Bapa Muda Ini Sanggup Jual Kek Pisang Tepi Jalan Demi Membiayai Kos Pembe Dahan Hati Anaknya Yang Mencecah Rm125 000




Menjadi ibu bapa mendidik kita untuk sentiasa melakukan pengorbanan demi memastikan keluarga dapat menikmati kehidupan yang selesa dan damai.

Namun kadangkala, ada segelintir ibu bapa yang diuji dengan dugaan berat sehingga memaksa mereka untuk berusaha berkali-kali ganda demi kelangsungan hidup keluarga.

Inilah yang terjadi kepada seorang bapa berusia 34 tahun bernama Antonio Detablan. Menurut AsiaOne, Antonio yang berasal dari Calamba, Filipina telah mengusahakan perniagaan secara kecil-kecilan dengan menjual kek pisang di tepi jalan bagi membiayai rawatan perubatan anaknya, Aquiro Jazz.



Aquiro, lapan bulan atau nama panggilannya Aki dilaporkan perlu menjalani pemindahan hati dan kos bagi prosedur pembedahan ini menelan belanja sekitar RM125,000!

Bayi kecil ini disahkan menghidap penyakit Biliary Atresia yang merupakan satu penyakit luar biasa dan jarang berlaku. Keadaan ini telah menjejaskan bahagian hempedu serta hati Aki yang didiagnos dengan penyakit itu pada Oktober tahun lalu.

Sementara itu, isteri Antonio iaitu Jabee Imano Galindes, 34 tahun merupakan seorang suri rumah dan sangat mahir dalam membuat kek. Bagi menambah pendapatan keluarga, dia turut membantu suaminya dengan menjual baju cetakan dan tiket loteri secara atas talian.



Pasangan ini telah berkahwin selama 9 tahun dan dikurniakan tiga orang anak iaitu Anexi Jazz (8 tahun), Arkhin Jazz (4 tahun) dan Aquiro Jazz (8 bulan). Menurut Jabee, anak kedua mereka turut pernah menjalani pembedahan pada tahun 2016 setelah doktor mengesahkan Arkhin menghidap hydrocephalus yang merujuk kepada keadaan di mana lebihan cecair di dalam otak.

“Terima kasih kepada Tuhan dan mereka yang baik hati menghulurkan bantuan. Hanya Tuhan yang mampu memberikan kebaikan ini kepada kami terutamanya Aki”.

Simpati dengan keadaan yang menimpa keluarga ini, seorang netizen telah bertindak mengongsikan kisah tersebut ke Facebook bagi menguar-uarkan kepada orang ramai agar tampil menghulurkan bantuan kepada Antonio dan Aki.

Berdasarkan perkongsian tersebut, netizen ini telah memuat naik gambar Antonio yang sedang mendukung Aki sambil menjual kek pisang di tepi jalan. Sebuku kek pisang itu dijual pada harga RM9.40 dan Antonio amat berharap agar dia dapat memperoleh wang yang cukup demi merawat penyakit anaknya itu.


Perkongsian ini berjaya sampai ke pengetahuan orang ramai dan meraih lebih daripada 139,000 perkongsian setelah ianya menular.

Buat masa ini, Aki hanya bergantung kepada pengambilan vitamin sementara menunggu sesi pembedahan. Bagaimanapun, doktor memaklumkan bahawa sekiranya Aki tidak dibedah sebelum mencapai setahun, usia Aki mungkin tidak akan bertahan sehingga dia berusia dua tahun.

Sumber: AsiaOne via erabaru.com.my © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.blogmazeer.com/2019/03/bapa-muda-ini-sanggup-jual-kek-pisang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Demi Anak Tersayang Bapa Sanggup Terseret 50 Meter

Demi Anak Tersayang Bapa Sanggup Terseret 50 Meter

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 290 hits
Demi Anak Tersayang Bapa Sanggup Terseret 50 Meter Ada sahaja kegiatan jahat yang hendak dilakukan tak kira dimana berada atas alasan desakan hidup Bila sudah dikurniakan akal dan cukup sifat apa salahnya bekerja bagi mencari sesuap nasi Ka...
Mudah Sangat Cara Bapa Ini Biasakan Anaknya Dalam Car Seat Penting Hati Kena Kental

Mudah Sangat Cara Bapa Ini Biasakan Anaknya Dalam Car Seat Penting Hati Kena Kental

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 353 hits
Memandangkan penggunaan kerusi keselamatan kanak kanak bakal diwajibkan tahun depan ramai ibu bapa dah mula berkira kira Pertamanya untuk membelinya dan yang kedua bagaimana penerimaan anak kecil bila diletakkan di dalam kerusi tersebut Apa...
Kos Bedah Anak Rm35 000 Yazit Mahu Jual Kereta

Kos Bedah Anak Rm35 000 Yazit Mahu Jual Kereta

papar berkaitan - pada 8/3/2019 - jumlah : 291 hits
KUALA LUMPUR Pemain dram popular Yazit Ahmad buntu mencukupkan dana bagi menyegerakan pembedahan jantung anak keduanya hingga sanggup menjual kereta Yazit 57 memberitahu Shahmirnuri 34 atau dipanggil Boy yang dimasukkan ke hospital sejak se...
Pm Tepi Selepas Ini Boleh Didenda Sehingga Rm100 000

Pm Tepi Selepas Ini Boleh Didenda Sehingga Rm100 000

papar berkaitan - pada 14/3/2019 - jumlah : 661 hits
Memandangkan membeli belah secara atas talian semakin popular dalam kalangan rakyat Malaysia Kemen terian Perdagangan Dalam Negeri dan Kepenggunaan memperkenalkan peraturan baharu bagi membendung penipuan terhadap pengguna KPDNKK menerusi k...
Wisma Tok Guru Mahkamah Tolak Injunksi Husam Dengan Kos Rm20 000 00

Wisma Tok Guru Mahkamah Tolak Injunksi Husam Dengan Kos Rm20 000 00

papar berkaitan - pada 28/2/2019 - jumlah : 375 hits
Mahkamah Persekutuan hari ini menolak permohonan Naib Presiden Amanah Husam Musa untuk mendapatkan kebenaran merayu bagi memperoleh injunksi interlokutori berkaitan akses bangunan Wisma Tok Guru sementara menunggu penyelesaian dua tuntutan ...
Pm Tepi Boleh Kena Denda Rm50 000

Pm Tepi Boleh Kena Denda Rm50 000

papar berkaitan - pada 13/3/2019 - jumlah : 365 hits
PM Tepi boleh kena denda RM50 000Azman menunjukkan transaksi perbualan peniaga dengan pembeli dalam laman sosial pada sidang media di pejabat KPDNHEP Selangor di Shah Alam NSTP Roslin Mat TahirSHAH ALAM Tindakan seorang pengarah syarikat me...
Demi 2 Anaknya Seorang Ayah Nekat Pakai Gaun Ke Sekolah Untuk Rayakan Hari Ibu

Demi 2 Anaknya Seorang Ayah Nekat Pakai Gaun Ke Sekolah Untuk Rayakan Hari Ibu

papar berkaitan - pada 10/3/2019 - jumlah : 294 hits
Semua orangtua tentu ingin memberikan kebahagiaan bagi anaknya Termasuk seorang pria yang bernama Chatchai Parn uthai ini Chatchai merupakan seorang duda asal Thailand yang telah memiliki 2 anak Chatchai yang tak ingin anaknya kecewa pun ne...
Adakah Aku Bukan Anaknya Sampai Hati Abah Ibu Tak Sama Layan Aku Macam Layan Adik Dan Abang

Adakah Aku Bukan Anaknya Sampai Hati Abah Ibu Tak Sama Layan Aku Macam Layan Adik Dan Abang

papar berkaitan - pada 13/3/2019 - jumlah : 560 hits
Nama aku gelaran dirumah Ira Berumur 24 tahun Aku merupakan anak ke dua dari 5 orang adik beradik Abah aku seorang engineer Mak seaorang surirumah Dari kecil aku memang bukan seorang yang pandai tak bermaksud aku tak pandai sangat tapi bagi...
Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Filem Sheriff

Sustainable Weekend Villa By Kanopea Architecture Studio And T3 Architects In Vietnam

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Senarai Wakil Piala Thomas Uber Cup Finals 2024 Chengdu

Cara Claim Towing Kereta Dengan Etiqa Auto Assist Care

15 Timeless Rustic Shed Designs With Unmatched Outdoor Versatility



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Buasir Otak Tv Bahasa Malaysia Jadi Ibu English Jadi Daddy Be Like

Cerita Aidilfitri 2024 Teamrayakedah

Resepi Ayam Masak Lemak Tak Pedas

Skeletal Remains Found At Abandoned Teachers Quarters In Membakut

Ex Judge Urges Govt To Apologise For Ops Lalang

Nep Influenced Policies In South Africa Created A Minority Elite Says Envoy