Anak Degil Sampai Dipulau Ibu Bapa Lelaki Ini Tekad Buktikan Mampu Berjaya Hingga Terkenal Seluruh Dunia


Korang percaya tak pada keajaiban? Mungkin ada yang percaya atau sebaliknya. Tapi magik yang sebenar akan betul-betul wujud bila korang yakin tiada satu manusia pun yang akan gagal sekiranya berusaha. Jangan kata benda ni klise sebab ia bukan dongeng melainkan kisah yang benar jadi realiti.
Okay mesti korang pernah dengar pasal Tao Kae Noi kan? Alaa, produk rumpai laut kering yang famous tu. Kalau korang nak tahu, pengasasnya Top Ittipat pernah mencipta fenomena apabila menjadi usahawan termuda yang tersenarai dalam Forbes Thailand.
Ya, mungkin Top pernah dilabelkan sebagai pelajar yang degil, namun dengan sikap ‘degil’nya itu lah yang membawa dia ke ‘atas’ sekarang.
Dia ‘degil’ untuk jatuh, dia terus berusaha walaupun telah gagal beberapa kali. Dia ‘degil’ untuk takut, dia berani mencuba sesuatu yang belum dicuba oleh orang lain. Dia ‘degil’ untuk mengalah, dia mengambil risiko untuk menjayakan impiannya.

Siapa sangka kini, jenama Tao Kae Noi telah terkenal di seluruh dunia, memasuki lebih 7000 cawangan 7Eleven, kedai serbaneka lain serta pasaraya dan berada di 27 buah negara, woww.
Dan Seriously tak sangka dah hampir 15 tahun Tao Kae Noi jadi snek kegemaran ramai, woww, nak dekat 15 tahun dah guyss!
So sempena menghargai sokongan dan kesetiaan peminat selama hampir 15 tahun ni, Tao Kae Noi ada surprise nak bagi kat korang! Kalau nak tahu, harini (15 September 2019) ada pelancaran kempen ‘Love Tao Kae Noi’  tau yang diadakan kat Thailand.
Bestnya guys, Thailand!
Bayangkan korang boleh pergi Thailand, melawat tempat yang super menarik kat sana, syurga percutian la kata kan gituuu. Haa, boleh la tangkap gambar upload dekat instagram kan? hahaha.
Haa, Ada banyak monumen bersejarah dan tempat shopping tau kat sini! Confirm kalau pergi sini korang dah taknak balik rumah dah.

Lagi satu, bukan tempat je yang cantik, makanan kat sini pun sedap-sedap tau! dah la banyak pilihan, boleh juling tau tak mata tengok.
Uihhh, boleh meleleh air liau tengok semua makanan kat sana, syiok giler guys!

Tapi tapi tapi,
Macam mana kalau kami cakap yang korang boleh pergi Thailand secara percuma? Yup, free guys! Korang tak perlu bayar apa-apa pun, Ingat tak tadi kami ada kata yang Tao Kae Noi ada hadiah nak bagi kat korang kan.
Ni la hadiahnya, surprise! Tao Kae Noi nak pilih 5 orang bertuah untuk menangi percutian eksklusif ke Thailand sempena kempen Tao Kae Noi Love 2019 ni.

Opss, bukan pakej percutian eksklusif saja tau! Pemenang juga akan dapat makan malam istimewa bersama dengan band popular seluruh Asia, SBFive! Serius wey korang akan dapat makan satu meja dengan jejaka-jejaka yang kacak ni, OMG! Excited kan? SBFive ni mula debut pada tahun 2017, dorang ni memang terkenal di banyak tempat seperti China, Indonesia, Malaysia, Singapura, Filipina, Korea mahupun Brazil dan telah dipilih sebagai Brand Ambassador kepada Tao Kae Noi.
Haa, ingat tau, Tao Kae Noi nak pilih lima orang pemenang sahaja tau!
 

Alamak, tapi macam mana nak menang pakej percutian eksklusif dan special dinner dengan Duta Tao Kae Noi, SNFive ni ye? Senang sangat guys, korang hanya perlu follow 3 step mudah kat bawah ni untuk jadi pemenang percutian eksklusif 3 hari 2 malam di Bangkok, Thailand ni.
[1] Beli Korang hanya perlu beli produk Tao Kae Noi bernilai RM20.00 dalam satu resit di mana-mana kedai, cawangan pasar raya, kedai serbaneka 24 jam atau stesen minyak.
[2] Tangkap dan Kongsi Tangkap foto kreatif koroang bertemakan  ‘Love Tao Kae Noi di Thailand’ dan muatnaik foto tersebut di laman Facebook atau Instagram dengan caption yang menjelaskan kenapa korang patut dipilih untuk pergi ke Thailand beserta hashtag #LoveTaoKaeNoiInThailand.
[3] Pengesahan Penyertaan Tulis nama korang atas resit tu. Kemudian ambil gambar resit dan mesej ke Facebook rasmi Tao Kae Noi Malaysia atau Instagram @TaokaenoiClubMY.
senang je kan nak menang?
Sebab Tae Kae Noi sayang kat korang, mereka nak bagi lagi ganjaran kepada 6 pemenang setiap minggu baucer RM100 di Shopee! Banyak tau hadiah nak bagi kat korang ni, apalagi cepat pergi kedai beli Tae Kae Noi sekarang! Entah-entah orang lain dah siap beratur kat kedai nak beli, jangan lambat nanti habis!

Terma dan syarat contest [1] Contest ni ‘Love Tao Kae Noi in Thailand’  ni bermula pada 15 hingga 30 September 2019, so penyertaan lebih dari tarikh yang dinyatakan tu takkan dilayan ye. [2] Semua warganegara dan penduduk tetap Malaysia berumur 18 tahun ke atas boleh sertai contest ni: pembelian produk Tao Kae Noi mestilah sekurang-kurangnya RM20.00  dalam satu resit di semua kedai kecuali pembelian atas talian. [3] Pekerja atau pihak yang bekerja dengan Tao Kae Noi tidak dibenarkan menyertainya. 6 pemenang mingguan akan diumum setiap hari Sabtu pada 5.00 petang (2 minggu sahaja) manakala 5 orang pemenang hadiah utama akan diumumkan pada 7 Oktober 2019 jam 5.00 petang. Semua pemenang akan dimaklumkan melalui mesej (Direct messange) dalam inbox mereka di Facebook atau Instagram.
Untuk makluman lanjut korang boleh lawat laman Facebook rasmi Tao Kae Noi Malaysia atau Instagram @TaokaenoiClubMY.
Baik korang pergi beli cepat, nanti rugi kalau habis, goodluck guyss!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://siakapkeli.my/2019/09/15/anak-degil-sampai-dipulau-ibu-bapa-lelaki-ini-tekad-buktikan-mampu-berjaya-hingga-terkenal-seluruh-dunia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selalu Alpa Ini Risiko Ibu Bapa Kena Tahu Kalau Guna Cotton Bud Cuci Telinga Anak Kecil

Selalu Alpa Ini Risiko Ibu Bapa Kena Tahu Kalau Guna Cotton Bud Cuci Telinga Anak Kecil

papar berkaitan - pada 13/9/2019 - jumlah : 520 hits
Putik kapas atau cotton bud adalah sejenis alat yang digunakan untuk membersihkan telinga Ianya banyak digunakan oleh golongan dewasa malahan ada ibu bapa yang menggunakannya pada bayi mereka Namun tahukah anda bahawa putik kapas ini tidak ...
Ibu Di Bogor Tega Aniaya Anak Tiri Hingga Tewas

Ibu Di Bogor Tega Aniaya Anak Tiri Hingga Tewas

papar berkaitan - pada 19/9/2019 - jumlah : 179 hits
Penganiayaan dilakukan setiap hari Namun puncaknya satu minggu sebelum kasus ini terungkap kata Hendri
Bapa Rebah Tiba Tiba Undang Trauma Pada Dua Anak Kecil Hingga Kini Keduanya Masih Terkesan

Bapa Rebah Tiba Tiba Undang Trauma Pada Dua Anak Kecil Hingga Kini Keduanya Masih Terkesan

papar berkaitan - pada 13/9/2019 - jumlah : 292 hits
Tatkala keluarga lain sedang sibuk membuat persiapan akhir menyambut Hari Raya Aidil Adha pada 10 Ogos yang lalu keluarga kecil milik Norashikin Md Nor dikejutkan dengan insiden yang mengubah seluruh kehidupan mereka Sekitar jam 2 pagi Muha...
Nak Tengok Anak Berbakti Kepada Ibu Bapa Sila Pergi Hospital Klinik

Nak Tengok Anak Berbakti Kepada Ibu Bapa Sila Pergi Hospital Klinik

papar berkaitan - pada 19/9/2019 - jumlah : 428 hits
Nak Tengok Anak Berbakti Kepada Ibu Bapa Sila Pergi Hospital Klinik Lumrah hidup adakalanya kita tak mampu menjaga ibu bapa Mungkin kerana kita lupa pengorbanan ibu bapa Dan mungkin juga kita tak layak leka mengejar harta dunia dan kekayaan...
Bukan Salah Anak Lambat Membaca Ibu Bapa Kena Ajar Asas Dulu

Bukan Salah Anak Lambat Membaca Ibu Bapa Kena Ajar Asas Dulu

papar berkaitan - pada 21/9/2019 - jumlah : 469 hits
Ibu bapa semestinya menantikan perkembangan yang positif untuk anak anak Kan Setiap anak mempunyai perkembangan yang berbeza dan ada kalanya tidak mengikut aturan yang betul Menjadi kerisauan buat ibu ayah apabila anak berganjak ke tiga tah...
Gajet Bukan Pengasuh Ibu Bapa Perlu Wujudkan Komunikasi Dengan Anak Anak

Gajet Bukan Pengasuh Ibu Bapa Perlu Wujudkan Komunikasi Dengan Anak Anak

papar berkaitan - pada 9/9/2019 - jumlah : 530 hits
Penggunaan gajet masa kini sudah berleluasa seiring dengan peningkatan teknologi Ke mana pun kita pergi sekarang boleh nampak dengan jelas rata rata masyarakat tidak mengira umur menjadikan gajet sebagai medium utama mereka Timbalan Perdana...
Ramai Ibu Bapa Tak Sedar Anak Kurang Nutrisi Apa Perlu Buat

Ramai Ibu Bapa Tak Sedar Anak Kurang Nutrisi Apa Perlu Buat

papar berkaitan - pada 5/9/2019 - jumlah : 423 hits
Ibu bapa mana yang tidak runsing jika anak mereka sering sahaja tidak sihat Demam selesema dan batuk selalu sahaja menyerang si manja Selain persekitaran yang kurang bersih dan berdebu anak anak mudah jatuh sakit kerana kekurangan nutrisi d...
Perancang Perkahwinan Rugi Rm4000 Gara Gara Ibu Bapa Gagal Awasi Anak

Perancang Perkahwinan Rugi Rm4000 Gara Gara Ibu Bapa Gagal Awasi Anak

papar berkaitan - pada 7/9/2019 - jumlah : 518 hits
Setiap kali dapat jemputan ke majlis atau kenduri mak mak yang ada anak kecil ni la yang paling dalam dilema sebab takut tak dapat nak kawal tingkah laku anak anak Salah langkah buruk padahnya Situasi ini terjadi di sebuah majlis perkahwina...
7 Kesilapan Besar Yang Lazim Dilakukan Ibu Bapa Dalam Mendidik Anak

7 Kesilapan Besar Yang Lazim Dilakukan Ibu Bapa Dalam Mendidik Anak

papar berkaitan - pada 22/9/2019 - jumlah : 323 hits
Mendidik anak anak adalah perkara yang sering memeningkan kepala ramai ibu bapa Tidak ada seorang ibu pun yang mahukan anak anak mereka membesar menjadi orang gagal dan bermasalah Sebagai ibu bapa kita perlu ingat anak anak adalah amanah Tu...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Tips For Achieving Your Saving Goals



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Menjadi Kesalahan Dan Teladan Buruk Jika Kerajaan Tidak Akur Dekree Ydpa

Bicara Profesional Pengarah Pendidikan Negeri Johor Bersama Pengetua Sekolah Negeri Johor 2024

Beyond The Pew The Bridal Heart Guides Your Daily Walk With Christ

Wanita Cedera Diragut Ketika Menunggang Motosikal

Kes Lelaki Israel 10 Ditahan Semula Bawah Sosma

Pelbagai Cara Memakai Samping