Ahli Umno Berjuang Dengan Bijak Fokus Hala Tuju Menang Pru 15 Ismail Sabri


umno-online.my
3 January 2021

BERA, 3 Jan – Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menggesa anggota UMNO untuk berjuang dengan bijak dan fokus hala tuju bagaimana mahu menang dalam setiap kerusi yang UMNO/Barisan Nasional tandingi pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Katanya, jangan biarkan emosi menjadi faktor utama dalam perjuangan kerana ia akan merosakkan hala tuju sebenar untuk menang dalam PRU-15.
“Jangan takut dan peduli dengan apa yang orang buat tapi fikir apa yang kita patut buat untuk menang PRU-15. Kita teruskan kerjasama dengan semua pihak termasuk MCA, MIC dan PAS kecuali Dap dan PKR.

“Selepas tewas PRU-14, Pakatan Harapan (PH) yang didominasi Dap melakukan pelbagai tekanan kepada Melayu Islam Bumiputera, hak keistimewaan orang Melayu diganggu gugat, Rasulullah dihina, Raja-Raja Melayu dipertikai dan harta orang Islam dijual, maka, kita harus terus lindungi kerajaan Melayu Islam Bumiputera demi hak dan kedaulatan Raja-Raja Melayu,” katanya.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Bera berkata demikian dalam ucapan perasmian mesyuarat Perwakilan Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO Bahagian terbabit, semalam.

Katanya, UMNO menyokong PPBM bukanlah sebab mahu menyertai mereka tetapi nawaitu yang sama untuk selamatkan Islam, Melayu dan Bumiputera dari terus dicabuli oleh PH khususnya Dap.

“Jangan risau mereka menggunakan wang untuk membeli ahli kita sebab ahli yang boleh dibeli tidk layak berada di dalam UMNO… UMNO perlukan pejuang yang tidak mudah dikaburi dengan wang ringgit bukannya mereka yang sanggup menjual parti dan maruah hanya demi wang.

“Perjuangan kita adalah demi agama, bangsa dan negara, maka saya ucapkan tahniah kepada semua pihak yang masih setia dan berusaha keras untuk memastikan UMNO terus berdiri kukuh dan kembali berkuasa.”

Dalam masa yang sama, beliau menegaskan bahawa UMNO mesti sentiasa mempunyai ikatan dengan golongan muda.
“Sayap UMNO harus melakukan aggagement dengan orang muda. Sekiranya kita gagal mendekati orang muda maka mereka pasti berpaling kepada parti lain.

“Orang Melayu mesti bersatu dan elakkan perpecahan… parti-parti Melayu perlu elakkan pertembungan yang boleh memecah belahkan undi Melayu,” katanya.

Dalam ucapannya, Ismail Sabri turut memaklumkan pendirian UMNO Bera yang tidak menyokong gerakan pihak-pihak tertentu untuk membawa parti menyokong Anwar Ibrahim dan Dap.

“ Ini kerana masalah moral Anwar Ibrahim dan hubungan beliau dengan kumpulan Yahudi seperti mana yang sentiasa disebut oleh Dr Mahathir sewaktu menjadi Perdana Menteri ke-4, manakala Dap merupakan parti rasis yang berjuang menyamaratakan rakyat Malaysia dengan menolak hak keistimewaan Bumiputera dan Islam dengan konsep Malaysian Malaysia… sehingga sekarang Dap masih kekal dengan konsep ini,” tegasnya lagi. 
– UMNO Online

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2021/01/ahli-umno-berjuang-dengan-bijak-fokus.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Apa Hala Tuju Umno Jika Tolak Kerjasama Dengan Ppbm Soal Hishammuddin

Apa Hala Tuju Umno Jika Tolak Kerjasama Dengan Ppbm Soal Hishammuddin

papar berkaitan - pada 6/1/2021 - jumlah : 206 hits
Ahli Parlimen Sembrong Hishammuddin Hussein mempersoalkan hala tuju Umno menjelang pilihan raya umum akan datang sekiranya parti itu membuat ketetapan untuk tidak meneruskan kerjasama dengan PPBM Menteri luar itu ingin tahu jika ada kemungk...
Pru Ahli Akar Umbi Umno Tetap Tolak Ppbm Mahu Umno Kekal Tanding Di Indera Mahkota

Pru Ahli Akar Umbi Umno Tetap Tolak Ppbm Mahu Umno Kekal Tanding Di Indera Mahkota

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 207 hits
KUANTAN Menjelang PRU 15 tidak lama lagi semakin kuat kedengaran suara akar umbi UMNO menolak calon PPBM bertanding ke kerusi Parlimen Indera Mahkota Bukan sahaja dikalangan veteran parti kini ia hangat diperkatakan dikalangan golongan muda...
Apakah Pesan Najib Tentang Hala Tuju Petanda Hubungan Umno Dengan Bersatu Bakal Berakhir 3hb Ini

Apakah Pesan Najib Tentang Hala Tuju Petanda Hubungan Umno Dengan Bersatu Bakal Berakhir 3hb Ini

papar berkaitan - pada 2/1/2021 - jumlah : 295 hits
Mesyuarat perwakilan UMNO bahagian bahagian selama tiga hari pada 1 3 Januari ini dijangka akan membuat keputusan tentang hubungan parti itu dengan Bersatu Difahamkan sebahagian besar daripada 191 UMNO bahagian akan meluluskan usul tidak ma...
Najib Pesan Perwakilan Berani Bersuara Hala Tuju Umno

Najib Pesan Perwakilan Berani Bersuara Hala Tuju Umno

papar berkaitan - pada 1/1/2021 - jumlah : 312 hits
malaysiakini comDiterbitkan Hari ini 1 31 pmBekas presiden Umno Najib Razak hari ini menasihatkan perwakilan parti supaya berani menyuarakan dan membahaskan hala tuju Umno dalam persidangan mesyuarat Umno bahagian yang bermula hari ini hing...
Presiden Umno Kalau Mahu Menang Pru Dan Nak Jadi Pm Mesti Berani Berdepan Media

Presiden Umno Kalau Mahu Menang Pru Dan Nak Jadi Pm Mesti Berani Berdepan Media

papar berkaitan - pada 7/1/2021 - jumlah : 198 hits
Selama ini terutama ketika era Tun Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri mesyuarat MT UMNO yang wajib disusuli sidang medianya ia adalah detik yang paling ditunggu tunggu oleh para petugas media Ia bukan saja untuk para wartawan mendapat...
Ismail Sabri Pm Will Announce Malaysia S Next Steps Possibility Of Mco On Monday

Ismail Sabri Pm Will Announce Malaysia S Next Steps Possibility Of Mco On Monday

papar berkaitan - pada 9/1/2021 - jumlah : 229 hits
PETALING JAYA The Prime Minister will announce the country s next measures to be taken to curb the steep rise in Covid 19 infections including the possibility of a movement control order on Monday says Senior Minister Datuk Seri Ismail Sabr...
Anggota Atm Digerakkan Membantu Mangsa Banjir Ismail Sabri

Anggota Atm Digerakkan Membantu Mangsa Banjir Ismail Sabri

papar berkaitan - pada 9/1/2021 - jumlah : 399 hits
Peranan anggota Angkatan Tentera Malaysia tidak hanya sebagai barisan hadapan menjaga keselamatan negara menentang musuh Fungsi dan peranan anggota ATM amat luas terutama dalam membantu rakyat semasa dalam kecemasan dan bencana Tentera Dara...
Umno Kena Bijak Sebab Selama Ini Umno Tak Bijak

Umno Kena Bijak Sebab Selama Ini Umno Tak Bijak

papar berkaitan - pada 4/1/2021 - jumlah : 95 hits
HAMDAN TAHAAsalamualaikum Umno di 145 bahagian telah bersuara meminta pucuk pimpinan menolak kerjasama bersama parti Bersatu dan umno terengganu juga kelantan pula menolak juga kerjasama bersama Pas dalam Pru ke 15 Dari Presiden sehingga la...
Umno Sertai Pru 15 Secara Bersendirian

Umno Sertai Pru 15 Secara Bersendirian

papar berkaitan - pada 3/1/2021 - jumlah : 205 hits
Dr Kamarul Yusoff Menarik sekali bila menerima perkhabaran bahawa majoriti UMNO Bahagian di Kelantan yang sudah bermesyuarat meluluskan usul mendesak pucuk pimpinan menamatkan sokongan kepada Kerajaan Perikatan Nasional yang dipimpin oleh B...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Utilizing Crowdfunding For Business

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Office Rental Near Kl Sentral Station Advantages For Business Connectivity

Gaji 2005 Yuran Pengalaman 2016

The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Polis Tahan Pemandu Peribadi Kerana Melakukan Khianat Dan Memukul

Pn Talks Of Gov T Change After Kkb Azmin Holds Back On Revelations Against Ph