Alasan Budak Budak Umno Masa Dia Tengah Kuat Katanya Kah Kah


 
PAS tak dijemput kerana SOP, tempat terhad, kata Tok Mat


Faiz Zainudin -March 17, 2022    Timbalan Presiden Umno Mohamad Hasan (tengah) bercakap pada sidang media selepas selesai perasmian Perhimpunan Agung Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri sempena Perhimpunan Agung Umno (PAU) 2021 di Dewan Merdeka Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur (WTCKL) malam ini. (Gambar Bernama)
PETALING JAYA: Keputusan Umno tidak menjemput wakil PAS ke Perhimpunan Agung Umno (PAU) termasuk ketika majlis perasmian sayap Wanita, Pemuda dan Puteri Umno malam ini adalah disebabkan oleh prosedur operasi standard (SOP) serta bilangan tempat duduk yang tidak mengizinkan.
Timbalan Presiden Mohamad Hasan memaklumkan perkara itu apabila diminta mengulas ketiadaan wakil PAS yang juga rakan dalam Muafakat Nasional (MN) di persidangan kali ini.
“Sebab tempat tak mengizinkan dan SOP, itu cakap bersopan,” katanya semasa sidang media selepas merasmikan persidangan sayap Wanita, Pemuda dan Puteri Umno di Pusat Dagangan Dunia Kuala Lumpur (WTC), malam ini.
Ditanya status hubungan dengan PAS dalam MN, Mohamad berkata kerjasama antara dua parti itu belum tertutup dan masih ada ruang untuk berbincang.
“MN belum ada penutup ia belum tamat lagi, kita kalau mengaji kita tamatkan, dia (MN) belum tamat lagi walaupun dah sampai ayat akhir tetapi belum kita khatamkan, jadi elok kita sama-sama fikir.
“Tetapi kita perlu jelaskan seperti saya sebutkan tadi, kita cuma akan bersama yang setia bukan orang yang banyak kolam, yang akhirnya nanti ramai orang akan keliru dan kita sendiri takut kita keliru,” katanya.
Dalam perkembangan lain, Mohamad berkata, usul desakan supaya pilihan raya umum ke-15 (PRU15) diadakan awal berkemungkinan akan dibawa ke mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi malam esok.
Beliau bagaimanapun tidak tahu mengenai usul yang akan dibawa dalam mesyuarat berkenaan, namun mengambil kira apa yang disampaikan malam tadi, ia merupakan sebahagian perkara yang akan dibincang bersama dalam mesyuarat tersebut.
“Boleh jadi sebab kita jawatankuasa usul adalah naib presiden kedua, yang akan bentangkan usul apa yang akan dibentangkan kepada Perhimpunan Agung Umno. Dia akan datang daripada jawatankuasa usul kerana jawatankuasa usul mengumpul segala usul di 190 bahagian, tidak termasuk Tanah Merah yang digantung,” katanya.
Terdahulu Mohamad menerusi ucapannya berkata, PRU15 harus diadakan “sekarang” dan bukan tahun hadapan, untuk memanfaatkan kepincangan parti lawan dan mengelak tindak balas mereka “mengkambinghitamkan” Umno-Barisan


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/03/alasan-budak-budak-umno-masa-dia-tengah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Alami Gejala Ringan Covid Ni Cara Yang Boleh Buat Di Rumah Masa Tengah Kuarantin

Alami Gejala Ringan Covid Ni Cara Yang Boleh Buat Di Rumah Masa Tengah Kuarantin

papar berkaitan - pada 21/3/2022 - jumlah : 227 hits
Dalam entry sebelum ni k fiezz ada kongsikan yang k fiezz dan mr hubby positif covid Jadi kena kuarantin di rumah saja sebab mengalami gejala ringan covid 19 So selain dari makan ubat klinik yang Dr bagi sebelum tu k fiezz ada buat beberapa...
Kah Kah Perhimpunan Umno Atau Majlis Kerajaan

Kah Kah Perhimpunan Umno Atau Majlis Kerajaan

papar berkaitan - pada 20/3/2022 - jumlah : 138 hits
Ni Perhimpunan Agung UMNO atau majlis kerajaan sebenarnya Nampaknya UMNO kekal keliru dalam membezakan parti dan kerajaan Sebab itu negara ini jadi miskin sebab wang kerajaan dah jadi wang parti bagi mereka Bacalah sendiri perkara yang ters...
Kah Kah Woiii 40 Kerusi Saja Woiii Gila Kuasa Kot Umno Hanya 40 Kerusi Jangan Sibuk Nak Bubar Parlimen

Kah Kah Woiii 40 Kerusi Saja Woiii Gila Kuasa Kot Umno Hanya 40 Kerusi Jangan Sibuk Nak Bubar Parlimen

papar berkaitan - pada 18/3/2022 - jumlah : 124 hits
Umno hanya 40 kerusi jangan sibuk nak bubar ParlimenPosted By on March 18 2022Perwakilan Umno mahupun pimpinan parti itu tidak boleh menggunakan platform Perhimpunan Agung Umno yang sedang berlangsung bagi mendesak pembubaran Parlimen Menur...
Di Mana Umno Kuat Di Situ Tiada Kemajuan

Di Mana Umno Kuat Di Situ Tiada Kemajuan

papar berkaitan - pada 7/3/2022 - jumlah : 91 hits
Di mana Umno kuat di situ tiada kemajuan Posted By on March 07 2022 EmailSuatu fenomena yang istimewa di Johor kubu kebal Umno sejak 60 tahun lalu adalah gaya pentadbiran BN yang mengabaikan rakyat di mana sahaja parti itu kuat dan tidak di...
Istimewa Johor Mana Tempat Umno Kuat Kawasan Itu Terabai Omar Mokhtar

Istimewa Johor Mana Tempat Umno Kuat Kawasan Itu Terabai Omar Mokhtar

papar berkaitan - pada 6/3/2022 - jumlah : 107 hits
Suatu fenomena yang istimewa di Johor kubu kebal Umno sejak 60 tahun lalu adalah gaya pentadbiran BN yang mengabaikan rakyat di mana sahaja parti itu kuat dan tidak dicabar Salah satu DUN yang berstatus kubu kebal adalah DUN Johor Lama Menu...
Perasan Kuat Sangat Kah Dengan Modal Mahathir Yang Juga Khianat

Perasan Kuat Sangat Kah Dengan Modal Mahathir Yang Juga Khianat

papar berkaitan - pada 6/3/2022 - jumlah : 92 hits
Untuk jadi kuat Pejuang perlu menang 30 kerusi di Johor March 6 2022 Tidak timbul soal memecahkan undi pembangkang kerana semua parti dilihat sebagai kerajaan menunggu pada PRN kali ini menurut Shahruddin Md Salleh SIMPANG RENGGAM Pejuang b...
Warganet Tak Sabar Nak Tengok Wajah Bilal Neelofa Mohon Masa Ruang Bagi Bilal Besar Sihat Kuat

Warganet Tak Sabar Nak Tengok Wajah Bilal Neelofa Mohon Masa Ruang Bagi Bilal Besar Sihat Kuat

papar berkaitan - pada 17/3/2022 - jumlah : 138 hits
Warganet nampaknya tidak sabar sabar untuk melihat wajah anak sulung kepada pasangan selebriti popular Haris dan Neelofa Muhammad Bilal Walaupun ramai yang bersetuju dengan pendirian pasangan ini namun masih ada juga yang bertanyakan soalan...
Siri Iqoo Z9 Yang Dikuasakan Oleh Snapdragon 7 Gen 3 Kini Dilancarkan Di Malaysia

Uitm Ijn Gave Assurance On Surgery Course S Diversity Say Foreign Advisers

Projek Perumahan Lumira Di Eka Heights Menawarkan Sentuhan Moden Dan Tema Reka Bentuk Avant Garde

Hantar Anak Ke Sekolah Tidak Pakai Topi Keledar

Shanghai Dim Sum Dan Big Bowl Noodles Di Dorsett Grand Subang

Zim Zim Ala Kazim

Simpan Duit Kertas Rm5

Buaya Jantan 5 Meter Tersangkut Pada Pukat



Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3


Asyraf Claims Ph Victory In Kuala Kubu Baharu

Prk Kkb Undi Polis Tentera Swing Kepada Ph

Lumira Eka Heights Menawarkan Kediaman Selesa Dengan Sentuhan Moden

Terokai Kehidupan Moden Di Eka Heights Memperkenalkan Lumira

Suburban Villa By Nach Zel Architekti In Prague Czech Republic

14 Tahun Solo Raja Azura Kembali Bersuami