan Melayu Islamadminweb pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 3 jam yang laluBANGI, 26 Safar 1440H, Ahad – “Kerajaan Pakatan harapan sejak dari pembangkang lagi, mereka dimonopoli oleh orang-orang yang mempunyai agenda untuk mencabul, merobek kekuatan Melayu dan Islam dalam negara kita.” Demikian ucapan semangat Ketua Pemuda UMNO, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki pada Perhimpunan Rakyat Bantah ICERD di Kompleks Sogo, Kuala Lumpur hari ini. Beliau berkata, … The post PH dimonopoli pihak beragenda hancurkan Melayu Islam appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.Sukar tunai janji PTPTN sebab Jho Low ambil wang negarasitifatimah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 3 jam yang laluHULU LANGAT, 26 Safar 1440H, Ahad – Menteri Kewangan, Lim Guan Eng mengakui sukar untuk menunaikan janji menangguhkan bayaran balik pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN). Menteri Pakatan Harapan itu berkata, kedudukan semasa fiskal negara menyebabkan janji tidak dapat dilaksanakan dan kerajaan tiada pilihan lain. Bertambah sukar katanya, apabila ahli perniagaan yang dikaitkan dengan penyelewengan 1 Malaysia Development … The post Sukar tunai janji PTPTN sebab Jho Low ambil wang negara appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.SEDIAKAH ANWAR BERI LALUAN UNTUK TUN M JADI PM MELEBIHI DUA TAHUN?Shahbudin Husin pada Shahbudin dot com - 3 jam yang laluUntuk kesekian kalinya, Tun Mahathir Mohamad sekali lagi mengulangi ketetapannya bahawa beliau hanya menjadi Perdana Menteri bagi tempoh dua tahun saja. "Saya telah berjanji akan meletakkan jawatan. Saya akan pegang janji itu. "Adakah anda ingat ada sebarang perkara yang saya tidak menepati janji saya. "Saya satu-satunya diktator yang meletak jawatan," katanya lagi. Tambah Tun Mahathir lagi, sebaik meletakkan jawatan nanti, beliau akan menyerahkan kepada Presiden PKR, Anwar Ibrahim untuk menggantikannya. Bagaimanapun, katanya, jika Anwar sedia memberi laluan lebih lama kepa... lagi »
Danum Valley Rainforest Conservation's Canopy Walkway - Sabah, MalaysiaEditor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - 4 jam yang laluDanum Valley Rainforest Conservation's Canopy Walkway - Sabah, Malaysia
[email protected] (Tukar Tiub) pada Tukar Tiub - 4 jam yang laluPENSEHAT 1Malaysia Development Berhadi (1MDB) itu, Hadi mereng terlibat jugakah??? Kah kah kah... on *SEMUA TERBARAI* Publish | Delete | Spam Anonymous on 11/3/18 ---------------AHAD, 4 NOVEMBER 2018PUNAHSEHAT 
PENSEHAT1Malaysia Development Berhadi (1MDB) itu, Hadi mereng terlibat jugakah??? Kah kah kah... on SEMUA TERBARAIPublish | Delete | SpamAnonymouson 11/3/18
---------------
POSTED BY TUKAR TIUB PADA 4:14:00 PTGhttp://tukartiub.blogspot.com/2018/11/punahsehat.html

Din Syamsuddin: Umat Islam Sudah Kenyang Dituduh Anti PancasilaAdam Prawira pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 4 jam yang laluUstaz Abdul Somad menggelar pertemuan dengan mantan Ketua Umum PP Muhammadiyah Din Syamsuddin, di Jalan Margasatwa Raya, Cilandak, Jakarta Selatan, Sabtu 2 November 2018 malam.Din Syamsuddin: Umat Islam Sudah Kenyang Dituduh Anti PancasilaAdam Prawira Minggu, 4 November 2018 - 14:21 WIBUstaz Abdul Somad berkunjung ke rumah mantan Ketua Umum PP Muhammadiyah, Din Syamsuddin di rumah Din di Jalan Margasatwa, Cilandak, Jakarta Selatan, Sabtu 3 November 2018. Foto/IstimewaJAKARTA - Ustaz Abdul Somad menggelar pertemuang dengan mantan Ketua Umum Pimpinan Pusat Muhammadiyah, Din Syamsuddin, di kediaman Din, Jalan Margasatwa Raya, Cilandak, Jakarta Selatan, Sabtu 3 November 2018 sore.

Dalam Pertemuan yang berlangsung lebih kurang satu jam ini, semula hanya silaturrahmi. Namun seusai pertemuan, keduanya melayani tanya jawab wartawan seputar kasus yang menimpa Ustaz Abdul Somad atau UAS.

Mengenai apa yang dialami Ustadz Abdul Somad yang mengalami penghadangan, persekusi, atau penghalangan dakwah, Din mengaku sangat prihatin.

Oleh karena itu, Ketua Dewan Pertimbangan Majelis Ulama Indonesia (MUI) ini sangat ingin bertemu UAS. Karena sama-sama sibuk, akhirnya baru dia baru bisa bertemua UAS pada Sabtu malam.

"Dipertemukan oleh Allah SWT di sela-sela dakwah beliau. Saya sangat senang sekali, atas singgahnya beliau ke rumah ini," ujar Din mengomentari pertemuan dengan UAS, seperti dalam keterangan tertulis yang diterima SINDOnews.

Dia merasa prihatin atas apa yang dialami UAS. Dia pun berharap tidak ada persekusi dan penghadangan terhadap UAS.

"Ada satu fitnah yang sangat mudah sekali terjadi kepada seseorang. Misalnya soal tuduhan anti-Pancasila, maka umat Islam sudah kenyang. Pada satu atau dua dasawarsa Orde Baru, umat Islam pernah mendapatkan fitnah, seolah-olah umat Islam itu menentang Pancasila. Ini kan menyakitkan. Nah ini, terjadi lagi dalam bentuk lain. Dituduh anti-Pancasila karena mengembangkan khilafah dan lain sebagainya," tuturnya.

Din menegaskan khilafah ajaran Islam. Hal itu tidak bisa dinafikan. Itu ada pemahaman sendiri. Menurut dia, jangan lantas jika ada yang berbicara tentang khilafah, mengutip ayat Alquran tentang khilafah, lantas dituduh anti-Pancasila. Hal itu dikatakan Din sebagai kekeliruan cara berpikir.

Dia mengakui mengikuti ceramah yang disampaikan UAS, termasuk mengenai khilafah dari Alquran. UAS ahli hadis dan menjelaskannya dari pandangan Islam.

"Umat Islam perlu bersyukur, karena umat Islam dihadirkan setiap kurun waktu. Ada dai-dai. Satu orang, dua tiga orang, yang kemudian tampil sebagai pencerah pada masyarakat, dan itu saya kira sebagai misi keagamaan, dan itu penting bagi bangsa ini, yang sesuai dengan amanat UUD 1945, dengan mencerdaskan kehidupan bangsa. Maka, tolong jangan selalu dilihat secara politis," tutur Din.

Dia juga mengingatkan umat Islam untuk selalu waspada terhadap upaya yang ingin mengadu domba di antara umat. Bahkan, cara mengadu dombanya sangat halus hingga umat Islam tidak merasakan.

"Karena boleh jadi, dia masuk ke dalam diri kita, ke dalam kelompok-kelompok Islam, ke dalam ormas-ormas Islam, dan kemudian memprovokasi dari dalam secara halus," tutur mantan Utusan Khusus Presiden Bidang Dialog dan Kerja Sama Antaragama dan Peradaban ini.

Menurut dia, taktik seperti itu, sudah banyak dilakukan di tempat lain. Jika itu berhasil dan umat teradu domba, sesama umat Islam saling menolak, saling menjelekkan, saling menyalahkan, seolah paham keislamannya  paling benar.

"Nah ini awal adu domba," tandasnya.

Oleh karena itu, sambung dia, umat Islam, kelompok Islam, ormas Islam untuk berpegang teguh pada Islam, dan tidak perlu menyalahkan pemahaman orang lain.

Din juga menyarankan kepada ustadz Abdul Somad untuk tidak melakukan reaksi dan lebih baik diam atas persekusi yang dialaminya.

"Saya menyarankan tetap hati-hati karena dunia saat ini, berbuat benar pun bisa dikatakan salah. Apalagi kita bersikap salah.  Perlu saya jelaskan persekusi itu adalah kewenangan polisi. Untuk urusan persekusi, kita serahkan saja kepada polisi dan pihak keamanan," tuturnya.

(dam)
Din Syamsuddin: Umat Islam Sudah Kenyang Dituduh...
https://nasional.sindonews.com/read/1351789/15/din-syamsuddin-umat-islam-sudah-kenyang-dituduh-anti-pancasila-1541316076
Pengakuan kaum muda Turki yang meninggalkan Islam dan menjadi ateisSelin GiritBBC News, Istanbul 11 Mei 2018"Ini adalah satu-satunya hal yang menghubungkan saya dengan Islam," kata Meve, sambil menunjuk ke arah kerudung merahnya.
Merve mengajar agama kepada murid-murid sekolah dasar di Turki. Dulu dia sempat menjadi penganut yang sangat konservatif.
"Saya bahkan tidak berjabat tangan dengan pria," ujarnya di sebuah kafe di Istanbul.
"Tapi sekarang saya tidak tahu apakah ada Tuhan atau tidak, dan saya benar-benar tidak peduli," sambungnya.
Cerita kaum ateis yang terancam di PakistanMengapa kaum ateis secara naluriah dipandang 'kurang bermoral'?Apakah ateisme memang tidak punya tempat di Indonesia?
Selama 16 tahun masa kekuasaan partainya Presiden Recep Tayyip Erdogan berkuasa, jumlah madrasah di seantero Turki telah meningkat lebih dari 10 kali lipat.
Berulang kali dia menegaskan pentingnya menumbuhkan generasi yang taat beragama.
Namun, beberapa pekan terakhir, politisi dan sejumlah ulama mendiskusikan apakah kaum muda yang taat beragama telah menjauh dari agama.
Topik ini amat mengena bagi Merve.
Suatu hari, hidup Merve berubah setelah bangun dari tidur. Saat itu, dia merasa sangat depresi dan menangis selama berjam-jam. Dia kemudian memutuskan untuk salat.
Selagi dia bersembahyang, dia kaget ketiak menyadari bahwa dia meragukan keberadaan Tuhan.
"Pilihannya saya akan gila atau bunuh diri. Keesokan harinya saya menyadari bahwa saya telah kehilangan iman saya."
Dia tidak sendirian. Seorang profesor mengatakan bahwa lebih dari 12 mahasiswi berjilbab telah mendatanginya dan mengaku bahwa mereka telah menjadi ateis selama setahun terakhir.
Bekir, mahasiswa teologiBeberapa waktu lalu, saya merupakan simpatisan kelompok radikal, seperti ISIS atau Al Qaeda. Sekarang saya menjadi ateis. Awalnya saya ingin menemukan logika dalam Islam, tapi saya tidak dapat menemukannya. Lalu saya mulai mempertanyakan Tuhan. Dulu saya mendukung pemerintahan Islam di sini. Namun, penindasan menghasilkan revolusi. Mereka ingin menindas kami dan kami mulai bereaksi.
Tapi, bukan hanya ateisme yang dianut para pelajar ini.
Dalam sebuah kelompok kerja di Konya, salah satu kota paling konservatif di Turki, ada beberapa klaim bahwa sejumlah pelajar madrasah mulai meyakini deisme—keyakinan bahwa ada Tuhan pencipta tapi tidak mencampuri urusan di dalam dunia.
Keyakinan para pelajar ini, sebagaimana dilaporkan beberapa surat kabar oposisi, tumbuh karena menilai "ketidakkonsistenan dalam Islam".
Menteri Pendidikan Ismet Yilmaz mengatakan pokja tersebut tidak punya dasar sains. Dia juga membantah semua laporan yang menyebutkan generasi taat beragama di Turki mulai mengalami perubahan.
Walau tidak ada statistik atau jajak pendapat untuk melihat seberapa luas pemahaman ini diikuti pelajar Turki, wacana adanya perubahan cukup membuat para pejabat Turki risau.
Presentational grey lineLeyla, mahasiswiSuatu hari, saat berjalan menuju pasar, saya mencopot kerudung saya dan tidak mengenakannya lagi. Ayah saya tidak tahu saya penganut deisme. Jika dia tahu, saya khawatir dia akan mencegah adik perempuan saya menempuh pendidikan sarjana. 'Kakak kamu belajar ke universitas, dan itu yang terjadi padanya', mungkin itu yang ayah saya katakan. Saya tidak meminta Tuhan menciptakan saya, sehingga Tuhan tidak meminta apa-apa dari saya sebagai balasannya. Saya punya hak untuk hidup bebas seperti burung.
Presentational grey lineKepala Direktorat Urusan Keagamaan Turki, Ali Erbas, menepis penyebaran paham deisme atau ateisme di antara kaum muda konservatif di negara tersebut.
"Tidak ada warga negara kami yang mau menganut konsep yang sedemikian janggal dan hampa itu," ujarnya.
Profesor teologi, Hidayet Aybar, juga berkeras tidak ada pergeseran menuju deisme.
"Deisme menolak nilai-nilai Islam. Paham itu menolak Quran dan menolak nabi-nabi. Paham itu juga menolak surga dan neraka, malaikat, dan reinkarnasi. Itu semua adalah pilar-pilar Islam. Deisme hanya menerima keberadaan Tuhan," kata Aybar.
Menurut filosfi deisme, Tuhan menciptakan alam semesta dan semua makhluk di dalamnya, tapi tidak mencampuri ciptaannya dan tidak menerapkan aturan atau prinsip.
"Saya bisa memastikan kepada Anda tidak ada tendensi menuju deisme di antara kaum muda konservatif kami," tegasnya.
Presentational grey lineOmer, pengangguranSaya pernah menjadi pegawai negeri. Setelah upaya kudeta pada 2016, saya dipecat. Saya dulunya pemuda yang relijius, konservatif, yang sangat mendukung partai berkuasa serta kebijakannya. Saat saya dipecat, saya mulai mempertanyakan Tuhan. Saya menjadi terasing. Saya tidak menyebut diri saya sebagai penganut deisme. Saya berharap dapat membangun kembali hubungan saya dengan Islam, tapi tidak tahu apakah itu mungkin atau tidak.
Asosiasi ateisme Turki menilai pandangan Prof Aybar salah. Menurut asosiasi itu, ateisme sedang tren dan bahkan imam yang ateis pun ada.
"Di sini ada acara televisi yang berdebat apa yang seharusnya dilakukan terhadap ateis. Beberapa berpendapat mereka harus dibunuh, harus dicincang kecil-kecil," kata juru bicara asosiasi ateis, Saner Atik.
"Perlu keberanian yang besar untuk berkata Anda adalah seorang ateis dengan kondisi seperti itu. Padahal, ada sejumlah perempuan memakai niqab yang secara diam-diam mengaku bahwa mereka ateis, tapi tidak bisa melepas niqab karena takut dengan keluarga dan lingkungan sekitar," tambah Atik.Saya bertemu dengan Merve untuk kedua kalinya di rumah. Dia menyambut saya tanpa memakai kerudung. Dia memutuskan tidak memakainya saat sedang berada di rumah, walaupun ada laki-laki di sekitarnya.
"Saat pertama kalinya saya bertemu dengan pria tanpa memakai kerudung, saya merasa sangat canggung. Namun, kini semua terasa alamiah. Inilah saya sekarang."
Semua nama penganut ateisme dan deisme yang diwawancarai dalam artikel ini telah diubah.
Pengakuan kaum muda Turki yang meninggalkan Islam dan menjadi ateis - BBC News Indonesiahttps://www.bbc.com/indonesia/majalah-44064240

Singkap Industri Porno Dunia, Siapa Di Sebaliknya?Ibnu Hasyim pada Ibnu Hasyim - 5 jam yang lalu[image: Imej yang berkaitan] *BEBERAPA* tahun lalu rakyat negara jiran kita Indonesia, terkejut dengan tindakan Arifinto, ahli DPR dari Suruhanjaya V, kononnya puak PKS didedahkan melalui kamera sedang menonton filem lucah dari PC. Tabletnya di tengah sesi pleno. Sebaliknya, kilang pengeluaran Production K2K yang diperintahkan oleh KK Dheraaj akan membawa artis-artis lucah Hollywood Shasha Gray untuk memainkan filem-filem di Indonesia. Ini adalah kali kedua Dheraaj telah membawa seniman lucah selepas sebelum ini membawa Terra Patrick. Kos yang dibelanjakan untuk membawa Shasha Gray... lagi »Sunday, November 04, 2018Singkap Industri Porno Dunia, Siapa Di Sebaliknya?BEBERAPA tahun lalu rakyat negara jiran kita Indonesia, terkejut dengan tindakan Arifinto, ahli DPR dari Suruhanjaya V, kononnya puak PKS didedahkan melalui kamera sedang menonton filem lucah dari PC. Tabletnya di tengah sesi pleno.
Sebaliknya, kilang pengeluaran Production K2K yang diperintahkan oleh KK Dheraaj akan membawa artis-artis lucah Hollywood Shasha Gray untuk memainkan filem-filem di Indonesia. Ini adalah kali kedua Dheraaj telah membawa seniman lucah selepas sebelum ini membawa Terra Patrick. Kos yang dibelanjakan untuk membawa Shasha Gray sahaja puluhan bilion rupiah. 
Shasha Gray akan mengikuti Terra Patrick, Rin Sakuragi, dan Maria Ozawa (Miyabi) yang turut memainkan filem di negara ini. Beberapa tahun yang lalu, Indonesia juga membenarkan peredaran majalah porno dunia "Playboy". Ini menjadikan Indonesia sebagai negara kedua di Asia selepas Jepun memberi kebenaran rasmi untuk mengedarkan majalah pornografi. Pencapaian yang sangat sedih bagi sebuah negara yang mendakwa sebagai negara umat Islam terbesar di dunia.
Zionis-Yahudi
Persoalannya adakah semua serangan dari dunia lucah ini ke seluruh dunia hanya kebetulan? Tidak, memang ada senario besar di belakangnya, memandangkan ZIonis-Yahudi berada di belakang semua industri seks di dunia. Mungkin ini bunyi terlalu konspiratif. 
Tetapi ketahuilah bahawa jika kita menjejaki sejarah semua benda yang berbau industri seks, maka kita akan mendapati bahawa orang-orang yang dikutuk oleh Allah Swt selalu berada di belakang mereka. 
'Talmud, Zionis-Israel, dan Industri Lust. Israel not the promised land for Russian sex slaves. Israel bukanlah tanah yang dijanjikan untuk hamba seks Rusia. Israel bukanlah tanah yang dijanjikan untuk pelacur Rusia.' Begitu tajuk artikel yang ditulis oleh wartawan Elisabeth Eaves, disiarkan di laman webnya, 23 Ogos 1998, baru-baru ini. 
Eaves, yang bekerja dalam bidang pemberdayaan perempuan, mengutip data yang dikeluarkan oleh Israel Womens Network.. sebuah organisasi bukan keuntungan wanita yang berpusat di Tel Aviv, menyatakan bahawa lebih daripada 70% pelacuran di Tel Aviv berasal dari negara-negara di Kesatuan Soviet.
Menurutnya, terdapat, setiap tahun, lebih dari 1,000 wanita muda dari kawasan-kawasan ini membanjiri Tanah Palestin yang diduduki oleh bangsa Zionis-Yahudi. Mereka boleh memasuki Israel kerana kerjasama antara rangkaian Mafia Rusia dan Mafia Zionis-Israel, dan juga dengan bantuan pegawai perasuah, pemimpin agama dan polis tempatan. Menurut Eaves, wanita muda dari Rusia menganggap Zionis-Israel sebagai syurga untuk pelacuran. 
Walaupun pegawai Zionis-Israel secara rasmi telah mengharamkan pelacuran di wilayah yang diduduki. Tetapi pada hakikatnya, ramai orang tahu bahawa secara purata wanita muda itu dibawa ke kawasan berhampiran dengan penempatan Palestin, di mana banyak kerajaan Zionis-Israel menubuhkan bar, disko, dan rumah pelacuran. 
Penubuhan tempat-tempat yang tidak bermoral di kawasan-kawasan bersebelahan dengan kem pelarian dan rumah Palestin sengaja dilakukan oleh Zionis-Israel untuk menjejaskan iman belia Palestin dan memusnahkan semangat anak-anak mereka. Bukan sahaja wanita muda, Israel juga mengurus anak-anak di bawah umur menjadi hamba berahi, baik kepada orang Yahudi sendiri mahupun kepada orang Arab. 
Di bandar Tel Aviv sahaja, dalam satu tahun, wang yang berkisar dalam dunia pelacuran mencapai 450 bilion dolar. Ini menurut majalah Yahudi Online, Tindakan Sosial (Socialaction.com). Sebuah laporan dari Harian Israel, Haaretz (22 Jun 2001), menyatakan.. 
"Seorang pemandu lori sampah yang bekerja bersebelahan sebagai pengawal sinagog di pusat kota Tel Aviv dihukum oleh Mahkamah Daerah Jerusalem atas dakwaan penyalahgunaan seksual anak-anak di bawah umur yang melawat sinagoga. Sekurang-kurangnya tiga kanak-kanak menjadi mangsa, termasuk budak lelaki berusia 13 tahun yang merupakan anak kepada salah seorang pegawai tertinggi sinagog yang namanya tidak disebutkan.
Menurut harian Israel, pelaku mendekati mangsa, asalnya dengan memujuk mangsa untuk merasa dadah. Apabila kanak-kanak telah merasai, pesalah mengancam untuk memberitahu ibu bapa mangsa. Kanak-kanak itu pasti ketakutan dan berharap pelaku tidak memberitahu ibu bapanya. Jadi pelaku mula mengatur perangkap. Dia berjanji tidak akan melaporkan ini selagi mangsa mahu berkhidmat kepada nafsu. Cara lain adalah memberi gula kepada mangsa yang masih muda. "Yahudi rogol non Yahudi bukan dosa, sebaliknya "rahmat Allah".'Kerajaan' Israel dalam dasar rasminya memang melarang semua bentuk pelacuran dan keimanan yang lain. Peraturan dan undang-undang juga telah dikeluarkan untuk itu. Tetapi apa yang perlu dilihat, definisi pelacuran dan tidak bermoral untuk orang Yahudi ternyata sangat berbeza dari apa yang telah menjadi pemahaman umum tentang dunia. Seluruh dasar Zionis-Israel bergantung kepada Talmud. Inilah asas ideologi mereka dalam setiap tindakan dan sikap. Talmud dianggap lebih suci dan lebih tinggi daripada Taurat.
Dalam Talmud, jenayah seksual hanya boleh dikategorikan sebagai perbuatan jenayah jika mereka dilakukan oleh lelaki Yahudi terhadap wanita Yahudi yang lain. Atau kepada sesama Yahudi. Kerana hanya Yahudi dianggap manusia. Sedangkan jika seorang lelaki Yahudi merogol seorang wanita bukan Yahudi (Ghoyim), atau jika dia adalah seorang pedophile Yahudi yang bekerja pada 'seorang lelaki yang tidak bersalah, maka perbuatan itu bukan dosa, sebaliknya memberinya "rahmat Allah".
Rasional ini berlepas dari ayat-ayat Talmud yang menyatakan bahawa hanya orang Yahudi manusia, sedangkan orang bukan Yahudi (orang bukan Yahudi atau Ghoyim) bukan manusia tetapi sama dengan binatang. Jadi, melakukan kejahatan terhadap 'haiwan' adalah tidak bersalah. (IH)(Bersambung)Ibnu Hasyim: Singkap Industri Porno Dunia, Siapa Di Sebaliknya?
http://www.ibnuhasyim.com/2018/11/singkap-industri-porno-dunia-siapa-di.html

Palestin, Negara Haram Israel. Umat Islam Dicabar. Apa ..
Tinggalkan Parti Kristian Selepas Masuk Islam, Di M'sia ..



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://peceq.blogspot.com/2018/11/benda-pertama-saya-akan-buat-adalah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Manfaat Lobak Merah

Manfaat Lobak Merah

papar berkaitan - pada 7/11/2018 - jumlah : 1480 hits
Lobak merah adalah jenis sayuran yang tergolong dalam keluarga Brassicaceae sejenis tumbuhan berubi Sayuran ini merupakan salah satu sayuran yang banyak terdapat di Asia Akan tetapi tahukah Anda manfaat lobak merah Manfaat lobak merah yang ...
Lobak Merah Carrot

Lobak Merah Carrot

papar berkaitan - pada 6/11/2018 - jumlah : 559 hits
Sehari dua ni trending pasal lobak Merah Carrot Dalam dunia politik pelbagai perkara luar jangka boleh berlaku Ok kita tinggalkan bab tu Hari ni aku nak kongsikan khasiat Lobak Merah if gte vml 1 endif if vml endif 1 Mengurangkan Risiko Bar...
Lokman Adam Sama Cerdik Dengan Lobak Merah Kata Khairy

Lokman Adam Sama Cerdik Dengan Lobak Merah Kata Khairy

papar berkaitan - pada 4/11/2018 - jumlah : 645 hits
Lokman Adam sama cerdik dengan lobak merah kata Khairy Dikemas kini 1 jam yang lalu middot Diterbitkan pada 4 Nov 2018 1 49P
Allahuakbar Jumlah Lelaki Gay Di Malaysia Kini 310 000 80 Adalah Melayu

Allahuakbar Jumlah Lelaki Gay Di Malaysia Kini 310 000 80 Adalah Melayu

papar berkaitan - pada 30/10/2018 - jumlah : 1065 hits
JUMLAH homoseksual di negara ini kini dianggarkan sebanyak 310 000 berbanding 173 000 pada lima tahun lalu kata seorang pegawai Jabatan Kemajuan Islam Malaysia Statistik Kementerian Kesihatan pada 2013 menunjukkan terdapat kira kira 173 000...
Presiden Jokowi Samudera Adalah Masa Depan Kita

Presiden Jokowi Samudera Adalah Masa Depan Kita

papar berkaitan - pada 29/10/2018 - jumlah : 230 hits
Presiden Joko Widodo mengatakan peran dan fungsi laut bagi manusia begitu penting dan memerlukan kerja sama untuk menjaganya Menurutnya peran laut dan samudera begitu penting bagi kehidupan manusia
Doc New Adalah Salah Satu Pintasan Baru Daripada Google Untuk Memudahkan Kerja Anda

Doc New Adalah Salah Satu Pintasan Baru Daripada Google Untuk Memudahkan Kerja Anda

papar berkaitan - pada 28/10/2018 - jumlah : 252 hits
Buat mereka yang sering menggunakan internet untuk membuat buat kerja pejabat Google Docs adalah salah satu cara untuk anda membuat kerja kerja tersebut tanpa memerlukan perisian yang khusus justeru memudahkan anda untuk bekerja dari mana m...
Bajet2019 Tiada Bonus Untuk Penjawat Awam Dekat Dekat Pru15 Adalah Balik Tu Melayu Kan Mudah Lupa

Bajet2019 Tiada Bonus Untuk Penjawat Awam Dekat Dekat Pru15 Adalah Balik Tu Melayu Kan Mudah Lupa

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 548 hits
Benarkah Melayu senang ditipu SETIAP kali pembentangan bajet negara seramai 1 6 juta penjawat awam pastinya tidak sabar menunggu pengumuman bonus manakala rakyat berpendapatan rendah dan sederhana pula mengharapkan pengumuman bantuan kewang...
Ulmwp Senjata Untuk Melawan Indonesia Adalah Persatuan Selamat Atas Kongres Ii Knpb

Ulmwp Senjata Untuk Melawan Indonesia Adalah Persatuan Selamat Atas Kongres Ii Knpb

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 192 hits
Pesan Ketua ULMWP Menyampaikan Selamat atas Kongres II KNPB28 Oktober 2018Atas nama United Liberation Movement for West Papua saya mengirimkan salam kepada Komite Nasional Papua Barat pada Kongres di usia yang ke 10 mereka dan saya berharap...
Ma Ruf Amin Kepentingan Saya Adalah Umat Bukan Bisnis

Ma Ruf Amin Kepentingan Saya Adalah Umat Bukan Bisnis

papar berkaitan - pada 31/10/2018 - jumlah : 189 hits
Calon Wakil Presiden Ma ruf Amin mengingatkan dirinya maju Pilpres 2019 tidak ada kepentingan bisnis sama sekali yang dibawanya Semuanya untuk kepentingan umat Hal ini disampaikan saat berkunjung ke Banyuwangi dalam acaranya PCNU yang berta...
Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

3 Sebab Kenapa Kashmir Menjadi Pilihan Traveler Malaysia

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Jetama Taja Sabah Fc Rm5 Juta Musim Ini

Tak Sekolah

Legoland Malaysia Resort Empowers Teachers And Students To Conquer The Legoland School Challenge 2024

Tolak Autopsi Keluarga Bawa Jenazah Anggota Polres Manado Bunuh Diri Ke Sulut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Leha Leya Lawa Tonton

Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3


Bila Pak Arab Main Heli

Do You Know About Bakul Sia

Le Costil House Renovation By Anatomies D Architecture In Normandy France

Melawat Abang Di Asrama

Tular Gambar Di Atas Pelamin Berpegang Tangan Suami Irma Hasmie Dah Berkahwin Dengan Wanita Lain

When Will Govt Stop Abusing Cma Abolish Sedition Act Chegubard S Lawyer