Aloft S Culinary Stars Kembali Di Aloft Kuala Lumpur Sentral Sepanjang Ogos 2019


Aloft's Culinary Stars Kembali Di Aloft Kuala Lumpur Sentral Sepanjang Ogos 2019!
Aloft's Culinary Stars Kembali Di Aloft Kuala Lumpur Sentral Sepanjang Ogos 2019! | Assalamualaikum & Salam Sejahtera guys! Aloft Kuala Lumpur Sentral kini sedang mempromosikan bufet sepanjang Ogos 2019 dengan menampilkan hidangan-hidangan dari 'Junior Sous Chef'. Jadi Momi berkesempatan untuk merasai hidangan yang akan ditampilkan diatas meja bufet sepanjang Ogos ini. Jadi Momi akan kongsikan hidangan-hidangan menarik tersebut. 
Sempena Aloft's Culinary Stars Season 2, Aloft Kuala Lumpur Sentral ini menampilkan hidangan dari 3 chef ; Chef Izmin, Chef Wan dan Chef Ahmad. Setiap chef memiliki keistimewaan mereka tersendiri dalam menyediakan hidangan yang pastinya lazat dan sedap. Kita zoom sikit hidangan-hidangan dari 3 Chef yang berbakat ini.

Aloft's Culinary Stars Menampilkan 3 Junior Sous Chef iaitu (dari kiri) Chef Azmin, Chef Ahmad dan Chef Wan
Menu Chef Izmin - Hidangan Dari ItaliPertama, kita lihat hidangan dari Chef Izmin atau nama sebenarnya Mohd Izmin Khairi bin Ismail. Beliau telah berkhidmat dalam industri masakan ini selama 10 tahun. Chef yang berusia 27 tahun ini telah menjadi peminat pasta sejak beliau masih kecil dan minatnya terhadap makanan Itali memang tidak boleh disangkal lagi.

Salmone Putanesca
Polpette Al Formagio e Pomodoro

Untuk bufet ini, Chef Izmin menghidangkan hidangan istimewa 'Polpette Al Formagio e Pomodoro' dan 'Salmone Putanesca' yang boleh anda cuba. Untuk kedua-dua hidangan ini Momi rasa menarik, lagi-lagi 'Polpette Al Formagio e Pomodoro' ini memang sedap. Bertambah-tambah makan hehe.

Menu Chef Wan - Hidangan Dari MexicoBagi yang ingin cuba hidangan dari Mexico, Chef Wan atau nama sebenar beliau Muhammad Ridzuan Bin Leman akan mempersembahkan masakan Mexico kegemarannya sebahagian dari hidangan bufet. Chef yang berasal dari Pulau Pinang ini  sudah menceburi dunia masakan ini selama sembilan tahun dan rasa cintanya terhadap masakan Mexico itu membuatkan beliau menghasilkan masakan yang kaya dan menggunakan bahan-bahan yang sihat.

Lamb FajitasMexican Chicken Lasagna
Pastinya Chef Wan akan menghidangkan dua hidangan kepakarannya iaitu 'Lamb Fajitas' dan 'Mexican Chicken Lasagna' (Lasagna Ayam Mexico). Hidangan dari Chef Wan ini menjadi kegemaran Momi sebab dua dua memang kena dengan selera Momi. Jadi Momi sarankan untuk anda cuba kedua-dua hidangan lazat ini.

Menu Chef Ahmad - Hidangan Dari Malaysia
Anda tak minat masakan Itali dan Mexico? Tak mengapa, sebab bufet ini juga menghidangkan Masakan Malaysia sentiasa menjadi tumpuan ramai. Untuk hidangan ini, ia dihidangkan oleh Chef Ahmad Shahlan Othman atau lebih dikenali dengan panggilan Chef Ahmad. Beliau mempunyai pengalaman selama 20 tahun sebagai tukang masak dan khusus dalam masakan Malaysia dan 'fusion'.

Briceket Smoked Beef dengan Sos Kuning 
Sambal Fried Prawn
Chef kelahiran Kedah ini bakal menghidangkan dua hidangan popularnya iaitu 'Briceket Smoked Beef dengan Sos Kuning' dan 'Sambal Fried Prawn' (Sambal Udang) versinya sendiri. Kedua-dua hidangan ini ada keunikannya tersendiri tau, kalau nak tahu macam mana rasanya kenalah datang sini hehe.

6 Hidangan Utama Dalam Satu Pinggan
Selain dari enam hidangan utama yang Momi sebut, Nook juga menyediakan Bufet ini juga akan menawarkan pelbagai hidangan lain termasuk hidangan India dan Cina, stesen mi yang menghidangkan menu signature dari Nook iaitu Sarawak Laksa dan pencuci mulut dengan pelbagai hidangan manis yang boleh anda cuba.

Aloft's Culinary Stars Kembali Di Aloft Kuala Lumpur Sentral Sepanjang Ogos 2019!
Aloft's Culinary Stars Kembali Di Aloft Kuala Lumpur Sentral Sepanjang Ogos 2019!Aloft's Culinary Stars Kembali Di Aloft Kuala Lumpur Sentral Sepanjang Ogos 2019!
Harga Buffet Diner ‘Aloft's Culinary Stars Season II’  Di Nook, Aloft Kuala Lumpur Sentral
Bermula 1 Ogos 2019 hingga 31 Ogos 2019, Nook, Aloft Kuala Lumpur Sentral menawarkan  harga buffet dinner Aloft's Culinary Stars Season II termasuk pembuka selera, hidangan utama dan pencuci mulut adalah seperti berikut :

RM118.00 nett [Dewasa]RM59.00 nett [Kanak-Kanak - 6-12 Tahun ]
Nota : Pada hari Jumaat dan Sabtu, anda boleh cuba  citarasa anda dan menyelam dalam satu siri rasa mentega segar, udang, kepiting dan banyak lagi pada Nook’s Sea Meat Buffet Dinner yang berharga RM128/nett setiap orang dewasa dan RM64/nett (kanak-kanak). A la carte sepanjang hari oleh Nook Restaurant dibuka setiap hari dari jam 6.00 pagi hingga 12.00 tengah malam.

Untuk maklumat lanjut dan tempahan mengenai 'Aloft's Culinary Stars Season II' Di Nook, Aloft Kuala Lumpur Sentral , sila hubungi +60 327231188 atau sila layari Laman Rasmi - Aloft KL Sentral , Facebook Aloft KL Sentral dan Instagram Aloft KL Sentral.

Terima kasih Aloft KL Sentral!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.rafzantomomi.com/2019/08/aloft-culinary-stars-season-2.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kuala Lumpur International Youth Marching Band Competition 2019

Kuala Lumpur International Youth Marching Band Competition 2019

papar berkaitan - pada 6/8/2019 - jumlah : 456 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraKLIYMBCKuala Lumpur International Youth Marching Band Competition 2019 is the continuation of the Kuala Lumpur World Marching Band Competition and World Championship Marching Show Bands 2016 event KLIYMBC ...
Jom Sertai Larian Kamicaring Run 2019 Di Taman Botani Perdana Kuala Lumpur

Jom Sertai Larian Kamicaring Run 2019 Di Taman Botani Perdana Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 12/8/2019 - jumlah : 444 hits
Hi Korang Dalam mempromosikan slogan Hidup Sihat Hidup Gembira CARiNG Pharmacy membawakan anda Larian KamiCaring Run 2019 di Taman Botani Perdana Kuala Lumpur pada 17 November 2019 bermula jam 6 00 pagi hingga 10 00 pagi Sebagai sebuah syar...
Bayar Separuh Harga Kini Kembali Lagi Lulu Hypermarket Kuala Lumpur

Bayar Separuh Harga Kini Kembali Lagi Lulu Hypermarket Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 15/8/2019 - jumlah : 454 hits
Bersempena dengan Hari Raya Qurban 2019 baru baru ni Lulu KL dan Lulu Shamelin kini mengembalikan promosi Bayar balik separuh harga Ingat lagi tak entry sebelum ni Incase korang dah terlupa korang boleh tengok first entry aku berkenaan deng...
Rawatan Ivf Di Hospital Kuala Lumpur 2019

Rawatan Ivf Di Hospital Kuala Lumpur 2019

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 395 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua kalian yang sedang melayari blog picisan saya ni Maaf agak lama tidak mengemaskini blog saya ni sehingga agak serabut Bagi yang pernah mengikuti perkembangan diri saya di blog sebelum ini mes...
Kembara Ilmu Tahun 1 Izzat Melawat Kuala Lumpur Dengan Kawan Kawan

Kembara Ilmu Tahun 1 Izzat Melawat Kuala Lumpur Dengan Kawan Kawan

papar berkaitan - pada 5/8/2019 - jumlah : 374 hits
assalamualaikum ptg ni hah baru la dpt siapkan entri ni hu hu hu hu throwback sungguh kan yes lah si ibu nyer sgt la ralit memilih puluhan gambar yg para Muallimah wasap dlm grup kelas nak belek sesatu gambar yg boleh dikongsi ada masa skit...
Tiga Ancaman Bom Di Kuala Lumpur

Tiga Ancaman Bom Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 213 hits
KUALA LUMPUR DIKEMASKINI Satu objek dipercayai alat Letupan Termampat yang tidak sempurna ditemui di laman sebuah rumah di Bukit Damansara Kuala Lumpur petang semalam Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Seri Mazlan Lazim berkata IED itu ditemui ...
Baju Musim Sejuk Bundle Preloved Di Kuala Lumpur

Baju Musim Sejuk Bundle Preloved Di Kuala Lumpur

papar berkaitan - pada 1/8/2019 - jumlah : 1066 hits
Salam Hujung tahun ni bercuti ke mana Baru baru ni Air Asia baru je lancarkan tiket murah kan Memang tergugat iman tengok tiket tiket percutian ni Idaman hati ni nak merasa tempat bersalji namun sis rasa kena tunggu budak budak ni besar sik...
3 Tempat Berburu Oleh Oleh Super Murah Di Kuala Lumpur Malaysia

3 Tempat Berburu Oleh Oleh Super Murah Di Kuala Lumpur Malaysia

papar berkaitan - pada 31/7/2019 - jumlah : 615 hits
Pergi berwisata selalu menjadi hal yang menyenangkan bagi siapapun karena dengan berwisata kalian bisa melepaskan seluruh kepenatan yang selama ini melanda kalian Hal pertama yang harus dipikirkan sebelum pergi berwisata adalah kemana kalia...
Oneplus 7 Pro Menerima Kemaskini Sekuriti Ogos 2019 Lebih Pantas Dari Pixel

Oneplus 7 Pro Menerima Kemaskini Sekuriti Ogos 2019 Lebih Pantas Dari Pixel

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 308 hits
Peranti peranti OnePlus menjalankan sistem operasi tersendiri Oxygen OS yang berasaskan Android Menurut ramai pengguna Oxygen OS digelar sebagai sistem operasi Android asli paling baik Ini adalah kerana ia mempunyai antaramuka yang sangat r...
Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Attacks On Govt By Minority Groups Need To Be Curbed Zahid



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Welcome 2024

Akhirnya Berjaya Cara Betulkan Kalendar Hijrah Ramadan Di Iphone Untuk Tahun 2024

Pengalaman Masuk Hospital Kpj

Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo