Baca Ayat Ini Sebanyak 7 Kali Setiap Kali Selesai Solat Fardhu


Baca ayat ini sebanyak 7 kali setiap kali selesai solat fardhu. Jika dia seorang yang lemah, maka akan menjadi kuat. Jika dia seorang yang hina, maka akan menjadi seorang yang mulia. Jika dia seorang yang kalah, maka akan segera mendapatkan pertolongan. Jika dia seorang yang berkesempitan, maka akan mendapat kelapangan. Jika dia seorang yang berhutang, maka akan segera dapat membayar. Jika dia seorang yang berada dalam kesusahan, maka akan hilang kesusahannya. Jika dia seorang yang sulit dalam penghidupan, maka akan segera mendapat kelapangan kehidupan.

 
Ayat 128 Surah At-Taubah “Laqad jaakum rasoolun min anfusikum AAazeezun AAalayhi ma AAanittum hareesun AAlaykum bilmu’ mi neena raoofu raheem”

Ayat 129 Surah At-Taubah “Fa-in tawallaw faqul hasbiya Allahu la ilaha illa huw AAalayhi tawakkaltu wahuwa rabbu alAAarshi alAAzeem”
Erti ayat 128 Sesungguhnya telah datang kepada kamu seorang Rasul dari golongan kamu sendiri (iaitu Nabi Muhammad s.a.w.), yang menjadi sangat berat kepadanya sebarang kesusahan yang ditanggung oleh kamu, yang sangat lobakan (inginkan) kebaikan bagi kamu, (dan) ia pula menumpahkan perasaan belas serta kasih sayangnya kepada orang-orang yang beriman.

Erti ayat 129 Kemudian jika mereka berpaling ingkar, maka katakanlah (Wahai Muhammad): “Cukuplah bagiku Allah (yang menolong dan memeliharaku), tiada tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia kepadaNya aku berserah diri, dan Dialah yang mempunyai ‘Arasy yang besar. Siapa nak beramal? Silakan… Lebih mujarrab jika memohon keizinan.
sumber: Ustaz Ebit Lew
Artikel lain

Orang Perempuan Takkan Cakap Dia Marah. Ini 5 ‘Tanda’ Yang Biasa Dibuat Dalam Mesej Orang Perempuan Takkan Cakap Dia Marah. Ini 5 ‘Tanda’ Yang Biasa Dibuat Dalam Mesej. Tak dinafikan bahawa orang perempuan adalah makhluk yang kompleks dan kadangkala ‘misteri’. Bila dia marah, dia takkan cakap yang dia tengah marah. Sebaliknya, lebih suka menyimpan perasaan lepas tu mengamuk tak tentu pasal. Jarang perempuan berterus-terang bila dia sedang marah atau bengang. Lelaki pula tak semuanya faham bila perempuan bagi ‘isyarat’ melalui gaya bahasa, mimik muka atau kelakuan. Tapi anda mungkin perasan macam ada benda yang tak kena dengannya. Perempuan mungkin boleh berlakon macam tiada apa-apa berlaku bila kita berjumpa atau bercakap dengannya, tapi kita masih boleh mengagak dengan mudah jika dia sedang marah pada kita melalui cara dia membalas pesanan ringkas (whatsapp/ text). Kalau nak tahu, ada pakar dalam bidang psikologi hubungan dah buat kajian dan menekankan beberapa kelakuan wanita membalas mesej teks ketika dia sedang marah.

1. TIBA-TIBA LAMBAT BALAS Kalau kita dah kenal seseorang, kita mesti dah terbiasa dengan jangka masa yang seringdi ambil untuk balas mesej. Selalunya perempuan tidak akan mengambil masa yang lama untuk membalas lebih-lebih lagi dengan orang yang penting baginya. Bila dia tiba-tiba lambat membalas, itu bermakna ada benda yang tak kena. Nak-nak pula kalau sekadar ada ‘double tick’ atau ‘seen’ yang menunjukkan dia dah baca mesej kita tadi. Pakar mengatakan bahawa itu merupakan salah satu ‘amaran’ yang pasangan ada buat salah dengannya. Perubahan drastik kepada jangka masa dalam berkomunikasi ni merupakan cara pasangan untuk menjarakkan dirinya. Melainkan anda berdua sedang sibuk dengan kerja atau perkara lain, itu tandanya dia tengah benganglah!

2. TAK ADA EMOJI Daripada zaman sms lagi, perempuan ada satu tabiat yang satu ini. Emoji atau emoticon pada hujung mesej dianggap sebagai tanda mesra. Meletakkan simbol-simbol comel ini juga merupakan tanda bahawa dia senang berbicara dengan kita. Bagi lelaki, mungkin hanya pernah guna 1-2 emoji saja. Tapi bagi perempuan, hampir setiap emoji ini ada maksud tersendiri dan ia menggambarkan mood seseorang sama ada sedang sedih, gembira, suka atau macam-macam lagi. Jika mesej yang dibalas hanya kosong dan hambar tanpa sebarang emoji atau simbol heart yang bertubi-tubi seperti dulu, ini bermakna adalah benda yang tak kena tu.

3. MESEJ MAKIN LAMA MAKIN PENDEK ni sebenarnya ada banyak maksud. Ada OK yang OK, ada OK yang tak OK. Fuh, confused kan? Mesej pendek-pendek sebenarnya membawa pesanan yang dia betul-betul sedang marahkan kita. Jarang perempuan mesej sekerat-sekerat macam tu walaupun bagi lelaki ianya sesuatu yang normal dan menjimatkan masa. Kalau sebelum ini dia punya cerita bukan main berjela-jela, tiba-tiba hanya membalas ‘Ya, Tak, Tak tahu’ atau paling teruk dia jawab ‘K’, jangan cepat sangat senang hati. Perempuan tu mungkin nak anda sendiri perasan yang ada benda dia tengah tak puas hati sampai buat dia merajuk. Jadi janganlah anggap walaupun dia masih membalas mesej, anda boleh ‘terlepas’!

4. MESEJ TIBA-TIBA BERTUKAR FORMAL Jika tiba-tiba pasangan anda tidak mahu menggunakan panggilan manja atau sweet, guna pula gaya bahasa yang formal, anda mungkin dalam bahaya. Berbual dengan formal adalah cara kita berkomunikasi dengan orang asing, bukan dengan pasangan yang kita sudah lama kenal. Tona formal ini menghasilkan jurang antara pasangan. Ini juga bermakna dia mahu menjauhkan diri dan mahu mengganggap anda sebagai orang asing – buat sementara waktu. Kalau dah sampai tahap ini, cepat-cepat cari punca supaya dia kembali mesra seperti dulu.

5. TAK BERTANYA SOALAN LAGI Selain menceritakan tentang harinya, orang perempuan ni biasalah, macam detektif. Dia rajin bertanya soalan walaupun yang lelaki anggap remeh, contohnya ‘balik pukul berapa?’, ‘hari ni makan apa?’ atau ‘mesyuarat tadi ok?’. Selalunya perempuanlah yang akan menghidupkan perbualan dua hala dalam mesej teks. Dia juga jarang menghentikan perbualan lebih-lebih lagi dengan orang yang disayangi. Jadi kalau dalam perbualan tu dia hanya menjawab dan tak bertanya lagi, berhati-hatilah ya.
Sumber: Sirap Limau
The post Baca ayat ini sebanyak 7 kali setiap kali selesai solat fardhu appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/baca-ayat-ini-sebanyak-7-kali-setiap-kali-selesai-solat-fardhu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Kelihatan Muda Dan Berseri Amalkan Doa Ni Setiap Kali Lepas Solat

Nak Kelihatan Muda Dan Berseri Amalkan Doa Ni Setiap Kali Lepas Solat

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 706 hits
Nak Kelihatan Muda Dan Berseri Amalkan Doa Ni Setiap Kali Lepas Solat Potongan 2 ayat dari surah dalam Al Quran ini baik untuk dijadikan amalan harian terutama setiap kali mak ayah lakukan lepas solat fardhu Kedua dua ayat pendek ini mengan...
Baca Bismillah Setiap Kali Memasukkan Bahan Ketika Memasak Perlakuan Spontan Lara Dipuji Hasil Didikan Yang Baik

Baca Bismillah Setiap Kali Memasukkan Bahan Ketika Memasak Perlakuan Spontan Lara Dipuji Hasil Didikan Yang Baik

papar berkaitan - pada 10/11/2018 - jumlah : 349 hits
Memulakan urusan dengan perkataan Bismillah amalan yang mula Lara Alana walau pun baru berusia 4 tahun sudah terbiasa menyebutnya secara spontan Lara Alana memang petah dan bijak Buah hati kesayangan Awal Ashari Scha Al Yahya ini selalu men...
Setiap Kali Balik Mesti Lebam Sana Sini Pengasuh Dera 2 Beradik Ditahan

Setiap Kali Balik Mesti Lebam Sana Sini Pengasuh Dera 2 Beradik Ditahan

papar berkaitan - pada 26/11/2018 - jumlah : 297 hits
Setiap kali balik mesti lebam sana sini Pengasuh dera 2 beradik ditahanDua beradik perempuan mengalami luka dan kesan lebam penuh di muka dan badan dipercayai didera oleh pengasuh mereka sejak September lalu lapor Kejadian yang menimpa dua ...
Bacalah Surah Al Fatihah Sebanyak 41 Kali Untuk Meminta Hajat In Shaa Allah Segala Hajat Akan Dimakbulkan

Bacalah Surah Al Fatihah Sebanyak 41 Kali Untuk Meminta Hajat In Shaa Allah Segala Hajat Akan Dimakbulkan

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 372 hits
Surah Al Fatihah adalah surah pertama dalam al Quran Al Fatihah maksudnya pembukaan iaitu surah pembukaan dalam kita suci tersebut Surah ini diturunkan di Mekah dan terdiri dari 7 ayat Al Fatihah merupakan surah yang pertama tama diturunkan...
Cukupkah Sujud Sahwi Hanya Sekali Jika Lupa Berulang Kali Dalam Solat

Cukupkah Sujud Sahwi Hanya Sekali Jika Lupa Berulang Kali Dalam Solat

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 342 hits
Dalam artikel yang lalu kita telah mengetahui apa yang dimaksudkan dengan sujud sahwi Sujud ini dilakukan untuk menutup kecacatan dalam solat seperti ragu ragu kekurangan bilangan rakaat atau terlebih rakaat Untuk memahami dengan lebih jela...
Kelebihan Solat Fardhu Subuh Dan Asar

Kelebihan Solat Fardhu Subuh Dan Asar

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 1025 hits
Daripada Abu Zuhair iaitu Umarah binti Ruwaibah RA katanya aku telah mendengar Rasulullah SAW bersabda Tidak masuk neraka seseorang yang sembahyang sebelum terbit matahari dan juga sebelum terbenamnya iaitu sembahyang subuh dan sembahyang a...
Suami Sanggup Tikam Isteri Sebanyak 3 Kali

Suami Sanggup Tikam Isteri Sebanyak 3 Kali

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 527 hits
Suami Sanggup Tikam Isteri Sebanyak 3 Kali WANITA Bangladesh cedera selepas ditikam tiga kali di bahagian perut di rumah di Taman Bukit Teratai Ampang 5 30 pagi hari ini Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Asisten Komisioner Hamzah Alias berkata...
Zara Menangis Setiap Kali Lihat Lelaki Itu Ibu Tak Sangka Anak Yang Maut Didera Sebenarnya Dijaga Suami Pengasuh

Zara Menangis Setiap Kali Lihat Lelaki Itu Ibu Tak Sangka Anak Yang Maut Didera Sebenarnya Dijaga Suami Pengasuh

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 485 hits
Tidak dapat dibayangkan kesedihan hati seorang ibu apabila anak yang ditatang dan dijaga maut didera tanpa perikemanusian Pemergian bayi bernama Nur Muarzara Ulfa 11 bulan akibat penderaan fizikal dan seksual akhirnya membongkar perkara yan...
Disaat Kita Sedih Dan Kesusahan Baca Ayat Ini

Disaat Kita Sedih Dan Kesusahan Baca Ayat Ini

papar berkaitan - pada 14/11/2018 - jumlah : 2767 hits
Assalamualaikum Pagi yang sejuk sejuk mendung ini Allah gerakkan hati nieyl untuk share ayat ini bersama Untuk diri nieyl sendiri dan juga untuk yang membaca semoga ianya menjadi amalan kita bersama
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Dilaporkan 10 Orang Terkorban 2 Helikopter Atm Bertembung Di Udara

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Lateefa Koya Negara Sudah Jadi Banana Republic Ketika Kamu Dedah Bualan Pemimpin Negara