Admin Facebook Dr Maza Tidak Berakhlak Kata Pemuda Pas


Naib Ketua Pemuda PAS, Ahmad Fadhli Shaari mengecam pengurus Facebook DrMaza.com kerana mengaitkan suspek kes bakar kereta Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin dengan PAS.
Menyifatkan hantaran Facebook DrMaza.com itu sebagai ‘sangat-sangat tidak bertanggungjawab’ dan ‘tidak berakhlak’, Ahmad Fadhli menegaskan bahawa kes berkenaan masih berada dalam siasatan pihak polis.
“Menurut tulisan yang diletakkan nota ‘admin’ (pengurus) itu, kedua-dua suspek yang ditahan mempunyai jawatan dan kedudukan di dalam Jabatan Amal dan organisasi politik yang sudah tentu merujuk kepada PAS.
“Disertakan juga gambar yang menunjukkan suspek yang ditahan bersama-sama dengan Presiden PAS Abdul Hadi Awang,” katanya seperti dipetik Harakahdaily.
Ahmad Fadhli merujuk kepada hantaran oleh laman Facebook DrMaza.com yang dimiliki Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin.
Hantaran itu memaklumkan penahanan dua suspek kes bakar kereta Mufti Perlis oleh pihak polis hari ini.
Hantaran tersebut turut mendakwa ada usaha awal untuk mencederakan Asri menggunakan asid, selain mempersoalkan peranan Unit Amal susulan penahanan dua individu daripada unit terbabit.
Bagaimanapun, dalam hantaran sama, turut dinyatakan yang Asri kini berada di Sabah dan pandangannya akan didapatkan apabila pulang ke Perlis nanti.
Kata Ahmad Fadhli, PAS tidak pernah membenarkan mana-mana ahlinya melakukan perbuatan yang menyalahi undang-undang, malah PAS sendiri mengutuk keganasan yang dilakukan dalam kes tersebut dalam satu kenyataan bulan lalu.
Bersangka baik
Sayangnya, kata Ahmad Fadhli, tulisan mengaitkan PAS dengan perbuatan itu ditulis dengan bersandarkan kepada laman sosial yang dimiliki oleh Mufti Perlis sendiri.

“Saya berbaik sangka bahawa Mufti Perlis tidak merestui tulisan ini, namun membiarkan penulis seperti ini mempunyai akses ke atas laman tersebut boleh membayangkan bahawa ia mewakili Mufti Perlis secara tidak langsung.
“Pada saya admin ini sungguh tidak berakhlak. Tunggulah siasatan polis selesai terlebih dahulu. Jikapun benar ahli parti melakukan perbuatan tersebut, adakah tindakan seorang dua ahli itu membayangkan pendirian rasmi parti?
“Jika demikian bolehkah dikatakan tidak berakhlaknya admin laman ini membayangkan tidak berakhlaknya tuan punya laman tersebut?” soalnya lagi.
Terdahulu, Ketua Pengarah Jabatan Amal Malaysia Mohd Nazree Mohd Aris mengesahkan salah seorang anggotanya ditahan reman oleh pihak polis bagi membantu siasatan insiden kereta Mufti Perlis dibakar pada 22 Mac lalu.
Katanya, anggota terbabit ditahan reman empat hari mulai semalam.
Bagaimanapun, Nazree menyuarakan kehairanannya kerana menurutnya, suspek utama yang dicari merupakan penagih dadah, sedangkan anggota Unit Amal yang ditahan itu tidak mempunyai sebarang rekod jenayah.
Seperti Ahmad Khalid, Nazree turut melahirkan kekecewaan terhadap paparan gambar dua anggota mereka dalam laman Facebook DrMaza.com, yang disifatkan sebagai ‘tidak bertanggungjawab’.


Sumber: kulihatlangitbiru.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2019/05/admin-facebook-dr-maza-tidak-berakhlak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemuda Pas Kecam Admin Facebook Dr Maza

Pemuda Pas Kecam Admin Facebook Dr Maza

papar berkaitan - pada 24/5/2019 - jumlah : 258 hits
MALAYSIAKINI Naib Ketua Pemuda PAS Ahmad Fadhli Shaari mengecam pengurus Facebook DrMaza com kerana mengaitkan suspek kes bakar kereta Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin dengan PAS Menyifatkan hantaran Facebook DrMaza com itu sebagai s...
Pas Biadab Kata Anwar Bekas Banduan

Pas Biadab Kata Anwar Bekas Banduan

papar berkaitan - pada 13/5/2019 - jumlah : 312 hits
KUALA LUMPUR Kenyataan Setiausaha Agung Pas Datuk Takiyuddin Hassan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak layak menjadi Perdana Menteri kerana status beliau sebagai bekas banduan adalah biadab dan celuparTimbalan Ketua Pemuda Amanah Faiz Fa...
Kalau Maniam Ah Seng Kena Pun Kita Pertahankan Kata Pas

Kalau Maniam Ah Seng Kena Pun Kita Pertahankan Kata Pas

papar berkaitan - pada 30/5/2019 - jumlah : 203 hits
Pembangkang menafikan menggunakan isu kematian Allhayarham Muhammad Adib Mohd Kassim sebagai senjata politik mereka Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan berkata pihaknya terpanggil untuk mempertahankan anggota bomba terbabit selepas melih...
Dr Maszlee Bodoh Kata Exco S Gor Dap Ap Pas Bela

Dr Maszlee Bodoh Kata Exco S Gor Dap Ap Pas Bela

papar berkaitan - pada 21/5/2019 - jumlah : 231 hits
PAS pertahan menteri diserang pemimpin DAPKOTA BHARU Pendirian tegas Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik mempertahankan kuota kemasukan program matrikulasi disokong anggota parlimen PAS Anggota Parlimen Pengkalan Chepa Ustaz Ahmad Marzuk Sh...
Dulu Pas Kata Anwar Mangsa Fitnah Sekarang Pas Pula Jaja Fitnah Itu

Dulu Pas Kata Anwar Mangsa Fitnah Sekarang Pas Pula Jaja Fitnah Itu

papar berkaitan - pada 14/5/2019 - jumlah : 420 hits
PAS suatu masa dahulu menganggap Anwar Ibrahim mangsa fitnah tetapi hari ini menjaja fitnah itu semata mata mahu menafikan presiden PKR itu jadi perdana menteri kata Saifuddin Nasution Setiausaha Agung PKR itu berkata beliau terkilan meliha...
Jelaskan Peranan Pemaju Perumahan Dari China Kata Pemuda Umno

Jelaskan Peranan Pemaju Perumahan Dari China Kata Pemuda Umno

papar berkaitan - pada 13/5/2019 - jumlah : 453 hits
Seorang pemimpin Pemuda Umno menggesa Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Zuraida Kamaruddin mendedahkan maklumat terperinci langkah menarik 8 pemaju dari negara China bagi membina rumah mampu milik menggunakan Sistem Binaan Berindustri...
Pemuda Pas Dakwa Polisi Kerajaan Ph Masih Kabur Celaru

Pemuda Pas Dakwa Polisi Kerajaan Ph Masih Kabur Celaru

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 350 hits
SHAH ALAM Polisi kerajaan Pakatan Harapan yang masih lagi kabur dan celaru menjadi faktor utama yang mendorong ketidakstabilan negara khususnya melibatkan ekonomi Timbalan Ketua Pemuda Pas Ir Khairil Nizam Khirudin berkata ini kerana keraja...
Kerjasama Pas Umno Sama Seperti Tun M Dan Anwar Pemuda Pas

Kerjasama Pas Umno Sama Seperti Tun M Dan Anwar Pemuda Pas

papar berkaitan - pada 11/5/2019 - jumlah : 367 hits
Sinar Harian AHMAD FADHLI Berhubung skandal yang dikaitkan dengan kerajaan BN Pas tidak pernah berdiam diri dan sentiasa mengalu alukan sebarang siasatan oleh kerajaan PH Gambar fail KOTA BHARU Pas tidak hairan dengan kritikan Tun Dr Mahath...
Piagam Pas Umno Hanya Untuk Kuasa Kata Husam

Piagam Pas Umno Hanya Untuk Kuasa Kata Husam

papar berkaitan - pada 26/5/2019 - jumlah : 264 hits
Piagam PAS Umno hanya untuk kuasa kata Husam Dikemas kini 33 minit yang lalu Diterbitkan pada 26 May 2019 10 29AM
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord