Kerjasama Pas Umno Sama Seperti Tun M Dan Anwar Pemuda Pas


Sinar Harian AHMAD FADHLI: Berhubung skandal yang dikaitkan dengan kerajaan BN, Pas tidak pernah berdiam diri dan sentiasa mengalu-alukan sebarang siasatan oleh kerajaan PH. - Gambar fail 

KOTA BHARU: Pas tidak hairan dengan kritikan Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai kerjasama di antara Pas dengan UMNO walaupun pernah menjadi seteru politik.

Naib Ketua Pemuda Pas, Ahmad Fadhli Shaari berkata, andai Dr Mahathir dan Datuk Seri Anwar Ibrahim boleh berbaik, jadi tidak pelik jika Pas dan UMNO juga boleh bekerjasama.

“Walaupun Pas dan UMNO pernah menjadi seteru satu ketika dulu, tetapi Pas tidak pernah melabelkan mana-mana pemimpin UMNO sebagai peliwat dan tidak pernah menghumban masuk mana-mana pemimpin UMNO masuk penjara kerana tuduhan meliwat.

“Jika ‘seseorang’ pernah menuduh orang lain sebagai peliwat, kemudian boleh bekerjasama kembali dengan orang yang dituduh itu, apa peliknya kerjasama Pas dengan UMNO ini?

“Kerjasama ini adalah untuk menumbangkan Pakatan Harapan (PH) yang terbukti jelas telah memungkiri janji-janji mereka kepada rakyat,” katanya kepada pemberita di sini pada Jumaat.

Beliau diminta mengulas mengenai dakwaan kritikan perdana menteri kepada kedua-dua parti itu selain turut mempertikaikan sikap berdiam diri Pas mengenai skandal yang dikaitkan dengan kerajaan BN sebelum ini.

"Berhubung skandal yang dikaitkan dengan kerajaan BN, Pas tidak pernah berdiam diri dan sentiasa mengalu-alukan sebarang siasatan oleh kerajaan PH.

"Kerajaan boleh melakukan siasatan daripada ‘A to Z’ tanpa sebarang syak wasangka dan tanpa sebarang halangan," katanya lagi.

Ahli Parlimen Pasir Mas ini berkata, Pas tiada halangan untuk kerajaan menyiasat skandal ini.

"Walau apa pun bagi kita, sebenarnya yang sedang ketakutan sekarang ini ialah pemimpin PH itu sendiri kerana mereka sedar bahawa tempoh mereka berkuasa semakin pendek.

“Insya-ALLAH selepas PRU15 nanti, mereka akan kembali berada di kerusi pembangkang kerana dihukum oleh rakyat itu sendiri,” katanya.

Terdahulu, Dr Mahathir menerusi ucapan perutusan Perdana Setahun Malaysia Baharu pada Khamis menyatakan kehairanan bagaimana Pas dan UMNO boleh bergabung dan bekerjasama.

BACA: Cukuplah, hentikan main isu kaum dan agama - Dr Mahathir

Beliau berkata, semua tahu UMNO selama ini telah dikafirkan oleh Pas dan pemimpin Pas terutamanya Datuk Seri Abdul Hadi Awang tidak pernah menarik balik amanatnya.

"Kerana itu bertahun-tahun lamanya sehinggalah ke Pilihan Raya Umum ke-14, orang Melayu yang percaya kepada Pas tidak akan mengundi UMNO walaupun di kerusi yang Pas tidak bertanding.

"Mereka lebih rela mengundi DAP, PKR, PBS dan mana-mana parti pimpinan orang Islam ataupun tidak, asalkan bukan UMNO," katanya.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/05/kerjasama-pas-umno-sama-seperti-tun-m.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemimpin Dap Tutup Mulut Jangan Fitnah Kerjasama Umno Dan Pas Shamsul Anuar Nasarah

Pemimpin Dap Tutup Mulut Jangan Fitnah Kerjasama Umno Dan Pas Shamsul Anuar Nasarah

papar berkaitan - pada 5/5/2019 - jumlah : 307 hits
Pemimpin Dap tutup mulut jangan bercakap dan menuduh UMNO dan PAS dengan tuduhan yang tidak benar dan tidak betul ujar Ketua Penerangan UMNO Malaysia Datuk Dr Shamsul Anuar Nasarah Jelas beliau 61 tahun Barisan Nasional memimpin negara ini ...
Kerjasama Pas Umno Lebih Baik Dari Bersatu

Kerjasama Pas Umno Lebih Baik Dari Bersatu

papar berkaitan - pada 30/4/2019 - jumlah : 286 hits
Hashim Jasin ALOR SETAR Mursyidul Am Pas Datuk Hashim Jasin mendedahkan pada peringkat awal mereka bimbang jika kerjasama antara UMNO dan Pas tidak diterima akar umbi sekali gus dikhuatiri mengundang perpecahan Bagaimanapun katanya kerjasam...
Hadi Kepada Anwar Dedahlah Rahsia Pas Baru Saya Jawab

Hadi Kepada Anwar Dedahlah Rahsia Pas Baru Saya Jawab

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 565 hits
Bongkarlah Saudara Anwar kata Hadi Presiden PAS Abdul Hadi Awang menegaskan pihaknya bersedia dengan sebarang pendedahan Presiden PKR Anwar Ibrahim yang mahu membongkar pembohongan PAS di masa akan datang Saudara Anwar kata mahu mendedahkan...
Umno Pas Bakal Bentuk Kerajaan Lebih Baik Daripada Ph Bn

Umno Pas Bakal Bentuk Kerajaan Lebih Baik Daripada Ph Bn

papar berkaitan - pada 4/5/2019 - jumlah : 300 hits
ALOR SETAR 4 Mei 8211 Kerjasama UMNO dan Pas akan membentuk sebuah kerajaan masa depan yang bukan sahaja jauh lebih baik daripada Pakatan Harapan tetapi juga semasa pemerintahan 60 tahun Barisan Nasional Ketua Pemuda UMNO Datuk Dr Asyraf W
Himpunan Pas Umno Semalam Jadi Bahan Lawak

Himpunan Pas Umno Semalam Jadi Bahan Lawak

papar berkaitan - pada 6/5/2019 - jumlah : 661 hits
Penyertaan pemimpin Umno dan PAS dalam Himpunan Pertahan Kedaulatan Islam di Kuala Lumpur semalam disifatkan sebagai hipokrit demi kepentingan politik parti masing masing dengan mempergunakan nama Islam Naib Presiden Amanah Mahfuz Omar berk...
Pas Umno Pasir Salak Tidak Mahu Berpecah Lagi

Pas Umno Pasir Salak Tidak Mahu Berpecah Lagi

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 259 hits
QATRUNNADA LATFI MARIATUL MBPASIR SALAK PAS Kawasan dan Umno Bahagian Pasir Salak telah bersama menjayakan Himpunan Perpaduan Ummah yang dilangsungkan di Chenderong Balai di sini kelmarin Ia merupakan himpunan seumpama kali kedua yang berpu...
Umno Bn Tak Layak Dapat Undi Melayu Pas Di Prk Rantau

Umno Bn Tak Layak Dapat Undi Melayu Pas Di Prk Rantau

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 382 hits
Sokongan akar umbi PAS dijangka beralih arah kepada undi protes dengan mereka tidak mengundi pemangku Presiden Umno Mohamad Hasan pada pilihan raya kecil Rantau akan datang kata Naib Ketua Pemuda PKR Syed Badli Shah Syed Osman Beliau berkat...
Husam Vindicated After Najib Confirms Pas Umno Ties Before Ge14

Husam Vindicated After Najib Confirms Pas Umno Ties Before Ge14

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 285 hits
Amanah vice president Husam Musa feels vindicated after former Umno president Najib Abdul Razak said he and PAS president Abdul Hadi Awang had of their parties co operation Thanking Najib Husam said this confirmed his claim regarding covert...
Ringgit Closes Higher As Us Dollar Index Declines

Special Zones Can Help Johor Surpass Other States Economically Says Pm

Melaka Signs Tourism Advertising Deal With Chinese Media Company

Anak Batuk Lama Sangat Jangan Biarkan Kesan Pada Anak Ni Mak Ayah Kena Tahu

Ultimate Guide To Ghibli Park

Tanding Pakaian Janda Kerja Gila 1 Mei Tuntut Naik Gaji

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah



Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online


Tular Gambar Pelupusan Beras Amp Barang Dapur Di Temerloh Pahang Bekas Mp Kuala Krau Tampil Mengaku Bertanggungjawab

Noorkhiriah Disangka Sudah Meninggal Dunia Hanya Kerana Akak Hidup Lagi Dik Baru 5 Hari Kau Dah Arwah Kan Akak

Dua Kali Ditangkap Khalwat Janda Anak Satu Jadi Wanita Pertama Kena Hukuman Sebat Di Terengganu

209 Doa Para Nabi

207 Chapter Master You Words

Coretan Dari Tingkat 2 Wad 29 Katil 18 Hprz 2