Ada Kesan Tapak Kasut Di Rusuk Kanan Adib Kata Saksi Inkuesadib Justice4adib


https://i0.wp.com/pakdin.my/wp-content/uploads/2019/02/20190218-inkues-adib-kesan-tapak-kasut.jpg?fit=600%2C400&ssl=1
Prosiding inkues bagi menyiasat punca kematian Muhammad Adib Mohd Kassim diberitahu terdapat kesan lebam pada rusuk kanan anggota bomba itu selain kesan tapak kasut di bahagian sama.

Anggota sukarelawan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) R Narresh, 30, berkata dia melihat kesan itu meneliti badan Muhammad Adib ketika mereka berada di bahagian belakang trak Mitsubishi Storm semasa dalam perjalanan ke hospital.

Jelas R Narresh, kesan lebam itu dilihat pada bahagian luar rusuk kanan anggota itu kerana ada tanda kemerahan di bahagian sama.

"Dia (Muhammad Adib) tu (berkulit) putih. Tapi dekat dia punya ribs (rusuk) bahagian kanan lebam, kemerahan. Sebab dia berkulit cerah jadi boleh nampak.

"Bila tengok merah, saya ingat ada pendarahan dan saya terus bersiap sedia dengan mengambil baju anggota bomba untuk diikat pada badannya.

"Saya juga nampak ada kesan garisan tapak kasut pada rusuk kanan (Muhammad Adib). Saya kemudian lap dan ia (kesan tapak kasut) hilang," kata Narresh yang merupakan saksi kesembilan inkues ketika menjawab pertanyaan pegawai pengendali Hamdan Hamzah di hadapan Koroner Rofiah Mohamad di Mahkamah Koroner Shah Alam hari ini.

Narresh berkata, dia datang ke lokasi rusuhan di Kuil Sri Maha Mariamman di Subang Jaya pada malam itu dengan enam rakannya yang lain selepas mengetahui tentang perkembangan kejadian di kuil melali Facebook.

Menjawab soalan lain dari Hamdan berhubung keadaan Muhammad Adib ketika itu, Narresh berkata anggota bomba berkenaan mengalami kesukaran bernafas, mata tertutup, tidak responsif dan denyutan nadi perlahan.

"Saya periksa dia punya nadi, sedang menurun. Memang tak boleh buat CPR sebab risiko tinggi," katanya.

Narresh berkata, dia mula-mula melihat anggota bomba yang tercedera itu lengkap berpakaian seragam celoreng jingga dan dikelilingi sekumpulan 10 hingga 15 individu yang kebanyakannya mengambil gambar dan merakam video.

Tambah Narresh, dia kemudian cuba mencari sesiapa yang dapat membawa anggota bomba itu ke hospital, namun gagal pada mulanya.

Dia kemudian kembali untuk memeriksa anggota bomba itu semula dan mendapati kumpulan lebih besar dalam 10 hingga 30 individu berhampiran anggota bomba itu yang ketika itu hanya memakai seluar seragamnya.

Pada ketika itu, jelas Narresh, dia meminta kira-kira enam hingga tujuh individu mengangkat anggota bomba berkenaan sementara dia berlari di hadapan dan akhirnya menemui pemandu Mitsubishi Storm yang sanggup membantu membawa Muhammad Adib ke hospital.

Muhammad Adib, 24, yang juga anggota Unit Bantuan Perkhidmatan Kecemasan (EMRS) Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Subang Jaya, parah dalam rusuhan ketika kekecohan di tapak Kuil Sri Maha Mariamman, USJ 25, Subang Jaya pada 27 November tahun lepas.

Selepas 21 hari bertarung nyawa, Allahyarham menghembuskan nafas terakhir pada 17 Disember di Institut Jantung Negara (IJN).

..............
Rujukan:
http://pakdin.my/tag/muhammad-adib


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://blog.daengselili.space/2019/02/blog-post_31.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FvMNZX+%28%D8%AF%D9%85%D9%8A+%D9%85%D9%84%D8%A7%D9%8A%D9%88+%D9%84%D9%88%DA

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kesan Tapak Kaki Pada Rusuk Adib Persoalannya Siapa Yang Memukul Adib

Kesan Tapak Kaki Pada Rusuk Adib Persoalannya Siapa Yang Memukul Adib

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 247 hits
Prosiding inkues bagi menyiasat punca kematian Muhammad Adib Mohd Kassim diberitahu terdapat kesan lebam pada rusuk kanan anggota bomba itu selain kesan tapak kasut di bahagian sama Anggota sukarelawan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia R Na...
Inkues Adib Cermin Jentera Bomba Dipukul Dengan Tiang Net Sepak Takraw Kata Saksi

Inkues Adib Cermin Jentera Bomba Dipukul Dengan Tiang Net Sepak Takraw Kata Saksi

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 430 hits
Pemandu jentera bomba Md Eliza Mohd Noor berkata pegawai penyelia operasi memberitahu supaya mereka tidak keluar dari kenderaan kerana keadaaan tidak mengizinkan SHAH ALAM Pemandu jentera bomba Fire Rescue Tender yang tiba untuk memadam keb...
Inkues Adib Orang Awam Kata Seorang Anggota Bomba Dipukul Saksi

Inkues Adib Orang Awam Kata Seorang Anggota Bomba Dipukul Saksi

papar berkaitan - pada 14/2/2019 - jumlah : 342 hits
MALAYSA GAZETTE Amirrul Adli M Yussli 26 pelatih pramugara di syarikat penerbangan AirAsia berkata beliau juga melihat anggota bomba itu yang memakai pakaian celoreng duduk dalam keadaan melunjurkan kaki SHAH ALAM Seorang saksi memberitahu ...
Adib Cedera Parah Mungkin Bukan Akibat Serangan Kata Pakar Bedah

Adib Cedera Parah Mungkin Bukan Akibat Serangan Kata Pakar Bedah

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 710 hits
SHAH ALAM Doktor kanan sebuah hospital swasta yang merawat Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim dalam keterangan hari ini berkata kecederaan yang dialami anggota bomba itu mungkin bukan diakibatkan oleh serangan Perunding Kardiotorasik Pus...
Bapa Saksi Ke 11 Kemalangan Inkues Adib Ditangguh Ke 2 30 Petang

Bapa Saksi Ke 11 Kemalangan Inkues Adib Ditangguh Ke 2 30 Petang

papar berkaitan - pada 19/2/2019 - jumlah : 258 hits
Timbalan Pendakwaraya Hamdan Hamzah sebagai pegawai pengendali inkues kematian seorang anggota bomba Muhammad Adib Mohd Kassim ketika keluar di Mahkamah Sesyen Shah Alam Selangor foto FAREEZ FADZIL SHAH ALAM Prosiding inkues kematian Muhamm...
Inkues Adib Saksi Nampak Tunang Hantar Pesanan

Inkues Adib Saksi Nampak Tunang Hantar Pesanan

papar berkaitan - pada 18/2/2019 - jumlah : 237 hits
TAUFIK SALIMIN 18 Februari 2019 1 26 PM SHAH ALAM Tunang kepada Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim Nurul Najihah Radzi sempat mengirimkan pesanan melalui Whats
Inkues Adib Zuraida Sertai Mahkamah Koroner Ke Tapak Kuil

Inkues Adib Zuraida Sertai Mahkamah Koroner Ke Tapak Kuil

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 215 hits
Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Zuraida Kamaruddin akan turut menyertai Mahkamah Koroner lawatan mahkamah ke Kuil Sri Maha Mariamman USJ 25 Zuraida tiba pada jam 10 pagi di perkarangan Kompleks Mahkamah Shah Alam bersama Pengarah Ja...
Hancusss 40 Saksi Pengakuan Nik Abduh Terima Duit Umno Kata Ulama Pas

Hancusss 40 Saksi Pengakuan Nik Abduh Terima Duit Umno Kata Ulama Pas

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 730 hits
BORHAN AHMAD Seorang pemimpin ulama muda Pas Dr Muhammad Atiullah Othman mendakwa ada lebih 40 saksi yang masih hidup mendengar pengakuan Ahli parlimen Bachok Nik Mohamad Abduh Nik Aziz bahawa dia menerima duit Umno Dalam satu posting di fa...
Allahyarham Muhammad Adib Patah Empat Tulang Rusuk Paru Paru Kempis

Allahyarham Muhammad Adib Patah Empat Tulang Rusuk Paru Paru Kempis

papar berkaitan - pada 22/2/2019 - jumlah : 343 hits
ISMA WEB SHAH ALAM Seorang doktor bahagian kecemasan di sebuah hospital swasta memberitahu mahkamah hari ini Allahyarham Muhammad Adib Mohd Kassim mengalami lebam lebam pada bahagian atas kanan dinding dadanya selain patah empat tulang rusu...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Makanan Perlis Paling Popular

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Sungai Muda Sempadan Pulau Pinang Kedah



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Lyodra Tak Selalu Memiliki Chord

No Campaign Elements In Kkb Hari Raya Open House Selangor Mb Tells Bersih

Should Stakeholders Sue Bloomberg To Prove 2nd Casino Licence Claim For Johor S Forest City Is Sheer Slander

Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan