7 Tempat Makan Menarik Di Setia Alam Restoran Sedap Wajib Cuba


Setia Alam merupakan antara bandar yang kian meningkat dari segi pembangunan dan juga populasi penduduk. Semakin hari, semakin banyak kedai makan dan restoran yang dibuka.
Mari kami kongsikan antara 7 tempat makan menarik di Setia Alam yang mesti anda cuba.
01. Momento Cafe, Setia Alam Sumber: Momento Cafe, Setia Alam Restoran Momento Cafe di Setia Alam ini memang menarik. Dengan dekorasi berwarna warni, estetika ini mereka bawakan dalam cara mereka menghidang makanan juga. Suasananya yang ceria dan upbeat membuatkan ia tempat makan yang tepat untuk dikunjungi untuk sarapan, makan tengahari dan makan malam.
Sumber: Momento Cafe, Setia Alam Menu mereka yang sangat diverse juga membantu anda mendapatkan variasi dan memberikan anda pilihan yang tidak terbilang. Restoran yang mesra kanak-kanak ini juga menyediakan kids meal yang pasti si kecil anda suka.
Menu utama mereka adalah western, seperti pasta, pizza, grilled chicken, seafood dan macam-macam lagi. Namun, mereka turut menyediakan Asian cuisine seperti omurice, nasi goreng, donburi, nasi lemak dan lain-lain. Jadi untuk pengalaman makan yang cukup indah, datang ke Momento Cafe.
Alamat: Seksyen U13, 39, Jalan Setia Indah X U13/X, Setia Alam, 40170 Shah Alam, Selangor
Waktu Operasi: 11am-11pm (setiap hari)
02. Tappers Cafe Setia Alam Sumber: tapperscaffe Tappers Cafe memang sudah dikenali di kalangan penduduk Kuala Lumpur. Kalau anda nak tahu, mereka juga membuka cawangan terbaru di Setia Alam. Restoran ini memang sinonim dengan hiasan minimalis yang digabungkan dengan estetika countryside. Cantik, elegan dan classy, suasana di sini sangat tenang dan menawan.
Sumber: tapperscaffe, kingsley1058 Menu mereka agak diverse. Mereka menyediakan masakan western lazat seperti Hainanese Chicken Chop, Hainanese Fish & Chips, Salted Egg Carbonara dan macam-macam lagi. Tetapi menu yang paling popular di sini ialah hidangan chicken parmigiana dan spaghetti carbonara. Makanan tempatan turut disediakan di sini seperti mee siam, golden salted egg chicken rice, nasi lemak dan sebagainya. Tetapi antara yang digemari di sini ialah dessert mereka iaitu mille crepe cake. Jangan lupa cuba!
Alamat: 15-1-2, Jalan Setia Prima D U13/D, Batu 5 1/2, 40170 Shah Alam, Selangor
Waktu Operasi: 9am-9.30pm (setiap hari)
03. OG Street Kitchen Sumber: OGStreetKitchen Mana geng nasi lemak? Anda mesti cuba OG Street Kitchen. Sebuah kedai makan yang sangat popular dengan hidangan nasi lemak ini membawa suasana yang santai dan relaks. Kiranya macam port lepak la. Hiasan sekitar restoran yang funky dan simple, membawa suasana yang lebih modern dan urban.
Sumber: OGStreetKitchen Hidangan nasi lemak adalah hidangan utama di sini. Dengan pelbagai nasi lemak yang disediakan, anda pilih saja mengikut selera anda hari itu. Nasi lemak ayam goreng crispy, udang crispy, sotong crispy dan antara kesukaan ramai nasi lemak chicken skin crispy. Keistimewaan OG Street Kitchen ini ialah sambal nasi lemak ya yang dikatakan pedas, manis dan padu. Jom, kita cuba.
Alamat: Jalan Setia Impian U13/3P Seksyen U13, Setia Alam, 40170 Shah Alam, Selangor
Waktu Operasi: 4pm-12am (setiap hari)
04. Homst Seafood Setia Alam Sumber: zincofer42 Bagi yang inginkan makanan laut, boleh cuba Homst Seafood Setia Alam. Homst memang merupakan antara kedai seafood yang dimasak Chinese style terkenal kerana mempunyai beberapa cawangan di sekitar Kuala Lumpur. Cawangan di Setia Alam masih mengekalkan look, vibe dan rasa yang sama.
Sumber: Jry Umie Makanan seafood yang dimasak ala cina ini bukan sahaja halal, malah sangat sedap. Antara menjadi kegemaran ramai ialah udang butter, siakap sweet & sour, salted egg yolk crab dan banyak lagi. Mereka juga menyajikan makanan cina lain seperti Mee Wantan, sup Szechuan, Mongolian Beef, Nyonya Curry mee dan lain-lain. Jadi, jangan lupa singgah ke Homst Seafood.
Alamat: 1, Jln Setia Dagang AJ U13/AJ, Setia Alam, 40170 Shah Alam, Selangor
Waktu Operasi: Isnin-Khamis, Sabtu-Ahad (11am-10pm) | Jumaat 3pm-10pm
05. Restoran Musira 2 Sumber: restoranmusira2 Jika anda mencari masakan panas dan goreng-goreng, boleh datang ke Restoran Musira 2. Masakan panas dan goreng-goreng seperti nasi goreng pataya, nasi goreng kampung, nasi goreng padprik dan macam-macam lagi memang ada di sini.
Mereka juga menyediakan seleksi masakan mee dan Maggi dan sup yang boleh anda cuba. Kiranya, apa-apa masakan panas dan goreng-goreng yang anda suka, ada saja di sini.
Sumber: restoranmusira2 Restoran yang simple ini membuatkan anda berasa cukup selesa. Bak kata orang putih, feels like home. Dengan menyediakan makanan yang digemari ramai, restoran ini menjadi tempat tumpuan seharian selepas bekerja sepanjang hari. Apa lagi, marilah cuba.
Alamat: No 5-1, Seksyen U13, 2, Jalan Setia Prima D U13/D, Setia Alam, 40170 Shah Alam, Selangor
Waktu Operasi: 8am-8pm (setiap hari)
06. Kambing Bakar Kontena Sumber: Muhammad Qazreen Walaupun nama kedai ini ialah Kambing Bakar Kontena, ironinya ia sebenarnya sebuah restoran dan bukan dalam sebuah kontainer mahupun membawakan konsep kontainer ini ke dalam hiasan. Itulah uniknya kedai ini, selain dari masakan kambing bakar yang sangat sedap.
Sumber: Siti Rosliza Menu utama dan menjadi pilihan ramai ialah set nasi kambing bakar yang dihidang bersama nasi putih, sup dan sambal. Memang sedap. Sup Kambing dan Set nasi sotong giant juga popular di sini. Kalau nak rasa Western sikit, boleh cuba Kambing Bakar Potato Wedges juga. Kedai ini selalunya ramai orang, jadi pastikan anda datang cepat, ya.
Alamat: No.1-GF, Seria 88 Business Centre, Setia Alam, 40170 Shah Alam, Selangor
Waktu Operasi: 11am-11pm (setiap hari)
07. Jeligho Molek Restaurant Sumber: @nasijeligho Jeligho Molek Restaurant merupakan restoran yang menghidangkan menu Kelantan dari resepi warisan keluarga pemilik. Walaupun menu mereka dikira resepi lama, restoran ini dihias dengan gabungan modern dan rustic. Kedai yang cantik dan kemas bergaya ini cukup selesa. 
Sumber: @nasijeligho Menu utama yang ditawarkan ialah nasi kerabu daging bakar. Namun, pilihan nasi kerabu lain juga ada seperti nasi kerabu ikan celup tepung, ayam bakar, ayam percik dan lain-lain. Selain dari Nasi Kerabu, nasi dagang dan sup tulang claypot juga ada di sini. Mereka turut menawarkan hidangan shell-out tau. Bolehlah anda sekeluarga datang mencuba.
Alamat: Seksyen U13, 31, Jalan Setia Perdana BE U13/BE, Setia Alam, 40170 Shah Alam, Selangor
Waktu Operasi: 11.30am-10pm (setiap hari, tutup pada hari Jumaat)
Menarik kan senarai kami? Jadi jangan risau-risau. Jika anda berada berdekatan atau dalam kawasan Setia Alam ataupun akan berkunjung ke Setia Alam, mudah saja mencari tempat makan yang best. Cubalah mana-mana tempat makan menarik di Setia Alam di senarai kami ini. Selamat menjamu selera!
4/5 - (2 votes) The post 7 Tempat Makan Menarik Di Setia Alam (2024) | Restoran Sedap Wajib Cuba appeared first on Mai Singgah.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.maisinggah.com/tempat-makan-menarik-di-setia-alam/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
34 Tempat Makan Menarik Di Seremban Restoran Best Untuk Foodie

34 Tempat Makan Menarik Di Seremban Restoran Best Untuk Foodie

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 184 hits
Seremban merupakan sebuah daerah yang cukup terkenal dengan jolokan lubuk makanan orang Nogori untuk diterokai apatah lagi jika anda pertama kali menjejakkan kaki ke Tambahan pula jika anda seorang yang gilakan masakan pedas dan asli maka S...
50 Tempat Makan Menarik Di Kuala Lumpur Restoran Best Di Kl

50 Tempat Makan Menarik Di Kuala Lumpur Restoran Best Di Kl

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 118 hits
Kotaraya moden bukan sekadar terkenal dengan menara KLCCnya tapi juga dengan kebanjiran tempat makan yang agak mustahil untuk habis teroka Terlampau banyak dari yang terletak di tengah tengah kota hinggalah yang tersembunyi Yang menariknya ...
33 Tempat Makan Menarik Di Bangi Restoran Paling Best

33 Tempat Makan Menarik Di Bangi Restoran Paling Best

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 181 hits
Apa Sampai 33 kedai makan best dalam satu kawasan Biar betul Ya kami tak tipu sememangnya syurga makanan yang sejati Dari sajian utara ke selatan hidangan timur ke barat semuanya ada di Bangi dan kawasan sekitarnya Sediakan buku nota untuk ...
39 Tempat Makan Menarik Di Kuantan Hidangan Lazat Suasana Istimewa

39 Tempat Makan Menarik Di Kuantan Hidangan Lazat Suasana Istimewa

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 169 hits
Pahang adalah negeri yang terbesar di antara 14 negeri negeri lain yang terdapat di Malaysia Bukan hanya popular sebagai sebuah negeri yang terbesar dari segi saiz malahan Pahang juga turut terkenal dengan pelbagai aktiviti pelancongan yang...
32 Tempat Makan Menarik Di Cyberjaya Khas Untuk Pencinta Makanan

32 Tempat Makan Menarik Di Cyberjaya Khas Untuk Pencinta Makanan

papar berkaitan - pada 2/1/2024 - jumlah : 164 hits
Bagi yang bercadang nak ke Cyberjaya hujung minggu ini atau pun sekadar santai membawa diri atau keluarga berjalan pasti tercari cari mana tempat makanan yang sedap dan menarik yang terdapat di Cyberjaya Jangan bimbang kerana di Cyberjaya b...
26 Tempat Makan Menarik Di Subang Jaya Pilihan Sesuai Untuk Seisi Keluarga

26 Tempat Makan Menarik Di Subang Jaya Pilihan Sesuai Untuk Seisi Keluarga

papar berkaitan - pada 23/12/2023 - jumlah : 290 hits
Subang Jaya sebuah bandar yang tak jauh dari hiruk piruk Kuala Lumpur yang menempatkan pelbagai fasiliti mengelilingi kawasan perumahan yang telah lama bertapak di negeri Selangor Kepelbagaian aktiviti menarik yang ditawarkan di Subang Jaya...
Glic Bukan Tempat Cari Makan Tapi Memajukan

Glic Bukan Tempat Cari Makan Tapi Memajukan

papar berkaitan - pada 22/12/2023 - jumlah : 138 hits
Semalam saya telah mempengerusikan mesyuarat dengan Ketua ketua Pegawai Eksekutif Syarikat syarikat Pelaburan Berkaitan Kerajaan Perbincangan ini adalah mukadimah kepada reformasi GLIC dan Syarikat syarikat Berkaitan Kerajaan agar mereka le...
Hujan Hujan Ni Makan Apa Yang Sedap

Hujan Hujan Ni Makan Apa Yang Sedap

papar berkaitan - pada 6/1/2024 - jumlah : 153 hits
HUJAN HUJAN NI MAKAN APA YANG SEDAP Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang Assalammualaikum semua Hihi SALAM JUMAAT INDAH untuk semua Jumaat pertama di tahun 2024 Alhamdulillah Syukur Masih di sini Cukup seadanya Terima kas...
Anak Cerewet Makan Mama Cuba Beri Makanan Ini Bantu Tambah Selera

Anak Cerewet Makan Mama Cuba Beri Makanan Ini Bantu Tambah Selera

papar berkaitan - pada 20/12/2023 - jumlah : 287 hits
dan memilih makanan Ya Memang ramai ibu ibu yang mengeluh sebab jenis yang cerewet makan Hidanglah makanan jenis apa pun tetap tak dipandangnya Seboleh mungkin dia tutup rapat mulut daripada disuap makanan Si kecil lebih rela bermain daripa...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Kempen Ramadan Dan Raya 2024 Kuskop Mari Beli Lokal Kembali Lagi

Sustainable And Ethical Practices

Aktiviti Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Yayasan Bekas Anggota Perisikan Tentera Malaysia 04 05 2024

Aktiviti Majlis Perasmian Richiamo Mart Dan Rumah Terbuka Aidilfitri Kumpulan Richiamo 2024 Ppim 05 05 2024

Suspek Simbah Asid Faisal Halim Ditahan Direman Hari Ini

Kita Berada Di Dalam Kubur Lebih Lama Daripada Hidup Di Atas Dunia