Ahli Pas Wajib Undi Calon Bn Takiyuddin


TANJUNG MALIM – Pas memberi arahan kepada ahli dan penyokongnya supaya mengundi calon BN, Mohd Zaidi Aziz pada Pilihan Raya Umum (PRU) Dewan Undangan Negeri (DUN) Slim ini.
Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, kemenangan bergaya BN pada PRK DUN Slim amat penting dalam membuktikan rakyat mahukan kerajaan sedia ada dikekalkan.
Menurutnya, biarpun kemenangan di PRK DUN Slim tidak akan mengubah kedudukan kerajaan yang memerintah di Perak ini namun ia menjadi isyarat bahawa rakyat mahukan pemerintahan daripada kerajaan Perikatan Nasional (PN).
“Walaupun PRK, kita mengharapkan calon kita, Mohd Zaidi akan memungut undi yang terbanyak. Bagi pihak Pas dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) lalu Pas bertanding menjadikan tiga penjuru di DUN Slim ini. BN mendapat 8,327 (undi), Bersatu 6,144 (undi) dan Pas mendapat 4,103 undi.
“Jadi saya, selaku Setiausaha Agung Pas mengarahkan dan mewajibkan kepada kesemua penyokong, pengundi ahli-ahli Pas keluar mengundi calon BN yang mewakili kita semua,” katanya ketika berucap pada program Ceramah Bersama 5 Setiausaha Agung di Dewan Serbaguna Felda Trolak Utara, Sungkai, di sini, malam tadi.
Hadir sama pada program tersebut, Setiausaha Agung BN, Tan Sri Annuar Musa; Setiausaha Agung Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Datuk Takiyuddin Hasan; Setiausaha Agung MCA, Datuk Chong Sin Woon dan Setiausaha Agung MIC, Datuk M Asojan.
Sementara itu, Takiyuddin berkata, Muafakat Nasional (MN) merupakan satu-satunya formula yang ada untuk memastikan kemenangan dalam pilihan raya.
Menurutnya, penyatuan parti-parti di dalam MN merupakan satu hikmah sehingga mereka boleh membentuk kerajaan bersama di bawah PN.
Jelasnya, bermula dengan penyatuan ummah sehingga membawa kepada termeterainya MN dengan niat yang sama untuk menyelamatkan negara.
Beliau berkata, kerajaan dipimpin oleh Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menggunakan tagline Prihatin Rakyat memastikan rakyat di semua peringkat tidak akan tertinggal dalam arus pembangunan.
The post Ahli Pas wajib undi calon BN: Takiyuddin appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/08/23/ahli-pas-wajib-undi-calon-bn-takiyuddin/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Takiyuddin Dedah Rahsia Hubungan Umno Pas

Takiyuddin Dedah Rahsia Hubungan Umno Pas

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 244 hits
MSO Apabila ada orang membuat andaian PAS akan bergabung dengan UMNO para pemimpin PAS ketika itu marah dan menafikan sekeras keranya sampai keluar urat semerih Ada yang mengatakan andaian itu dibuat oleh orang gila Semalam Setiausaha Agung...
Guna Air Sungai Masin Undi Lagi Pas

Guna Air Sungai Masin Undi Lagi Pas

papar berkaitan - pada 19/8/2020 - jumlah : 871 hits
Takkan nok pakai viva Kata Mohd Amar dengan angkuh sombong Para perantau Kelantan mengundi PAS pada Pru14 kerana tidak mahu Umno menang di Kelantan Akhirnya Pas kekal menang dan Pas sambung nyawa Umno Kini ibu ayah di kampung merana Semoga ...
Pas Terima Surat Kesediaan Bersatu Sertai Muafakat Nasional Takiyuddin

Pas Terima Surat Kesediaan Bersatu Sertai Muafakat Nasional Takiyuddin

papar berkaitan - pada 22/8/2020 - jumlah : 326 hits
79 total views 79 views today KOTA BHARU PAS telah menerima surat daripada Presiden Bersatu Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai kesediaan Bersatu menyertai Muafakat Nasional kata Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan Hari ini saya bole...
Orang Kelantan Bosan Undi Pas Tukar Kepada Ph Pru15

Orang Kelantan Bosan Undi Pas Tukar Kepada Ph Pru15

papar berkaitan - pada 15/8/2020 - jumlah : 176 hits
Kelemahan pemimpin Pas dalam kerajaan Perikatan Nasional yang tidak membawa banyak penyelesaian terhadap masalah rakyat Kelantan membuka minda pengundi di negeri itu untuk berubah pada Pilihan Raya Umum ke 15 Pengerusi Majlis Pimpinan Neger...
Muhyiddin Hargai Sokongan Abdul Hadi Ahli Parlimen Pas Kepada Pn

Muhyiddin Hargai Sokongan Abdul Hadi Ahli Parlimen Pas Kepada Pn

papar berkaitan - pada 19/8/2020 - jumlah : 309 hits
KUALA LUMPUR 18 Ogos nbsp Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin amat menghargai sokongan dan dukungan yang diberikan oleh Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan ahli Parlimen PAS kepada kerajaan Perikatan Nasional Menerusi catatan ...
Tun M Minitkan Surat Kepada Sprm Batal Pembekuan Akaun Ahli Perniagaan Takiyuddin Hassan

Tun M Minitkan Surat Kepada Sprm Batal Pembekuan Akaun Ahli Perniagaan Takiyuddin Hassan

papar berkaitan - pada 11/8/2020 - jumlah : 476 hits
Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Takiyuddin Hassan mendedahkan beberapa pucuk surat diminitkan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bekas Menteri Kewangan Lim Guan Eng dan bekas Peguam Negara Tan Sri Tommy Thomas kepada Sur...
Zahid Beri Amaran Kepada Ahli Bersatu Agar Undi Bn Di Prk Slim

Zahid Beri Amaran Kepada Ahli Bersatu Agar Undi Bn Di Prk Slim

papar berkaitan - pada 16/8/2020 - jumlah : 321 hits
Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi memberi amaran kepada PPBM untuk membuktikan nilai perkongsian sebenar dalam Muafakat Nasional dengan mendapatkan undi buat calon Barisan Nasional pada Pilihan Raya Kecil Slim Beliau berkata PPBM perlu memba...
Ug Ulama Pas Tipu Ahli Bawahan

Ug Ulama Pas Tipu Ahli Bawahan

papar berkaitan - pada 15/8/2020 - jumlah : 207 hits
1 Menipu ahli dengan menuduh Amanah sebagai buat fitnah anwarinas jebon dan sebagainya Hakikatnya tuduhan Amanah waktu itu kini telah diakui sebagai benar oleh SETIAUSAHA AGUNG PAS dan Zuhdi sendiri 2 Zuhdi dan Takiyuddin mengaku usaha untu...
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Ibu Meraung Luluh Hati Lihat Kaki Anak Putus Akibat Kemalangan Motorsikal Depan Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Poll Who Will Win The Kuala Kubu Bharu By Election

Jadi Andalan Banyak Orang Inilah Berbagai Fitur Menarik Laptop Tipis Zenbook S 13 Oled Ux5304

How To Maximize Retirement Planning In Malaysia

Amd Ryzen 7 5800u Processor Gaming Yang Menyaru

Anak Bongsu Darjah 1

Bolehkah Berangkat Umrah Tetapi Ke Madinah Terlebih Dahulu