Ada Titisan Darah Depan Rumah Lelaki Kongsi Kisah Penanggal Mahu Ambil Anak Dalam Kandungan


Ada Titisan Darah Depan Rumah – Lelaki Kongsi Kisah Penanggal Mahu Ambil Anak Dalam Kandungan| Zaman sekarang jarang sangat kita dengar cerita pasal hantu berkeliaran. Kalau zaman dulu kala memang banyak. Sebab masyarakat kita sekarang dah banyak berubah ke arah kebaikan dan meninggalkan benda kurafat ni. Kalau ada pon cerita mistik, banyaknya berkaitan jin dan syaiton.
Terbaru, seorang lelaki berkongsi kisah dengan Sinar Harian di mana isterinya diganggu makhluk yang dikenali sebagai Penanggal. Awalnya memang dia tak percaya walaupun sebelum ni memang ada cerita dari orang kampung di Bachok, Kelantan.
Ada Titisan Darah Depan Rumah – Lelaki Kongsi Kisah Penanggal Mahu Ambil Anak Dalam Kandungan Nampak bebola api di perkuburan.
Menurut Sinar Harian, ini kali kedua pihak mereka mendapat cerita yang sama. Di mana sebelum ini seorang kaki pancing terlihat bebola api di atas kubur di Bachok. Bebola api sering dikaitkan dengan jelmaan penanggal bagi negeri di semenanjung atau balan-balan di Sabah.
Ada titisan darah depan rumah.
Lelaki berusia 30 tahun yang mahu dikenali sebagai Man tidak pernah percaya dengan kewujudan hantu jembalang di kampungnya. Dia tidak pernah alami sebarang gangguan walaupun sering pulang lewat malam ke rumah ibunya.
Tapi, selepas isterinya diganggu dia mula percaya wujudnya penanggal. Man berkata, gangguan itu berlaku ketika dia bawa pulang isterinya ke kampung yang ketika itu baru beberapa bulan hamil anak sulung. Kata Man, ketika tidur dia terjaga apabila melihat isterinya mengigau dan meracau.
Puas saya kejutkan dia tapi dia tak sedar. Sudahnya saya jirus air pada mukanya barulah dia sedar. Ketika di kampung, isteri saya tak cerita apa yang berlaku. Dia cerita selepas kami pulang ke rumah sewa di Kota Bharu. Isteri kata ketika tidur dia didatangi penanggal yang mahu ambil anak dalam kandungan. Keesokan hari kami nampak ada titisan darah di depan rumah.
Penanggal ni orang cakap memang suka darah wanita baru lepas bersalin. Selalunya perempuan yang menuntut ilmu hitam ini demi kepentingan tertentu. Contohnya untuk kekalkan kecantikan, bunuh musuh dan jaga tanaman atau peliharaan mereka.
Kredit : Sinar Harian
KISAH KEDUA DI KEJAR PENANGGAL DI SABAH
Kisah Benar dikejar Hantu Penanggal di Sabah!!
Di kawasan pedalaman Sabah, heboh dengan kisah misteri mengenai hantu penanggal atau juga dikenali sebagai balan-balan.
Hantu jenis ini dikatakan suka memakan uri ibu yang baru bersalin.
Benarkah hantu penanggal ini wujud?
Apa itu penanggal? Adakah ia sejenis hantu ataupun setan? Menurut kata orang-orang Sabah terutamanya dari Kota Belud, penanggal ini merupakan individu yang mengamalkan ilmu hitam. Di Sabah, Penanggal di panggil B Kuasa Dua.. Sebab kenapa? Sebab menggunakan perkataan BALAN BALAN akan mendorong ia datang!
Kisahnya begini >>>
Kisah ini terjadi pada 8 bulan lepas, Menurut saudara saya, padam malam tersebut rakannya baru balik dari satu majlis kesyukuran yang dibuat oleh ibu mertuanya.. Dia yang bersama isteri dan anak lelakinya pada waktu itu menggunakan satu jalan yang agak suram dan gelap.. Seperti pada malam-malam yang biasa, tidak ada sebarang peritiwa aneh yang berlaku sepanjang mereka menggunakan jalan tersebut.
Namun pada malam yang berikutnya.. Satu peristiwa yang agak seram dan menakutkan terjadi kepada 3 beranak ini.. Semasa mereka melintasi satu kedai dikampung tersebut, anak mereka terlihat satu bentuk seakan-akan penanggal berlegar-legar disekeliling tiang lampu yang tidak jauh dari mereka. Penanggal tersebut seperti tidak mengendahkan kehadiran mereka, sehinggalah anak lelaki mereka itu menegur benda tersebut dengan bertanyakan kepada ibunya apakah benda yang terbang berdekatan dengan tiang lampu itu?!
Seperti didengari oleh penanggal tersebut, terus ia mengekori mereka dari belakang sehingga menyebabkan anak mereka menangis ketakutan… ibunya yang dari tadi menyangka penganggal yang terbang mengekori mereka itu adalah seekor burung, turut menangis dan mengarahkan suaminya memandu kereta dengan laju!
Walaupun setelah beberapa kilometer, penanggal tersebut masih mengekori mereka dari belakang.. untuk menenangkan keluarganya, rakannya telah membaca beberapa patah ayat suci Al-Quran serta ayat kursi sebagai pendinding.. Penanggal tersebut bertambah ganas! ia menghentak-hentakkan kepalanya ke arah tingkap kereta yang dipandunya seakan-akan ingin mengacahnya!
Penanggal itu seperti tidak takut dengan ayat-ayat di bacanya..semakin dibaca.. semakin bertambah agresif penanggal itu! Penanggal itu terbang beriringan dengan keretanya dan memerhati mereka dari tepi tingkap.. oleh kerana takut sangat..rakannya tidak berani menoleh untuk melihat wajah penanggal tersebut!
Nasib mereka agak baik.. tidak lama selepas itu, terdapat satu kereta yang dipandu bertentangan telah membunyikan hon seperti ingin memberitahu dia juga terlihat penanggal tersebut.. Oleh sebab lampu terang dan bunyi hon itu, penanggal tersebut berubah arah dan mengejar pula kereta yang telah membunyikan hon itu!
Menurut saudara saya, selepas peristiwa itu… Rakannya telah mengambil cuti selama 2 minggu untuk memulihkan kembali semangat nya!
The post Ada Titisan Darah Depan Rumah – Lelaki Kongsi Kisah Penanggal Mahu Ambil Anak Dalam Kandungan appeared first on MyMinda!.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://myminda.ml/ada-titisan-darah-depan-rumah-lelaki-kongsi-kisah-penanggal-mahu-ambil-anak-dalam-kandungan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lisa Surihani Kongsi Lukisan Anak Di Dinding Rumah Netizen Puji Cantik Berbakat

Lisa Surihani Kongsi Lukisan Anak Di Dinding Rumah Netizen Puji Cantik Berbakat

papar berkaitan - pada 23/10/2018 - jumlah : 382 hits
Aktres cantik Lisa Surihani berkongsi lukisan milik anaknya Yahaira Leanne 3 tahun di instagramnya Yahaira merupakan anak sulung hasil perkahwinan Lisa dan Yusry Abdul Halim Anak kedua beliau Yusof Leonne yang kini berusia 1 tahun lebih Pos...
Tahniah Niena Baharun Selamat Lahirkan Anak Lelaki Tapi Ada Kisah Cemas Niena Kongsi Masa Di Labor Room

Tahniah Niena Baharun Selamat Lahirkan Anak Lelaki Tapi Ada Kisah Cemas Niena Kongsi Masa Di Labor Room

papar berkaitan - pada 26/10/2018 - jumlah : 591 hits
Terkini pelakon Datin Niena Baharun selamat melahirkan anak sulung lelaki pada 11 pagi semalam Niena memberitahu dia sepatutnya bersalin pada 8 November namun terpaksa melahirkan anaknya dua minggu awal akibat air ketuban telah pecah awal S...
Dr Sheikh Muszaphar Kongsi Tip Didik Anak Hampir Semua Perkara Bermula Dari Rumah Persekitaran

Dr Sheikh Muszaphar Kongsi Tip Didik Anak Hampir Semua Perkara Bermula Dari Rumah Persekitaran

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 449 hits
Datuk Dr Sheikh Muszaphar Al Masrie telah berkongsi tentang bagaimana mendidik anak Katanya hampir semua perkara bermula dari rumah dan persekitaran yang didedahkan kepada anak memainkan peranan penting membentuk mereka Anak suka meniru apa...
Kisah Seorang Guru Dengan Anak Muridnya

Kisah Seorang Guru Dengan Anak Muridnya

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 489 hits
KES disiplin timbul lagi kali ini di Klang empat orang pelajar ditikam oleh sekumpulan orang yang tidak dikenali Pada hari berita itu disiarkan seorang pelajar saya ditumbuk oleh seorang pelajar lain dan sebelum pergaduhan menjadi lebih ter...
Selepas Anak Angkat Lelaki Emelda Mahu Anak Angkat Perempuan Untuk Meriahkan Rumah Tangganya

Selepas Anak Angkat Lelaki Emelda Mahu Anak Angkat Perempuan Untuk Meriahkan Rumah Tangganya

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 597 hits
Selepas mengambil anak angkat lelaki sebelum ini pelakon Emelda Rosmila mahu mengambil bayi perempuan pula sebagai anak angkat keduanya Isteri kepada Adlin Aman Ramli itu meluahkan hasratnya di akaun instagram miliknya View this post on Ins...
Kisah Lelaki Bawa Lari Anak Usia 3 Tahun Ke Vietnam Selama 24 Hari Tanpa Bawa Isteri Jadi Tular

Kisah Lelaki Bawa Lari Anak Usia 3 Tahun Ke Vietnam Selama 24 Hari Tanpa Bawa Isteri Jadi Tular

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 379 hits
Kisah lelaki bawa lari anak usia 3 tahun ke Vietnam selama 24 hari tanpa bawa isteri jadi tular Bagi mereka yang gemar mengembara rakan peneman sudah tentu dipilih daripada kalangan sahabat rapat atau sekepala agar percutian yang dinikmati ...
Lagi Seinci Mummy Jatuh Linda Onn Kongsi Gelagat Anak Tidur Lasak

Lagi Seinci Mummy Jatuh Linda Onn Kongsi Gelagat Anak Tidur Lasak

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 864 hits
Bila ada anak kecil tidur bersama selalunya mereka suka menghimpit sebelah ibu Sampailah ibu ke tepi hampir nak jatuh Linda Onn ceritakan pengalamannya di mana anaknya Ungku Zara menghimpitnya hingga seinci lagi dari hujung katil Momen inda...
Doktor Kongsi Perkara Pertama Ibu Bapa Boleh Buat Bila Anak Sawan Mengiringkan Ke Kiri Dulu

Doktor Kongsi Perkara Pertama Ibu Bapa Boleh Buat Bila Anak Sawan Mengiringkan Ke Kiri Dulu

papar berkaitan - pada 22/10/2018 - jumlah : 339 hits
Apa perlu saya buat kalau anak saya sawan Soalan ini yang ramai ibu bapa selalu tanya Risau dan tak tahu nak buat apa Ni panduan dari Pakar Kanak Kanak mengenai apa tindakan yang perlu dilakukan oleh ibu bapa bila berhadapan dengan situasi ...
Kisah Inspirasi Kekuatan Seorang Ibu Yang Begitu Cekal Membesarkan Tiga Anak Istimewa

Kisah Inspirasi Kekuatan Seorang Ibu Yang Begitu Cekal Membesarkan Tiga Anak Istimewa

papar berkaitan - pada 27/10/2018 - jumlah : 483 hits
Hebatnya seorang ibu yang mampu membesarkan anak istimewa dengan penuh kecekalan dan kesabaran Lebih hebat ujian yang dihadapi seorang ibu ini bersama suaminya apabila kesemua anak anaknya disahkan insan istimewa yang memerlukan pemerhatian...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment