Zara Menangis Setiap Kali Lihat Lelaki Itu Ibu Tak Sangka Anak Yang Maut Didera Sebenarnya Dijaga Suami Pengasuh


Tidak dapat dibayangkan kesedihan hati seorang ibu apabila anak yang ditatang dan dijaga maut didera tanpa perikemanusian. Pemergian bayi bernama Nur Muarzara Ulfa, 11 bulan akibat penderaan fizikal dan seksual akhirnya membongkar perkara yang tidak disangka, rupa-rupanya selama ini anak kecil itu dijaga suami pengasuh!
Beberapa hari lalu, tular berita menyayat hati apabila bayi 11 bulan maut akibat dera fizikal & seksual oleh suami pengasuh. Menurut laporan BH Online, ibu mangsa, Noraihan Ab Aziz, dia terkejut dan tidak sangka anak sebenarnya dijaga suami pengasuh walau pun pada mulanya pengasuh telah berjanji untuk menjaga anaknya seperti anak sendiri.
Dia hanya mengetahui anaknya itu dijaga oleh suami pengasuh yang berusia 36 tahun selepas dimaklumkan oleh pihak polis. Noraihan telah menghantar bayinya itu kepada pengasuh iaitu isteri lelaki berkenaan sejak  21 September lalu.
“Saya tidak sangka selama ini anak saya dijaga suami pengasuh, bukan wanita itu sendiri.
 “Pihak polis memaklumkan sepanjang tempoh saya menghantar anak di bawah jagaan pengasuh, Zara dijaga sepenuh masa oleh suaminya kerana lelaki itu beranggapan isterinya seorang yang lembab membuat kerja,” katanya.
 MENGENALI PENGASUH MENERUSI FACEBOOK
“Sebelum ini saya tidak bekerja, namun saya mendapat kerja di sebuah kilang di Bangi. Saya mengenali pengasuh melalui Facebook selepas dia menghubungi saya menerusi WhatsApp memaklumkan dia berminat untuk menjaga anak sulung, Muhammad Alif Zamani berusia lima tahun dan Zara dengan bayaran RM550 bagi setiap seorang dari jam 7 pagi hingga 7 malam.
“Seminggu sebelum menghantar anak kepada pengasuh, saya ada berjumpa dengan pengasuh itu di rumahnya yang terletak tidak jauh dari rumah kami di Seksyen 16, Bandar Baru Bangi.
 AKAN MENJAGA SEPERTI ANAK SENDIRI
“Ketika itu, dia memaklumkan akan menjaga anak saya seperti anaknya sendiri memandangkan dia sendiri mempunyai anak lelaki berusia satu tahun lapan bulan, namun lain pula jadinya.”
KESAN LEBAM  PADA ZARA
Noraihan berkata, dia menyedari terdapat kesan lebam pada lengan, paha dan dahi Zara, dua minggu lalu.
“Pengasuh memberitahu kesan lebam itu akibat digigit anak lelakinya. Malah, bibir dan gusi Zara mula membengkak menyebabkan dia tidak mahu menyusu serta kerap menangis. Keadaan Zara menyebabkan kami tidak menghantar dia ke rumah pengasuh bagi tempoh beberapa hari selepas itu.
 “Saya dan suami kemudian menghantar kedua-dua anak ke rumah kakak di Klang, namun Zara kerap menangis menyebabkan saya terpaksa menghantar semula dia ke rumah pengasuh pada Rabu lalu.
Gambar hiasan.  MENANGIS SETIAP KALI MELIHAT SUAMI PENGASUH
Ibu mangsa juga telah dimaklumkan oleh pengasuh bahawa Zara tidak menangis apabila di bawah jagaannya tetapi menangis apabila melihat suaminya.
 “Sebelum kejadian kira-kira jam 9 pagi (Rabu lalu), saya sempat menghantar mesej menerusi WhatsApp bertanyakan mengenai keadaan Zara. Pengasuh memberitahu Zara tidak meragam apabila bersamanya, namun dia menangis apabila melihat suaminya.
Mangsa telah dibawa ke Hospital Serdang oleh pengasuh dan suami pengasuh kerana tercekik epal.  dan dan Noraihan dimaklumkan oleh pihak hospital. Ketika dirawat, doktor memaklumkan terdapat kecederaan pada tempurung kepala Zara yang dikatakan pecah dengan lebam di bahagian berkenaan. Bedah siasat pula mendapati tisu pada kemaluan dan dubur koyak dipercayai akibat dirogol.
LUARAN NAMPAK SEPERTI INDIVIDU NORMAL
Noraihan memberitahu BH Online yang dia pernah berjumpa dengan suami pengasuh yang dilihat seperti individu normal, namun riak mukanya kelihatan garang.
“Sebelum ini, saya pernah terserempak dengan lelaki berkenaan ketika membayar wang upah menjaga anak di rumahnya pada 31 Oktober lalu. Jika dilihat pada luaran, dia kelihatan seperti individu lain,” katanya.
 MAHU PELAKU DIHUKUM
Noraihan berkata, kematian anaknya menyebabkan dia merasa sakit hati dan tidak senang duduk setiap kali mengenangkan perbuatan durjana dilakukan terhadap Zara.
“Saya reda dengan pemergian Zara, namun perasaan sakit hati masih ada selagi pelakunya tidak menerima balasan setimpal atas perbuatan keji itu.
“Selagi pelaku itu tidak ditahan, selagi itu hati saya tidak senang. Saya mahu individu yang melakukan perkara itu diberikan hukuman atas perbuatan dilakukan.”
Sumber: BH Online
Foto: Sinar Harian
Artikel berkaitan [Bayi 9 Bulan Maut Didera Suami Pengasuh. Tempurung Kepala Pecah, Koyakan Di Kemaluan]
The post “Zara Menangis Setiap Kali Lihat Lelaki Itu”. Ibu Tak Sangka Anak Yang Maut Didera Sebenarnya Dijaga Suami Pengasuh appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://majalahpama.my/zara-menangis-setiap-kali-lihat-lelaki-itu-ibu-tak-sangka-anak-yang-maut-didera-sebenarnya-dijaga-suami-pengasuh/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kes Zara Saya Tidak Sangka Selama Ini Anak Saya Dijaga Suami Pengasuh Bukan Wanita Itu Sendiri

Kes Zara Saya Tidak Sangka Selama Ini Anak Saya Dijaga Suami Pengasuh Bukan Wanita Itu Sendiri

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 1012 hits
Kes Zara Saya Tidak Sangka Selama Ini Anak Saya Dijaga Suami Pengasuh Bukan Wanita Itu Sendiri Kes Zara Saya Tidak Sangka Selama Ini Anak Saya Dijaga Suami Pengasuh Bukan Wanita Itu Sendiri
Kes Zara Bayaran Rm550 Sebulan Tapi Rupanya Anak Dijaga Suami Pengasuh

Kes Zara Bayaran Rm550 Sebulan Tapi Rupanya Anak Dijaga Suami Pengasuh

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 698 hits
Please follow and like us 0 KUALA LUMPUR Saya tidak sangka selama ini anak saya dijaga suami pengasuh bukan wanita itu sendiri kata Noraihan Ab Aziz 22 ibu kepada bayi yang maut akibat didera secara fizikal dan seksual oleh suami pengasuh
Sebelum Hantar Anak Selidik Dulu Latar Belakang Pengasuh Ini Luahan Sayu Ibu Zara

Sebelum Hantar Anak Selidik Dulu Latar Belakang Pengasuh Ini Luahan Sayu Ibu Zara

papar berkaitan - pada 13/11/2018 - jumlah : 483 hits
Sebelum Hantar Anak Selidik Dulu Latar Belakang Pengasuh Ini Luahan Sayu Ibu Zara Sebelum Hantar Anak Selidik Dulu Latar Belakang Pengasuh Ini Luahan Sayu Ibu Zara
Kematian Tragis Zara Didera Suami Pengasuh Netizen Desak Jangan Mansuhkan Hukuman Mati

Kematian Tragis Zara Didera Suami Pengasuh Netizen Desak Jangan Mansuhkan Hukuman Mati

papar berkaitan - pada 12/11/2018 - jumlah : 665 hits
Kematian Tragis Zara Didera Suami Pengasuh Netizen Desak Jangan Mansuhkan Hukuman MatiKematian Tragis Zara Didera Suami Pengasuh Netizen Desak Jangan Mansuhkan Hukuman Mati
Bayi 9 Bulan Didera Secara Fizikal Dan Seksual Oleh Suami Pengasuh Meninggal Dunia

Bayi 9 Bulan Didera Secara Fizikal Dan Seksual Oleh Suami Pengasuh Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 471 hits
KAJANG Seorang bayi perempuan berusia sembilan bulan meninggal dunia selepas dua hari bertarung nyawa di hospital akibat dipercayai didera secara fizikal dan seksual oleh suami pengasuh GAMBAR hiasanRabu lepas seorang pegawai perubatan di J...
Menyesal Nak Mati Bila Doktor Kata Susu Kultur Itu Penyebab Saluran Suara Anak Jadi Bengkak Ibu

Menyesal Nak Mati Bila Doktor Kata Susu Kultur Itu Penyebab Saluran Suara Anak Jadi Bengkak Ibu

papar berkaitan - pada 2/11/2018 - jumlah : 455 hits
Menyesal nak mati bila doktor kata susu kultur itu penyebab saluran suara anak jadi bengkak IbuSemalam seorang ibu meluahkan rasa kebimbanganya mengenai kesihatan anak perempuan beliau yang lemah selepas disahkan tidak sihat kerana minuman ...
Rakaman Menyedihkan Apabila Anak Monyet Ini Menangis Kerana Ibu Monyet Ini Matii Dilanggar

Rakaman Menyedihkan Apabila Anak Monyet Ini Menangis Kerana Ibu Monyet Ini Matii Dilanggar

papar berkaitan - pada 17/11/2018 - jumlah : 973 hits
Rakaman Menyedihkan Apabila Anak Monyet Ini Menangis Kerana Ibu Monyet Ini Matii DilanggarRakaman Menyedihkan Apabila Anak Monyet Ini Menangis Kerana Ibu Monyet Ini Matii Dilanggar
Bayi 9 Bulan Mati Didera Suami Pengasuh

Bayi 9 Bulan Mati Didera Suami Pengasuh

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 1262 hits
KAJANG Seorang bayi perempuan berusia sembilan bulan meninggal dunia Jumaat lalu selepas dua hari dilaporkan tenat dipercayai didera secara fizikal dan seksual oleh suami pengasuh Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Ahmad Dzaffir M...
Dua Posisi Berus Gigi Anak 4 Tahun Ke Bawah Dan 5 Tahun Ke Atas Yang Wajib Ibu Bapa Buat

Dua Posisi Berus Gigi Anak 4 Tahun Ke Bawah Dan 5 Tahun Ke Atas Yang Wajib Ibu Bapa Buat

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 630 hits
Kerosakan atau karies gigi boleh bermula sebaik sahaja gigi pertama tumbuh dan terdedah kepada persekitaran mulut Adalah amat penting untuk memastikan bahawa gigi dan gusi dibersihkan secara rutin bagi mengurangkan proses kerosakan Ramai ib...
3 Pelampau Khawarij Ditahan

Lost Opportunities In Labuan

Dua Bersaudara Maut Tiga Cedera Parah Nahas 4wd

Iced Butterscotch Latte Zus Coffee

Lirik Lagu Semua Tentangmu Sufian Suhaimi

Abyad Sofi

Anwar Ibrahim Watak Utama Misi Gila

Zii Jia Won T Join National Team For Thomas Cup Training



Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kuih Muah Tonton

10 Filem Indonesia Terbaru Best 2023 2024 Juga Tersedia Online


Islam Agama Rantau Tanah Melayu 40 Tahun Selepas Nabi

Ugreen Nexode Rg 65w Robot Pengecas Peneman Aktiviti Anda

Wordpress Website Speed Build The Masters Golf Tournament

Hikayat Budak Pening Sebuah Legasi

Bayu Somerset Pakaian Tradisional Untuk Gaya Harian

Pengalaman Pertama Alami Kesesakan Di Lebuhraya Hingga 10 Jam